Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5380 381 382 383 384419 420 421 422 423
Guitarfreak
20.02.2023 07:28:55
Oho..

Ostin Ibanezin AZ24047 eBaysta. Toivotaan että tulee oikea soitin ehjänä kotiin :D
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Funkånaut
20.02.2023 08:16:36

McNulty: Niin. JuSu ihan ensimmäisenä kertoi, että irrotti logon HB:n komootista turhamaisuuttaan ja siksi koska logo oli ruma. Sen jälkeen alkoi palstan vakiomenettely, eli täysin naurettava älämölö ja jeesustelu. Tässä(kään) keississä ei ollut kyse tuoteväärennöksestä tai sellaisen tehtailemisesta, jotta pääsee torilla vedättämään tietämättömiä... vaan soittajan omasta preferenssistä. Siihen me muut ollaan aika tyhjiä arpoja sanomaan yhtään mitään muuta. Niin kauan homma on ok, kun tuotetta ei yritetä kaupitella edelleen "väärennöksenä".

Näio. Logon poisto on eri asia, kuin tuotemerkin korvaaminen toisella.

Jos skeboista voisi poistaa logon tavalla, millä sen saisi hetkessä paikalleen, mun yhdessäkään soittimessa ei olisi näkyvää logoa. Ei mun tartte mainostaa firmoja, jotks eivät edes maksa mille siitä. Tästä syystä poistelen vaatteistanikin näkyvät logot, mikäli sellaisia niissä on ollut.
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
Pinewood
20.02.2023 08:46:07 (muokattu 20.02.2023 08:53:22)
Mä voisin laittaa vahvistimen etupuolelle vaikka jonkun automerkin logon. Voisi myös olla malli logo. Tai jääkaapin. Voisi tulla hauskaa ihmettelyä ja kyselyä, jos logona olisi Mersu, Skoda, Toyota, Volkswagen, AEG, Miele, Helkama, Huurre tai jotain muuta vastaavaa... ;-)

Paras olisi ehkä jokin vanhempi logo, johon sisältyisi aitoa huumoria - tai josta kaltaiseni kamarunkkarit oikeasti miettisivät, onko toikin firma tehnyt joskus vahvistimia...

Ei tämä nyt niin vakavaa ole, jos ei ihan oikeisiin tuoteväärennöksiin sorruta.
Krice
20.02.2023 09:00:10

McNulty: Niin. JuSu ihan ensimmäisenä kertoi, että irrotti logon HB:n komootista turhamaisuuttaan ja siksi koska logo oli ruma.

Miksi ei ostaa kaappia, jossa on paremman näköinen logo? Kaappien hintaerot ei ole kuitenkaan mitään astronomisen suuria yleensä ottaen, ja teoriassa kun lataa vähän hintaa lisää niin voi saada jopa laadukkaamman kaapin muutenkin kuin vain ulkonäön osalta. Ei siinä voi muuta kuin voittaa.
JuSu
20.02.2023 09:24:32
Krice: Miksi ei ostaa kaappia, jossa on paremman näköinen logo? Kaappien hintaerot ei ole kuitenkaan mitään astronomisen suuria yleensä ottaen, ja teoriassa kun lataa vähän hintaa lisää niin voi saada jopa laadukkaamman kaapin muutenkin kuin vain ulkonäön osalta. Ei siinä voi muuta kuin voittaa.

Ootko sä OLLENKAAN tutustunut, mikä on sen vanerilootan osuus kaapin hinnasta, vai lataatko ihan mutuna?

Mä ostin tämän Bentonin lootan uteliaisuuttani, kun oli edullinen ja paperilla kovat speksit. En toista niitä tässä, ne voi käydä lukemassa tuolta aiemmasta viestistäni, mistä tää kaikki show alkoi.

Voin aika huoletta todeta, että on todella vaikea löytää samaan hintaan tai huomattavasti isommallakaan rahalla yhtä laadukasta koteloa. Oli logo ihan mitä tahansa.
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
samiko
20.02.2023 09:44:38 (muokattu 20.02.2023 10:09:56)
McNulty: Niin. JuSu ihan ensimmäisenä kertoi, että irrotti logon HB:n komootista turhamaisuuttaan ja siksi koska logo oli ruma. Sen jälkeen alkoi palstan vakiomenettely, eli täysin naurettava älämölö ja jeesustelu. Tässä(kään) keississä ei ollut kyse tuoteväärennöksestä tai sellaisen tehtailemisesta, jotta pääsee torilla vedättämään tietämättömiä... vaan soittajan omasta preferenssistä. Siihen me muut ollaan aika tyhjiä arpoja sanomaan yhtään mitään muuta. Niin kauan homma on ok, kun tuotetta ei yritetä kaupitella edelleen "väärennöksenä".

Mutta ei siinä... off-topic kommenttia vaan tulemaan, niin saat sinäkin tämän asian pois systeemistäsi ja tulee parempi olo.

Piti lopettaa ite tää aihe mutta nyt on pakko vastata.

Älä valehtele ja vääristele.

Älämölö ei alkanut JuSun sanomisista, hänhän reippaasti tunnusti heti alkuun että hävettää. Sieltä voi jokainen käydä katsomassa mitä on viestitelty.
samiko
20.02.2023 09:49:46 (muokattu 20.02.2023 10:09:29)
dajackal: Oliko tässä joku muka HB:n logon tilalle Mesan logoa liimailemassakaan? Jotain rajaa nyt sille olkiukkojen hakkaamiselle.

Ei ollut ei mutta kyllähän tämä keskustelu versoaa muunkinlaisia tapauksia kuin juuri JuSun, esimerkkejä menneisyydestä jne.

kerran näin laivalla tanssibändin kitaristilla isolapaisen straton, josta oli poistettu Fenderin dekaali ja liimattu tilalle Gibsonin logo. Nauroin ääneen. :D

Kuka tässä on Gibsonin logoja ollut liimailemassa, tässähän vaan poistettiin HB logo. Ihme olkiukkoilua.
samiko
20.02.2023 10:03:44
Laulava Kylätohtori: lähinnä naurattaa se venkoilu, kun halpislogon vaihtoa kalliiksi selitellään jollain ufoteorioilla joille nauraa naurismaan aidatkin.

Näitä on oikeasti naurettu ihan omissakin soittajapiireissä. Sitä löytyy ihan ihme selityksiä miksi ne logot poistetaan. Samat kaverit yleensä tuppaavat vielä selitellä kuinka halpiskamat ovat oikeasti ihan yhtä hyviä kuin kalliimmatkin mutta ei makseta made in usasta tai logosta.

Ei haluta mainostaa mutta auta armias jos saat jonkun Strymonin mukana tarran, niin se sitten liimataan niin näkyvälle paikalle kuin olla ja voi, on mainospaitaa ja pipoa, mutta mainostaa ei haluta :D.

Siinä ei ole mitään sinänsä väärää olla turhamainen, ihmisiähän me vain ollaan, mutta ihan turha tulla valehtelemaan että syy on joku muu kuin häpeä. Tai voi tulla mutta minä en usko.
Penasol
20.02.2023 10:10:58 (muokattu 20.02.2023 10:11:43)

samiko: Näitä on oikeasti naurettu ihan omissakin soittajapiireissä. Sitä löytyy ihan ihme selityksiä miksi ne logot poistetaan. Samat kaverit yleensä tuppaavat vielä selitellä kuinka halpiskamat ovat oikeasti ihan yhtä hyviä kuin kalliimmatkin mutta ei makseta made in usasta tai logosta.

Ykköskitarani maksoi käytettynä 190€, ja pidän sitä aika samantasoisena kuin puolentoista tonnin kitaraani. Erilaisia ovat, ei niitä suoraan voi verrata, mutta kelpo vehkeitä kumpikin. Väitän, että halvalla voi saada hyviä soittimia.

Ei haluta mainostaa mutta auta armias jos saat jonkun Strymonin mukana tarran, niin se sitten liimataan niin näkyvälle paikalle kuin olla ja voi, on mainospaitaa ja pipoa, mutta mainostaa ei haluta :D.
Heitän tarrat roskikseen. En käytä pipoa. Miksi helvetissä laittaisin jotain mainoksia itseeni tai soittimiini?

Siinä ei ole mitään sinänsä väärää olla turhamainen, ihmisiähän me vain ollaan, mutta ihan turha tulla valehtelemaan että syy on joku muu kuin häpeä. Tai voi tulla mutta minä en usko.
Ei siinä ole mitään vikaa, että ei usko, mutta ehkei silti kannata pitää omaa mielipidettään ainoana totuutena ja leimata toisia valehtelijoiksi sillä perusteella. Omat tuntumat eivät aina ole sama asia kuin totuus.
En tiiä saatana
Laulava Kylätohtori
20.02.2023 10:19:03

Mutta ei siinä... off-topic kommenttia vaan tulemaan, niin saat sinäkin tämän asian pois systeemistäsi ja tulee parempi olo.

Itse otin näihin ihan yleisesti kantaa, kuten moni muukin siinä kohtaa keskustelua. Kaipailin niitä järkiperäisiä perusteluita tälle, että halvat logot tippuu ja tilalle useimmiten jotain kallista, joka tekee kitaran tapauksessa siiitä tuoteväärennöksen. Toisaalta naureskelin näille selityksille, joita motiiviski kerrotaan. Tai miten ostellaan Gibson-logoisia piraatteja Kiinasta, koska ovat niin perkeleen hyviä kitaroita. En ole puhunut Jususta sanaakaan missään kohtaa eikä Jusu käsittääkseni edes selitellyt mitään absurdeja tarinoita missään kohtaan, joita otse juurikin naureskelin.

Mitä olen touhua täällä seuraillut, niin suurimmassa osassa tapauksia kyse on juuri siitä, että ne halpisten logot revitään pois. Ja samoilla tyypeillä kalliiden logot pysyvät paikallaan. Mutta sovitaan toki, että brändin statuksella ei ole näissä mitään tekemistä, vaan puhtaasti logojen esteettisyydestä ja liimojen pitävyydestä.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Penasol
20.02.2023 10:23:15 (muokattu 20.02.2023 10:27:43)

Laulava Kylätohtori: Mutta sovitaan toki, että brändin statuksella ei ole näissä mitään tekemistä, vaan puhtaasti logojen esteettisyydestä ja liimojen pitävyydestä.

En minä ainakaan tällaista ryhdy sopimaan. Eikä se asiaa miksikään muuttaisikaan, vaan syyt toiminnalle olisivat edelleen samat kuin ennenkin. Sitähän tässä on pyritty sanomaan, että syitä voi olla monia.

Kyllä halvan soittimen hankinnan häpeilevä piilottelu on myös osa tätä ilmiötä.
En tiiä saatana
Laulava Kylätohtori
20.02.2023 10:27:39
Penasol: Ykköskitarani maksoi käytettynä 190€, ja pidän sitä aika samantasoisena kuin puolentoista tonnin kitaraani. Erilaisia ovat, ei niitä suoraan voi verrata, mutta kelpo vehkeitä kumpikin. Väitän, että halvalla voi saada hyviä soittimia.

Heitän tarrat roskikseen. En käytä pipoa. Miksi helvetissä laittaisin jotain mainoksia itseeni tai soittimiini?

Ei siinä ole mitään vikaa, että ei usko, mutta ehkei silti kannata pitää omaa mielipidettään ainoana totuutena ja leimata toisia valehtelijoiksi sillä perusteella. Omat tuntumat eivät aina ole sama asia kuin totuus.

Onhan noissa halpiksissa huonommat potikat, johdotukset, nauhojen, tallojen, ym. materiaalit. Kyllä niissä on säästetty muussakin kuin "logon nimessä".

Itse olen paljon testaillut huvikseni halpiksia, mutta vaikka ne parhaimmillaan hyviä ovatkin, yksikään ei ole koskaan pärjännyt laatukitaroille. Enkä itse edes harrasta mitään oikeasti kalliita kitaroita. Toki yhden henkilön kokemukset ovat anekdootti ja ehkä mulla on vaan ne huippuhalpikset menneet ohi.

Samahan se on, millä ketäkin soittaa, mutta lähinnä ihmetyttää joiden (yleisellä tasolla puhuttaessa) yletön tarve ylistää niitä omia halpiksia laadultaan ylivoimaisiksi, vaikka jokainen tietää, mikä todellisuus on.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Penasol
20.02.2023 10:33:01 (muokattu 20.02.2023 10:35:01)

Laulava Kylätohtori: Onhan noissa halpiksissa huonommat potikat, johdotukset, nauhojen, tallojen, ym. materiaalit. Kyllä niissä on säästetty muussakin kuin "logon nimessä".

Itse olen paljon testaillut huvikseni halpiksia, mutta vaikka ne parhaimmillaan hyviä ovatkin, yksikään ei ole koskaan pärjännyt laatukitaroille. Enkä itse edes harrasta mitään oikeasti kalliita kitaroita. Toki yhden henkilön kokemukset ovat anekdootti ja ehkä mulla on vaan ne huippuhalpikset menneet ohi.

Samahan se on, millä ketäkin soittaa, mutta lähinnä ihmetyttää joiden (yleisellä tasolla puhuttaessa) yletön tarve ylistää niitä omia halpiksia laadultaan ylivoimaisiksi, vaikka jokainen tietää, mikä todellisuus on.

Myönnän vähän näytelleeni tyhmää tuossa. Ymmärrän kyllä, että uusi halpa kitara on erittäin suurella todennäköisyydellä huonompi kuin uusi kallis kitara. Tämä minun tapaus on silleen vähän eri juttu, että kyse on puoli vuosisataa vanhasta kitarasta, joka ei ole tällä hetkellä ollenkaan muodikas. Kuitenkin materiaalit ja osat ovat hyvät, eikä työn laadussa ole sanomista. Tuota uuden indonesiahalpiksen suitsutusta loputtoman laadukkaaksi itsekin ihmettelen, mutta kyllä hyviä soittimia voi halvallakin saada. Toisaalta monissa muodikkaissa merkeissä saattaa olla ilmaa hinnoissa. Onhan näitä tarinoita siitä, miten on ostettu halavalla muinis-Fendereitä silloin, kun valtaosa soittajista ei pitänyt niitä haluttavana. Nyt saattaa olla hinta kymmenkertaistunut, vaikka soitin on sama kuin ennenkin. Siinä mielessä hinnan pitäminen laadun tai laaduttomuuden takeena on vähän kyseenalaista, vaikkakin osin perusteltua.
En tiiä saatana
Laulava Kylätohtori
20.02.2023 10:35:18
Penasol: Kyllä halvan soittimen hankinnan häpeilevä piilottelu on myös osa tätä ilmiötä.

Pointtini on ollutkin, että siitä tässä useimmiten on kyse. Jos tahtoo esim. bändin logon kaappiin, niin silloinhan se kaapin logo pitää joka tapauksessa poistaa. Mutta kummasti vaan ne kaapit, joista se logo on revitty irti on useimmiten halpiskaappeja ja kitarat, joissa logot vaihdetaan on halpiskitaroita ja tilalle tulee kalliimman brändin logo. Kyllä siitä on johdettavissa kaikenlaista ilmiön todellisista motiiveista.

Ja minusta kitaran kohdalla halpislogon korvaaminen kalliimmalla on joka tapauksessa heikkolahjaista toimintaa. En keksi ainoatakaan järkisyytä sellaiselle, mutta toki saa valistaa, jos jollain on sellaisia tiedossa.
Laulava Kylätohtori
20.02.2023 10:38:31
samiko: Tämä on kuin oma mielipiteeni. Olen eläessäni soittanut enemmän halvoilla kuin kalliilla kitaroilla. Yhtään superia halpiskitaraa en ole vielä löytänyt.

En väitä etteikö niitä olisi, mutta ihmettelen ettei ainuttakaan kalliimman kitaran pesijää ja linkoajaa ole löytynyt tässä vuosikymmenien aikana.

Eikä tarvitse edes odottaa materiaalien kulumista, vaan voi vilkaista elektroniikkaa, niin käy aika selväksi, missä kohtaa on säästetty. Samoin halpiksissa on tullut vastaan ihan hyviä mikkejä, mutta eipä ne pärjää edes perus laatuubrändeille.

Näistä tulee mieleen eräs entinen työkaveri, jonka mukaan juuri se automerkki, joka hänellä oli, sattui aina olemaan paras, ylivoimanen ja ehdottomasti järkevin valinta. Hassu sattuma kyllä.
Laulava Kylätohtori
20.02.2023 11:39:10
Piti oikein käydä katsomassa, mitä Jusu oli alunperin kirjoittanut ja tässähän on asia niin suoraan sanottu kuin mahdollista. Eli Jusu ei kuulu millään tavalla ryhmään, josta olen itse puhunut. Ilahduttavaa rehellisyyttä ja avoimuutta, kun asiat sanotaan, kuten ne ovat. Plussaa täytyy antaa ja yrittää itse ottaa oppia.

JuSu: Koska olen turhamainen ja logo on ruma. Korvaan sen bändin logolla, joka on kyllä ihan yhtä ruma, mutta sillä on itselle suurempi merkitys.
opel99
20.02.2023 19:09:12
ibanez rs530 jäi käteen nettikitara.comista kun halvalla sai,valitettavan paljon on saanut osumaa ja osia on jäänyt matkan varrelle mutta kaula on kolhuton ja suora,nauhoissa on soittotunteja reilusti ja alkuperäiset IBZ mikit kuulostaa hyvältä,sääli vaan että se on ollut jollain hälläväliä-tyypillä jossain vaiheessa ja on siksi ulkoisesti vähän karu,player kitara
ei se ikä vaan asenne
McNulty
20.02.2023 19:15:05
moving in stereo
opel99
20.02.2023 19:19:21
McNulty: Tällainen saapui Matkahuollon kyydissä.
https://www.dropbox.com/s/8qhf7spod … en/IMG_20230220_183300-01.jpeg?dl=0

eli tokai strato isolla lavalla,onnex olkoon,maistuis kyllä mullekin
ei se ikä vaan asenne
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)