mike tapping 10.02.2023 18:19:42 (muokattu 10.02.2023 18:20:18) | |
---|
Onko muuten mnettiläisillä kokemuksia Montyn kitaramikeistä? Stratoon olisi aina hakusessa edellistä "paremmat" mikit ja kun itselläni Montyn puoti assosioi erittäin korkeaan asiantuntemukseen niin miksi ei noitakin voisi kokeilla. (Nykyiset Priborat toimii kyllä oikein mainiosti.) Ja siis semmoista klassista low-gain stratokilinää haetaan. :D https://www.montysguitars.com/ |
guitarmigi 14.02.2023 12:11:55 | |
---|
Iso kiitos MusikManille hienosta vastauksesta ja hyvistä linkeistä. Pidän Dann Huffia parhaana sähkökitaristina. Lukather on myös aivan huikea. Kummallakin on jäätävät studiomeriitit. Onko tuo suosittelemasi mikkisetti Emg SL20. |
MusikMan 14.02.2023 21:03:00 | |
---|
guitarmigi: Iso kiitos MusikManille hienosta vastauksesta ja hyvistä linkeistä. Pidän Dann Huffia parhaana sähkökitaristina. Lukather on myös aivan huikea. Kummallakin on jäätävät studiomeriitit. Onko tuo suosittelemasi mikkisetti Emg SL20. Kyllä se taitaa olla. Mulla on kaksi Musarin Luke 2:sta ja ymmärtääkseni niissä on EMG 85/SLV/SLV settinä. Toisaalta, mulla on yhdessä Prestige Ibanez:ssa 81/SA/SA, joka toimii myös. En itse ainakaan kuule noissa kotivolyymeilla mitään eroa. Dann on kyllä tosi kova ja tyylitaitoinen. Vähän harmittaa, kun se tekee niin kovaa tiliä palkittuna kantrituottajana, ettei kitaraa tarvitse ainakaan rahan takia soitella. "When in doubt... C4!" |
minimies 15.02.2023 06:51:16 | |
---|
Tekisi mieli päivittää Ariaan P90-mikit joissa olisi hieman mosrite henkisyyttä. Eli enemmän tehoa ja napakka keskialue, niin onko suosituksia? "Ymmärrän kommenttia paremmin, kun katsoin omakuvaasi." -juki68 |
lapio 15.02.2023 10:17:32 | |
---|
Heittäkääpä ideoita: Meikäläisellä on tuollainen wolf kimpassa tilattu tele-v. Mutta ei ole tullut soiteltua sillä viimeaikoina, kun mikit on niin vehkeestä. Kiertoherkät ja tuhnut, eikä dynamiikkaa. En minä tuolla ns. telecaster twängimeininkiä soittaisi vaan ihan rokkia. En välttämättä vaihtaisi potikoita, jotka taitavat siis olla 250K, kun sinkulat tuossa on. Mitä suosittaisi raati? Ei tarvitse olla helvetin kuuma, mutta rokkiin pitäisi irrota rosoa ja mielellään pientä tatsilla hallittavaa dynamiikkaakin arvostaisin. |
Larzes 17.02.2023 22:37:10 | |
---|
JB toimii todella hyvin tuhnummilla potikoilla rokkihommissa! Paskaa soittoa jo syksystä 2008 |
msalama 19.02.2023 16:50:58 | |
---|
Mitä suosittaisi raati? Filtertronit, WRHB:t tai Gibsonin Minit. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
fox 19.02.2023 17:47:38 | |
---|
lapio: Heittäkääpä ideoita: Meikäläisellä on tuollainen wolf kimpassa tilattu tele-v. Mutta ei ole tullut soiteltua sillä viimeaikoina, kun mikit on niin vehkeestä. Kiertoherkät ja tuhnut, eikä dynamiikkaa. . Moi, ehämminämuista minkämoinen värkki tuo Wolffi oli, mutta jos siinä on ihan "Teletalla" niin tallaan tuo suositeltu JB Jr tai sitten vaikka snkulakokoinen SuperDistortioni. Kaulamikille surautat humpparin mentävän jyrsinnän, niin vaihtoehdot lisääntyy paljon. Nuo Wolffit kun on ihan käypäsiä modausalustoja. ;) |
McNulty 19.02.2023 18:30:52 | |
---|
fox: Moi, ehämminämuista minkämoinen värkki tuo Wolffi oli, mutta jos siinä on ihan "Teletalla" niin tallaan tuo suositeltu JB Jr tai sitten vaikka snkulakokoinen SuperDistortioni. Kaulamikille surautat humpparin mentävän jyrsinnän, niin vaihtoehdot lisääntyy paljon. Nuo Wolffit kun on ihan käypäsiä modausalustoja. ;) Mulla oli hetken Marstion Super Distortion T yhden Skujun tallamikkinä. Se oli erittäin hyvä kun veivasin sillä Nirvanaa. Sen lisäksi se myös puolittui oikein mukavasti, eli sai hieman sitä Tele-kolinaakin soittimesta pihalle. Se oli riittävän tehokas mikki puolitettavaksi, jotta sen puolikas kuulosti yksikelaiselta. moving in stereo |
fox 19.02.2023 18:55:25 | |
---|
McNulty: Mulla oli hetken Marstion Super Distortion T yhden Skujun tallamikkinä. Se oli erittäin hyvä kun veivasin sillä Nirvanaa. Sen lisäksi se myös puolittui oikein mukavasti, eli sai hieman sitä Tele-kolinaakin soittimesta pihalle. Se oli riittävän tehokas mikki puolitettavaksi, jotta sen puolikas kuulosti yksikelaiselta. Samansuuntasia havainnoita. Noita molempia esittämiäni oon parille-kolmelle mnettiläiselle tallaan laittanu, Teleihin. Ja itellekin toki. Kyllähän se humpukkerin puolittaminen sikäli on hivenen tehon kannalta vähemmän silmiin pistävää tai paremminkin korviin tunkevaa mikäli se lähtö on tehoisammasta mikistä. Ihan jos ajatellaan, 12 kilosen puolikas on 6 kun taas tuollasen "vakiohumpparin" 8-kiloinen on puolitettuna 4.. Mutta toisaalta, jos se vakio ykskelainen Telessä on karkeesti viiden kilon kieppeissä niin ei siinä hirveitä eroja tule. Toisaalta tuolla soitinrakennuspuolella jyrkästi vastustellaaan kaikenmoista humpparin "virittelyä" sarjaan-puolitus-rinnan kytkennöillä, mutta ehken ei hän sitä koe "tarpeelliseksi". Tai sitte ei vaan ole kytkennät ns. kohdillaan. |
msalama 20.02.2023 07:09:16 | |
---|
Niin no, jotkut verenhimoiset telemiehethän väittävät, että humpparin puolitus kuulostaa aina paskalta vaikka kuinka korkeaimpedanssinen olisi. Voi olla, itsellä vaan jo niin kauan minkään coil split-vehkeen soittamisesta, etten edes enää muista miltä mokoma kuulosti. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
fox: Moi, ehämminämuista minkämoinen värkki tuo Wolffi oli, mutta jos siinä on ihan "Teletalla" niin tallaan tuo suositeltu JB Jr tai sitten vaikka snkulakokoinen SuperDistortioni. Kaulamikille surautat humpparin mentävän jyrsinnän, niin vaihtoehdot lisääntyy paljon. Nuo Wolffit kun on ihan käypäsiä modausalustoja. ;) Teletallahan siinä tosiaan on. Ihan hyviä ehdotuksia, kiitoksia. |
Metalkallo 23.02.2023 19:35:10 | |
---|
msalama: Niin no, jotkut verenhimoiset telemiehethän väittävät, että humpparin puolitus kuulostaa aina paskalta vaikka kuinka korkeaimpedanssinen olisi. Voi olla, itsellä vaan jo niin kauan minkään coil split-vehkeen soittamisesta, etten edes enää muista miltä mokoma kuulosti. Monesti humpparin puolitus kuulostaa liian ohuelta tai paskalta, mutta jotkut tehokkaammat mikit puolittuu suht hyvin. Itse suosin parallel johdotusta koska se kuulostaa suht samantyyliseltä, mutta säilyttää hurinasuojan ja kuulostaa itseasiassa todella hyvältä. Esim. Duncan JB parallel käytössä kuulostaa lähelle paf tyylistä mikkiä, kun vääntää tonea kitarasta pienemmälle. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Metalkallo 23.02.2023 19:39:14 (muokattu 23.02.2023 19:39:52) | |
---|
Ne jotka tykkää Duncanin 59/JB mikeistä, mutta haluaa samantyyliset mikit pienemmällä teholla kantsii tsekkaa Dimarzion Paf Master kaula ja tallamikki. Itselläni Tokain LP:ssä moiset ja hyvin toimineet tuohon tarkoitukseen. Paf Master kaulamikki on lähellä Duncanin 59N mikkiä, mutta loistaa siinä missä Duncan ei. Masterit toimii ihan kivasti parallel johdotuksella myös. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
StJerky 02.03.2023 13:07:35 | |
---|
Firebirdissä on Seymourized Firebird mikki tallassa. Vaikka se onkin parempi kuin alkuperäinen, se on silti turhan sirisevä soundinen. Yhdessä toisessa kitarassa on P90- kokoinen Dimarzio Super Distortion, josta olen tykännyt. Kooltaan kai sopisi Fb-mikin paikalle, mutta näyttäisi vähän tyhmälle siinä. Onko JB/ Super Distortion henkisiä mikkejä Firebird mikkien näköisinä, vai pitääkö tinkiä ulkonäöstä? |
XTL 03.03.2023 09:38:19 | |
---|
Ei kyllä tunnu että P90 missään muodossa menisi oikean FB mikin tilalle. Mutta moni minuhumbucker voisi mennä ja olla rakenteeltaan ja soundiltaan erilainen. En osaa antaa spesifisiä suosituksia. |
fox 03.03.2023 10:50:45 | |
---|
XTL: Ei kyllä tunnu että P90 missään muodossa menisi oikean FB mikin tilalle. Mutta moni minuhumbucker voisi mennä ja olla rakenteeltaan ja soundiltaan erilainen. En osaa antaa spesifisiä suosituksia. Juu, eipä mene, P-90 on leveydeltään tuommonen reipas 8 cm kun minihumppari on 6,5 (noin) ilman jalkoja. Ja tosiaan, minihumppari menee Firebirdin kehykseen ihan OK, aikoinaan jotkut laitteli Firebirdeihin LP Deluxen mikkejä. Tosinhan non-reverse F-birdeissähän oli malleissa Firebird I ja Firebird III ihan tehtaalta P-90:t vakiona. Mutta tosiaan niissä oli P-90:n vaatimat mikkikolon jyrsinnät. |
SPolis 03.03.2023 11:31:30 | |
---|
lapio: Heittäkääpä ideoita: Meikäläisellä on tuollainen wolf kimpassa tilattu tele-v. Mutta ei ole tullut soiteltua sillä viimeaikoina, kun mikit on niin vehkeestä. Kiertoherkät ja tuhnut, eikä dynamiikkaa. En minä tuolla ns. telecaster twängimeininkiä soittaisi vaan ihan rokkia. En välttämättä vaihtaisi potikoita, jotka taitavat siis olla 250K, kun sinkulat tuossa on. Mitä suosittaisi raati? Ei tarvitse olla helvetin kuuma, mutta rokkiin pitäisi irrota rosoa ja mielellään pientä tatsilla hallittavaa dynamiikkaakin arvostaisin. Vähän myöhässä oon, mutta mulla on samanlainen Wolfin Flying-Tele ja vaihdoin tallamikiksi siihen Duncanin Hotrailsin (STHR-1b) ja push-pull volumepotikan puolitusta varten. Hyvä ratkaisu on ollut omiin rokkitarpeisiin, ja saa vielä jonkinlaista sinkku-saundia kaivettua tuolla puolituksella. http://www.gladenfold.net |
StJerky 03.03.2023 12:20:00 | |
---|
fox: Juu, eipä mene, P-90 on leveydeltään tuommonen reipas 8 cm kun minihumppari on 6,5 (noin) ilman jalkoja. Ja tosiaan, minihumppari menee Firebirdin kehykseen ihan OK, aikoinaan jotkut laitteli Firebirdeihin LP Deluxen mikkejä. Tosinhan non-reverse F-birdeissähän oli malleissa Firebird I ja Firebird III ihan tehtaalta P-90:t vakiona. Mutta tosiaan niissä oli P-90:n vaatimat mikkikolon jyrsinnät. Nyt hokasin, että onhan Super Distortion minihumpparinakin. Tuo voisi toimia https://www.dimarzio.com/pickups/mini/pg-13-bridge |
Äijä 03.03.2023 13:38:24 | |
---|
Heips! Minulla on mainio Epiphonen Les Paul Standard. Haluan vaihtaa sen kaulamikin sellaiseksi, joka toisi enemmän esille yläkieliä ja olisi soinniltaan enemmän Stratocaster -tyylinen, semmoinen erottelevampi ja puhdas. Kertoisitteko kokemuksia ja ajatuksia, että millainen tuohon olisi hyvä. |