Aihe: Vapaamuotoista ja HYVÄHENKISTÄ keskustelua skaboista
1 2 3 4 520 21 22 23 2437 38 39 40 41
tjj2000
12.02.2023 19:45:22
WanhaWetäjä: Jaahans, aika erilainen lähestyminen, en tiedä millä vehkeellä toteutettu mutta urkusoundia olisi voinut elävöittää esim leslien nopeusvaihtelulla

Ei taida tällä saada tuota säädettyä; ainakaan soittaessa mennään samoilla asetuksilla alusta loppuun. Toisaalta en edes koskaan ole soittanut oikealla Hammondilla ja muutenkaan kosketinsoittimilla.
https://plugins4free.com/plugin/3117/
All I hear is Hellhounds...
Haeroe
12.02.2023 19:59:43

Saatoit onnistua kumoamaan väitteeni... :)

WanhaWetäjä: Noooh, tuo nyt on kyllä melko vahvasti sanottu!
https://www.youtube.com/watch?v=9_e2_qCnig0 Täh???
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
WanhaWetäjä
13.02.2023 10:14:04

tjj2000: Ei taida tällä saada tuota säädettyä; ainakaan soittaessa mennään samoilla asetuksilla alusta loppuun. Toisaalta en edes koskaan ole soittanut oikealla Hammondilla ja muutenkaan kosketinsoittimilla.
https://plugins4free.com/plugin/3117/

Joo, onhan tuo muutenkin melko mopo versio kun sitä testailin ja vertasin vaikkapa ihan Logic Pron vastaaviin, ilmaiseksi kuitenkin ihan ok.
Jostain syystä en saanut kiipparin modulaatiopyörällä leslien nopeutta vaihdettua eli joku kiipparin midiasetus vissiin ketuillaan koska sama homma oli Logicin Hammondin kanssa joka toimi aiemmin oikein.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
sonicliqueur
16.02.2023 16:19:06
Tämän kertainen sooloiluni kuulostaa aika raiskaamiselta. Anteeksi. Löysin vain uuden äänen ja tuuttasin sillä menemään. Aivan paskahan se on, mutta... =)
WanhaWetäjä
19.02.2023 00:09:21

Haeroe:
- WW - Aa, onpa hieno saundi. Millä vedit + millä mallinnuksella? Soittohan on tuttua ammattimiehen menoa. B-osa lähtee hienosti dembatulla jutulla. Oli hiano.

Jaa, kiitos nyt kuitenkin, tosiaan rec päälle ja menoksi tietämättä taustasta yhtään mitään eli vaiston varassa mentiin, siitä todisteena pari siinä ja siinä äänivalintaa. Jos oikeen muistan niin Helix Nativella ja GAS thinline telen kaulamikillä lähti nuo pörinät, ei tainnut jäädä tuosta ns masteria eli pysty tarkistamaan mikä mallinnus oli mutta 2 Helixin omaa uutta kaappia eri mikeillä stereona lievästi panoroituna eri laitoihin + joku stereo delay ja dynamic hall tms stereoreverb, oisko vähän kompuraa signaalketjun lopussa, ehkä.
Täytyy tsekata kun pääsen huomenna himaan josko tuo patchi olisi tallessa.
Niin joo, tapani mukaan lasken lähes aina inasen tonea kitarasta, varmaan tässäkin.

Helix Native parani myös huikeesti kun tuli tuo 3.5 päivitys ja tuo uusi kaappisysteemi, Ownhammerin sinänsä hyvät IRrit taitaa jäädä vaille käyttöä, niissä on aivan jumalaton selaaminen, satoja variaatioita vain pienin muutoksin ja niitähän ei pysty juurikaan muokkaamaan.
rautapieru
19.02.2023 22:49:41

Pistin tuollaisen "Jarkretyylisen" taustan. Ei varmaan tunkua ole.
Radiosta kuulin että WW on tulossa ilosaarirokkiin, ajattelin että pittääpä lähtee kahtomaan. Sitten selvis että se on VV eikä WW. Ville Valo. En mene.. Kaikkine kiiltävine Ameriikan hampaineen siellä..
Tänään hajosi line6 pod 2.0
Minä perkele siitä viime talvena 20 euroa maksoin ja nyt jo hajosi. Parempaa soundia irtosi kuin tuosta Thr-10:stä. Pitäisköhän huomenna käydä kimmon soittimesta 11rack, siellä näkyis olevan?
On ollu viime aikoina paljon päiviä ettei ole kitaraan tullu tartuttua. Oon ruvennu harrastamaan pyörän polkemista vessassa. ..Ja hiihtoa.. Ladulla.
Taivasta tavoitteleva sylki putoaa omalle naamalle.
sonicliqueur
19.02.2023 23:00:13
"Ehkä tässä on käyynt niin että on innostuttu soundista ja soiteltu sitä tähän siitä soundista innostuneena."
Juuri näin :D

En ehtinyt äänestämään kun oli tilannetta päällä.
Ryhdistäydyn tulevalla viikolla siltäkin osin!
WanhaWetäjä
19.02.2023 23:08:58

rautapieru: Pistin tuollaisen "Jarkretyylisen" taustan. Ei varmaan tunkua ole.
Radiosta kuulin että WW on tulossa ilosaarirokkiin, ajattelin että pittääpä lähtee kahtomaan. Sitten selvis että se on VV eikä WW. Ville Valo. En mene.. Kaikkine kiiltävine Ameriikan hampaineen siellä..

Hehe,onneksi ei oo kuiteskaan Teuvo Valo, liekö Villen isoisä? https://www.youtube.com/watch?v=tvSneM0sfgg Oon säestänyt kerran, mahtavaa!!!

Tänään hajosi line6 pod 2.0
Minä perkele siitä viime talvena 20 euroa maksoin ja nyt jo hajosi. Parempaa soundia irtosi kuin tuosta Thr-10:stä. Pitäisköhän huomenna käydä kimmon soittimesta 11rack, siellä näkyis olevan?
On ollu viime aikoina paljon päiviä ettei ole kitaraan tullu tartuttua. Oon ruvennu harrastamaan pyörän polkemista vessassa. ..Ja hiihtoa.. Ladulla.

Hiitäminen on perseestä ja ko lajin harrastajat terrorisoivat tavallisia kulkijoita, vittumaista sakkia nuo himohiihtäjät https://www.youtube.com/watch?v=cAAfQwNTkS4 HOHO!

Ja hehe 2.0...ite vedin aikonaan runsaasti keikkoja setillä POD 2.0 + siihen kuuluva lauta, ei tullut kukaan vittuileen soundeista, toisaalta ei nuo känniset topit mitään tajua muutenkaan, toki jos paikalle osui joku rock/bluespoliisi niin sitten saatto tulla sanomista, siihen saatoin todeta "vedä ite paremmin!" No en kyllä.

Tää soolo on vuodelta 2007 POD XT livella + american Stratolla mutta en toi nyt ihan paska soundi ole, toki kaiut on Logicista. Varsinainen tilu-ukko, täh? Hoho!
Ei lähe moiset enää ja se pistää kyllä vituttaan.
https://www.dropbox.com/s/kumahi9qsgyvudk/Pod%20XT%20live.mp3?dl=0
Kuha
19.02.2023 23:12:22

Teillä kun on monilla viimeisintä mallinnustekniikkaa, niin onkohan tästä pelistä mihinkään, tuore tapaus näemmä ja hinta kohdillaan:

https://www.youtube.com/watch?v=tXV0N3YlQyg

Mun Tonelabbi täyttää pian 20 vee, jos laittaisi sen reserviin, vaan ei eläkkeelle ehkä vielä.
Old Fenders never die
sirdickyj
19.02.2023 23:44:06
Kuha: Teillä kun on monilla viimeisintä mallinnustekniikkaa, niin onkohan tästä pelistä mihinkään, tuore tapaus näemmä ja hinta kohdillaan:

https://www.youtube.com/watch?v=tXV0N3YlQyg

Mun Tonelabbi täyttää pian 20 vee, jos laittaisi sen reserviin, vaan ei eläkkeelle ehkä vielä.

Tsekkaa tämä

https://www.customsounds.fi/products/strymon-iridium

Olen ymmärtänyt että ois bestness.
Kuha
19.02.2023 23:59:47

sirdickyj: Tsekkaa tämä

https://www.customsounds.fi/products/strymon-iridium

Olen ymmärtänyt että ois bestness.

Tuo on tuttu peli, mutta vähän rajoittunut ominaisuuksiltaan, tuossa Tonexissa on 150 mallinnettua profiilia ja softan mukana tulee 1000 lisää - no itse tulen käyttämään varmaan paria-kolmea, mutta erityylinen tuote kumminkin.
Old Fenders never die
sirdickyj
20.02.2023 01:08:16
Kuha: Tuo on tuttu peli, mutta vähän rajoittunut ominaisuuksiltaan, tuossa Tonexissa on 150 mallinnettua profiilia ja softan mukana tulee 1000 lisää - no itse tulen käyttämään varmaan paria-kolmea, mutta erityylinen tuote kumminkin.

Ok ymmärrän

More is more
rautapieru
20.02.2023 07:50:44

WanhaWetäjä: Tää soolo on vuodelta 2007 POD XT livella + american Stratolla mutta en toi nyt ihan paska soundi ole, toki kaiut on Logicista. Varsinainen tilu-ukko, täh? Hoho!
Ei lähe moiset enää ja se pistää kyllä vituttaan.
https://www.dropbox.com/s/kumahi9qsgyvudk/Pod%20XT%20live.mp3?dl=0

Irtoaa irtoaa.. Tuostahan tulee mieleen joku Michael Romeo.

Podit on kyllä ihan jees vehkeitä ja vaikkei ne mitään AXE-FX:iä ole, mutta kaiut kun lisää Dawista, niin ihan tarpeeksi lähelle pääsee, ainakin meikän korvaan.
Taivasta tavoitteleva sylki putoaa omalle naamalle.
WanhaWetäjä
21.02.2023 11:01:13 (muokattu 21.02.2023 11:01:41)

rautapieru: Irtoaa irtoaa.. Tuostahan tulee mieleen joku Michael Romeo.

En tunne miestä muutoin kuin nimeltä, pätee moneen ns tiluttajaan jotka eivät ole mun genrea, fuusiopuolen tiluttajia olen kuunnellut paljonkin, hevipuolen hyvin vähän jos lainkaan. En osaa nimetä yhtään Ynkän biisia, en myöskään Metallican tai vastaavien, no hups, yksissä häissä vedettiin häätanssina "Nothing else matter" vai mikä se olikaan, solistin tulkinta oli veret seisauttava eikä positiivisessa mielessä, yksi isoimmista myötähäpeämisistä mun uralla, ite olin kuikkinut kitarajutut kuitenkin tunnistettavaan muotoon.

Podit on kyllä ihan jees vehkeitä ja vaikkei ne mitään AXE-FX:iä ole, mutta kaiut kun lisää Dawista, niin ihan tarpeeksi lähelle pääsee, ainakin meikän korvaan.

Se missä 1. sukupolven mallitavat ovat ehkä eniten jäljessä nykyisistä on dynamiikan puute jonka huomaa parhaiten cleaneilla soundeilla, myös efektipuoli on kehittynyt huimasti.

Kuhan mainitsemaa Tonelabbia tuli kokeiltua ammoisina aikoina musakaupassa ja se oli aivan hirveetä sirinää, ehkä ko laitos ei ole säröosastoilla parhaimmillaan mutta Kuhan vedoissa soundissa ei ole moitteen sijaa, oisko niin että soundi lähtee sormista ainakin tässä tapauksessa.
Kuha
21.02.2023 11:18:33

WanhaWetäjä: Kuhan mainitsemaa Tonelabbia tuli kokeiltua ammoisina aikoina musakaupassa ja se oli aivan hirveetä sirinää, ehkä ko laitos ei ole säröosastoilla parhaimmillaan mutta Kuhan vedoissa soundissa ei ole moitteen sijaa, oisko niin että soundi lähtee sormista ainakin tässä tapauksessa.

Mä soitin yhdelle kantrilevylle soolot tuolla Tonelabilla, toki mulla oli siinä kompressoria mausteena, mutta kuitenkin...äänittäjä luuli, että oli Fenderin vahvistimia käytetty. Kunnes kerroin karun totuuden.
Old Fenders never die
WanhaWetäjä
21.02.2023 15:15:07

Kuha: Mä soitin yhdelle kantrilevylle soolot tuolla Tonelabilla, toki mulla oli siinä kompressoria mausteena, mutta kuitenkin...äänittäjä luuli, että oli Fenderin vahvistimia käytetty. Kunnes kerroin karun totuuden.

Uskon, mun kokeilu oli tosiaankin musakaupassa luureila ja sehän ei anna koskaan oikeata kuvaa oikeen mistään, jäi vain tuo säröpuolen läpitunkevan kireä soundi mieleen, liekö joku presetti ollut kyseessä ja nehän on usein mitä on, jopa uudemmissa laitteissa.

Taitaa mestari MadMatt vetää vieläkin POD 2.0 vermeellä ja on oikeen uskottavaa soundia hälläkin eli kyllä se on hyvin pitkälle soittajasta ja hänen soundi/tyylitaustaan kiinni miltä lopputulos kuulostaa.
Kuha
21.02.2023 16:02:33

WanhaWetäjä: liekö joku presetti ollut kyseessä ja nehän on usein mitä on, jopa uudemmissa laitteissa.

Ei siitä oikein hyvää särösaundia saa mutta semipuhtaat on aivan hyvät ja gaigu/delay -efektit on käyttökelpoisia.
Old Fenders never die
Haeroe
21.02.2023 16:08:43

609 on sen verran vaikea, että jos jollain osviittaa soinnuista, voisi osallistua.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
WanhaWetäjä
21.02.2023 16:49:41

Haeroe: 609 on sen verran vaikea, että jos jollain osviittaa soinnuista, voisi osallistua.

Aika häjy tuohon on soittaa jos ei sointukierto ole selvillä, täytyy kuulostella tarkemmin, alkuhan on E-duuria ja C-duuria, siinä ns väliosassa menee jonnekkin muualle ja päättyy vissiin H seiskaan. Voin tehä siitä kartan kyllä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)