gotthard 16.02.2023 09:30:58 (muokattu 16.02.2023 09:35:50) | |
---|
Meinasinkin sanoa että "maailmalla näistä pyydetään" mutta se menee tuon Hinnat reverbissä- repliikin alle. :D Katsoin tuossa kun päivittäin kyttää Gibsoneja torilta että ainakin Rassikas on myynyt sitä 8 tonnin Gibsonia hetken mielihäiriössä jo melko monta kuukautta. Toivottavasti kaikki on mielen puolella hyvin. E: korjaus: se onkin näköjään mielenhäriössä. Eli kyseessä voi olla pysyvämpi olotila |
Jonttu 16.02.2023 12:16:07 | |
---|
gotthard: Itekin miettinyt joskus että jos laittaisi sellaisen myynti-ilmoituksen (triaxiskaan ei näy kelpaavan kellekään, torilla, vink vink) jossa on kaikki asiaankuulumattomat kliseet pötkössä. Ilmoitus voisi alkaa legndaarisella "ei pakkomyynnissä" kommentilla. Sitten sellainen sydämeen sattuva tarina siitä miten vahvistimia on nyt liikaa ja jonkun täytyy poistua. Millä olisi hyvä jatkaa siitä? Voipi olla että noi amerikansähköt karsii vähän vaikkakin muuntaja on laittaa matkaan.. sekä huomasin itsekin että noita räkkivermeitä sai myydä jonkin aikaa ennenkun meni kaupaksi. Taitaa noi digipierut olla nyt se juttu mitä porukka haluaa. https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY |
Gary the pine 16.02.2023 12:39:38 | |
---|
gotthard: Itekin miettinyt joskus että jos laittaisi sellaisen myynti-ilmoituksen (triaxiskaan ei näy kelpaavan kellekään, torilla, vink vink) jossa on kaikki asiaankuulumattomat kliseet pötkössä. Ilmoitus voisi alkaa legndaarisella "ei pakkomyynnissä" kommentilla. Sitten sellainen sydämeen sattuva tarina siitä miten vahvistimia on nyt liikaa ja jonkun täytyy poistua. Millä olisi hyvä jatkaa siitä? Mulle kelpais kyllä jos ei olis pennijono koko ajan lyhyehkö... Tulin, näin, paskoin housuun. |
motorcock 16.02.2023 15:32:31 | |
---|
näitä myynti argumentteja on yhtä paljon kun myyjiäkin toisilla oikeasti on liikaa tavaraa mutta silti eivät oikeastaan haluasisi mistään luopua ja toisilla rahat sen verran heikossa hapessa että myytävä on tuon "ei pakkomyynnissä" keksin itse 8 vuotta sitten ja se todella tarkoittaa että se on tarjolla mutta ei tyrkyllä .monet muut ovat sen myös hyväsi havainneet viimeaikoina olen laittanut "kiinnostus katsaus" eli tälläsiä olisi tarjolla mutta ei tyrkyllä itse ilmoituksen olen jättänyt erittäin lyhyeksi syystä että kiinnostunut kyllä kysyy sitten lisää mikä häntä askarruttaa mitä sitten tulee tuohon ns normaaliin kaupan käyntiin niin mitään sivun pituista ilmoitusta tuskin kannattaa tehdä eikä mitään yleispätevää tapaa ilmoituksen laatimiseen ole olemassa vaikka joku niin väittäisi sen sijaan käyttäisin lyhyttä ilmoitusta jossa olisi jotain "nasevaa" ja uusia sanoja tai lauseita joita ei vielä yleisesti ole käytössä ja katsoa miten ne toimivat olen tosin jäävi sanomaan miten se pitäisi tehdä ja sen takia suosittelen kaikkia kaivamaan mielikuvituksen esiin ja keksimään jotaan uutta tapaa tehdä ilmoitus mikään ei ole ikuista |
msalama 16.02.2023 15:38:11 (muokattu 16.02.2023 15:38:47) | |
---|
mitään sivun pituista ilmoitusta tuskin kannattaa tehdä Tuskinpa, mutta hyvästä ilmoituksesta selviää nasevasti kirjoitettuna silti kaikki olennainen, esim. onko kitaraa korjattu / moddattu ja jos, niin miten yms. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
motorcock 16.02.2023 18:27:13 | |
---|
kyllä kannattaa laittaa modaukset yms "nasevasti"mutta kuten sanoin mitään yleispätevää tapaa ilmoituksen laadintaan ei ole se on sen verran yksilöllistä toimintaa että jokaisen täytyy miettiä se itse miten ilmonsa laatii ja kirjoittaa paras ilmoitus on luultavasti sellainen jossa lyhyesti tulee esiin "nasevsati" pääpiirteet se tarkoittaa millä mielellä ollaan myymässä myydänkö sen takia että tarvitsee rahaa nopeasti vaiko ei ole mitään väliä vaikka kukaan ei ostaisi tai sitten esitellään kyseinen objekti harvasanaisesti tapoja on monta ja jokainen valitsee omaan tarkoitukseensa sopivan ei mikään helppo juttu mutta monikin on löytänyt oman tapansa ilmoittaa asia mikään ei ole ikuista |
Guitarfreak 16.02.2023 20:42:48 | |
---|
Jonttu: .. Taitaa noi digipierut olla nyt se juttu mitä porukka haluaa. Joo. Sepä. Ei itellä nouse pulssi yhtään :D Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Otustelija 17.02.2023 06:05:24 | |
---|
motorcock: tuon "ei pakkomyynnissä" keksin itse 8 vuotta sitten ja se todella tarkoittaa että se on tarjolla mutta ei tyrkyllä .monet muut ovat sen myös hyväsi havainneet Keksitkö myös hymiön? |
Funkånaut 17.02.2023 07:35:34 | |
---|
motorcock: myydänkö sen takia että tarvitsee rahaa nopeasti vaiko ei ole mitään väliä vaikka kukaan ei ostaisi Mä en tajua, miksi tämä on millään mittapuulla olennaista ostajan kannalta. Fakta on että tavaroita myydään, sillä potentiaalisia maksusuorituksia halutaan sitä tavaraa enemmän. Se, miksi myyjä haluaa, ei ole olennaista. "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." |
Alfons Åberg 17.02.2023 07:40:04 | |
---|
Funkånaut: Mä en tajua, miksi tämä on millään mittapuulla olennaista ostajan kannalta. Fakta on että tavaroita myydään, sillä potentiaalisia maksusuorituksia halutaan sitä tavaraa enemmän. Se, miksi myyjä haluaa, ei ole olennaista. Pamautin plussalla. Ei myöskään ole olennaista, onko myynnissä oleva kampe silloin ostotilanteessa vuosia takaperin ollut kivijalan ainoa hyllyssä oleva vai oliko niitä useampia mistä kampe on "valittu". Tätäkin on meikäläiseltä kysytty, enkä tähän päivään mennessä ole ymmärtänyt mikä merkitys niillä kauppaan jääneillä oli |
XTL 17.02.2023 09:42:19 | |
---|
Kai se on jotain fantasiointia siitä onko kyseessä "hyvä yksilö" vai se mitä kukaan ei halunnut. Tai sitten yritetään haistella myyjän luonnetta tms. Eipä tuolla varmaan kummempaa pohjaa todellisuuteen ole. |
Alfons Åberg 17.02.2023 09:53:32 (muokattu 17.02.2023 09:58:03) | |
---|
XTL: Kai se on jotain fantasiointia siitä onko kyseessä "hyvä yksilö" vai se mitä kukaan ei halunnut. Tai sitten yritetään haistella myyjän luonnetta tms. Toki joo, kyllähän minäkin kaupan hevi-osastolla jätän luomusitruunan tai syöntikypsän mangon ottamatta jos laarissa on vain yksi jäljellä. Eli tätä fantasiointia harrastan jollain tasolla itsekin. Mutta totuus on, että vähänkään arvokkaampaa tai erikoisempaa kitaraa kivijalassa tuskin on monta yksilöä, jos yhtäkään. Jos nyt haluaa vaikkapa japanilaisen Fender Jazzmasterin, kyllä se ostetaan lähinnä kuvan perusteella ja tilataan. Se että "yksilö" valittaisiin jostain viiden kitaran rivistä menee sinne fantasian puolellle. |
Nuo torin jemit taitaa olla vitsillä hinnoitellut kuitenkin? kaikki paitsi on turhaa. |
munkero 17.02.2023 14:21:47 | |
---|
korvaoo: Nuo torin jemit taitaa olla vitsillä hinnoitellut kuitenkin? Vitsillä ja vitsillä. Kuitenkin reippaasti alle reverb pyyntien ja yks meni jo kaupaksi? Itekki joskus soitellu. |
Funkånaut 17.02.2023 14:28:59 | |
---|
korvaoo: Nuo torin jemit taitaa olla vitsillä hinnoitellut kuitenkin? Ei kait siinä ku ostamaan halvemmalla, jos pahalta tuntuu. "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." |
korvaoo 17.02.2023 15:23:53 | |
---|
No se että nyt pyytää joku reverbissä 15ke ehkä 4-5k kepistä ei nosta vielä moisen kapineen hintaa 9ke:n. Totta on että ovat aika harvinaisia jopa reverb mittapuulla, vaan mikäs mä olen kertomaan asiantuntijalle... Onnea vaan myyntiin, ei mulla muuta. kaikki paitsi on turhaa. |
McLeach 17.02.2023 15:51:32 (muokattu 17.02.2023 15:52:16) | |
---|
korvaoo: No se että nyt pyytää joku reverbissä 15ke ehkä 4-5k kepistä ei nosta vielä moisen kapineen hintaa 9ke:n. Totta on että ovat aika harvinaisia jopa reverb mittapuulla, vaan mikäs mä olen kertomaan asiantuntijalle... Onnea vaan myyntiin, ei mulla muuta. Eikös harvinaisuus ole yksi harvinaisen kitaran hintaa nostava tekijä? Varmaan se suurin. |
gotthard 17.02.2023 15:56:18 | |
---|
McLeach: Eikös harvinaisuus ole yksi harvinaisen kitaran hintaa nostava tekijä? Varmaan se suurin. Jos se harvinaisuus ei sitten johdu siitä, että soitin on niin paska että kukaan ei halua sellaista. |
msalama 17.02.2023 16:27:04 | |
---|
Ei ole enää paskuuskaan takuu halvasta hinnasta. Jossain Reverbissä pyydetään tonttua joistain hevonperseen Ekoista sun muista mitä me kakaroina pilkottiin Townsend-metodilla nuotioon kun niillä ei muutakaan tehnyt. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
McNulty 17.02.2023 16:53:58 | |
---|
msalama: Ei ole enää paskuuskaan takuu halvasta hinnasta. Jossain Reverbissä pyydetään tonttua joistain hevonperseen Ekoista sun muista mitä me kakaroina pilkottiin Townsend-metodilla nuotioon kun niillä ei muutakaan tehnyt. Kaikki vähänkin vanha on nyt arvokasta ja "maailman parasta". Ihan sama millaisia jouskareita ja ritsoja olivat jo aikoinaan. Mä ymmärrän kyllä, miksi esim- '62 mint-kuntoinen Stratocaster maksaa 6-numeroisen summan, mutta välttämättä se vuoden '62 Searsin katalogissa ollut halpis ei ole kovinkaan monen kympin arvoinen. Paitsi Reverbissä, joka nyt on muutenkin puhdasta "gold diggin'" touhua. Aina löytyy joku yksittäinen hölmö joka on valmis maksamaan Ibanezin (Maxonin) surkeimmasta 10-sarjan vihreästä muovirasiasta tonnin. Niitä on maailmalla tuhansittain eikä kyseessä ole edes harvinaisuus. Todellinen arvo on jossain 50-80€ hujakoilla. Mutta näin tämä menee. Kun yksi maksaa sen tonnin TS10:stä niin sen jälkeen seuraava pyytää 1200. moving in stereo |