Erno90 06.02.2023 10:33:02 | |
---|
Mulla olisi mielessä modata yks 14" tomi varsinaiseksi jalalliseksi lattiatomiksi. Tämä taitaa olla näitä 80-luvun isoja räkkitomeja, joita oli etenkin Taman tuplaseteissä. Luulen, että itse uusien reikien poraaminen (jalkakiinnikkeille) ei välttämättä ole homma eikä mikään, mutta haluaisin peittää noi entiset kaksi reikää. Tässä tapauksessa mulla on netistä tilattu vinyylitarrainen päällyste (wrap) ja rungot on sisäpuolelta mustia. On varmaan ollu jo alun perinkin, en tiedä onko petsillä vai millä. Muuten varmaan paikkaisin rautakaupan puukepin pätkällä ja jollain kemiallisella puulla/puutäytteellä, mutta tää runko on tosiaan sisäpuolelta musta. Mitä mieltä te olette vai pitäisikö kysyä, jos Kumu-Pekalta irtoisi joku ratkaisu? (Laitan myöhemmin kuvia.) |
Kefiiri 06.02.2023 11:33:27 | |
---|
En tajua ongelmaa... mustaanhan nyt luulisi saavan huomaamattomasti paikan sutaisemalla sopivaa mustaa väriä päälle? Eihän sitä sieltä kukaan huomaa läpinäkyvän kalvonkaan läpi? En ole musiikin asiantuntija. |
Erno90 06.02.2023 11:38:21 (muokattu 06.02.2023 11:59:22) | |
---|
Sit tosiaan se, että miten sen ulkopuolen kanssa tekee, kun siinä on (myös päällysteessä) noi vanhat reiät ja haluaisi saada mahdollisimman saumattomaksi/ei-näkyväksi. |
Sera 07.02.2023 14:51:08 | |
---|
Erno90: Sit tosiaan se, että miten sen ulkopuolen kanssa tekee, kun siinä on (myös päällysteessä) noi vanhat reiät ja haluaisi saada mahdollisimman saumattomaksi/ei-näkyväksi. Reikiä voisi varmaan paikata lasikuitu- ja polyesterikitilläkin. Eli automaalauksessa käytettävillä pakkeleilla. Seevaa reiän kummaltakin puolelta hieman ja täyttää ensin lasikuidulla, hioo ja viimeistelee polyesteripakkelilla. Maalarinteipin laittaa reiän toiselle puolelle kun reikää täyttää pakkelilla, niin tulee nätti täyttö kun ei tursu isoa kasaa hiottavaksi. Neliraajamotoriikka-vokaalivastaavuus-mekaniikan keksijä |
Kai se on fiksuin ratkaisu että rautakaupan puukepillä ja sitte yrittää varovasti hioa sisäpuolelta ja vetää petsillä ja ulkopuolelta ehkä akryylillä. |
Kimd 11.02.2023 20:11:52 | |
---|
Kysy Pekalta neuvoa. Itse en tekisi rei'ille mitään kun ne jää wrapin alle. Ei irtoa |
Kefiiri 12.02.2023 08:36:57 (muokattu 12.02.2023 08:40:59) | |
---|
Kimd: Kysy Pekalta neuvoa. Itse en tekisi rei'ille mitään kun ne jää wrapin alle. Eivätkös nyt ole kyseessä peukalon mentävät reiät jotka toki erottuisivat pinnoitteen alta? Puukepissä ne syyt ovat hankalasti päin, päätypuu varmaan on kovempaa hiottavaa kuin ympärillä oleva. Ei liene ihan helppoa saada tasainen. Tai sitten filosofoin liikaa. En ole musiikin asiantuntija. |
Kimd 12.02.2023 11:54:31 | |
---|
Kefiiri: Eivätkös nyt ole kyseessä peukalon mentävät reiät jotka toki erottuisivat pinnoitteen alta?
No riippunee tietysti pinnoitteesta. Toisekseen miettisin että kukas sitä pinnoitteessa mahdollisesti näkyvää pientä jälkeä katsoo. Itse laitoin yhden bassorummun lisäreikien päälle teipin. Ei ole vaikuttanut ääneen eikä kukaan asiasta ole huomauttanutkaan :D Ei irtoa |
Kefiiri 12.02.2023 19:17:24 (muokattu 12.02.2023 19:18:09) | |
---|
Kimd: No riippunee tietysti pinnoitteesta. Toisekseen miettisin että kukas sitä pinnoitteessa mahdollisesti näkyvää pientä jälkeä katsoo. Itse laitoin yhden bassorummun lisäreikien päälle teipin. Ei ole vaikuttanut ääneen eikä kukaan asiasta ole huomauttanutkaan :D No juu en ole hifistelijä minäkään mutta aloittajan lähestymistapa vaikuttaa sen verran perfektionistiselta että täytyy vähän miettiä syvällisemmin :) Itse täytyisi yksi musta moposetti päällystää jollain ettei tarvitsisi mustia rumpuja katsella. Menisi varmaan ihan kontaktimuovilla mutta kiva olisi jotain Jackshopin halvempaa wrappiakin kokeilla. En ole musiikin asiantuntija. |