Danko 27.01.2023 20:54:28 | |
---|
"Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta |
Mikael 06.02.2023 18:21:46 | |
---|
Fuzz is Clean! |
Antti1 06.02.2023 18:26:18 | |
---|
Se on kyllä ihan hyvä omassa kategoriassaan. Itseltäkin löytyy tuolta kaikkien unohdettujen arkistoista. |
Henri Henri Olavi 06.02.2023 20:03:31 (muokattu 06.02.2023 20:13:22) | |
---|
Muistisääntö itselle: älä koskaan vastaa Ärgeen viesteihin. |
tavasti 07.02.2023 13:31:05 | |
---|
Henri Henri Olavi: T-RackS EQ 81 (Neve 1081 -klooni) nyt ilmaisena 14.2. saakka. https://bedroomproducersblog.com/20 … -eq-81-is-free-until-february-14th/ Munsta aiva hyväsoundinen, mutta munsta Wavesin SSL Channelkin on ihan hyväsoundinen. Kaikki on ihan hyväsoundisia :D Niin tälleen puukorvaisena välillä aina mietityttää, että kun näitä erilaisia toinen toistaan paremman kuuloisia eq ja kompura plugineja on kovin runsaasti, niin kuinka moni käyttäjä oikeasti kuulee että tää on nyt hyvän kuuloinen? Esim Harrison Mixbus EQ 'we have modelled every transistor' on kai paljastunut että ei siinä mitään mallinusta ole, ihan perus digitaalinen EQ. Mixbus on loistava softa miksaamiseen, mutta toi mainos transistorien mallinnuksesta on aina ollut minun korvaani täyden potaskan kuuloista. Harraste musabusiness: https://chordpak.com/ |
Antti1 07.02.2023 13:39:55 | |
---|
Mä ainakin olen tavannut toisinaan tehdä ihan jonkinlaisia testisessioita aikani kuluksi, jossa koitan kuulostella niitä eroja. Aika harvoissa on mitään erittäin mullistavaa, jonka vuoksi oikeastaan arvostan enemmän plugareita, jotka pyrkivät joko tekemään jotain teknisesti hyvin erilaista tai selkeästi värittynyttä soundia (vrt. "analogisoundi"). Poikkeuksena ehkä kaiku, siis tilaäänen kaltaiset kaiut. Siinä useimmiten riittää, että on vaan hyvä kaiku ja kaikki muu on plussaa. |
Sama. Joskus kun joku asia oikein kiinnosta ja on sopiva rako, niin demoversioita koneeseen ja testiajot pystyyn. Kuten nyt eilen Pultec-asian kanssa. Eroja on, mutta monesti on vaikea aivan tarkasti sanoa tarkalleen että mitä. Itellä on aika epätieteellistä hommaa, enkä käytä mitään plugindoctor tai muuta analysointityökalua vaan aika fiiliksellä testailen omiin menossa oleviin sessioihin jotka on tuttuja korville. Fiilis on monella tapaa tärkeä tekijä ja siihen vaikuttaa monet asiat alkaen firman autorisointihässäköistä, joiden vuoksi vaikkapa Waves ja IK-Multimedia ovat mulle poissuljettuja (vaikka IK:n SunsetSound kiinnostaa...). Pulteceissä oli kyllä ihan korvin kuultavia eroja ja valinta oli itelle aika selvä sit kun oli noita kuunnellut. Yllätävää oli että Softuben Tube Tech EQ jäi aika selvästi kakkoseksi. Apogeeta en uskaltanut testata kun se on mulle liian kallis :) Fuzz is Clean! |
Henri Henri Olavi 07.02.2023 18:57:38 | |
---|
Esim. tuossa EQ81:ssä on tietyt taajuudet joita korostaa tai leikata. Ne menee porrastetusti, eli ei voi portaattomasti valita. Se on sekä hyvä että huono. Tuossa ne ovat mielestäni kivoilla taajuuksilla ja soundi pysyy kuulaana vaikka kränkkäisi huolella potkua. Tein päälaulusoundia mm. tuolla yksi ilta ja vertasin sitä SSL Channeliin. Tuntui musikaalisemmalta, mutta luultavasti kyseessä oli vain se, että tuo oli uusi ja SSL on vanha tuttu. Muistisääntö itselle: älä koskaan vastaa Ärgeen viesteihin. |
Danko 08.02.2023 15:08:17 (muokattu 08.02.2023 15:29:48) | |
---|
Mikael: Pulteceissä oli kyllä ihan korvin kuultavia eroja ja valinta oli itelle aika selvä sit kun oli noita kuunnellut. Mitäpä siellä vertailussa sitten oli? Itsellä Poopfactoryt ja Wavesin PuigTecit jääneet melko käyttämättömiksi. E: Olihan mulla vielä BRA:nkin näkemykset aiheesta :D "Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta |
rintapek 08.02.2023 15:26:04 | |
---|
tavasti: Niin tälleen puukorvaisena välillä aina mietityttää, että kun näitä erilaisia toinen toistaan paremman kuuloisia eq ja kompura plugineja on kovin runsaasti, niin kuinka moni käyttäjä oikeasti kuulee Kyllä mä kuulen eroja helpostikin. Toisilla pääsen vaan lähemmäs haluamaani helpommin kuin toisilla ja joillain ei onnistu sitten millään vaikka kuinka muut kehuis. Se, että en koskaan pääse haluamaani lopputulokseen on vaan osaamattomuutta ja malttamattomuutta. Kyllä mä kuulen erot, mutta taito käyttää kuulemaani hyväksi kohtuullisessa ajassa on kovin rajallinen., Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä.
Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita. |
Mikael 08.02.2023 16:16:16 (muokattu 08.02.2023 17:21:32) | |
---|
Danko: Mitäpä siellä vertailussa sitten oli? Itsellä Poopfactoryt ja Wavesin PuigTecit jääneet melko käyttämättömiksi. E: Olihan mulla vielä BRA:nkin näkemykset aiheesta :D No toi Avidin oma eli justkin bombfactroy, joka oli surkein kaikista, Softuben Tube Tech, Kiiven Warmy ja PSP Noble Q. IK mulla olikin aikaisemmin mut se ei vaikuttanut. UAD on kans vanhalla studion koneella ja se on hyvä mut läppärillä ei oo UA:n kamaa. Mitä sä sitten käytät? Fuzz is Clean! |
Danko 08.02.2023 23:10:36 | |
---|
Mikael: Mitä sä sitten käytät? Leikkaukset tulee tehtyä nopeiten Waves Q10 tai TDR Novalla, jos tarvii dynaamista ekvaa - boostauksiin Brainworx bx_console SSL 4000 E (erityisesti tän alahyllykorjain ♥) tai Audio Assault RM-2 (mallinnus Panasonic Ramsa WR-S4424:n kanavalohkosta). "Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta |
Henri Henri Olavi 11.02.2023 13:08:31 | |
---|
Henri Henri Olavi 12.02.2023 15:05:00 | |
---|
Torniojaws 12.02.2023 15:35:34 (muokattu 12.02.2023 15:37:37) | |
---|
Henri Henri Olavi: Nyt lähtisi kympillä Waves Musicians 2 Bundle, joka sisältää mm. mielestäni erittäin hyvät kompurat RVoxin ja RCompressorin. Ostaisin kirkuen, ellei mulla olisi jo noita. https://www.audiodeluxe.com/products/waves-musicians-2-bundle Onko nuo versio 11+ vai aiempi (jos joku ostanut)? Versio 11:han vaatii Windows 10, muut toimii myös aiemmilla. |
Henri Henri Olavi 12.02.2023 15:44:42 (muokattu 12.02.2023 15:45:07) | |
---|
Torniojaws: Onko nuo versio 11+ vai aiempi (jos joku ostanut)? Versio 11:han vaatii Windows 10, muut toimii myös aiemmilla. En tiedä, mutta luin Facebookissa keskustelua, jossa kerrottiin että M1- tai M2-Macit vaativat v13. Mulla on itselläni noista muistaakseni v9 tai v10 -versiot. Muistisääntö itselle: älä koskaan vastaa Ärgeen viesteihin. |
Danko 12.02.2023 17:28:00 | |
---|
Torniojaws: Onko nuo versio 11+ vai aiempi (jos joku ostanut)? Versio 11:han vaatii Windows 10, muut toimii myös aiemmilla. 14-versiossa näytettäis menevän. Uudella lisenssillä toimii myös vanhat versiot, mut päivitys vanhasta maksaa WUP:n verran. "Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta |
Henri Henri Olavi 14.02.2023 14:40:56 (muokattu 14.02.2023 14:41:05) | |
---|
tavasti 21.02.2023 09:58:58 | |
---|
Harraste musabusiness: https://chordpak.com/ |
Henri Henri Olavi 21.02.2023 11:27:57 (muokattu 21.02.2023 11:28:59) | |
---|
kuchisabishii |