WanhaWetäjä 29.01.2023 16:26:41 | |
---|
Vesa423 :WanhaWetäjä: Soljuvaa kuljettelua alkuun. Sitten väliin WW mittakaavassa suht perinteistä bluesmeininkiä. Loppupuoli vähän hanaisen oloinen kokoelma eri juttuja. Hyvää soittoa kautta linjan. Joo, en ota näitä skaboja kovinkaan tosissani, siksi voi tulla mitä vaan kun vetää omasta päästä käsin hyvinkin vapaasti. Ajauiduin tuossa mm spontaaniin ratkaisuun kuinka taakse voi soittaa kaatumatta selälleen ja kas kumma, hyvin pääsin sieltä kuivin jaloin ja osuin taas ykköselle. Taustat ovat alkaneet olla näissä geimeissä lähinnä ankean tylsiä ja saman toistoa, on pakko vetää vähän mitä sattuu, vastuu jää kuulijalle. Ihan vaan vink vink seuraavan skaban vetäjälle, EI kolmea duurisointua vähän eri kompilla, kiitos. Tuollahan on jo aikuisten leikkikehä heille jotka haluavat skabasta toiseen sitä lajia, täh? Jos oikeen hyvin käy voi saada osansa myös tähtisateeesta maireitten arvioiden päälle. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
sirdickyj 29.01.2023 16:34:47 (muokattu 29.01.2023 19:13:26) | |
---|
WanhaWetäjä: Tuollahan on jo aikuisten leikkikehä heille jotka haluavat skabasta toiseen sitä lajia, täh? Jos oikeen hyvin käy voi saada osansa myös tähtisateeesta maireitten arvioiden päälle. Ai niinku Suomalaiset Sähkökitaristit-kirjassa Pulliainen on sanonut aikanaan aktiivisista bluesjameista että vedetään "tylsää A-sta"? Mitä tuohon samoihin sointuihin ja niiden kierrätäämiseen tulee, niin kyllähän senkin hommaan saa mielenkiintoiseksi, mutta usein niissä samoista soinnuisga koostuvissa esim.biiseissä on muitakin elementtejä kuin kitarasoolo. Nythån on pitkälti siten että on vain soolo, ja samat muutamat aoittajat soittaa niihin niillä kyvyillä mitä löytyy. Lisäsnä on yks (Jätetäänpä nimittelyt pois. Ei tarvita HYVÄHENKISESSÄ keskustelussa eikä muussakaan. T: kid ego) joka osamlistuu kisoihin mutta ei hyväksy kommentointia. Muutta mikäs siinä. Ja toisaalta, voithan såkin ottaa haasteena sen että saat tuotua jotain uutta noihin 3 soinnun kiertoihin. |
tjj2000 29.01.2023 16:46:21 (muokattu 29.01.2023 16:51:13) | |
---|
All I hear is Hellhounds... |
Haeroe 29.01.2023 20:50:10 | |
---|
WW kirjoitti: "soundinvaihtokohdassa ollaan vähän sivussa harmonisesti" Tulkitsin, että siinä olis ollut F ensin ja siitä A:han + jazzeja lisäsäveliä molemmissa soinnuissa. Oliko noin, ja jos oli, oliko niissä jazzeissa lisäsävelissä joku, joka veti tuon vaihdoksen ojaan? Kuulin itekin, että ei ollu aivan jiirissä, mutta oli riittävän liki, että en jaksanut hinkata. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Haeroe 29.01.2023 20:53:55 | |
---|
Haeroe: Joo, on tuo helix parempi. Joo, QC:n styrkkarit ja kaapit on inasen paremmat mutta vaan inasen. Helixin efektit valitettavasti vie QC:ta kuin litran mittaa. -> mun käytössä Helix on parempi. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
WanhaWetäjä 29.01.2023 21:03:46 | |
---|
Haeroe: Joo, QC:n styrkkarit ja kaapit on inasen paremmat mutta vaan inasen. Helixin efektit valitettavasti vie QC:ta kuin litran mittaa. -> mun käytössä Helix on parempi. Nythän toi uus kaappiengine ja uudet kaapit tekee 3.5 version Helixista ihan eri vehkeen mitä se oli ennen. Niin joo, tosta sun soolon taitekohdasta, ei siinä mitään varsinaisen väärää ole, jotenkin vaan mun korvaan vähän outoja äänivalintoja, menee vissiin makuasioiden puolelle. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Haeroe 29.01.2023 22:17:55 | |
---|
WanhaWetäjä: Nythän toi uus kaappiengine ja uudet kaapit tekee 3.5 version Helixista ihan eri vehkeen mitä se oli ennen. Oon firmiksen päivittäny. Kyllä QC edelleen on vähän parempi noiden osalta, mutta ero on niin minimaalinen, että jos ei tartte capture-ominaisuutta, Helix on järkevämpi ostos. Mulla on nyt molemmat, ja jos jompikumpi lähtee, lähtijä on QC. Jos olis rahaa ja viitseliäisyyttä roudata megakokoista lautaa, voisi ostaa HX effects:n QC:n kaveriksi. Eihän tuossakaan mitään järkee olisi mun keikoillani. Kertaakaan ei oo tullut kukaan sanoon keikan jälkeen Helixin tai QC:n kanssa, että olis huonot saundit. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Jarkre 29.01.2023 22:19:58 | |
---|
Kiitos paljon kannatuksesta. Roots-skaba 750 avattu. |
sirdickyj 29.01.2023 23:17:45 (muokattu 29.01.2023 23:18:04) | |
---|
Haeroe: Joo, QC:n styrkkarit ja kaapit on inasen paremmat mutta vaan inasen. Helixin efektit valitettavasti vie QC:ta kuin litran mittaa. -> mun käytössä Helix on parempi. Meitsillä on nyt se Amplifire, ja se on ainakin combon efektipaluuseen soitettuna ihan hemmetin hyvä. Pitää kokeilla vielä kans äänityksessä, jos osaan vaan sen laittaa niin että Cobase tai Audacity ottaa ääntä vastaan. Kai sepitää jotenkin kikkailla...USB piuhalla menee sisään koneeseen, joku input pitäis löytää. Siis kanava. Softaan. |
tjj2000 31.01.2023 14:05:43 | |
---|
All I hear is Hellhounds... |
Vesa423 31.01.2023 17:41:39 | |
---|
sirdickyj: Meitsillä on nyt se Amplifire, Pitää kokeilla vielä kans äänityksessä, jos osaan vaan sen laittaa niin että Cobase tai Audacity ottaa ääntä vastaan. Kai sepitää jotenkin kikkailla...USB piuhalla menee sisään koneeseen, joku input pitäis löytää. Siis kanava. Softaan. Amplifiressä (ainakaan mun vuosikerrassa) ei ole USB audio outputia. Eli niistä analogioutputeista äänet sisään koneeseen ja Cubaseen. USB kautta ei tietääkseni saa tehtyä muuta kuin presettien editoinnit ja firmwarepäivitykset. |
sirdickyj 02.02.2023 09:50:17 | |
---|
Vesa423: Amplifiressä (ainakaan mun vuosikerrassa) ei ole USB audio outputia. Eli niistä analogioutputeista äänet sisään koneeseen ja Cubaseen. USB kautta ei tietääkseni saa tehtyä muuta kuin presettien editoinnit ja firmwarepäivitykset. Aivan....tämäpä tietty. Mulla on äänikortissa vain plugisisäänmeno...kai sitä siitäkin voi kokeilla. Pitää sit vaan muistaa laittaa presettiin päälle poweramp- ja cabsimulaatio. |
sonicliqueur 02.02.2023 16:50:10 | |
---|
Ei oikein sooloskaban tausta nappaa. Ei oikein lähe. Mutta yritän vielä jotain skeidaa saada narulle. Eipä tämä menestykseni tästä huonommaksikaan voi mennä xD |
sirdickyj 03.02.2023 16:44:40 | |
---|
sonicliqueur: Ei oikein sooloskaban tausta nappaa. Ei oikein lähe. Mutta yritän vielä jotain skeidaa saada narulle. Eipä tämä menestykseni tästä huonommaksikaan voi mennä xD Ei se niin ole, ei kannaga lannitua. Itseltä jää tän viikon skaba väliin kun on pitäny soittaa bassoa koko viikko, setillinen Whitesnakea vedettävänä tänään illalla Rocksissa ja basso ollut aikalailla yksikseen seinällä pitkähkön aikaa. Basso o yllåttävån fyysinen soitin ja oikea kåden sormet on eri asia kuin plektra. Taustassa ei ole mitn vikaa. |
sonicliqueur 03.02.2023 20:07:17 | |
---|
Basso on mukava soitin. Sopii kaltaiselleni kahden harmaan aivosolun omaavalle räpeltäjälle. |
EJ650 04.02.2023 22:50:37 | |
---|
|
Sori taas toverit, en kerkee äänestää tai siis en kerkee kuunneella kaikkia vetoja tällä(kään) kierroksella. Olin keikalla. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Jarkre 05.02.2023 21:58:35 (muokattu 05.02.2023 22:00:40) | |
---|
Roots-skaban 750 tulokset: BigPapa 6 tjj2000 4 Vesa423 4 Jäsen Haeroe ei (muista kiireistä johtuen) äänestänyt. Onnittelut BigPapalle voitosta! Seuraavan skabailun vetovuoro BigPapalle. |
sonicliqueur 06.02.2023 08:43:01 (muokattu 06.02.2023 11:59:54) | |
---|
Noniin skaba pystyssä. Meniköhän kaikki nyt formaatin mukaan :D E: toivottavasti tausta miellyttää edes jonkinverran myös kaikkia paatuneita jazz ja blues ukkoja. |
WanhaWetäjä 12.02.2023 19:36:43 | |
---|
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |