msalama 05.02.2023 10:25:27 (muokattu 05.02.2023 10:26:12) | |
---|
Niin, haukkuvat Gibsonia siitä, että se yrittää nykyään olla jonkinlainen nk. lifestyle brand kuten Rolex ja hinnoittelee kalliimmat tuotteensa juristi- ja yritysjohtajasegmentin maksukyvyn mukaan. Ja tämä jengi sitten ostaa noita burst reissueita sun muita roikottaakseen niitä toimistonsa seinällä, koska soittaakaan eivät kuulemma juuri osaa! No miten lieneekään, niin liian kalliita ne ainakin mulle ovat, mutta jos jollakulla ylimääräiset tuhatlappuset polttelevat persetaskua, niin mikäs siinä sitten... Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
Laulava Kylätohtori 05.02.2023 10:48:54 | |
---|
msalama: Niin, haukkuvat Gibsonia siitä, että se yrittää nykyään olla jonkinlainen nk. lifestyle brand kuten Rolex ja hinnoittelee kalliimmat tuotteensa juristi- ja yritysjohtajasegmentin maksukyvyn mukaan. Ja tämä jengi sitten ostaa noita burst reissueita sun muita roikottaakseen niitä toimistonsa seinällä, koska soittaakaan eivät kuulemma juuri osaa! No miten lieneekään, niin liian kalliita ne ainakin mulle ovat, mutta jos jollakulla ylimääräiset tuhatlappuset polttelevat persetaskua, niin mikäs siinä sitten... Mä en ole koskaan ymmärtänyt, että mikä tässä on se ongelma, josta kitistään. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
juhahay 05.02.2023 11:19:25 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mä en ole koskaan ymmärtänyt, että mikä tässä on se ongelma, josta kitistään. Kivannäköiset soittimet ovat liian kalliita oikeille kitaristeille, joille kitaran ulkonäkö ei merkitse mitään. |
msalama 05.02.2023 11:37:28 (muokattu 05.02.2023 11:38:34) | |
---|
mikä tässä on se ongelma, josta kitistään Ei henk. koht. yhtään mikään. Liian tyyriitä on high end Gibbyt mulle joten ollaan ilman, ei oo todellakaan ongelma, muita kitaroita piisaa kyllä. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
msalama 05.02.2023 11:42:36 | |
---|
ovat liian kalliita oikeille kitaristeille No sitten ovat ilman, Gibson kun kyllä pyytää just sen mitä markkina kestää. Saahan siitä whinettää tietty, kunhan vaan ymmärtää ettei sillä ole mitään vaikutusta. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
Laulava Kylätohtori 05.02.2023 13:53:24 | |
---|
juhahay: Kivannäköiset soittimet ovat liian kalliita oikeille kitaristeille, joille kitaran ulkonäkö ei merkitse mitään. Tämähän se taitaa olla. :D Ja samojen tyyppien mielestä Squjut ja Harleypenttonit pesevät ja linkoavat nämä Gibsonit kaikessa, joten miksi tosiaan ruikutus. Ehkä ovat vaan huolissaan lakimiehistä ja lääkäreistä, että heitä kusetetaan ja heidänkin pitäisi ostaa paljon paremmat Harleypenttonit. :D Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori 05.02.2023 14:26:23 | |
---|
msalama: Ei henk. koht. yhtään mikään. Liian tyyriitä on high end Gibbyt mulle joten ollaan ilman, ei oo todellakaan ongelma, muita kitaroita piisaa kyllä. Joo, tämä oli tiedossa, ethän sinä ole niistä valittanutkaan. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
juhahay: Kivannäköiset soittimet ovat liian kalliita oikeille kitaristeille, joille kitaran ulkonäkö ei merkitse mitään. Tämä on kyllä paska väite ja aivan karmea yleistys että "oikeat" kitaristit ei välitä soittimien ulkonäöstä. Toki Suomessa taitaa yleisesti olla joku ihme juttu että oot sitä muka parempi kitaristi mitä halvemman ja paskan näköinen ritsa löytyy. Ei ihme että tässä kekkoslandiassa ei koskaan ole myynnissä kuin perus ruskeita sunburst stratoja, kun herrajeesus jos soittimessa on väriä tai komeampaa puuta niin mitä ihmisetkin ajattelee. Kun RÖYSTÄILEE. Kivenkoloon vaan soittelemaan markettistratolla juicea ja sinisissä farkuissa ja pyytämään lisää kurjuutta ja multaisia pottuja. Ihme asenne ettei muka kitaran ulkonäkö saisi kiinnostaa. |
Laulava Kylätohtori 05.02.2023 15:05:02 | |
---|
Mikko_AAA: Tämä on kyllä paska väite ja aivan karmea yleistys että "oikeat" kitaristit ei välitä soittimien ulkonäöstä. Toki Suomessa taitaa yleisesti olla joku ihme juttu että oot sitä muka parempi kitaristi mitä halvemman ja paskan näköinen ritsa löytyy. Ei ihme että tässä kekkoslandiassa ei koskaan ole myynnissä kuin perus ruskeita sunburst stratoja, kun herrajeesus jos soittimessa on väriä tai komeampaa puuta niin mitä ihmisetkin ajattelee. Kun RÖYSTÄILEE. Kivenkoloon vaan soittelemaan markettistratolla juicea ja sinisissä farkuissa ja pyytämään lisää kurjuutta ja multaisia pottuja. Ihme asenne ettei muka kitaran ulkonäkö saisi kiinnostaa. Itse ymmärsin, että siinä juurikin piikiteltiin tuolle mainitsemallesi porukalle. Ja onhan se ihan järjetön ajatusmalli, että mitä paskempi kitara, sitä parempi kitaristi ja vice versa. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Mikko_AAA 05.02.2023 15:12:38 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Itse ymmärsin, että siinä juurikin piikiteltiin tuolle mainitsemallesi porukalle. Ja onhan se ihan järjetön ajatusmalli, että mitä paskempi kitara, sitä parempi kitaristi ja vice versa. Noh sitten! :D Suomi. Tuo kitaroiden kekkoslandia. |
Krice 05.02.2023 15:12:43 | |
---|
Laulava Kylätohtori: samojen tyyppien mielestä Squjut ja Harleypenttonit pesevät ja linkoavat nämä Gibsonit kaikessa En ole tuota mieltä. Toisaalta Gibson ja HB:t on samalla viivalla siinä mielessä, että ne on vain tuotteita, jotka on tehty tietylle markkinasektorille. Käyttökelpoiset soittimet on sitten erikseen. |
Pinewood 05.02.2023 15:41:20 (muokattu 05.02.2023 15:47:48) | |
---|
Mikko_AAA: Tämä on kyllä paska väite ja aivan karmea yleistys että "oikeat" kitaristit ei välitä soittimien ulkonäöstä. Aika monet välittävät, moni hyvinkin paljon, jotkut oikeastaan liki friikkitasolla. Steve Vai ja Billy Gibbons tulivat ensimmäisinä mieleen, ja Jack White hieman maltillisemmalla tasolla. Hienoja soittimia kaikilla. Esim. Gibbonsilla on arvioitu olevan noin 450 kitaraa. Tiedä sitten, onko se oikeasti parempi, jos jokin kallis kitara on hänen kokoelmassaan kuin että se on jonkun innokkaan ja varakkaan harrastajan tai puhtaan keräilijän kokoelmassa. Missä mikin kitara saanee eniten soittoa ja rakkautta? Ja toisaalta, jos joku haluaa seinälleen mielummin kalliin kitaran kuin saman hintaisen taulun, mitä vikaa siinä on? Käsityötä ja taidetta kumpikin. Itse ajattelen myös niin, että jos jokin firma pystyy tekemään hyvin katetta kalliilla instrumenteilla, se saattaa periaatteessa olla jopa etu halvemman pään soittimien hankkijoille. No, voluumit taitavat kuitenkin olla sellaisessa mittasuhteessa, ettei noiden kalleimpien mallien myynti taida paljon markkinoita ja kustannusrakennetta hetkauttaa. Itse ostin joskus kirjan The Dream Factory Fender Custom Shopin kitaroista. Hienohan niistä on kuvia katsella ja juttuja lukea. Mahtavaa, että sellaisia tehdään! Ei se ole minulta pois, että joku muu sellaisia ostaa ja omistaa. Joskus tallennan myös Mnetin myynti-ilmoituksia, kun on niin mielettömän hienoja kitaroita - olen todella iloinen että sellaisia löytyy Suomestakin. |
nightbird 05.02.2023 16:41:49 | |
---|
Sitten on nämä maailmalla kiertävät soittajat jotka keikasta toiseen soittavat niillä 30 vuotta kivikossa raahatuilla alkuperäisillä ja kitarateknikon kunnostamilla Fendereillä ja Gibboneilla niin vaan penteleen hyvällä asenteella. Näitä kutsuisin ennemminkin oikeiksi soittajiksi enkä niitä design asuissa tiluttelevia mannekiineja. |
mpekkanen 05.02.2023 18:32:35 | |
---|
Gibson ja Fender ei ole ainoat jotka myy kalliita kitaroita. PRS:n Private Stock kitarat ovat tavallisen tallaajan budjetin ulkopuolella, jos sillä jotain väliä on, ja tämä vain esimerkkinä. Kaikilta näiltä merkeiltä saa kuitenkin 1000-2000€ hinnassa soittimen jos sellaista haluaa. |
McLeach 05.02.2023 20:55:04 (muokattu 05.02.2023 20:55:49) | |
---|
nightbird: Sitten on nämä maailmalla kiertävät soittajat jotka keikasta toiseen soittavat niillä 30 vuotta kivikossa raahatuilla alkuperäisillä ja kitarateknikon kunnostamilla Fendereillä ja Gibboneilla niin vaan penteleen hyvällä asenteella. Näitä kutsuisin ennemminkin oikeiksi soittajiksi enkä niitä design asuissa tiluttelevia mannekiineja. Jengi ottaa taas pikkasen liian tosissaan nää hommat. Kyseessä on kuitenkin vain kitara. Ja jokaisen oma suhde siihen soittimeen vaikuttaa aika paljon, mitä ja ketä arvostaa. Mielipiteitä vain. Jos nyt jotain faktaa haluaa niin about 99% kitaroista on arvoltaan muutamasta kympistä pariin sataseen, kun puhutaan materiaaleista. Sitten voi lähteä miettimään, että kuinka paljon haluaa arvostaa niitä muita tekijöitä ja miksi. |
-J.- 05.02.2023 21:02:32 | |
---|
Tehkkee ihe niin ei tarvii valmistajien hinnoista välittää Missä on oikeasti hyvät riffit perkele? Tuommosta 00110011- riffiä toisensa perään. Saatana! - keppi2 |
McNulty 06.02.2023 15:51:31 | |
---|
-J.-: Tehkkee ihe niin ei tarvii valmistajien hinnoista välittää Kova homma jos pitää kaikki osatkin valmistaa itse. Saati työkalut kitaran ja sen osien tekemiseen. Äkkiä tulee sille itsetehdyllekin hintaa kun hieman hankkii materiaaleja, työkaluja ja laadukkaita osia. moving in stereo |
JuSu 06.02.2023 18:13:17 | |
---|
McNulty: Kova homma jos pitää kaikki osatkin valmistaa itse. Saati työkalut kitaran ja sen osien tekemiseen. Äkkiä tulee sille itsetehdyllekin hintaa kun hieman hankkii materiaaleja, työkaluja ja laadukkaita osia. Ja sitte pitäis osatakki vähä. =) Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
Laulava Kylätohtori 06.02.2023 18:21:28 | |
---|
JuSu: Ja sitte pitäis osatakki vähä. =) Työ tekijäänsä opettaa. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
-J.- 06.02.2023 21:04:05 (muokattu 06.02.2023 21:04:29) | |
---|
McNulty: Kova homma jos pitää kaikki osatkin valmistaa itse. Saati työkalut kitaran ja sen osien tekemiseen. Äkkiä tulee sille itsetehdyllekin hintaa kun hieman hankkii materiaaleja, työkaluja ja laadukkaita osia. Kova homma kieltämättä ja hintaakin äkkiä tulee (riippuen vaatimuksista) vaan ei tarvii valmistajien hinnoista keskustella :) Missä on oikeasti hyvät riffit perkele? Tuommosta 00110011- riffiä toisensa perään. Saatana! - keppi2 |