Aihe: PRS Hendrix-signature -vahvistimet
1 2 3
Frankster
25.01.2023 10:06:57 (muokattu 25.01.2023 10:13:30)
jkiva: No ylipäätään kuolleen miehen naamalla ja nimellä rahastaminen on melkoista rienausta, mutta sitähän se nykyään on ihan Jeesuksesta alkaen.

Toisaalta se nyt on ihan sama jos jotain mitä lie kalsareita myydään authentic Hendrix-leimalla, mutta Marshallin ikoninen brändi on niin keskeinen osa Hendrixin brändiä, että onhan se selvä, että vähän irvokkaana tai huvittavana näyttäytyy jos joku siihen tuppaa kolmanneksi pyöräksi mukaan. Ei siinä toki mitään väärää sinällään ole. Perikuntahan saa noita leimojaan lisensoida ihan kelle haluaa ja kuka siitä on valmis maksamaan.

Onko se vähemmän irvokasta jos tämä kolmas pyörä tekee tuotteensa _vähintään_ yhtä hyvin kuin tämä ikoninen brändi, todennäköisesti paremmin?

Musiikki on ikuista ja pyhät lehmät lähinnä Intiassa.

EDIT: jos nyt irvokkuutta haluttaisiin asiasta hakea, niin itse perikuntahan tässä on se joka rahastaa kuolleella kaverilla. Itse valmistajat sentään tuottavat jotain tähän maailmaan.
Laulava Kylätohtori
25.01.2023 10:18:45
Mikko1978: Pitkälti samaa mieltä olen. Samaa perikunnan authentic-leimaa löytyy monesta muustakin tuotteesta, eikä se niissä tunnu ketään häirinneen. Nyt se onkin pyhäinhävästys, eikä sitä saisi lausua kuin Henkan käyttämissä laitteissa.

No samaa tyhjää markkinajargonia se on kaikissa tapauksissa. Tuo autenttisuusjargon on vaan kohtalaisen huvittavaa merkin kohdalla, jolla ei ollut mitään tekemistä koko äijän kanssa. Tosin ihan yhtä naurettavaa tuo markkinajargon on käytännössä kaikissa tapauksissa.

Kaikenlaisia autenttisia hendrixtuotteita on markkinat täynnä ja kaikki keskenään ihan eri kuuloisia. Ja huvittavintahan on, että Hendrix veti autenttiset hendrixsoundit melkein millä vaan vehkeellä, kun muilta se ei onnistu millään laitteilla.

Toki halukkaat fiilistelköön ja maksakoon tyhjästä, herra paratkoon, niin teen itsekin koko ajan, mutta olen sentään rehellinen, että ihan normi kamaa se on markkinamiesten taikapölyjargonilla.

Se tuossa mietityttää, että jos vedotaan jengiin, joka arvostaa autenttisuutta ja on valmis maksamaan tyhjästä suuret summat, niin kelpaako niille sitten PRS, jolla on vaikea saavuttaa edes niin autenttista tunnetta kuin perus Marshallilla. Joka tapauksessa 99,9 % soittajista ja ostajista ei tule noista vahvareista saamaan sen autenttisempaa hendrixsoundia kuin mistään muustakaan.

En halua olla ilonpilaaja, mutta ollaan nyt kuitenkin rehellisiä siitä, että maksamme isot summat pelkästä markkinamiesten jargonista. Meitä on helppo kusta silmään. Samat spedutkin myydään samoilla jargoneilla kerta toisensa jälkeen aina entistä kovempaan hintaan. :D
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Laulava Kylätohtori
25.01.2023 10:20:11
Frankster: Onko se vähemmän irvokasta jos tämä kolmas pyörä tekee tuotteensa _vähintään_ yhtä hyvin kuin tämä ikoninen brändi, todennäköisesti paremmin?

Musiikki on ikuista ja pyhät lehmät lähinnä Intiassa.

EDIT: jos nyt irvokkuutta haluttaisiin asiasta hakea, niin itse perikuntahan tässä on se joka rahastaa kuolleella kaverilla. Itse valmistajat sentään tuottavat jotain tähän maailmaan.

Tuo perikunnan myymä Hendrix-leima on ihan samaa kastia Hammaslääkäriliitto suosittaa -merkinnän kanssa.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Antti1
25.01.2023 10:21:36
Kylläpä näemmä perseitä kirvelee, kun PRS tekee hyväsoundisen nupin ja siinä on väärä nimi kyljessä.
Laulava Kylätohtori
25.01.2023 10:26:24
Antti1: Kylläpä näemmä perseitä kirvelee, kun PRS tekee hyväsoundisen nupin ja siinä on väärä nimi kyljessä.

Kyllä se persekipu taitaa olla siellä, kun kaikki ei suostukaan teidän kanssa leikkimään. Onhan tuo autenttisuusjargon naurettavaa markkinamiesten puhetta, ei siitä mihinkään pääse.
Frankster
25.01.2023 10:38:40 (muokattu 25.01.2023 10:40:45)
Laulava Kylätohtori: No samaa tyhjää markkinajargonia se on kaikissa tapauksissa. Tuo autenttisuusjargon on vaan kohtalaisen huvittavaa merkin kohdalla, jolla ei ollut mitään tekemistä koko äijän kanssa. Tosin ihan yhtä naurettavaa tuo markkinajargon on käytännössä kaikissa tapauksissa.

Kaikenlaisia autenttisia hendrixtuotteita on markkinat täynnä ja kaikki keskenään ihan eri kuuloisia. Ja huvittavintahan on, että Hendrix veti autenttiset hendrixsoundit melkein millä vaan vehkeellä, kun muilta se ei onnistu millään laitteilla.

Toki halukkaat fiilistelköön ja maksakoon tyhjästä, herra paratkoon, niin teen itsekin koko ajan, mutta olen sentään rehellinen, että ihan normi kamaa se on markkinamiesten taikapölyjargonilla.

Se tuossa mietityttää, että jos vedotaan jengiin, joka arvostaa autenttisuutta ja on valmis maksamaan tyhjästä suuret summat, niin kelpaako niille sitten PRS, jolla on vaikea saavuttaa edes niin autenttista tunnetta kuin perus Marshallilla. Joka tapauksessa 99,9 % soittajista ja ostajista ei tule noista vahvareista saamaan sen autenttisempaa hendrixsoundia kuin mistään muustakaan.

En halua olla ilonpilaaja, mutta ollaan nyt kuitenkin rehellisiä siitä, että maksamme isot summat pelkästä markkinamiesten jargonista. Meitä on helppo kusta silmään. Samat spedutkin myydään samoilla jargoneilla kerta toisensa jälkeen aina entistä kovempaan hintaan. :D

Noh..saatan lukea rivien välistä vähän väärin (korjaa jos teen näin), mutta tulee vaikutelma että sinulle tuo markkinointijargoni uppoaa paremmin. Tai paremmin sanottuna, merkkaa enemmän. Hyvässä tai pahassa.

"niin kelpaako niille sitten PRS, jolla on vaikea saavuttaa edes niin autenttista tunnetta kuin perus Marshallilla"

Mäen saa juuri tunnetta siitä logosta. Mulla on pari Marshallia, mutta se logo kyljessä ei tuo autenttista tunnetta. Soundi tuo.

Ja tämä PRS:n tapaus, jos noihin vahvistimiin on vähän perehtynyt niin ihan sivuilla kuvaus on hyvinkin asiallista. Paljon, paljon pahempaa olen nähnyt vaikka Marshallilta ja sitten tuotteen sisällä on kiinan bulkkia. Näin kärjistettynä.

https://prsguitars.com/amplifier/hdrx_100_2023

Lainaus sieltä: "Designing the PRS HDRX was not an exercise in over-engineering its a fairly straightforward build with the right parts and circuit. We kept historic specs where it made sense, and we made substitutions based on availability, safety, and experience. In the end, I think we have made a great-sounding amplifier with exceptional build quality and enough power to blow your pantleg when you play it"

Ja voin rehellisesti sanoa että Hendrix -leimalla ei myydä mulle yhtään tuotetta. Yleisesti tuotteen hyvällä soundilla myydään. Tilaisuuden tullen haluan moista tuotetta kokeilla, ja tietää sitten onko se ns. my cup of tea.
Laulava Kylätohtori
25.01.2023 11:04:49
Frankster: Noh..saatan lukea rivien välistä vähän väärin (korjaa jos teen näin), mutta tulee vaikutelma että sinulle tuo markkinointijargoni uppoaa paremmin. Tai paremmin sanottuna, merkkaa enemmän. Hyvässä tai pahassa.

"niin kelpaako niille sitten PRS, jolla on vaikea saavuttaa edes niin autenttista tunnetta kuin perus Marshallilla"

Mäen saa juuri tunnetta siitä logosta. Mulla on pari Marshallia, mutta se logo kyljessä ei tuo autenttista tunnetta. Soundi tuo.

Ja tämä PRS:n tapaus, jos noihin vahvistimiin on vähän perehtynyt niin ihan sivuilla kuvaus on hyvinkin asiallista. Paljon, paljon pahempaa olen nähnyt vaikka Marshallilta ja sitten tuotteen sisällä on kiinan bulkkia. Näin kärjistettynä.

https://prsguitars.com/amplifier/hdrx_100_2023

Lainaus sieltä: "Designing the PRS HDRX was not an exercise in over-engineering its a fairly straightforward build with the right parts and circuit. We kept historic specs where it made sense, and we made substitutions based on availability, safety, and experience. In the end, I think we have made a great-sounding amplifier with exceptional build quality and enough power to blow your pantleg when you play it"

Ja voin rehellisesti sanoa että Hendrix -leimalla ei myydä mulle yhtään tuotetta. Yleisesti tuotteen hyvällä soundilla myydään. Tilaisuuden tullen haluan moista tuotetta kokeilla, ja tietää sitten onko se ns. my cup of tea.

Ei se merkkaa mulle mitään. Diggaan ja soitan Hendrixiä, mutta tosi kerettiläisillä soundeilla. Autenttisuus ei ole tavoite millään tasolla Hendrixin tai muiden covereiden kanssa. Ei soitossa, soittotyylissä, laitteissa tai soundeissa.

Eikä tässä nyt ole tarkoitus kuin naureskella ja kritisoida tuota autenttisuusjargonia. Vahvari on varmasti hyvä ja laadukas, PRS:hän on tunnettu laatumerkki. Yhden PRS kitaran olen omistanut ja voisin jenkkipelin ostaa, jos olisi ylimääräistä massia.

Meinatko siis nyt, että saat tuolla vahvarilla jotenkin autenttisemmat hendrixsoundit kuin muilla vahvareilla? Mikä edes on ns. autenttinen hendrixsoundi? Hän veteli kuitenkin isolla määrällä laitteita, joista kaikista on väkisinkin lähtenyt autenttiset, mutta erilaiset hendrixsoundit.

Ja minusta kaikki autenttisuusjargon Hendrixin kohdalla on yhtä naurettavaa markkinajargonia. Kuten suurin osa kaikesta kitarakamajargonista. Ehkä olen vaan lukenut muutaman tuotekuvauksen liikaa.

Ps. Joka tapauksessa maksat tuossa hendrixhypestä ilmaa, koska PRS oletettavasti maksaa perikunnalle nimen käytöstä. Ja ihan vaan, koska PRS voi. Mutta kuten jo sanoin, niin se ei sinänsä ole minkäänlainen ongelma.
Frankster
25.01.2023 11:31:48
Laulava Kylätohtori: Ei se merkkaa mulle mitään. Diggaan ja soitan Hendrixiä, mutta tosi kerettiläisillä soundeilla. Autenttisuus ei ole tavoite millään tasolla Hendrixin tai muiden covereiden kanssa. Ei soitossa, soittotyylissä, laitteissa tai soundeissa.

Eikä tässä nyt ole tarkoitus kuin naureskella ja kritisoida tuota autenttisuusjargonia. Vahvari on varmasti hyvä ja laadukas, PRS:hän on tunnettu laatumerkki. Yhden PRS kitaran olen omistanut ja voisin jenkkipelin ostaa, jos olisi ylimääräistä massia.

Meinatko siis nyt, että saat tuolla vahvarilla jotenkin autenttisemmat hendrixsoundit kuin muilla vahvareilla? Mikä edes on ns. autenttinen hendrixsoundi? Hän veteli kuitenkin isolla määrällä laitteita, joista kaikista on väkisinkin lähtenyt autenttiset, mutta erilaiset hendrixsoundit.

Ja minusta kaikki autenttisuusjargon Hendrixin kohdalla on yhtä naurettavaa markkinajargonia. Kuten suurin osa kaikesta kitarakamajargonista. Ehkä olen vaan lukenut muutaman tuotekuvauksen liikaa.

Ps. Joka tapauksessa maksat tuossa hendrixhypestä ilmaa, koska PRS oletettavasti maksaa perikunnalle nimen käytöstä. Ja ihan vaan, koska PRS voi. Mutta kuten jo sanoin, niin se ei sinänsä ole minkäänlainen ongelma.

En mä siitä autenttisuudesta piittaa. Lähinnä mua häiritsi että tuo authentic-juttu on jotenkin väärin, irvokasta tai huono vitsi kun sen hyvin tehdyn vahvarin tekeekin PRS.

Enkä näe Hendrixin soundeissa niin suurta mystiikkaa; Marshall isolla, fuzzia, vibeä ja soittajalla hyvä tatsi straton kanssa. Musiikki hemmetin hienoa parhaimmillaan. Että jos soittajalla ei ole homma hyppysissä, ne soundit eivät lähde millään vahvistimella.

Sinänsä tuo vahvistinperhe on kuvatunlaista meininkiä hakiessa varmasti hyvä, enkä minäkään ole immuuni sille tunteelle että tämmöisellä konffiksella vahvarin puolesta Hendrix jossain kohti veti. Että toisaalta se markkinointi toimii siinä mielessä :) Mutta en myöskään kuvittele että juuri tuo vahvistin olisi jokin missing link.

Hyvä ja kallis vahvistin. Se että onko se nyt just mulle ja miten mä soitan, niin voi olla tai olla olematta. Jos ei, niin mikään Hendrix-tunne ei vahvistinta mulle pelasta.
Mikko1978
25.01.2023 13:50:57
jkiva: No ylipäätään kuolleen miehen naamalla ja nimellä rahastaminen on melkoista rienausta, mutta sitähän se nykyään on ihan Jeesuksesta alkaen.

Toisaalta se nyt on ihan sama jos jotain mitä lie kalsareita myydään authentic Hendrix-leimalla, mutta Marshallin ikoninen brändi on niin keskeinen osa Hendrixin brändiä, että onhan se selvä, että vähän irvokkaana tai huvittavana näyttäytyy jos joku siihen tuppaa kolmanneksi pyöräksi mukaan. Ei siinä toki mitään väärää sinällään ole. Perikuntahan saa noita leimojaan lisensoida ihan kelle haluaa ja kuka siitä on valmis maksamaan.

Jaa että on rienausta mainita sen tyypin nimi, jonka vahvistinta on käytetty mallina. Itse pidin kylläkin erittäin mielenkiintoisena koko ajatusta tehdä Henkan käyttöön rakennetty vahvistin kaikkien saataville, mutta raati on näköjään sitä mieltä, että parempi olisi ollut jättää tekemättä koko laite tai vähintää olisi pitänyt salata yhteys Henkan vahvistimeen.
samiko
25.01.2023 13:58:11
En muuta osaa aiheesta sanoa mutta onhan indonesialaisella 20W vahvarilla hintaa. 130e halvemmalla saa englantilaista 1959 Marshallia.
Mikko1978
25.01.2023 14:05:22 (muokattu 25.01.2023 14:22:27)
Shredator: Löytyy kyllä, mutta vain niiltä brändeiltä mitä oikeasti Jimi käytti. Tämä PRS-touhu on kyllä todella pöyristyttävää ja historiallista vääristelyä, oli sisuskalut mitä oli. Ilman leimaa hyväksyisin.

Just joo. Vähän niinku Cry Baby ja Fuzz Face - vain samalla brändillä ja oikeasti Jimin käyttämiä ;)
Mikko1978
25.01.2023 14:22:13
Laulava Kylätohtori: No samaa tyhjää markkinajargonia se on kaikissa tapauksissa. Tuo autenttisuusjargon on vaan kohtalaisen huvittavaa merkin kohdalla, jolla ei ollut mitään tekemistä koko äijän kanssa. Tosin ihan yhtä naurettavaa tuo markkinajargon on käytännössä kaikissa tapauksissa.

No kenen nimi tuohon vahvistimen kylkeen olisi pitänyt laittaa, jos Hendrix on kiellettyä, väärin ja rienausta? Olisiko vaikka Pulliainen-edition ollut parempi?

Mulle ei myydä mitään markkinamiesten jargonilla, eikä se multa pois ole, jos sinulle myydään. Tämä PRS vahvistin toki kiinnostaa keskimääräistä enemmän, koska kyseiset modaukset kiinnostavat, mutta saatanpa odotella senkin, että joku kaivaa nuo modaukset julki tuosta PRS:n vahvistimesta. Toinen kiinnosta vahvistin, jossa Marshall on ollut runkona, on Studio Instrument Rentals #39. Ihan sama, kuka vastaavan tekee, niin olen kiinnostunut. Tuonkin vahvistimen kiinnostavat piirteet ovat syntyneet sellaisen tyypin käsissä, jolla ei ole ollut mitään yhteyttä vahvistimessa isolla lukevaan brändiin.
trih
25.01.2023 15:45:25
Otsikko on harhaanjohtava. Kyseessä ei ole signature-malli vaan inspired-malli. Tätä inspired-tavaraahan löytyy vaikka kuinka paljon.
Frankster
25.01.2023 15:54:18
Laulava Kylätohtori:

Näin kyllä. Eiköhän kyseessä ole PRS:n tuntien hyvä vahvistin. Paitsi, että pidän tuota autenttisuushommaa huvittavana, se tuo myös lisää hintaa laitteeseen. Onko se sitten hintansa veroinen on tietysti jokaisen subjektiivinen kokemus.

Ihan ymmärrettäväähän tuo on, että PRS yrittää rahastaa vahvistimellaan. Rahaahan he yrittävät ennen kaikkea tehdä. Silti tuollainen markkinointi on mielestäni väsynyttä tekipä sitä kuka valmistaja tahansa. Ja vielä huvittavampaa se on silloin, kun merkillä ei tosiaan ole edes mitään tekemistä Jimin kanssa. Vähän tämä koko homma nyt lähti käsistä, mutta tarkoitus oli tosiaan vain kritisoida tuota markkinointia, ei muuta. Ja kuten sanottua, se on silti ihan ymmärrettävää, toimii varmaan kohderyhmäänsä.

Jep. Nyt kun miettii jenkkilän lakijuttuja, niin en yllättyisi jos siellä pitää tuo authentic -leima 'ottaa' että uskaltaa hyvillä mielin edes mainita Hendrixin nimen tuotteen yhteydessä..
jkiva
25.01.2023 16:10:36

samiko: En muuta osaa aiheesta sanoa mutta onhan indonesialaisella 20W vahvarilla hintaa. 130e halvemmalla saa englantilaista 1959 Marshallia.

Samaa mietin, että ton hinnalla saa jo aidon nelireikämarsun, ei tartte tyytyä kopioon. Volat kaakkoon ja autenttisuutta löytyy jos vaan korvat kestää. :D
Frankster
25.01.2023 16:23:21 (muokattu 25.01.2023 16:27:07)
jkiva: Samaa mietin, että ton hinnalla saa jo aidon nelireikämarsun, ei tartte tyytyä kopioon. Volat kaakkoon ja autenttisuutta löytyy jos vaan korvat kestää. :D

SV20H kutkutti rahapussin nyörejä kun ilmestyi, vielä sitä ei ole mun talouteen rantautunut.

Jos nyt hintaa ja Made in England -leimaa mietitään, niin vähemmän ylistävää puhetta oon kuullu komponenteista. Vaikka miten Indonesiassa on tehty, niin sen puolesta pistäisin vetoni likoon PRS:n puolesta, kestävyydestä kun puhutaan.

Mutta jos pitää olla nelireikäinen Marshall niin siinähän se sopuhintaan toki on.
Mikko1978
25.01.2023 18:12:56 (muokattu 25.01.2023 18:14:09)
Laulava Kylätohtori: Ainahan tuollainen autenttisuusjargon on huono vitsi. Vääryydestä tai irvokkuudesta en tiedä mitään. Kuten sanoin, niin mitä se autenttisuus edes tarkoittaa? Eihän tuo edes ole autenttinen sisuskaluiltaan, koska siinä on eri valmistajien osia ja erilaisia turvallisuusratkaisuja. Ja jos puhutaan jostain Hendrixin autenttisesta soundista, niin se nyt on täydellistä huuhaata.

Tämäpä juuri. Nämä autenttisuuspuheet taitaa olla suunnattu porukalle, joka tahtoisi ne soundit, mutta eivät niitä saa, koska se ei ole vahvarista tai tietystä wahista kiinni. Sitä osaamattomuutta sitten kompensoidaan toinen toistaan autenttisemmilla laitehankinnoilla. Toki muitakin syitä on ostaa, mutta tuo on epäilemättä yksi markkinasegmentti. Soittohenkilö vetäisee ihan yhtä autenttiset henkkasoundit peruskamoilla. Ja jos autenttista soundia haluaa, niin sittenhän noita pitää ostaa kolme ja huudatta kolmea full stackiä rinnakkain. :)

Näin kyllä. Eiköhän kyseessä ole PRS:n tuntien hyvä vahvistin. Paitsi, että pidän tuota autenttisuushommaa huvittavana, se tuo myös lisää hintaa laitteeseen. Onko se sitten hintansa veroinen on tietysti jokaisen subjektiivinen kokemus.

Ihan ymmärrettäväähän tuo on, että PRS yrittää rahastaa vahvistimellaan. Rahaahan he yrittävät ennen kaikkea tehdä. Silti tuollainen markkinointi on mielestäni väsynyttä tekipä sitä kuka valmistaja tahansa. Ja vielä huvittavampaa se on silloin, kun merkillä ei tosiaan ole edes mitään tekemistä Jimin kanssa. Vähän tämä koko homma nyt lähti käsistä, mutta tarkoitus oli tosiaan vain kritisoida tuota markkinointia, ei muuta. Ja kuten sanottua, se on silti ihan ymmärrettävää, toimii varmaan kohderyhmäänsä.

Ymmärräthän varmasti, että tuo sana authentic tulee Jimi Hendrixin nimen omistavan ja sen käyttöä kontrolloivan firman nimestä? Ei ole kyse mistään PRS:n markkinointiosaston jargonista vaan aivan yksinkertaisesti siitä, että tuo leima on ostettava, jos nimeä Jimi Hendrix aikoo käyttää kaupallisessa mielessä.

Jos nyt tekee tekee vahvistimen, joka pyrkii jäljittelemään Hendrixin käyttämää vahvistinyksilöä, niin eikö se nyt ole aivan selvä, että Hendrixin nimi on luettava siinä vahvistimessa? Tuota nimeä jos käyttää ilman, että ostaa nimen omistavan firman Authentic-leiman, niin löytää itsensä oikeudesta nopeammin kuin ehtii kissaa sanomaan. Jopa samaa nimea kantavat ja samaa sukulinjaa olevat henkilöt ovat olleet oikeudessa toisiaan vastaan Jimin nimen käytöstä.

Vaihtoehdot ovat siis käyttää Hendrixin nimeä vahvistimen yhteydessä Authentic-leiman kanssa tai sitten salata tuo yhteys Hendrixiin. Oletko tosiaan sitä mieltä, että jälkimmäinen vaihtoehto olisi järkevä? Tutkisitko itse Hendrixin käyttämän vahvistimen, yrittäisit tehdä siitä oman painoksesi ja sitten salaisit koko yhteyden Hendrixiin?

https://www.theguardian.com/music/2 … s-over-use-of-name-for-music-school
Kefiiri
25.01.2023 18:37:58 (muokattu 25.01.2023 18:39:12)
Mikko1978: Vaihtoehdot ovat siis käyttää Hendrixin nimeä vahvistimen yhteydessä Authentic-leiman kanssa tai sitten salata tuo yhteys Hendrixiin. Oletko tosiaan sitä mieltä, että jälkimmäinen vaihtoehto olisi järkevä? Tutkisitko itse Hendrixin käyttämän vahvistimen, yrittäisit tehdä siitä oman painoksesi ja sitten salaisit koko yhteyden Hendrixiin?

Miksei. Jos soundi kerran on niin Jerikon muureja kaatavan mahtava niin pitäisihän laitteen tehdä kauppansa ilman Jimi-viittauksiakin. Saisi itse pitää ne rahat mitkä nyt täytyy maksaa noille "perinnönvaalijoille". Tuskin niillä mitään copyrightia on joka transistorille joka Jimin kamoissa on vilahtanut?
En ole musiikin asiantuntija.
Mikko1978
25.01.2023 19:26:41
Kefiiri: Miksei. Jos soundi kerran on niin Jerikon muureja kaatavan mahtava niin pitäisihän laitteen tehdä kauppansa ilman Jimi-viittauksiakin. Saisi itse pitää ne rahat mitkä nyt täytyy maksaa noille "perinnönvaalijoille". Tuskin niillä mitään copyrightia on joka transistorille joka Jimin kamoissa on vilahtanut?

Itseäni ainakin asiakkaana kiinnostaisi tietää, jos vahvistimeen piiri on kloonattu kaikkein ikonisimmassa sähkökitaraesityksessä olleesta vahvistimesta. En pidä ollenkaan realistisena ajatustasi tuosta rahojen säästämisestä. Jimin nimen käyttöä valvotaan sen verran tehokkaasti, ettei omistaja takuulla olisi päästänyt ketään penkomaan Jimin vahvistinta ilmaiseksi ja antanut tehdä siitä osittaista kloonia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)