![]() 31.12.2022 12:38:54 | |
---|---|
Mulla on yksi Sire Markus Miller basso joka on seitkytluvun Fenderjazzarin staililla tehty moderni aktiivijazzari. Tää on sitä vanhempaa ykkössarjaa eli ei ole niitä ihania otelaudan pyöristyksiä eikä paranneltua patterikotelon kantta, mutta toisaalta tässä on hienot kromiset potikannupit. No tää on kitarapalsta ja tää on basso, mutta jos nuo Siren kitarat on edes samalla hehtaarilla tän beissin kanssa niin ovat kyllä kovia vehkeitä. Mun mielestä sekin, että tästä on tehty kakkosversio jossa on ihan selkeitä parannuksia, kertoo siitä että Sire kuuntelee asiakkaitaan eli se ei ole ihan pilipalifirma, vaikka edullisahan nuo soittimet ovat....... mutta keksiikö kukaan yhtään syytä miksi sähkökitaran pitäisi maksaa paljon? jos ei oteta lukuun paikallisten työläisten työoloja, palkkausta, luonnon riistämistä...... etc. eettisiä näkökohtia? | |
![]() 31.12.2022 13:37:17 | |
Mikko1978: Nauhojen päät kyllä puskevat usein esiin, mutta tuota nauhojen nousemista ei ole kyllä esiintynyt omissa kitaroissani. Ne ovat tehtaalta lähtiessäänkin olleet siinä kunnossa kuin ovat minulle tulleet. Kunnollinen nauhojen plaanaus ja satulan virittäminen huippuunsa ovat niin hitaita työvaiheita, että harva siihen alkaa. Nauhojen päät tuossa mun Yamahassa on asiallisesti viimeistelty, ongelma on lievästi eri tasossa olevat nauhat vähän siellä täällä eli jonkinmoinen plaanaus niille pitäisi tehdä jollei liimaus auta. https://www.nafiriguitar.com/produc … ric-guitars/yamaha-electric-guitars Tuosta täkäläinen listahinta keskihintaiselle Revstarille eli mallille RS20. Thomannilla 777 täällä tämän päivän kurssilla 419. Pacifican jotain mallia katselin kerran ja se oli jonkin verran alle puolet Euroopan hinnoista. Tuo Japsiversiokin eli RSP20 näkyy maksava täällä 1389 euroa eli 550 vähemmän kuin Thomannilla. Ei tuossa metsään mene jos noin halvalla saa, hyväsoundinen ja suht monipuolinen peli, 5 asentoinen mikkikytkin sekä middleboost, noilla saa aika persoonallistakin soundia ulos. Potikat toimivat loogisen tasaisesti ja niilläkin saa eloa soundiin. Aika kovia Revstar mannekiineja on isossa maailmassa kuten Matteo Mancuso, Chris Buck ja Jack Thammarat, toki eiköhän heillä ole customoidut kitarat. Sirella on ainakin Larry Carlton ja Marcus Miller, käyttävätkö he ko tuotteita ja missä määrin, kai tuosta joku shoppari tehdään joka antaa jotkut raamit millä saadaan näkyvyyttä tuotteille. https://www.youtube.com/watch?v=ncfPKVRAj-U. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 31.12.2022 16:20:37 (muokattu 01.01.2023 11:24:30) | |
Omistin Siren 335-mallin muutaman päivän ajan, ei ollut Epiphoneja ihmeellisempi, mutta oppilaallani on Siren strato joka on puolestaan kaikin puolin oikein mainio. | |
![]() 17.01.2023 13:57:47 | |
Eka kitara josta vähän haluan ottaa nauhoista korkeutta pois, joten ostin vähän tarpeita siihen. Alkuun ei 3 th kieli tehny ylimääräistä ääntä mutta oisko nyt Suomen ilmasto vähän ottanu tuohon kun pikkasen kieli siellä yläsatulan päässä aavistuksen antaa pienen ylimääräisen äänen, jota ei miltei huomaa. Nostin hieman kieliä niin tuo loppui mutta säädän kyllä tuota sen verran, että on omaan tuntumaan parempi ilman sitä pientä ääntä ja ongelma ei ollut kielessä, ne vaihdoin. Muuten on kyllä SIRE toiminu hienosti ja sinänsä vähän ylemmäksi nostetut kielet eivät haittaa mutta kivempi se on mennä vähän paremmalla :D Vaihdoin noiden potikoiden namiskat toisiin itelle oman maun mukaiseksi. PappaSFin | |
![]() 18.01.2023 12:44:59 (muokattu 18.01.2023 12:45:40) | |
telecustom: Omistin Siren 335-mallin muutaman päivän ajan, ei ollut Epiphoneja ihmeellisempi, mutta oppilaallani on Siren strato joka on puolestaan kaikin puolin oikein mainio. Hiplasin tällaista 335-tyylistä joku aika sitten ja onhan tuo ihan käyttökelpoinen kitara. Tosiaan tuo paksu muovilakka teki hieman halvan fiiliksen Gibsonin tuntumaan tottuneelle kädelle. Mutta täysin käyttökelpoinen soitin ja nauhatyöt hintaluokkaan nähden tosiaan erittäin asialliset. Mikrofoneista ei oikein osaa sanoa, kun ei treeni/keikka volyymeilla päässyt kokeilemaan. Ei kuitenkaan herättänyt mahdottomia GAS:ituksia. Jos olisin ensimmäisiä kitaroita ostamassa niin ehdottomasti hyvä vaihtoehto. | |
![]() 18.03.2023 11:06:27 | |
Moi! Siren Les Paul -malli kiinnostaisi. Puun eläminen mietityttää, mulla ennestään Marcus Miller V3 -Basso, saksasta tilattu, joka muuten mainio mutta puoli vuotta ostosta nauhat alkoivat kohoilemaan ja törröttämään. Soundtoolsissa ei näytä olevan haluamaani väriä, jos he sinne tilaavat sellaisen, niin onko mahis että sen kanssa käy samoiten. Toiseksi, mitä sanotte L7 -mallin kaulasta, onko perus lespa vai ohuempi? Sen nyt tietty pääsen testaamaan jos liikkeeseen asti päädyn. Sanoinko jotain typerää? | |
![]() 18.03.2023 11:44:16 (muokattu 18.03.2023 11:44:52) | |
headhead: Moi! Siren Les Paul -malli kiinnostaisi. Puun eläminen mietityttää, mulla ennestään Marcus Miller V3 -Basso, saksasta tilattu, joka muuten mainio mutta puoli vuotta ostosta nauhat alkoivat kohoilemaan ja törröttämään. Soundtoolsissa ei näytä olevan haluamaani väriä, jos he sinne tilaavat sellaisen, niin onko mahis että sen kanssa käy samoiten. Toiseksi, mitä sanotte L7 -mallin kaulasta, onko perus lespa vai ohuempi? Sen nyt tietty pääsen testaamaan jos liikkeeseen asti päädyn. Jos kitara on tehty muualla kuin Suomessa, ne kuivuu Suomen talvessa niin paljon että nauhat alkaa tötrröttämään, niitä vain viilataan hiukan ja ongelma on poistunut lopullisesti. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. | |
![]() 19.03.2023 21:27:45 (muokattu 19.03.2023 21:28:23) | |
headhead: Moi! Siren Les Paul -malli kiinnostaisi. Puun eläminen mietityttää, mulla ennestään Marcus Miller V3 -Basso, saksasta tilattu, joka muuten mainio mutta puoli vuotta ostosta nauhat alkoivat kohoilemaan ja törröttämään. Soundtoolsissa ei näytä olevan haluamaani väriä, jos he sinne tilaavat sellaisen, niin onko mahis että sen kanssa käy samoiten. Toiseksi, mitä sanotte L7 -mallin kaulasta, onko perus lespa vai ohuempi? Sen nyt tietty pääsen testaamaan jos liikkeeseen asti päädyn. Nyt kun Suomen ilmastosta tuli puhetta ja puun elämisestä niin komenttia koskien Siren L7, jonka omistan. - en huomannu soitossa nauhojen päässä mitään ihmeellistä, nyt kun kokeilin silleen ei soittamalla vaan sormella vetämällä niin muutaman nauhan pää hieman tuntuu sormessa kun vetää pitkin kaulan bassopuolisesta sivusta, en huomannu tätä soittaessani joten en pidä tuota ongelmana tässä omassani, toki taidan ihan vähän näyttää viilanpäätä muutamaan kohtaan varmuudeksi ;D - Kyseisen kitaran kaula mun kätösissä on luokkaa Gibsonin Slim Taper enemmänkin kuin joku Traditionalin paksumpi malli (en oikein tienny mitä tarkoitat tuolla "Perus lespa tai ohuempi" eli ei ole tikku eikä paksu ;D - Kyllähän sä voit pyytää Soundtoolsia, että ottavat liikkeeseen sen tietyn värisen L7:n jos sellainen kiinostaa kokeilla, ei käsittääkseni ole mikään pakko ostaa sitä kuitenkaan jos ei tykkää, ostohan tehdään vasta sitten kun se kaikin puolin omin kätösin testataan Ite olen tykännyt tämän soundista. Lopuksi toteamus, että tuo nauhapäiden ja puiden ilmastosta johtuva eläminen koskee myös kalliimpiakin skittoja, mulla yhdestä 7-kielisestä piti kauttaaltaan vähän siistiä nauhanpäitä kun elämisestä johtuen ottivat sormiin hieman soittaessa. PappaSFin | |
![]() 20.04.2023 11:42:25 | |
Näin pääosin basistina ja musiikintekijänä Siren kitaroita on pakko kehua. Mun lapaseen sopii täydellisesti omistamani H7 + T7 eikä ne yhtään häviä aiemmin testaamilleni aidoille 335:lle tai Teleille. Molempien soittimien kaulat ja yleisfiilis tuntuu huomattavasti kalliimmilta ja soundi just sitä millainen mielikuva edellämainituista on noin yleensä. Varmasti jakaa mielipiteitä mutta enhän mä olekaan kitaristi sanan varsinaisessa merkityksessä. "This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson | |
![]() 20.04.2023 13:58:39 | |
355 johdannainen, öjyämisestä huolimatta ja hyvästä huollosta hulimatta vuodessa oletelauta halki ja nauhat törröttää. Paskinta paskaa tähän hintaan. | |
![]() 20.04.2023 15:36:36 | |
Perza: 355 johdannainen, öjyämisestä huolimatta ja hyvästä huollosta hulimatta vuodessa oletelauta halki ja nauhat törröttää. Paskinta paskaa tähän hintaan. Kaukoidästä? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 20.04.2023 16:25:59 (muokattu 20.04.2023 20:05:05) | |
Perza: 355 johdannainen, öjyämisestä huolimatta ja hyvästä huollosta hulimatta vuodessa oletelauta halki ja nauhat törröttää. Paskinta paskaa tähän hintaan. Onko eebenpuuinen otelauta kyseessä? Niillä on vahva taipumus halkeilla - varsinkin halpamaissa tehdyissä kitaroissa. Nauhan päiden törrötyskään nyt ei oikeastaan ole huonoa laatua vaan perushuollon piirissä oleva ilmiö. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)