Jukka Häikiö 29.12.2022 14:22:41 | |
---|
fox: Nelisen postausta ylöspäin on linkkiä. Siihen lifesaverin "häntään" on lisätty johdonpätkä. Taitaa olla mun DC:n konehuoneesta kuva. Daddis! Sen lisäksi että oon kuuro, niin sokeakin vielä...pitääpä kokeilla, kun joutaa, tiedä monesko keppi jo, mut nykyinen R8 pitää melkoista rutinaa kanssa. Toikin on 2001 vuodelta, ettei ihan tuore. Noi 70-luvun kipponit mitä on ollut, ei oo kyllä rutisseet, et ilmeisesti tää tuoreempi nitro on syynä. Luovuin aikanaan jo toivosta asian suhteen, enkä vaan välittänyt ja aia korjaantui sillä tavoin. Tuli muuten mieleen kesken kirjoituksen, et yksi keppi on ollut, missä ei tietääkseni ollut nitrolakka, vaan tällainen moderni ohut "hengittävä uretaani" eli Lottonen Centurion paksukoppainen puoliakustinen, se piti rutinaa kanssa. No höh, kyllä se siitä... |
fox 29.12.2022 14:46:21 | |
---|
Jukka Häikiö: .. et ilmeisesti tää tuoreempi nitro on syynä. .. Tuota ainakin jossain vaiheessa ötväilivät. Voihan se olla joku muukin, vaikka kuiva talvi-sisäilmastoympäristö tms. ;) Se oli kaiketi työterveyskysymys tuo "modernimpaan" nitroon siirtyminen noista wanhan kansan väki-liuotinnitrosta. Vähän samoja juttuja kuin "aidoista" luu- ja helmiäis/abalonesimpukki-kamasta keinoaineisiin. |
18is9 29.12.2022 14:48:12 | |
---|
Testailin tätä eilen vielä kotona ilman että aloin juottelemaan tai tekemään mitään monimutkasempia viritelmiä. Silmälasien puhdistukseen tarkoitettu kangasliina käsivarren ja kitaran välissä tuntui rittävän ritinän poistoon. Ei mikään pitkän tähtäimen ratkaisu, mutta ainakin saa äänityksiä tehtyä. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
JohnnyLee 01.01.2023 19:55:52 | |
---|
Vaimo on ommellut mulle loistavia collegehousuja paksusta kankaasta, mutta R7:n kanssa joskus säikähdin, että räjähtääkö mun JCM, kun h*lvetinmoinen rutina ja rätinä alkoi kun kitaran kanssa liikkui. Kyseinen collegekangas aiheuttaa mielettömästi hankaussähköä R7:n kanssa, muiden skebojen kanssa huomattavasti vähemmän. Potikkapoteron seinämät ja kannen sisäpuolen olen teipannut kupariteipillä, muttei se noita rätinöitä hillinnyt. Keikoilla tuskin on kollarit jalassa, eikä esim. farkkukankaalla juuri rätinöitä ilmene, ellei tosissaan hinkaa ja pyöritä skebaa itseään vasten... ja se ei ole ehkä mun juttu. Megadeth on paskimmillaankin parasta! Klikkaa musanäytettä! |
hallu 02.01.2023 12:19:18 | |
---|
JohnnyLee: Vaimo on ommellut mulle loistavia collegehousuja paksusta kankaasta, mutta R7:n kanssa joskus säikähdin, että räjähtääkö mun JCM, kun h*lvetinmoinen rutina ja rätinä alkoi kun kitaran kanssa liikkui. Kyseinen collegekangas aiheuttaa mielettömästi hankaussähköä R7:n kanssa, muiden skebojen kanssa huomattavasti vähemmän. Potikkapoteron seinämät ja kannen sisäpuolen olen teipannut kupariteipillä, muttei se noita rätinöitä hillinnyt. Keikoilla tuskin on kollarit jalassa, eikä esim. farkkukankaalla juuri rätinöitä ilmene, ellei tosissaan hinkaa ja pyöritä skebaa itseään vasten... ja se ei ole ehkä mun juttu. Tää voi olla vähän tyhmä huomio, mutta eikö teippaukset pidä lisäksi maadoittaa? mä itse aikoinaan koitin rakennella kupariteipilla hurinasuojuksia Baja telluun siis teippasin kaikki kolme poteroa, niin hurinat vain paheni. Sitten kun vein sen musafasun kielisoitinpajalle niin ne laittoi teipit niin, että hurinat väheni ja ymmärsin, että kyse olisi ollut juurikin siitä että teipit piti myös maadoittaa mihin ei oma ymmärrykseni ja taitoni enää riittänyt. |
fox 02.01.2023 15:33:48 | |
---|
hallu: Tää voi olla vähän tyhmä huomio, mutta eikö teippaukset pidä lisäksi maadoittaa? . Se on edullista joo, jos meinaa ihan hyötyäkin saada. Kupariteipeissä ei välttämättä se liima johda sähvöä, joten vajaaksi jää faradayn häkki. Edelleen viittaan tuohon aiempaan kuvaan, joka jossain määrin saattaa auttaa sen soittimen pintaan karttuvan staattisen sähkövarauksen toimittamiseen maadotus-ympyröihin. Hus. |
JohnnyLee 03.01.2023 01:09:34 | |
---|
hallu: Tää voi olla vähän tyhmä huomio, mutta eikö teippaukset pidä lisäksi maadoittaa? Ei ollenkaan tyhmä huomio, kiitos. Piti tarkistaa asia, ja lisäsin kupariteipin tailpiecelle menevään maadoituslankaan kiinni. Nyt on kupariteippaukset maadoitettu ja rutinaongelma on poissa. Pieniä suuria asioita. Megadeth on paskimmillaankin parasta! Klikkaa musanäytettä! |
JohnnyLee: Ei ollenkaan tyhmä huomio, kiitos. Piti tarkistaa asia, ja lisäsin kupariteipin tailpiecelle menevään maadoituslankaan kiinni. Nyt on kupariteippaukset maadoitettu ja rutinaongelma on poissa. Pieniä suuria asioita. Tämähän on hyvä huomio! Täytyy testailla kun ehtii. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |