Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss RE201 digikaiku
1
hallu
03.01.2023 09:20:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomasin musafasun sivuilla, että Boss on päivittänyt tätä klassikko nauhakaikusimulaattoria. Mulla oli aikanaan Boss RE20 ja sitä on jäänyt ikävä ja aloin katsella mahtaisiko sitä vielä kaupasta löytyä, mutta sieltä löytyikin tuollainen edistyneempi versio siitä. Nauhan ikääntyminen, saturaatio ja muistipaikat näyttivät äkkiseltään olevan uudistuksena.
 
Mutta hinta on kieltämättä vähän suolainen RE20 maksoi uutena jotain 250 euroa, niin tämä oli yli neljäsataa.. onko tuo hintansa väärti? pakko myöntää, että pitkästä aikaa alkoi vähän kuumottamaan jokin kitarakama eli pikkuisen tekisi mieli ostaa tuo. Otaksun, että siitä löytyy se sama lyhytjousinen twangireverb josta tykkäsin RE20 polkimessa ihan erityisesti ja jota ei oikein mistään muusta ole löytynyt.. tai en minä nyt niin aktiivisesti ole hakenutkaan, mutta eipä ole tuonne minun makkariin ominpäin kävellyt :-).
 
buttfinger
04.01.2023 15:22:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä oli myös aikoinaan Boss RE-20 mutta tuli myytyä pois kun sähkökitaroinnut jäi akustisen tieltä useammaksi vuodeksi.
 
Pidin parhaana delayna mitä oli itsellä ollut.
 
Tilasin nyt Nux tape core deluxen 89e. Kovasti foorumeilla kehuvat ja videoiden perusteella hyvälle kuulostaa.
 
Pääsääntöisesti halvat kopiot kierrän kaukaa mutta saas nähä. Jos ei korvaa miellytä niin kait se on sitten ostettava ihan Bossi.
 
McNulty
05.01.2023 01:41:15 (muokattu 05.01.2023 01:42:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Huomasin musafasun sivuilla, että Boss on päivittänyt tätä klassikko nauhakaikusimulaattoria. Mulla oli aikanaan Boss RE20 ja sitä on jäänyt ikävä ja aloin katsella mahtaisiko sitä vielä kaupasta löytyä, mutta sieltä löytyikin tuollainen edistyneempi versio siitä. Nauhan ikääntyminen, saturaatio ja muistipaikat näyttivät äkkiseltään olevan uudistuksena.
 
Mutta hinta on kieltämättä vähän suolainen RE20 maksoi uutena jotain 250 euroa, niin tämä oli yli neljäsataa.. onko tuo hintansa väärti? pakko myöntää, että pitkästä aikaa alkoi vähän kuumottamaan jokin kitarakama eli pikkuisen tekisi mieli ostaa tuo. Otaksun, että siitä löytyy se sama lyhytjousinen twangireverb josta tykkäsin RE20 polkimessa ihan erityisesti ja jota ei oikein mistään muusta ole löytynyt.. tai en minä nyt niin aktiivisesti ole hakenutkaan, mutta eipä ole tuonne minun makkariin ominpäin kävellyt :-).

 
Mun mielestä on hintansa väärti jos haluaa Bossin Space Echon. Itse tosin koobraisin torilta Strymon Volanten käytettynä n. 350€ hintaan. Siinä voi vapaasti asettaa nauhoitus- ja lukupäät haluamansa järjestyksen mukaan, toisin kuin Space Echoissa joissa ne ovat "preset-tyylisesti" kiinteinä.
 
Molemmat kuitenkin oikein mahtavia nauhakaikua mallintavia nykyaikaisia digivempaimia.
 
Edit. Tuosta RE202:sta on toki olemassa pienempikin versio, ja halvempi.
https://www.thomann.de/fi/boss_re_2_space_echo_delay_reverb.htm
 
Ei ihan yhtä monipuolinen kuin isoveljensä mutta asiallisen kuuloinen sekin.
 
moving in stereo
Rämppy
05.01.2023 09:42:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis tämä RE-202...
Joulun alla hommasin sellaisen täältä muus.torilta.
Oikein pätevän tuntuinen laite: helppo ja looginen käyttää, neljä muistipaikkaa jotka riittää mun tarpeisiin sekä hyvänkuuloiset kaiut.
 
Tulin, näin, soitin.
Wäiski
06.01.2023 20:27:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

buttfinger: Itsellä oli myös aikoinaan Boss RE-20 mutta tuli myytyä pois kun sähkökitaroinnut jäi akustisen tieltä useammaksi vuodeksi.
 
Pidin parhaana delayna mitä oli itsellä ollut.
 
Tilasin nyt Nux tape core deluxen 89e. Kovasti foorumeilla kehuvat ja videoiden perusteella hyvälle kuulostaa.
 
Pääsääntöisesti halvat kopiot kierrän kaukaa mutta saas nähä. Jos ei korvaa miellytä niin kait se on sitten ostettava ihan Bossi.

 
Tuo NUX on kyllä varsin hyväsoundinen kapine. Siitä on laajempikin versio: https://www.stpaulssound.fi/nux-ndd … A0Ow0bImxIBFBVoOAN381BoCsoIQAvD_BwE
Vertailua: https://www.stpaulssound.fi/nux-ndd … A0Ow0bImxIBFBVoOAN381BoCsoIQAvD_BwE
 
Tässä uudemmat mallit: https://youtu.be/8cAaueGbuBI
 
buttfinger
09.01.2023 16:25:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensi testit tietokoneen ja studiokajareiden kautta ja erittäin hyvälle kuulostaa. Erittäin positiivinen yllätys.
 
To kokeilen kitaravahvistimen kautta mutta tuskin mielipide tulee muuttumaan.
 
5/5 näin äkkiseltäån.
 
buttfinger
12.01.2023 11:33:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pedaalihan on loistava soundinen mutta...
 
Ongelmana itselle se että tietyt parametrit ovat säädettävissä vain tietokoneen kautta (wow, ylä/alapää ja reverb). Jos teet oman ja tallennat sen tonelockilla niin se lukitsee asetukset eikä tallennettua presettiä voi miktään osin pedaalista itsestään säätää ilman tietokonetta.
 
Ongelmaa ei niinkäån olisi jos presettiä voisi säätää viiveen ja mixin osalta.
 
Myöskin pedaalin valmiit presetit on valmiita eikä niitä voi säätää ilman tietokonetta edellä mainittujen parametrien osalta kuin tietokoneen ollessa kytkettynä pedaaliin.
 
PeeJii
12.01.2023 19:36:55 (muokattu 12.01.2023 21:46:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

buttfinger: Pedaalihan on loistava soundinen mutta...
 
Ongelmana itselle se että tietyt parametrit ovat säädettävissä vain tietokoneen kautta (wow, ylä/alapää ja reverb). Jos teet oman ja tallennat sen tonelockilla niin se lukitsee asetukset eikä tallennettua presettiä voi miktään osin pedaalista itsestään säätää ilman tietokonetta.
 
Ongelmaa ei niinkäån olisi jos presettiä voisi säätää viiveen ja mixin osalta

 
muokattu
Voithan uhrata jonkun valmiin presetin ja säätää siitä mieleisen. Eli et käytä tonelockia ollenkaan. Itsellä on useampiakin omia asetuksia. Parametrien ja toistopäiden muutokset säilyvät eivätkä vaadi erillistä tallennusta.
 
buttfinger
13.01.2023 10:22:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PeeJii: muokattu
Voithan uhrata jonkun valmiin presetin ja säätää siitä mieleisen. Eli et käytä tonelockia ollenkaan. Itsellä on useampiakin omia asetuksia. Parametrien ja toistopäiden muutokset säilyvät eivätkä vaadi erillistä tallennusta.

 
No niinhän ne pysyykin vaikka pedaalin ottaa virroista pois ja laittaa uudestaan päällr. En tiedä mitä oikein aiemmin tusasin.
 
Mutta joo erittäin hyvä soundinen pedaali ja eipä ole tarvetta Bossia ostaa.
 
hallu
09.07.2023 12:36:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Mun mielestä on hintansa väärti jos haluaa Bossin Space Echon. Itse tosin koobraisin torilta Strymon Volanten käytettynä n. 350€ hintaan. Siinä voi vapaasti asettaa nauhoitus- ja lukupäät haluamansa järjestyksen mukaan, toisin kuin Space Echoissa joissa ne ovat "preset-tyylisesti" kiinteinä.
 
Molemmat kuitenkin oikein mahtavia nauhakaikua mallintavia nykyaikaisia digivempaimia.
 
Edit. Tuosta RE202:sta on toki olemassa pienempikin versio, ja halvempi.
https://www.thomann.de/fi/boss_re_2_space_echo_delay_reverb.htm
 
Ei ihan yhtä monipuolinen kuin isoveljensä mutta asiallisen kuuloinen sekin.

 
Olet kirjoittamassa yli 177 päivää vanhaan aiheeseen! ( juu tiedetään, aloitin vain aiheesta turhaan uuden ketjun, jonka ylläpito toivottavasti pian poistaa tai korjaa osaksi tätä ketjua).
 
Kävin katsomassa esittelyvideon tästä Volantesta ja on kyllä ihanan innovatiivinen käyttöliittymä joka mahdollistaa asioita, jotka ovat epäilemättä muille nauhakaiuttimille mahdottomia. Strymonilla on etua selvästikin siitä, että se on itsenäinen masiina joka ei jäljittele mitään. Boss RE202 pohjallahan on analoginen laite RE201 ja sen vuoksi kun on ollut tarkoitus kloonata digimuotoon vanha analoginen suosikkihärpäke, niin on päädytty kloonaamaan myös sen alkuperäisen laitteen rajoitukset. Ehkä RE20 laitteessa on enemmän näin eli pyrkii olemaan samanlainen esikuvansa kanssa niin hyvässä kuin pahassa. Tämä RE202 näyttää olevan vähän niinkö RE201 steroideilla eli siinä on kuitenkin enemmän ja vähemmän rajoitettua, mikä kieltämättä tekee sen, että käyttöliittymässä on joitakin "käsittämättömyyksiä" kuten vaikka tuo valintakiekko, joka ja rajaa vaihtoehdot kahteentoista.
 
No itselleni tämä RE202 on aivan riittävän monipuolinen säädöiltään ja ennenkaikkea soundeiltaan tykkään tosi paljon.
 
Mukavat Kengät- Hittejä, joita kukaan ei kuuntele
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «