Aihe: Mitä tehdä kun tonni polttaa taskunpohjalla
1 2
sami_sumea
08.07.2004 22:58:39 (muokattu 08.07.2004 23:11:15)

Hmm. Postataas tännekin kun kävin jo avautumassa mikseri.netin puolella..

Eli jos pitäisi sijoittaa 1000€ (kone)musaharrastukseen, mitä *juuri sinä* ostaisit, jos tietkokone + jonkunlainen kelvollinen kuuntelulaitteisto olisi jo hankittuna?

Oma ehdotukseni:

- FL Studio (150€)
- läjä wav-sample-cd:itä (150€)
- Kjaerhusin gold bundle (230€) + classic series (ilmainen)
- Behringerin B2pro mikki (170€)
- TFPro:n p3-etuaste (220€)
- M-audion audiophile 2496 (150€).
- kvr-vst:stä ilmaiset synaplugarit-top20

Tolla setillä tekee varmasti ammattitasoista kamaa jos tietää mitä tekee. Setti tälläisenään on ehkä räätälöity keskivertoa enemmän mikseri.nettiläisen käyttöön (14v wannabe-hiphop-artisti), mutta FL Studion voi aina vaihtaa Cubasen SE:hen jos singer/songwriter-ura kiinnostaa :-)

..
... Valtakunnanlaapotti on puhunut!
Notefix
09.07.2004 11:00:30

Hmm. Postataas tännekin kun kävin jo avautumassa mikseri.netin puolella..

Mikseri.netin??!!!! Luopio!

Juuri pitäis himapaja pistää pystyyn ja paljon taitaa palaa sortasyniin...niissä on paljon huokuttelevia juttuja...tosin sitä ennen pitäis kone päivittää aika tykkiin masiinaan..
My name is Baron, Notefix Baron "
sami_sumea
09.07.2004 13:55:41 (muokattu 09.07.2004 13:59:14)

Mikseri.netin??!!!! Luopio!

Joo joo. Pitäisköhän tästä säätää joku virallinen rangaistus?

" Rangaistukseksi mikseri.nettiin kirjoittelusta m-nettiläisen tulee seistä seitsemän vuotta tolpan nokassa ruskea paperipussi päässä, suolatuilla raipoilla itseään ruoskien, ja hokea mantraa 'vain m-net on oikea .net' kunnes kirkas totuus paljastuu hänelle kuni itsensä suuren jumalan valo sokaisevana taivaasta laskeutuisi? "

Juuri pitäis himapaja pistää pystyyn ja paljon taitaa palaa sortasyniin...niissä on paljon huokuttelevia juttuja...tosin sitä ennen pitäis kone päivittää aika tykkiin masiinaan..

Jup. Ollaan Mohlan & parin muun kaverin kanssa laittamassa kunnon setuppia pystyyn.. Tehtiin just laskelmia mitä setin pystyylaitto tulee maksamaan (onneksi aika paljon "essential"-kalustoa alkaa jo olla).. Kallista lystiä silti..

Onneksi/toivottavasti en joudu maksamaan kaikkia romuja yksin :-)

...
Notefix
09.07.2004 14:14:15

Joo joo. Pitäisköhän tästä säätää joku virallinen rangaistus?

Sun on pakko kuunnella m.net miittiesityksiä tuntikausia ilman taukoa! Aika julma, mutta kyse on sentään mikseriin kirjoittelusta!

Onneksi/toivottavasti en joudu maksamaan kaikkia romuja yksin

Niin...no. Kyllä nuo itsensä aina maksaa...hehe.

Tulis vaan sellasia PC:tä joihin sais muistia 4-8 gigaa...helpottais aika pirusti.
My name is Baron, Notefix Baron "
lindo
09.07.2004 15:11:51
Eli jos pitäisi sijoittaa 1000€ .
Voit myös antaa mulle, jos et muuta keksi.
I don't belive anything, if i don't see it first
Ukko
09.07.2004 17:24:40

Voit myös antaa mulle, jos et muuta keksi.

Tai viedä Alkoon vastikkeeksi niiden myymistä tuotteista. On muuten aika kiusallista asioida mainitussa liikkeessä nykyään kun 10-15 eurolla on paljon eri vaihtoehtoja mitä ostella. Toista se oli ennen. Valinnanvaraa ei ollut niin kuin nykyään eli ei siellä tarvinnut kauaa tupeksia ja miettiä mitä ostaa. Ja muistatteko ne ajat kun tiukka myyjä täti/setä myi tiskin takaa sen mitä myi ellei asiakas ollut sen mielestä niin epämieluinen että sen saattoi surutta lingota pihalle ilman pulloa. Oi niitä aikoja.
Hattiwatti
09.07.2004 19:29:45
Powercore ja sonalksis plugin bundle. Rok.
HK
09.07.2004 23:23:45
jos pitäisi peruskoneeseen hommata 1000 epulla vermeet niin tekisin kyllä näin:

-mainitsemasi M-audio audiophile 2496
-aktiivimonitorit budjetin mukaan, itse suosittelisin yllättäen Esineareja (kts vanhat keskustelut).
-hakisin verkosta ilmaiseksi Agnula-linux distribuution.
-käyttäisin loput rahat fiksusti, kenties halpaan perusmikseriin kohtuullisilla mikkietusilla.
Peltikorva puupäässä.
sami_sumea
11.07.2004 15:18:04 (muokattu 11.07.2004 15:19:34)

Powercore ja sonalksis plugin bundle. Rok.

Powercore, Genelecit yms romut löytyvät jo onneksi... Röde NTK tuli perjantaina. Kyllä tämä tästä...

...
Mohla
11.07.2004 19:42:57

Powercore, Genelecit yms romut löytyvät jo onneksi... Röde NTK tuli perjantaina. Kyllä tämä tästä...

...

Sitä minä ihmettelinkin, että "jonkunlainen kelvollinen kuuntelukalusto"?
Jos Geneleceistä haluat parantaa, niin mennään vaan makuasioiden puolelle.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Rapa-Ripa
11.07.2004 21:53:43
Hjaa. mitäs suosittelisit(te) masterointisoftaksi tälläiselle nelikymppiselle wannabe hip-hopparille. No joo. Hiphopista en ymmärrä mitään, eikä ole tarkoitus edes opetella ymmärtämään, mutta masterointiin olisi tarkoitus perehtyä ja toiveissa joku päivä siitä jotain ymmärtääkin.

Jonkinlainen audioeditori olisi siis tarpeen ja siihen päälle vaikkapa nuo Kjaerhusin Gold vempeleet.
Izoppe Ozonea olen demoillut hiukan, joka sekin tuntuu kelpo vaihtoehdolta.

Avautukaa tuosta jos huvittaa ja kertokaa ehdotuksia masterointityökaluiksi.
Aki
11.07.2004 22:52:05

Jos Geneleceistä haluat parantaa, niin mennään vaan makuasioiden puolelle.

Olen osin samaa mieltä. Kuitenkin Dynaudiot on niin paljon paljastavammat, että seinän kokoisilla (sekä 1031:sillä) Geneillä miksaamaani materiaalia häpesin kuunnella Dynaudioilla.

Geneistä sen verran, että 1029:seillä ei miksaa ilman subbaria, joten halvin G-järjestelmä (uutena) on 1030-pari (noin 1500€). Joskin, itse suosittelen ainakin vertaamaan Dynaudion BM6A:han, saattaa olla fiksumpi veto.

-Aki.
Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!!
MattiAuer
12.07.2004 10:01:43 (muokattu 12.07.2004 10:03:52)

Olen osin samaa mieltä. Kuitenkin Dynaudiot on niin paljon paljastavammat, että seinän kokoisilla (sekä 1031:sillä) Geneillä miksaamaani materiaalia häpesin kuunnella Dynaudioilla.

Onkohan tässä kyse enää niinkään monitorin paljastavuudesta? Oman vaatimattoman kokemukseni mukaan (yleisestä mielipiteestä nyt puhumattakaan) Genelecit on todellakin sen tasoisia kajareita, että oikeassa tilassa niillä miksaa mitä vaan, jos tietää mitä kuuntelee ja on tekemässä. Eikä tarvitse hävetä missään, millään kaiuttimilla.

edit.
Ja onhan ne ainakin Suomessa sellainen standardi, että sen hallinnallakin on oma arvonsa. Kaveri mm. osti Genelecit ihan senkin takia, että tuntee sitten vieraassa studiossa niiden saundin. Itse en kyllä kokenut tuota hintaeron oikeuttavaksi seikaksi.
"Uniikki unikorni olikin korni koni!" .m.
waxivore
12.07.2004 10:53:59

Geneistä sen verran, että 1029:seillä ei miksaa ilman subbaria, joten halvin G-järjestelmä (uutena) on 1030-pari (noin 1500€). Joskin, itse suosittelen ainakin vertaamaan Dynaudion BM6A:han, saattaa olla fiksumpi veto.

-Aki.

Onhan noi dynaudiot ihan kivat, mutta kyllä suosittelen järjestämään asiat niin, että pääsee kumpaakin (kaikkia vaihtoehtoja) kokeilemaan ennen kuin ostaa mitään. Mutta musta tuntuu että tuo sun genemiksausten häpeäminen dyneihin verrattuna johtuu vaan siitä, että et tunne niiden soundia ehkä niin hyvin jolloin miksaukset vaan kuulostaa erilaiselta (=huonommalta). Sitten jos genemiksaukset kuulostaa paskalta jossain Anttilan koti"hifi"vehkeissä, niin voi jo hävetä.. :)

Ja 1029:llä voi kyllä miksata ilman suppariakin jos tietää mitä tekee. Kaikki kunnon monitorit vaatii paljon käyttöä ja kokemusta ennen kuin niitä oppii käyttämään sen parhaan kokonaisuuden luomiseksi - niin äänityksen kuin miksauksenkin suhteen.

Supparista vielä että omalla kohdalla se sai miksamaan alapään "löysemmin". Nyt käytänkin sitä vain tarkistamaan, ettei miksauksissa oo mukana mitään häröjä.
Älä mene sieltä missä aita on matalin - Mene sieltä missä aitaa ei ole
askomiko
12.07.2004 11:42:41
Miusta ainakin seinän kokoisilla kajareilla on vaikea miksuttaa ennenkuin oppimiskäyrä on koluttu läpi.
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
sami_sumea
12.07.2004 13:45:31

Sitä minä ihmettelinkin, että "jonkunlainen kelvollinen kuuntelukalusto"?

Juu, no en nyt varsinaisesti tuota setuppia itselleni yrittänytkään kasata vaan koppasin tuon postaukseni mikseri.netistä vähän niinkuin ideaksi siitä miten kasata kohtuuhintainen setuppi konemusaa varten.

...
sami_sumea
12.07.2004 13:52:57 (muokattu 12.07.2004 13:54:58)

Mutta musta tuntuu että tuo sun genemiksausten häpeäminen dyneihin verrattuna johtuu vaan siitä, että et tunne niiden soundia ehkä niin hyvin jolloin miksaukset vaan kuulostaa erilaiselta (=huonommalta).

Jep. Geneleceissä tuntuu olevan aika korkea oppimiskäyrä verrattuna muihin merkkeihin, mulla on ollut Genelecit vähän reilun vuoden verran ja nyt alkaa vasta tietää miltä materiaalin noiden läpi pitäisi kuulostaa. Tarkat ovat, mutta kovin erilaiset kuin monet muut monitorit. Johtuu varmaan siitä että Genelecit ovat niin erottelevat.

Supparista vielä että omalla kohdalla se sai miksamaan alapään "löysemmin". Nyt käytänkin sitä vain tarkistamaan, ettei miksauksissa oo mukana mitään häröjä.

Jep, sama juttu. Heitin subbarin veks monitorisetupista, ja nyt on käytössä Genen 1030a:t pääkaiuttimina ja Acoustic Energyn AE200:t + RELin sub tarkistelua varten. Hyvin toimii. Silloin kun sub oli genelecien kanssa samassa huoneessa, bassopäät olivat aina mitä sattui, kuun asennosta ja subin volumenupista riippuen.

Miksauksessa subi pois päältä vaan ja tsekkaus kehiin aina tarvittaessa. Muuten tulee helposti miksattua bassojen sointi liian alas jolloin pienillä kaiuttimilla ei kuulunu mitään.

...
sami_sumea
12.07.2004 13:59:54

Hjaa. mitäs suosittelisit(te) masterointisoftaksi tälläiselle nelikymppiselle wannabe hip-hopparille.

Tää on helppo. Edellämainittu Kjaerhusin gold-bundlen GEQ-7 ja Powercore + masterX5.

MasterX:llä laittoi kasaan 5 minuutissa paaa-aa-aaljon paremman kuuloisen masterin kuin Wavesin req-c4-l2 -setupilla, ja hinta oli 250 euroa (tai no, jos ei powercorea löydy hyllystä niin sitten tuli kallista :-)

Paras masterointiplugari mitä olen nähnyt, kuitenkin, ylivoimaisesti.

...
Hattiwatti
12.07.2004 17:20:29
Masterointisoftaksi suosittelen Wavelabia. Versio 4 jos stereomateriaali riittää, versio 5 jos taas teet surroundia/DVD matskua. Siitä ei softa parane.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)