BugBadWolf 06.01.2023 21:57:40 (muokattu 06.01.2023 21:58:05) | |
---|
msalama: No niinnojoono no sitten se on spedeilyä joka joko kannattaa a) jättää huomiotta tai sitten b) vetää vastineet kännis läbäl Tästähän voisi singahtaa kokonaan uusi sivuhaara, jossa muisteltaisiin muutamia yleisön taivahan tappiin nostamia uusia pedaalimerkejä. Vaikkapa sellaisia "customeita", joissa customointi tapahtui maalaamalla halpispedaalin kotelo ja sisällä oli viitosen edestä mateinkiinaa. Jos näistä voisi... Jos MISTÄÄN voisi keskustella ilman maailmanpaloa, voisi oikeasti selvitä se, mikä muutos vaikuttaa oikeasti ja mikä ei. Mutta ei saatana voi. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
msalama 06.01.2023 22:06:17 | |
---|
Öh.. no jos puhutaan näistä MEIDÄN maailmanpaloista, niin tää paskahan ei oikeesti kiinnosta ketään tuolla tosimaailman puolella. Ja hyvä niin :D Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
msalama 06.01.2023 22:15:01 | |
---|
Niin ja että mikä muutos oikeasti vaikuttaa? No vaikkapa se, että saako Bemari todellakin sen kehittämänsä vetymoottorin polltoainejakeluineen toimimaan... ja täällä jätkät jauhaa jostain opareista :D Eli hey, ei se niin vakavaa oo. Siis oikeesti. Kattokaa kun jotkut vetää preeceebeeässää, jotkut äitiä, jotkut tytärtä, ja jotkut nakkisämpylää... ja yleisöä ei EDELLENKÄÄN kiinnosta vitunkaan vertaa :D Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
erty 07.01.2023 07:53:09 | |
---|
Pikku huili saattas tehä terää joillekin. Pitää kyl hommata jostain uusi Proco Rat ja testata tota kyykkäystä. Löytyy vaan vanhempi blackface Rat ja se kyl saggaa kivasti isolla. Onks niis muuten skema inputin osalta sama? |
Kefiiri 07.01.2023 07:59:46 | |
---|
Huomenta! Tämä on selkeästi yksi vuoden viihdyttävimmistä keskusteluketjuista vaikka kahdenkeskisiä nahisteluita vähän siivottaisiinkin. Yhdyn kyllä ynisijöihin sikäli että en tajua mitä lisäarvoa postaukselle tuo nimimerkin jättäminen pois lainauksesta. Jokin psykologinen sodankäyntitaktiikka lienee kyseessä. Omasta postauksesta tulee elegantimman näköinen ja vastaväittäjän nimimerkin pois jättäminen tavallaan vähentää lainatun kommentin painoarvoa, siitäkö lienee kysymys? Horinani menee pahasti ohi aiheen muutoin paitsi siten, että kuvittelen löytäväni kirjoituksista merkityksiä joita siellä ei välttämättä ole :) En ole musiikin asiantuntija. |
msalama 07.01.2023 08:50:27 | |
---|
Joo, huilista puheenollen, mä jäävään nyt itseni tästä keskustelusta toistaiseksi. Koittakaa kestää ilman :D Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
Tympee Huttunen 07.01.2023 09:27:13 | |
---|
erty: Pikku huili saattas tehä terää joillekin. Pitää kyl hommata jostain uusi Proco Rat ja testata tota kyykkäystä. Löytyy vaan vanhempi blackface Rat ja se kyl saggaa kivasti isolla. Onks niis muuten skema inputin osalta sama? Ratteja on kosolti, mutta kuten tuolla luki on kytkentä sama, paitsi vanhassa on yksi konkka enemmän, koska LM308 ei sisällä sitä. Testiin uusi rinnalle vaan ja kehiin säröä high gain-mikillä. |
DirtyFingers 07.01.2023 09:50:27 | |
---|
Töitä suosittelisin. Come with me for fun in my buggy |
BugBadWolf 07.01.2023 18:21:25 | |
---|
DirtyFingers: Töitä suosittelisin. Ilmiannoin juuri viestisi. Tätä ensimmäistä kertaa koko postitteluhistoriani aikana. Joku roti oltava siinä, minkälaisia törkeyksiä sitä kunnon musikantille voi alkaa ehdottelemaan... En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
murvas: UA, NE, MC ym- etuliitteet kertovat valmistajan. Kaikki arvot kuitenkin standardoituja, ja täysin yhteensopivia. Jeps, tossahan se on koko opareiden pointti, että ne on "stabiloituja" ja samaan speksiin menevän voi heittämällä vaihtaa ilman, että piirin toiminta muuttuis "oleellisesti" mihinkään. Kutakuinkin tämmöinen oppi jäi 30 vuotta sitten tekun elektroniikan kursseilta mieleen. Ja samasta syystä noita purkkeja on valmistajiltakin lähtenyt millä lie speksiin sopivalla lutikalla, mitä on varastossa ollut tai halvalla erän saanut. Kertokaa toki mistä "hypetys" tulee ?? Kun elekroriikasta ymmärtämättömät on alkaneet mystifioimaan merkityksettömiä asioita, parhaimmillaan konkan värikin kuulemma voi vaikuttaa soundiin. Vaikka ei edes ole signaalitiellä! ;-) Okay, pieniä eroja voi olla A/B-testauksessa, mutta onko niillä käytännön eroa mihinkään? Ei! Hyvät soittajat soundaa hyvältä vehkeellä kuin vehkeellä. Ei se mistään piireistä oo kii. Taikausko on sit erikseen. Jos tulee jostain hyvä fiilis vetää niin hyvä. Oli se sit tietty piiri tai mummon lihapullat. |
BugBadWolf 07.01.2023 18:45:04 (muokattu 07.01.2023 18:45:17) | |
---|
jkiva: ...Hyvät soittajat soundaa hyvältä vehkeellä kuin vehkeellä.... Olisiko kuitenkin mahdollisuuksien rajoissa, että hyvä soittaja soundaisi paremmalta paremmilla vehkeillä? En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Penasol 07.01.2023 19:45:46 | |
---|
BugBadWolf: Olisiko kuitenkin mahdollisuuksien rajoissa, että hyvä soittaja soundaisi paremmalta paremmilla vehkeillä? Saaks tänne liittyä viisastelemaan? Kyllä kait se mahdollisuuksien rajoissa on, mutta entäs jos hyvän soittajan maussa korostuu ns. kämä-estetiikka? Eikös siitä jo puhuttu, että soittaja saattaa löytää innostusta soittamalla itselleen mieluisilla kamoilla? En tiiä saatana |
jkiva 07.01.2023 20:01:49 | |
---|
BugBadWolf: Olisiko kuitenkin mahdollisuuksien rajoissa, että hyvä soittaja soundaisi paremmalta paremmilla vehkeillä? Onhan se mahollista, mutta ei välttämättä. Voi olla huonompikin, kaikki kun on suhteellista. Parhaana "soundi on hanskassa" esimerkkinä muistuu mieleen Tatu Mannbergin jammailut oululaisessa baarissa 90-luvulla jollain umpipaskalla trankkukombolla. Sairaan hyvät soundit siitä taikoi, eikä menoa haitannut. Jotain blues-pohjaista shittiä, tosi kova veto oli! Oisko ollut vielä parempi paremmilla vehkeillä, ei voi tietää. No hyvällä tuurilla siinä styrkkarissa saattoi olla muutamakin maaginen 1458 tai 4558, että ehkä se sit oli niistä kii. ;-) :D |
BugBadWolf 07.01.2023 20:08:58 | |
---|
Penasol: Saaks tänne liittyä viisastelemaan?.. Foorumi ei ole minun, enkä usko että omistan monopolia myöskään viisastelun kohdalla. Tämä osa on siis osoitettu ihan väärälle henkilölle. ..entäs jos hyvän soittajan maussa korostuu ns. kämä-estetiikka?.. Olen useammankin kerran viitannut siihen, että soittajan ominaisuuksilla on paljonkin tekemistä asian kanssa. Siinä, kuka mitkäkin erot huomaa, on mielenkiintoisia painotuksia. Osa menee aina 100% uskolla (brändit ja ihmesirut) ja toinen ääripää on yrittää rationalisoida koko paletti pelkän tiedon varaan. Pelimannistohan muistuttaa paljolti ihmiskuntaa ainakin jakaumien suhteen. Tästä ei pidä hämmästyä ja havaintokykyisimmät olisivat toki kiinnittäneet tähän samaan asiaan huomiota pelkän ulkomuodonkin perusteella. Pelimannihan olisi - ihmiseksi puettuna - lähes täydellinen kopio. Mutta koska jakaumat, muistutan siitä näin. Se ihmiskunnasta. Koska keskusteluissa harva tietää oikeasti mitään nimimerkin takaa löytyvän ihmisen tiedoista, saati taidoista, olkiukkoillaan. Seuraavaksi väitetään vastaan virheille, jotka luotiin muun olkiukon yhteydessä. Elektroniikan kanssa mälväämisellä on vaikutuksensa. Taikuutta sen sijaan on vain ihmismielessä. Silloin, kun kyseessä on havainnoitsija, joka ei usko taikuuteen, on syytä olettaa että havaitut muutokset ovat todellisia. Jos taikuus sotkeentuu peliin, on silti mahdollista (vaikkakin mielestäni hirmuinen virhe maailmassa) soittaa paremmin. Jos nämä keskustelut käytäisiin enempi analyyttisesti, taikauskon voisi korvata tiedolla. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
BugBadWolf 07.01.2023 20:13:52 | |
---|
jkiva: ...Voi olla huonompikin... Jos osaisit loogisesti perustella, miten tällainen on mahdollista, haluni jäkättää vastakkaisia argumentteja vastaukseen vähenisi. Voimme toki teoretisoida ja hakea oikein äärimmäisen kaukaa tapahtumaketjua, jossa täsmälleen oikeanlainen kombo stressihormooneita, alkoholia ja ympäristövaikuttajia sai aikaan jotakin ainutlaatuista. Luulenpa silti että totuus asiassa on toinen. Tatu nyt vain osaa soittaa ja olisi soittanut itselleen paremmin sopivilla leluilla vieläkin paremmin. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
jkiva 07.01.2023 20:31:21 | |
---|
Ai nii... ja mulla on tuolla loorassa originaali 80-luvun TS-9 tai TS-10:stä irrotettu Toshiban TA75558 lutikka. Niissäkin on kuulemma nykyään taikaa, vaikka olivat 80-luvun lopun folkloressa umpipaskoja, kun TS-9 tai 808 ja (jrc) 4558 oli ainoa oikea. Kuulemna sit myöhemmin joku kitaristi, jonka nimeä en nyt muista, on levittänyt taikapölyään myös TS-10:n osalle, jossa siis yleensä on tuo TA75558, joten sen on oltava maaginen. Niin oli myös omassa vuoden -83 TS-9:ni ja tuli vaihdettua siihen RC4558:aan, kun niitä oli aikoinaan tapana vaihdella. Pakko myöntää, en huomannut merkittävää eroa. :D. Mutta joo, voisin vaikka myydä ton chipin. Mikä ois hyvä hinta? 20 egee? ;-) |
BugBadWolf 07.01.2023 20:37:32 | |
---|
jkiva: ...Mikä ois hyvä hinta? 20 egee? ;-) Tässä en osaa neuvoa. Itse tilaan lutikat Kiinasta, josta tuolla rahalla saa helposti 3 n 100kpl laatikollista. Hyödyllisiä muuten ne rasiat. Kun on liimannut laatikollisen piirilevyille, niissä voi säilytellä kaikenlaista. Meillä pelkästä sellaisesta toosasta saa maksaa 5-10€. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
jkiva 07.01.2023 20:51:32 | |
---|
BugBadWolf: Tässä en osaa neuvoa. Itse tilaan lutikat Kiinasta, josta tuolla rahalla saa helposti 3 n 100kpl laatikollista. Mutta nehän on uusia ja kiinalaisia. Kyllähän nyt uusia saa, mut nehän on aivan paskoja vs. nuo ALKUPERÄISET "Made in Japan" kasaripiirit. ;-) |
msalama 07.01.2023 20:57:08 | |
---|
Töitä suosittelisin Mä muistan ton maanantaina duunissa. Tehdään siis duunia duurissa! (ja takaisin jääväykseen) Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
BugBadWolf 07.01.2023 21:13:39 | |
---|
jkiva: Mutta nehän on uusia ja kiinalaisia. Kyllähän nyt uusia saa, mut nehän on aivan paskoja vs. nuo ALKUPERÄISET "Made in Japan" kasaripiirit. ;-) Niinkö? Nyt ymmärsin, miksi en ole Guthrie Govanina Guthrie Govanin paikalla. Hieno homma. Melkein aloin jo syyttelemään itseäni. Että muka johtuisi siitä etten koskaan viitsinyt opetella soittamaan. Helepotti. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |