Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5265 266 267 268 269347 348 349 350 351
pnieminenp
06.01.2023 22:39:43
McLeach: En ole ostanut tuohon hintaan yhtään Fenderiä. 2000e ovh fenderin olen ostanut hintaan 1200e käytettynä. Hyviä kitaroita, hinnoissa ei mitään järkeä. Koita nyt vähän skarpata.

Kantsii tutustua kotimaisiin ammattilaisiin. Osaa hommansa aika hyvin. Se, että on päässyt Fenderin tehtaalle liukuhihnan viereen vahtimaan prosessia ei varsinaisesti tee siitä kaverista yliluonnollista kykyä verrattuna esim. Suomessa työllistyneisiin seppiin. Uskoisin, että ne verrokit löytyy sieltä Custom Shopin puolelta a.k.a. paikasta, jossa kitaroita rakennetaan käsin. Kuten Suomessa. Ja niistähän ei olla missään vaiheessa puhuttu.

Ei sen kaverin tarvitse mikään yliluonnollinen ollakaan, osaa hommansa ja se riittää. Meinaatko että tuo "seppäsi" osaa jotenkin paremmin kiinnittää vaikka tallan tai muuta vastaavaa, ihan höpöä noi jutut.
McLeach
06.01.2023 22:45:26 (muokattu 06.01.2023 22:50:30)
pnieminenp: Ei sen kaverin tarvitse mikään yliluonnollinen ollakaan, osaa hommansa ja se riittää. Meinaatko että tuo "seppäsi" osaa jotenkin paremmin kiinnittää vaikka tallan tai muuta vastaavaa, ihan höpöä noi jutut.

Laitappas se kalja alas ja lasit päähän. Minä sanoin aiemmassa tekstissä, että ei ole sepällä sen enempää tietotaitoa. Ja tuossa ylempänä, että se, että on Fenderillä duunissa liukuhihnan varressa ei ainakaan tee automaattisesti pätevämpää ukkoa kuin se suomalainen käsintekevä ammattilainen.
munkero
06.01.2023 22:52:14
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1793582 uusi sivu uusi ilmo. Naputtelen muuten tästä sit ihan helvetisti varotuksia taas.
Itekki joskus soitellu.
Räbbänä
06.01.2023 22:54:29
munkero: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1793582 uusi sivu uusi ilmo. Naputtelen muuten tästä sit ihan helvetisti varotuksia taas.

Tää alkaa olla jo naurettavaa. Saisko torin suljettua jo kokonaan alle vuoden ikäisiltä tunnuksilta?
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin."
pnieminenp
06.01.2023 22:55:09
McLeach: Laitappas se kalja alas ja lasit päähän. Minä sanoin aiemmassa tekstissä, että ei ole sepällä sen enempää tietotaitoa. Ja tuossa ylempänä, että se, että on Fenderillä duunissa liukuhihnan varressa ei ainakaan tee automaattisesti pätevämpää ukkoa kuin se suomalainen käsintekevä ammattilainen.

Äskenhän sä haukuit Fenderin hinnat ja kuitenkin "artesaanin" tekemät on kalliimpia melkein järjestään. Yritän nyt vain tolkuttaa ettei se ns. käsityö tee siitä soittimesta yhtään parempaa vaan vain kalliimpaa.
Henri Henri Olavi
06.01.2023 23:00:07
Räbbänä: Tää alkaa olla jo naurettavaa. Saisko torin suljettua jo kokonaan alle vuoden ikäisiltä tunnuksilta?

Näin sen pitäisi olla. Tai vähintään niin, että täytyy olla kuukausi tunnusta alla, ennen kuin voi tehdä ilmoituksia.
CMX:ää kuuntelemalla sai ysärillä pillua. Nykyaikana hädintuskin kullia. -Seksihullut
munkero
06.01.2023 23:08:34 (muokattu 06.01.2023 23:09:32)
https://muusikoiden.net/jasenet/230791

Joku siellä ilmoja poistelee. Tältä veijolta kans!

E: ja tää: https://muusikoiden.net/jasenet/230795
Itekki joskus soitellu.
BugBadWolf
06.01.2023 23:10:25
Henri Henri Olavi: Näin sen pitäisi olla. Tai vähintään niin, että täytyy olla kuukausi tunnusta alla, ennen kuin voi tehdä ilmoituksia.

Se johtaisi todennäköisesti siihen, että hölmöilyyn tulisi kuukauden tauko. Sen jälkeen huijarimme olisi maisemissa kymmenien uusien tunnusten kanssa ja jatkaisi samaan malliin.

Onhan se ärsyttävää, mutta jos ei toimivampaa tapaa kuin tämä nykyinen toripoliisisysteemi löydy, on mentävä sillä. Ja pidettävä omat silmät auki.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Henri Henri Olavi
06.01.2023 23:13:46
BugBadWolf: Se johtaisi todennäköisesti siihen, että hölmöilyyn tulisi kuukauden tauko. Sen jälkeen huijarimme olisi maisemissa kymmenien uusien tunnusten kanssa ja jatkaisi samaan malliin.

Samaa kelasin, mutta jeesaisi siihen, ettei pahimpiin kitkuihinsa saisi suburahoja.
CMX:ää kuuntelemalla sai ysärillä pillua. Nykyaikana hädintuskin kullia. -Seksihullut
BugBadWolf
06.01.2023 23:16:05
Henri Henri Olavi: Samaa kelasin, mutta jeesaisi siihen, ettei pahimpiin kitkuihinsa saisi suburahoja.

Hankaloittaisi kuitenkin enemmän muiden, kuin huijarin itsensä elämää. Vaikuttaa nimittäin siltä että se on jo nyt oppimassa tunnusten värkkäämistä ennakkoon.

Lisäksi tuossa touhussa tuntuu olevan ihan vittuilun maku. Ihan niinkuin se tekisi noita mieluummin kiusatakseen mnetin ylläpitoa, kuin tienatakseen.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
BugBadWolf
06.01.2023 23:16:51
Guitarfreak: Niin kauan ku on ihmisiä riittää huijareilla töitä :D

Niin...

Mitäpä tuohon lisäisi?
Henri Henri Olavi
06.01.2023 23:18:47
BugBadWolf: Hankaloittaisi kuitenkin enemmän muiden, kuin huijarin itsensä elämää. Vaikuttaa nimittäin siltä että se on jo nyt oppimassa tunnusten värkkäämistä ennakkoon.

Lisäksi tuossa touhussa tuntuu olevan ihan vittuilun maku. Ihan niinkuin se tekisi noita mieluummin kiusatakseen mnetin ylläpitoa, kuin tienatakseen.

Tällaista arvostan, että nähdään vaivaa ja vittuillaan.
BugBadWolf
06.01.2023 23:20:07
Henri Henri Olavi: Tällaista arvostan, että nähdään vaivaa ja vittuillaan.

No...

Muotoillanpa se nyt vaikka näin, että sille on joskus aikansa ja paikkansa. Mutta tässä nimenomaisessa osoitteessa on vaikea löytää syy-yhteys.
Henri Henri Olavi
06.01.2023 23:21:45 (muokattu 06.01.2023 23:22:00)
No, muotoillaan niin, että arvostan tuollaista enemmän kuin huolimatonta ja vasurilla väänettyä huijausta. Vähän saisi kyllä vielä enemmän nähdä vaivaa, koska nuo bongataan heti kusetuksiksi. Saa nähdä miten oppii tulevaisuudessa.
munkero
06.01.2023 23:26:39
Itekki joskus soitellu.
BugBadWolf
06.01.2023 23:34:51
munkero: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1793587 taas mennään :D

Jaksaa, jaksaa.

Mikähän tuota tyyppiä pyörittää?
Guitarfreak
06.01.2023 23:35:23
BugBadWolf: Jaksaa, jaksaa.

Mikähän tuota tyyppiä pyörittää?

Piri toimii
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Henri Henri Olavi
06.01.2023 23:41:33
Pakko arvostaa piriveijon staminaa.
basisti1971
07.01.2023 08:13:51
Moi.

Henri Henri Olavi: Tai vähintään niin, että täytyy olla kuukausi tunnusta alla, ennen kuin voi tehdä ilmoituksia.

Tuolla tapaa se ruukaa ulkomaansaiteilla olemaan, ja mitä ilmeisimmin toimii loistavasti huijausyritysten karsimisessa koska on ennemminkin sääntö kuin poikkeus.
Karenssiaika toki vaihtelee suuresti, mutta useampia viikkoja vähintään että oikeasti on jotain vaikutusta.
Dataa prosenteista en ole koskaan kaivellut, lähinnä siksi ettei asia henkilökohtaisella tasolla ole merkityksellinen.

Pidemmällevietynä joillain saiteilla on käytössä ylläpitäjän puolelta harkinta-aika, kauppapaikkailmoitusten tai josain tapauksessa uusien viestiketjujen aloittamiseenkin vaaditaan useampi ennaltatarkistettu viestiketjuun postaus, joillain on pitänyt täyttää kyselylomake, tai jopa lähettää sähköpostiviesti ylläpitäjälle.
Joillain pitää olla tunnistautunut tai kaivaa kuvetta "support" vuosimaksun muodossa voidakseen käyttää foorumin kauppapaikkaa, vain mielikuvitus on rajana siinä miten alustastaan halutaan hyötyä, ja miten mainetta suojellaan.

Toki ulkomailla niin foorumeiden ylläpito kuin motivaatiokin ylläpitoon on aivan toisella tolalla kuin täällä meillä.
Kilpailutta tai vaihtoehdoitta voivat monopoliasemassa olevat mellestää kuten lystäävät.
Alalla kuin alalla.

Eiväthän nuo edellämainitut tietenkään huijareita suitsimaan satavarmoja konsteja ole, joten aina varoitetaan kaupankäynnin ja rahansiirron vaaroista riippumatta palautteista tai tunnuksen netti-iästä, etenkin koska tuolla oikeassa maailmassa käytännössä mitään merkittävämpiä kauppoja ei tehdä naamatusten vaan kaikki toimii kuriiripalveluiden avustamana.
Täällä meidän näennäisessä lintukodossa ja lyhyillä etäisyyksillä voi vielä naamatustenkauppaakin käydä, sikäli mikäli niin tahtoo.
Ja esimerkiksi minä tahdon.

Sitä miksi pieni joukko (/yksi?) mnettiläisiä -ylläpito mukaanlukien- on jo vuosia henkeen ja vereen ollut muilla vastaavilla alustoilla normina olevaa karenssiaikaa vastaan, siihen on äärimmäisen vaikeaa keksiä kuin yksi -varsin valitettava- syy.
Tuntuu nimittäin tällaisesta ~80-luvun puolesta välistä kauppaa tehneestä täysin käsittämättömältä että jostain artikkelista/artikkeleista on niin julmettu kiirus päästä eroon juuri nimeomaan mnet-torilla, että on täysin ylivoimaista ajatuksenkin asteella että esimerkiksi pari viikkoa tai kuukauuden joutuisi tunnusten luomisen jälkeen odottelemaan ennen kuin olisi mahdollista ilmoitus laittaa.
Ja toisaalta pelko siitä että tunnusten määrä ei nousisikaan toivotusti jollei heti (tupla)tunnukset luotuaan kuka tahansa pääsisi huij... eikun asiallista ilmoitusta raapustamaan, ei aukea piirun vertaa paremmin.

No, meitä on moneen junaan, ja jokaisella oma motivaationsa käyttäytyä kuten käyttäytyy, toimia kuten toimii.
Empatian, etiikan ja yleisen (näennäisenkin) asiallisen tapakulttuurin vaalimisen saralla tuntuu olevan toivomisen varaa.

T:Samuli
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)