Guitarfreak 06.01.2023 15:22:24 (muokattu 06.01.2023 15:22:35) | |
---|
juhaikonen: Juu, tämäkin köyhä laittoi 2 tonnia Fenderin teleen, että silleen.:)) PS..alla profiilikuvauksesi))) "Allekirjoitus:_Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D" Elämä on asenteesta kiinni :P jos tuntee et kutina lähtee vain Ruokankaan kitaran ostamalla siihen ei muut lääkkeet auta.. Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
juhaikonen 06.01.2023 15:38:08 (muokattu 06.01.2023 15:40:20) | |
---|
Guitarfreak: Elämä on asenteesta kiinni :P jos tuntee et kutina lähtee vain Ruokankaan kitaran ostamalla siihen ei muut lääkkeet auta.. No näinhän se on:) ..peace.... Lisätään vielä että jos itsekin olisi jättänyt kaikki kamapuljaukset pois ja ostanut heti sen helvetin kalliin soittimen olisi säästänyt rahaa ja saanut heti hyvän mielen. |
XTL 06.01.2023 17:38:01 | |
---|
Jälkiviisaus tekee kaikesta paljon helpompaa. Tai ainakin helpomman näköistä. |
McLeach 06.01.2023 17:40:15 (muokattu 06.01.2023 17:40:55) | |
---|
Guitarfreak: Elämä on asenteesta kiinni :P jos tuntee et kutina lähtee vain Ruokankaan kitaran ostamalla siihen ei muut lääkkeet auta.. Paikallinen seppä tekee laadukkaita kitaroita hienolla jäljellä alkaen hieman alle 2K. Se on mielestäni perusteltu hinta. Se, että Fender myy liukuhihnakitaroita samaan hintaan aiheuttaa lähinnä huutonaurua. Fenderin hyväksi se, että niitä on käytettynä hyvin liikkeellä ja huomattavasti inhimillisempään hintaan. |
pnieminenp 06.01.2023 19:11:46 (muokattu 06.01.2023 19:13:56) | |
---|
McLeach: Paikallinen seppä tekee laadukkaita kitaroita hienolla jäljellä alkaen hieman alle 2K. Se on mielestäni perusteltu hinta. Se, että Fender myy liukuhihnakitaroita samaan hintaan aiheuttaa lähinnä huutonaurua. Fenderin hyväksi se, että niitä on käytettynä hyvin liikkeellä ja huomattavasti inhimillisempään hintaan. Niin, no parhaat Mercedes Benz-autotkin on liukuhihnatuotteita.Kummasti niitä arvostetaan.Tuo paikallinen seppä ilmeisesti omaa enemmän tietotaitoa kuin maailman ostetuimman kiratamerkin ammattilaiset. On muuten kumma kun jokainen Ikaalisten soitinlinjan käynyt on heti ns.kovan luokan tekijä, vai miten se nyt onkaan:)) |
Räbbänä 06.01.2023 19:18:49 | |
---|
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin." |
munkero 06.01.2023 19:55:02 | |
---|
Itekki joskus soitellu. |
McLeach 06.01.2023 20:32:54 (muokattu 06.01.2023 20:39:16) | |
---|
pnieminenp: Niin, no parhaat Mercedes Benz-autotkin on liukuhihnatuotteita.Kummasti niitä arvostetaan.Tuo paikallinen seppä ilmeisesti omaa enemmän tietotaitoa kuin maailman ostetuimman kiratamerkin ammattilaiset. On muuten kumma kun jokainen Ikaalisten soitinlinjan käynyt on heti ns.kovan luokan tekijä, vai miten se nyt onkaan:)) No olipas huono vertaus. Ei omaa enemmän tietotaitoa, mutta varmaan ymmärrät, että tuollainen pulttikeppi ei ole ihan yhtä monimutkainen härveli kuin auto. Sen osaa jokainen ammattilainen tehdä laatuosista niin, ettet sinä tai minä osaa kertoa mitä lavassa pitäisi lukea. Sepällä hinta tulee tietysti käytetystä ajasta, ei tietotaidon määrästä. Jos vastaavista osista (puut ja hardware) tulee jenkkilän tehtaalta skeba yhdessä vuorokaudessa ja samaan hintaan, voidaan kysyä, onko tässä järkeä? |
pnieminenp 06.01.2023 20:54:33 | |
---|
McLeach: No olipas huono vertaus. Ei omaa enemmän tietotaitoa, mutta varmaan ymmärrät, että tuollainen pulttikeppi ei ole ihan yhtä monimutkainen härveli kuin auto. Sen osaa jokainen ammattilainen tehdä laatuosista niin, ettet sinä tai minä osaa kertoa mitä lavassa pitäisi lukea. Sepällä hinta tulee tietysti käytetystä ajasta, ei tietotaidon määrästä. Jos vastaavista osista (puut ja hardware) tulee jenkkilän tehtaalta skeba yhdessä vuorokaudessa ja samaan hintaan, voidaan kysyä, onko tässä järkeä? No minkä hemmetin takia sitten pitäisi maksaa käsityöstä enemmän jollekin ns. käsityöläiselle enemmän kun ne on niin yksinkertaisia kapistuksia tehdä.En halua maksaa jostain työtunnista vaan valmiista tuotteesta joka soi hyvin. Fenderit vain on niin hyviä etenkin jos ei tyydy halvimpiin malleihin. Oman kokemuksen mukaan saat erittäin hyvän kitaran kun sijoitat tarpeeksi. |
BugBadWolf 06.01.2023 20:57:28 | |
---|
juhaikonen:...os itsekin olisi jättänyt kaikki kamapuljaukset pois.... ...se tarkoittaisi sitä että olisi jotenkin onnistunut jälleensyntymään valmiina. Kaikenlaisista tarinoista huolimatta käytännön applikaatiot ko touhussa ovat jääneet olemattomiksi. JOS me täällä mnetissä oppisimme tavan, jolla keskustella vailla uskon/tunteen/tiesminkä hämärtämiä mielipiteitä + niistä kirvonneita, kivuliaita anaalirauhastulehduksia ja päästä jonkinlaiseen ymmärrykseen romujemme hyödyllisyydestä, olisi toki mahdollista että ne seuraavat pelimannipolvet voisivat oppia kokeneempien metsäänmenoista. Vaan taitaa olla niin että ihmisen on itse hakattava päätään seinään. Monesti se ei vaan usko, että ei siitä läpi pääse, jos ei ihan itse ole kokeillut. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Henri Henri Olavi 06.01.2023 21:21:18 (muokattu 06.01.2023 21:21:33) | |
---|
pnieminenp: No minkä hemmetin takia sitten pitäisi maksaa käsityöstä enemmän jollekin ns. käsityöläiselle enemmän kun ne on niin yksinkertaisia kapistuksia tehdä. Ei pidäkään maksaa jos ei halua. Monet haluaa kuitenkin nimenomaan maksaa siitä käsityöstä. Eiks oo kiva ettei oo kuitenkaan pakko? CMX:ää kuuntelemalla sai ysärillä pillua. Nykyaikana hädintuskin kullia.
-Seksihullut |
pnieminenp 06.01.2023 21:29:12 | |
---|
Henri Henri Olavi: Ei pidäkään maksaa jos ei halua. Monet haluaa kuitenkin nimenomaan maksaa siitä käsityöstä. Eiks oo kiva ettei oo kuitenkaan pakko? Ihan sama mulle jos joku haluaa maksaa jonkun "artesaanin" käsityöstä, se ei ole multa pois. Itse en maksaisi jostain jonnin joutavasta véistelystä latiakaan. Mulle tärkeintä on ettö se soitin soi hyvin. |
Henri Henri Olavi 06.01.2023 21:31:41 | |
---|
pnieminenp: Ihan sama mulle jos joku haluaa maksaa jonkun "artesaanin" käsityöstä, se ei ole multa pois. Itse en maksaisi jostain jonnin joutavasta véistelystä latiakaan. Mulle tärkeintä on ettö se soitin soi hyvin. En minäkään, mutta onhan se mahtavaa että joku maksaa ja joku duunaa. CMX:ää kuuntelemalla sai ysärillä pillua. Nykyaikana hädintuskin kullia.
-Seksihullut |
McLeach 06.01.2023 21:33:14 (muokattu 06.01.2023 21:44:05) | |
---|
pnieminenp: No minkä hemmetin takia sitten pitäisi maksaa käsityöstä enemmän jollekin ns. käsityöläiselle enemmän kun ne on niin yksinkertaisia kapistuksia tehdä.En halua maksaa jostain työtunnista vaan valmiista tuotteesta joka soi hyvin. Fenderit vain on niin hyviä etenkin jos ei tyydy halvimpiin malleihin. Oman kokemuksen mukaan saat erittäin hyvän kitaran kun sijoitat tarpeeksi. No sehän tässä on hyvä, että sun ei tarvi maksaa kun siitä mitä haluat ostaa. Jokainen täysjärkinen voi selvittää käytettyjen puiden ja hardwaren kuluttajahinnat aika pitkälle. Sitten miettiä mihin murto osaan siitä esim Fenderin kokoinen lafka ne oikeastiostaa. Sitten vain päättää niistä Thomannin kolmesta viimeistelyvaihtoehdosta, mihin ne säästöt laittaa. Tai sitten menee kotimaiselle sepällä ja kertoo tasan tarkkaan millaisen kitaran haluaa. Ei tosta yhtälöstä oikeen muualle pääse. Mulla on kokemusta Fendereistä 500-2000e ovh -akselilta ja kaikista nykyisistä valmistusmaista. Ehdottomasti suosikkimerkkini ja niitä pitää aina olla seinällä. Kaikki omistamani olleet hyviä soitettavia. Mukana loistavia puita, perus eloisaa ja sitten ihan paskaa. Kaikissa ollut myös konehuoneessa ongelmaa. Kalleimmassa esim talla asennettu hieman sivuun, vaihtoon meni. Hyviä soittimia kaikki, muttei epäilystäkään, ettei tämä minun "one in a million huippulupaus" seppä osaisi vastaavan laatuisia kitaroita tehdä. Ei pienintäkään epäilystä. |
munkero 06.01.2023 21:55:09 | |
---|
pnieminenp 06.01.2023 22:05:43 (muokattu 06.01.2023 22:12:29) | |
---|
McLeach: No sehän tässä on hyvä, että sun ei tarvi maksaa kun siitä mitä haluat ostaa. Jokainen täysjärkinen voi selvittää käytettyjen puiden ja hardwaren kuluttajahinnat aika pitkälle. Sitten miettiä mihin murto osaan siitä esim Fenderin kokoinen lafka ne oikeastiostaa. Sitten vain päättää niistä Thomannin kolmesta viimeistelyvaihtoehdosta, mihin ne säästöt laittaa. Tai sitten menee kotimaiselle sepällä ja kertoo tasan tarkkaan millaisen kitaran haluaa. Ei tosta yhtälöstä oikeen muualle pääse. Mulla on kokemusta Fendereistä 500-2000e ovh -akselilta ja kaikista nykyisistä valmistusmaista. Ehdottomasti suosikkimerkkini ja niitä pitää aina olla seinällä. Kaikki omistamani olleet hyviä soitettavia. Mukana loistavia puita, perus eloisaa ja sitten ihan paskaa. Kaikissa ollut myös konehuoneessa ongelmaa. Kalleimmassa esim talla asennettu hieman sivuun, vaihtoon meni. Hyviä soittimia kaikki, muttei epäilystäkään, ettei tämä minun "one in a million huippulupaus" seppä osaisi vastaavan laatuisia kitaroita tehdä. Ei pienintäkään epäilystä. No minkä helvetin takia aiemmin kirjoitit näin ... "Se, että Fender myy liukuhihnakitaroita samaan hintaan aiheuttaa lähinnä huutonaurua. Fenderin hyväksi se, että niitä on käytettynä hyvin liikkeellä ja huomattavasti inhimillisempään hintaan." Niin että naurattaa mutta silti ostat Fendereitä...häh???'' "Hyviä soittimia kaikki, muttei epäilystäkään, ettei tämä minun "one in a million huippulupaus" seppä osaisi vastaavan laatuisia kitaroita tehdä. Ei pienintäkään epäilystä." No kyllä on huipputekijä sitten:))) |
McLeach 06.01.2023 22:18:17 (muokattu 06.01.2023 22:25:57) | |
---|
pnieminenp: No minkä helvetin takia aiemmin kirjoitit näin ... "Se, että Fender myy liukuhihnakitaroita samaan hintaan aiheuttaa lähinnä huutonaurua. Fenderin hyväksi se, että niitä on käytettynä hyvin liikkeellä ja huomattavasti inhimillisempään hintaan." Niin että naurattaa mutta silti ostat Fendereitä...häh???'' En ole ostanut tuohon hintaan yhtään Fenderiä. 2000e ovh fenderin olen ostanut hintaan 1200e käytettynä. Hyviä kitaroita, hinnoissa ei mitään järkeä. Koita nyt vähän skarpata. "Hyviä soittimia kaikki, muttei epäilystäkään, ettei tämä minun "one in a million huippulupaus" seppä osaisi vastaavan laatuisia kitaroita tehdä. Ei pienintäkään epäilystä." No kyllä on huipputekijä sitten:))) Kantsii tutustua kotimaisiin ammattilaisiin. Osaa hommansa aika hyvin. Se, että on päässyt Fenderin tehtaalle liukuhihnan viereen vahtimaan prosessia ei varsinaisesti tee siitä kaverista yliluonnollista kykyä verrattuna esim. Suomessa työllistyneisiin seppiin. Uskoisin, että ne verrokit löytyy sieltä Custom Shopin puolelta a.k.a. paikasta, jossa kitaroita rakennetaan käsin. Kuten Suomessa. Ja niistähän ei olla missään vaiheessa puhuttu. |
munkero 06.01.2023 22:29:08 | |
---|
Räbbänä 06.01.2023 22:34:23 | |
---|
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin." |
Mä naputtelin jo aika monelle viestille. Taitaa mode nukkua. Itekki joskus soitellu. |