Aihe: Roland RD-88 vai joku muu, ideat tervetulleita.
1
Hitman
29.11.2022 18:00:21
Hakusessa digipiano hyvällä tatsilla ja soundeilla. Hintaluokka tonnin molemmin puolin. Onko parempaa vaihtaria kuin RD-88. Kompaktisuus on myös plussaa.
WanhaWetäjä
05.12.2022 14:10:29

Hitman: Hakusessa digipiano hyvällä tatsilla ja soundeilla. Hintaluokka tonnin molemmin puolin. Onko parempaa vaihtaria kuin RD-88. Kompaktisuus on myös plussaa.

Mulla on toisaankin tuo Rolle, en ole pianisti joten tuon omat perussoundit riittää oikeen hyvin, laite on kevyt ja siro kooltaan ja suht helppo käyttää kunhan tutustuu hieman kryptiseen käyttikseen ja tottuu pienen näytön tiiraamiseen joka oli mulle järkytys Korg Kronoksen ison kosketusvärinäytön jälkeen.

Tatsi on ok, ei liian jäykkä mutta ei myöskään liian lepsu mutta melko lailla kovaäänisesti kolisevat koskettimet (vika vai ominaisuus???) voivat olla sulle haitta kun soitat pienillä tehoilla, mua ei niin haittaa. Korgissa oli vähän samaa "vikaa" ja taitaapa ollla kaikissa digipianoissa tuota kolinaa enempi tai vähempi.

Omat kajarit toimii lähinnä välttävän ok (makuasia varmaan) ja eq on kätevästi potikoilla säädettävissä eikä missään valikkojen takana. Tuohan on myös aika monipuolinen laitos soundeiltaan eli ei ole silleen pelkkä piano ja siiihen saa ladattua Rolandin sivuilta kaikenmoista USB-tikulle tai ulkoselle levylle. Splilit ja layerit onnistuu myös ja niihinkin on säätönupit mukavasti esillä joten esmes piano/pad säätäminen on helppoa.

Mä ostin ko laiteeen aika lailla heräteostoksena kun tarvin jonkun värkin Korgin tilalle ja Pirkkalan Fasulla sattui moinen olemaan ja tuo tuntui heidän tarjonnastaan sopivimmalta vaihtoehdolta.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Anonymous-jazz
07.12.2022 17:12:06 (muokattu 07.12.2022 17:12:43)

Mä oon taas ollut jo viimeiset 20 vuotta sen verran hifi-puristi, etten vieläkään pidä näistä Rolandin sähköpianon akustisten flyygelien sampleista.

Niissä jää minusta edelleen diskantti liian ylös.

Mutta Yamahalla se niiden oma AWM2-sämpläys on jo aika pitkällä, samoin NORDILLA homma toimii.

Tää nyt on vaan mun absoluuttisen korvan mielipide asiasta :)

Tottakai niillä Rolandeillakin voi soittaa, mutta se GRAND PIANO ääni en tyydytä vieläkään mun korvaani täydellisesti.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)