Aihe: "Perinteinen" hääkeikka
1 2 3
baron
07.07.2004 11:07:43

No ei! Tätä palstaa ku lukee, niin lähtee kyllä kaikki halut aloittaa keikkaileminen!

Voi ihme!

Muutaman lepopäivän (pelkkää jatsia) jälkeen sormia suorastaan syyhyttää päästä aloittamaan uusien ihmeellisten häävalssien harjoitteleminen ja settilistan päivittäminen bilemusan suuntaan kun hääkeikoilla paritanssit vaikuttaa olevan katoava luonnonvara.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
pekkajau
07.07.2004 11:11:01
No tosiaankin! Tulee tässä mieleen yhdet häät pari vuotta sitten yhdessä kartanossa. Jo roudasvaiheessa tuntui että nyt on jokin vinossa. Tää kartanon henkilökunta oli kun persiiseen ammuttuja karhuja eli heti oli "sanomista". Sitä jatkui koko illan eli se henkilökunta vittuili suoraan sanottuna lähes kaikesta. Siinä sitten tuli juteltua sen morsiammen äidin kanssa ja kysyin että onko musassa jotain vikaa? Se sanoi että ei musassa mutta muussa on! Se hääväki oli tyytymätön siihen tarjoiluun eli lähinnä siihen ruokaan. Ne oli nälkäisiä ja vihaisia. Soossit ei heidän mielestään vastannut sitä mitä oli sovittu siihen hintaan. Ja ne oli antanut palautetta asiasta kartanon herralle ja rouvalle ja nämä oli vittuilleet sitten siitä kyökkiin jne... jne... ja tunnetusti "ravintoketjun" viimeisenä on soittajat nykyään!
Mä olen Pekka ja mulla on paperitkin siitä!
Tankoprinssi
07.07.2004 12:05:53

hääkeikat varsinkin, nehän on yksityistilaisuuksia. Ei sieltä mihinkään ohjelmatoimistoon palautetta mene eikä muiden häätilaisuuksien järjestäjälle.

Yleensä häissä on jopa kymmenittäin tulevia häiden järjestäjiä/vast. Eli bändin esiintyminen on parasta mainosta ja ainakin meillä on lähes joka hääkeikalta "poikinut" uusi hää- tai synttärikeikka (joskus jopa useita) 1-2 vuoden "aikajänteellä". Se onkin sitten varmasti ihan erijuttu, jos keikat menee ohjelmatoimiston kautta mutta uskoisin, että suurin osa hääkeikoista tilataan ns "suoraan" bändiltä.
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
Voxauttaja
07.07.2004 13:30:36
Yleensä häissä on jopa kymmenittäin tulevia häiden järjestäjiä/vast. Eli bändin esiintyminen on parasta mainosta ja ainakin meillä on lähes joka hääkeikalta "poikinut" uusi hää- tai synttärikeikka (joskus jopa useita) 1-2 vuoden "aikajänteellä". Se onkin sitten varmasti ihan erijuttu, jos keikat menee ohjelmatoimiston kautta mutta uskoisin, että suurin osa hääkeikoista tilataan ns "suoraan" bändiltä.

Se on muuten hassu juttu kuitenkin, että aika usein hääorkesteria kysellään, niin ei ole mitään käsitystä siitä, mitä orkesteri maksaa...
Luullaan, että viis karvaista setää roudaa itsensä ja kamansa paikalle jollakin hikisellä 200 eurolla tms.
Sitten nieleskellään, ja luvataan soittaa jonkun ajan päästä uudelleen, kun raha-asioista on keskusteltu.
Onpa sitä sitten soitettu muutaman kerran, että juu kiitos, mutta ei nyt ole rahaa teihin...
baron
07.07.2004 13:54:13

Se on muuten hassu juttu kuitenkin, että aika usein hääorkesteria kysellään, niin ei ole mitään käsitystä siitä, mitä orkesteri maksaa...
Luullaan, että viis karvaista setää roudaa itsensä ja kamansa paikalle jollakin hikisellä 200 eurolla tms.
Sitten nieleskellään, ja luvataan soittaa jonkun ajan päästä uudelleen, kun raha-asioista on keskusteltu.
Onpa sitä sitten soitettu muutaman kerran, että juu kiitos, mutta ei nyt ole rahaa teihin...

Onhan tää sikäli ymmärrettävää, että kun ei ole rutiinia tilata bändejä, ei mitään muuta käsitystä hinnoista kuin mitä äidin/anopin häitten bändit maksoivat ja tehty hääbudjetti sen mukaan.

(Mä voin ihan oikeasti sanoa, että kun joskus tilailin bändejä ennen keikkauraani, samat summat paljoksuttivat, jotka nyt leiriä vaihtaneena tuntuvat kovin niukoilta. Tilaajan mielestä bändi käy muutaman tunnin huvittelemassa ja kehtaa vielä pyytää rahaa siitä)

Vielä PS: Joku mun puolituttu pyysi mun bändiä synttäreilleen ruoka/viinapalkalla ja oli kovin loukkaantunut, kun en suostunut. Ei mennyt läpi, että viidelle muulle jätkälle hän on ventovieras, enkä minäkään hyvää hyvyttäni roudaa.
Jos paikalla on piano valmiina, eikä tarvitse roudata, voin tehdä tutulle soolokeikan viinapalkalla, olettaen että se on rittävä sekä laadun että määrän suhteen.
Voxauttaja
07.07.2004 14:28:52
Onhan tää sikäli ymmärrettävää, että kun ei ole rutiinia tilata bändejä, ei mitään muuta käsitystä hinnoista kuin mitä äidin/anopin häitten bändit maksoivat ja tehty hääbudjetti sen mukaan.

(Mä voin ihan oikeasti sanoa, että kun joskus tilailin bändejä ennen keikkauraani, samat summat paljoksuttivat, jotka nyt leiriä vaihtaneena tuntuvat kovin niukoilta. Tilaajan mielestä bändi käy muutaman tunnin huvittelemassa ja kehtaa vielä pyytää rahaa siitä)

Vielä PS: Joku mun puolituttu pyysi mun bändiä synttäreilleen ruoka/viinapalkalla ja oli kovin loukkaantunut, kun en suostunut.

Niin no noinhan se juuri on. Kyllä siitä itsekin vähän loukkaantuu, jos kysytään viinapalkalla soittamaan. Tulee sellainen fiilis, ettei kysyjä arvosta ollenkaan muusikkona, vaan pitää lähinnä jonakin kotisoittelijana ja bändiä autotallibändinä.
isojussi
07.07.2004 23:28:58
...Joku mun puolituttu pyysi mun bändiä synttäreilleen ruoka/viinapalkalla ja oli kovin loukkaantunut, kun en suostunut...

Oikein teit.

Niitä perrrrrkeleen talkoita sais olla joka helvetin ehtoo nuhjaamassa, jos sille tielle lähtee.

Mä oon ihan julkisesti tehny selväks sen, että mä teen talkoita meidän kyläyhdistykselle ja vaimon kirkkoveneporukalle (vuokratkaas joskus kirkkovene porukalla - yllätytte positiivisesti) PISTE!

No, bigband keikoista en saa mitään, mutta se onkin mun harrastus.

Ja jos on riittävän hyvä hyväntekeväisyysjuttu, niin mahdollisesti.

All others pay cash!
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
isojussi
07.07.2004 23:30:27
...- häävalssit (max 2) opetellaan samaan hintaan,

Miks kaks? Kumman vanhemmat jääpi ilman?
klunssila
07.07.2004 23:38:30
Miks kaks? Kumman vanhemmat jääpi ilman?

Eipä ne ole yleensä kolmatta olleet vailla tai sitten se on ollut joku tuttu ralli. Siis 2 uutta voidaan treenata, kolmas on tultava perus-huttu-osastolta. Näin meillä.
Viime vuonna mulla oli yksi keikka. Tänä vuonna on sitten ollut vähän vähemmän keikkoja. Turakaisille humppaa!!!
isojussi
07.07.2004 23:40:54
Eipä ne ole yleensä kolmatta olleet vailla...

Vähän kai aluepoliittinen kymysys. Ja monet vaihtaa paria kesken sen toisen valssin. Jotku jopa ekassa.
Qsine
08.07.2004 00:16:37

Kun sade taukosi, saapui bestman luokseni jälleen ja totesi, että häävalssi tanssitaan uudelleen, mutta tanssirakennuksen sijaan päärakennuksessa, jossa ei kastumisvaaraa ole. Samalla bestman käski meidän pitämään rivakkaa vauhtia, koska "aikataulusta" olitiin muutenkin jäljessä, ja juhlaväki alkoi jo pitkästyä odotteluun.

Hääkeikoilla just nuo RUKin Käyneet Bestmanit(R) minuuttiaikatauluineen vituttavat kaikista eniten. Mikä ihme siinä on kun joidenkin ihmisten pitää alkaa päteä aivan kohtuuttomasti, kun heille antaa pienintäkin "valtaa"?
"Liikennevaloissa lapselle sanotaan merkitsevästi 'Noni!', vaikka jalankulkuvalo ei vielä ole vaihtunut vihreäksi!"
Notefix
08.07.2004 11:20:17

Hääkeikoilla just nuo RUKin Käyneet Bestmanit(R)

HOHO!
My name is Baron, Notefix Baron "
Tankoprinssi
08.07.2004 14:43:13

Hääkeikoilla just nuo RUKin Käyneet Bestmanit(R) minuuttiaikatauluineen vituttavat kaikista eniten. Mikä ihme siinä on kun joidenkin ihmisten pitää alkaa päteä aivan kohtuuttomasti, kun heille antaa pienintäkin "valtaa"?

Toisaalta sellaisissa häissä on ilo soittaa missä Bestman/vast on tilanteen tasalla ja tosiaan sanoo ja tietää mitä milloinkin tapahtuu. Viime lauantain häissä en edes tiennyt kuka oli bestman ja suurin osa tapahtumista menikin "pulun nussimiseksi" eli huutoäänestyksesksi. Toisesta ääripäästä on loppukuussa olevat sotilashäät, joista tuli 4 sivuinen ohjelma/käsky, tarkkoine aikatauluineen ja muinekin yksityiskohtineen jo kuukautta ennen häitä.
isojussi
09.07.2004 00:21:21
...Toisesta ääripäästä on loppukuussa olevat sotilashäät, joista tuli 4 sivuinen ohjelma/käsky, tarkkoine aikatauluineen ja muinekin yksityiskohtineen jo kuukautta ennen häitä.

Tarkemmin ajatellen sen helpommaks ei hääkeikka enää taida tulla...
KoskPaavo
09.07.2004 10:34:17
Viikon päästä on hääkeikka ,jossa ainoat toiveet on "Minä rakastan sinua"- häävalssina ja Säkkijärven polkka "jossain välissä".
No, onhan onneksi tuo polkkakin tullut harjoitelluksi vähintään 35 vuotta sitten.Otetaan vähän hitaammalla tempolla kuin Vilillä oli.
Soittaja selviää aina.
clave
09.07.2004 11:40:33

Hiljan oli sellaiset häät joissa sulhanen tuli sanomaan meille, että "koittakaa skarpata tonne häävalsseihin asti". Ne kun olivat ohi hän ilmoitti, että "nyt voitte vaikka vetää perseet". Sulhanen oli soittaja.
"Valmiiksi mitattu piuha on liian lyhyt"
baron
09.07.2004 12:29:03

Viikon päästä on hääkeikka ,jossa ainoat toiveet on "Minä rakastan sinua"- häävalssina ja Säkkijärven polkka "jossain välissä".
No, onhan onneksi tuo polkkakin tullut harjoitelluksi vähintään 35 vuotta sitten.Otetaan vähän hitaammalla tempolla kuin Vilillä oli.

Onhan sulla maailman paras peruste: Tää on tanssimusiikkia eikä konserttiesitys!
Teemu Tee
09.07.2004 14:26:05
Toisaalta sellaisissa häissä on ilo soittaa missä Bestman/vast on tilanteen tasalla ja tosiaan sanoo ja tietää mitä milloinkin tapahtuu. Viime lauantain häissä en edes tiennyt kuka oli bestman ja suurin osa tapahtumista menikin "pulun nussimiseksi" eli huutoäänestyksesksi. Toisesta ääripäästä on loppukuussa olevat sotilashäät, joista tuli 4 sivuinen ohjelma/käsky, tarkkoine aikatauluineen ja muinekin yksityiskohtineen jo kuukautta ennen häitä.

Totta! Muutama vuosi sitten meillä oli keikkana sotilashäät joissa ilmoitettiin ensimmäisen tauon mitaksi: 13 minuuttia, menkää pojat kaljalle. Luulimme vitsiksi. 14 minuutin päästä bestman tuli ja kertoi kaipailevansa meitä. Loppuillan ajan kaikki sujui aivan loistavasti ja suunnitelmien mukaan kaikilla osa-alueilla. Väki pystyi luottamaan pöytään jaettuun aikatauluun. Jos häävieraalla tuli vaikka paskahätä, ei tarvinnut kuin kellosta katsoa milloin on sopiva aika olla hukkaamatta tärkeitä hetkiä. :-)

Normaalisti tällainen aikataulutus ei tietenkään toimi, mutta joskus. Paras ajoituksen kuseminen tapahtui kaksi vuotta sitten Turussa: häävalssin aloittama tanssimusiikkiosuus oli sovittu alkavaksi 21.00 ja valomerkki paukahtaisi 100% varmuudella 00:30. Häävalssi kajahti 23.20... Olihan lyhin hääkeikkani siinä samalla!

Näiden välttämiseksi olen nykyään lähes tentannut vuosien varrella oppimiani aikataulun sudenkuoppia hääparilta etukäteen. Ovat yleensä kiitollisia ja homma toimii hyvin tai ainakin edes jotenkin. Tuntuu nykyään monet pitopalvelutkin sopivan lähinnä vain ruokailun alkamisajan ja hinnan nokkaa päälle.
Tyhjän saa pyytämättäkin
Tankoprinssi
09.07.2004 22:18:31 (muokattu 09.07.2004 22:19:34)

Jaa? meillä se on kyllä ihan vakio ohjelmistoa. Siis aina on löytynyt polkan taitajia. Ja vakiosti se loppua kohti kiihtyvä tahti, joka polkkaan kuuluu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)