![]() 14.09.2022 16:13:57 | |
---|---|
RetroRolf: Nauhaviimeistelystä sen verran että minun kokemukset Sire Larry Carlton kitaroiden nauhaviimeistelyistä on kyllä se että viimeistely ei voi olla parempi, kyse on enään siitä mihin on tottunut (otelaudan ja nauhojen pyöristys ). Kun Harley Benton kitaroista oli maininta ja jos niissä on ollut ongelma nauhaviimeistelyn kanssa niin ehkä niissä eka mailleissa, vaan olen testaillut niitä sen verran paljon Trependorfissa että voin sanoa että tämän päivän Harley Benton kitaroissa nauhaviimeistely on kyllä samaa luokkaa kuin huippu kitaroissa. Kitaroissa nauhojen pyöristykset ovat hieman erillaiset, se taas ei ole huono tai hyvä asia vaan tottumus asia. Omistin aikoinaan Harley Benton CST24 black cherry flame kitaran, sen soitettavuus oli aivan fantastinen, parempi kuin monessa 10 kertaa kalliimmassa kitarassa, siinä myös nauhanviimeistely aivan huippuluokkaa action oli noin 1.5mm eikä kielet rahissu. Jep, hyvä, että HB:ssa ei tuota ongelmaa enää ja varmaan ekoissa malleissa (nyt kun asiaa mietin kavereiden skitoissa). Eikä tarvi olla kalliin pään hintatasoa, että saa laatuakin (on noita kalliitakin tullu ostettua ja vieläkin omistuksessa, ja yhtä paljon tulee soitettua Larry Carlton L7 kuin noilla reilusti kalliimmillakin). Laatu on kyllä menny hyvin eteenpäin alemman hintaluokan kitaroissa (ennen noissa oli huomautettavaa enemmän). PappaSFin | |
![]() 15.09.2022 08:13:46 | |
discominister: Kitarakuussa oli tarjolla tuollainen Sire H7 Larry Carlton 335 tyyppinen kitara. Esteettisesti kitara oli upea, mutta käsituntumassa sen tunnisti kyllä selvästi edullisen hintaluokan kitaraksi. Liekkö syynä paksulta tuntuva ja näyttävä lakka? Nauhat olivat viimeistelty ihan ok, mutta esim. Harley Bentoneissa on ollut parempi nauhaviimeistely. Vahvistimen kanssa en alkanut edes testaamaan. Mielenkiintoinen kommentti. minulla on tapahtunut sama asia, kitara kädessä huomasin että kaula on paksu ja siitä syntyi heti mielikuva että kitara on "halpa", totuus oli kuitenkin että kitara oli parin k€ hintainen kitara. Syy tuohon halvan tunteen saamiseen on varmaan se että olen aina soittanut medium paksuisten kaulojen kanssa (yli 40 vuotta) jolloin paksu kaula tuntuu vanhalta sekä halvalta ja taas super ohut wizard kaula tuntuu lelulta jonka kaula ei voi kestää, feelis asioita vaan näin se vaan on. Rolf Erbismann | |
![]() 15.09.2022 11:33:00 | |
RetroRolf: Mielenkiintoinen kommentti. minulla on tapahtunut sama asia, kitara kädessä huomasin että kaula on paksu ja siitä syntyi heti mielikuva että kitara on "halpa", totuus oli kuitenkin että kitara oli parin k€ hintainen kitara. Syy tuohon halvan tunteen saamiseen on varmaan se että olen aina soittanut medium paksuisten kaulojen kanssa (yli 40 vuotta) jolloin paksu kaula tuntuu vanhalta sekä halvalta ja taas super ohut wizard kaula tuntuu lelulta jonka kaula ei voi kestää, feelis asioita vaan näin se vaan on. Noo ei tarttee liika lukea jättämääni kommenttiin. Erotan kyllä paksun kaulan paksusta lakkapinnasta. Sanottakoot samalla, että minulle se standardi on hyvin tehty nitrolakka. En epäile etteikö nuo Siret olisi hinta-laatusuhteeltaan ihan hyviä, mutta kyllä se hinta vaan viimeistelyssä näkyy. Nykyään halvemman hintaluokan kitaroissa on niin hyvää tarjontaa olemassa, että odotukset ovat nousseet ;) | |
![]() 15.09.2022 12:05:59 (muokattu 15.09.2022 12:56:52) | |
RetroRolf: Mielenkiintoinen kommentti. minulla on tapahtunut sama asia, kitara kädessä huomasin että kaula on paksu ja siitä syntyi heti mielikuva että kitara on "halpa", totuus oli kuitenkin että kitara oli parin k€ hintainen kitara. Syy tuohon halvan tunteen saamiseen on varmaan se että olen aina soittanut medium paksuisten kaulojen kanssa (yli 40 vuotta) jolloin paksu kaula tuntuu vanhalta sekä halvalta ja taas super ohut wizard kaula tuntuu lelulta jonka kaula ei voi kestää, feelis asioita vaan näin se vaan on. Itse keskityn nykymittakaavassa paksukaulaisiin kitaroihin ja olen harmikseni saanut todeta, että paksu kaula on markkinoilla harvinainen kalliin kitaran tunnusnerkki. | |
![]() 20.09.2022 18:33:34 | |
discominister: Noo ei tarttee liika lukea jättämääni kommenttiin. Erotan kyllä paksun kaulan paksusta lakkapinnasta. Sanottakoot samalla, että minulle se standardi on hyvin tehty nitrolakka. En epäile etteikö nuo Siret olisi hinta-laatusuhteeltaan ihan hyviä, mutta kyllä se hinta vaan viimeistelyssä näkyy. Nykyään halvemman hintaluokan kitaroissa on niin hyvää tarjontaa olemassa, että odotukset ovat nousseet ;) Sori, luinkin kirjoituksesi väärin. Totta on että viimeistelty (varsinkin optinen), näkyy hinnassa, varsinkin kun mennään halpoihin kitaroihin. Niinhän se on että jos hyvä hinta-laatusuhde kitara on good enough niin sillä pärjää, ja jos/kun vaatimukset kasvaa, niin löytyy premium luokan kitaroita joista niitä individuaaliset tarpeet löytyy. Rolf Erbismann | |
![]() 27.12.2022 18:23:12 | |
Tilasin uuden Larry Carlton L7 BK kitaran marraskuun lopulla, kitara oli noudettavissa noin viikon päästä postista. Tilasin tämän koska aikasemmin ostettu S7 TBL jonka hain T kaupasta Treppendorfista oli juuri niin hyvä kuin osasin odottaa. Kun avasin L7 BK paketin niin huomasin että kitara ei ollut uusi, plektrasuojan muovi oli reviity irti ja kitarassa näkyi selvia soitonjälkiä. Mikin korkeussäätö ruuvi oli irti joten mikin säätö ei onnistunut. Kaiken lisäksi otelaudan nauhat olivat osittain liian leveät ja terävät, eli kaikkea muuta kuin mitä odotin. Olen kehunut Sire kitaroita aikaisemmin tällä forumilla vaan valitettavasti joudun toteamaan että väärässä olin. Palautin kitaran ja suuri kiitos Suomen asiakaspalvelu porukalle. Sitten eräs johtaja kirjoitti minulle "olen tutkinut tapauksen tarkkaan, sitten lista todella ihmeellisiä seityksiä, sen jälkeen kommentti, vastaukset ovat puhtaasti olettamuksia koska en ole nähnyt kitaraa". Mitä kokemuskia teillä on ollut nykyään T kaupasta ? Rolf Erbismann | |
![]() 28.12.2022 15:45:10 (muokattu 28.12.2022 15:51:45) | |
RetroRolf: Tilasin uuden Larry Carlton L7 BK kitaran marraskuun lopulla, kitara oli noudettavissa noin viikon päästä postista. Tilasin tämän koska aikasemmin ostettu S7 TBL jonka hain T kaupasta Treppendorfista oli juuri niin hyvä kuin osasin odottaa. Kun avasin L7 BK paketin niin huomasin että kitara ei ollut uusi, plektrasuojan muovi oli reviity irti ja kitarassa näkyi selvia soitonjälkiä. Mikin korkeussäätö ruuvi oli irti joten mikin säätö ei onnistunut. Kaiken lisäksi otelaudan nauhat olivat osittain liian leveät ja terävät, eli kaikkea muuta kuin mitä odotin. Olen kehunut Sire kitaroita aikaisemmin tällä forumilla vaan valitettavasti joudun toteamaan että väärässä olin. Palautin kitaran ja suuri kiitos Suomen asiakaspalvelu porukalle. Sitten eräs johtaja kirjoitti minulle "olen tutkinut tapauksen tarkkaan, sitten lista todella ihmeellisiä seityksiä, sen jälkeen kommentti, vastaukset ovat puhtaasti olettamuksia koska en ole nähnyt kitaraa". Mitä kokemuskia teillä on ollut nykyään T kaupasta ? Harmi, että tollainen yksilö on sulle tullut tilauksessa ja hyvä, että tästä muutkin saa tietoa, saapi paremman käsityksen oikeiden kokemusten kautta ja eikä pelkästään kehujen kautta. T-kaupasta olen ostanut vain Basson kun sellaista ei vain Suomesta saanut, tästä on aikaa jo useampi vuosi ja basso oli erinoimaisessa kunnossa ja säädöissä (Kyse SIREn MarkusMillerV7Alder-5TS bassosta). T-kaupasta olen ostanu sekalaista rompetta kitaran kieliiä, slideputkia, capoja, plektroja, piuhaa ja mikkitelinettä etc. Jostain syystä T-kaupan palvelu on ollut viimeisimmissä kahdessa vähän "huonompaa", tilaus kestänyt ja pari pientä virhettä mm. tilauksen suhteen. Liekö sattumaa vai mistä lie, ehkä vaan huonoa tuuria ollut. Kitarat ja soittimet kyllä ostan kivijalkaliikkeistä, koska haluan ne testata omin kätösin ilman, että tarpeen vaatiessa pitää sitten postitella niitä takaisin jos homma ei tyydytä ja myöskin sen takia, että haluan omalta osaltani tukea soittimissa mielummin kotimaisia toimijoita ja nykyään useammasta paikkaa saa kyllä hinnat sopivasti T-kauppaa edullisemmin (toki ei niissä vissiin hirveästi ole liikkumavaraa tänä päivänä). SIRE kitaran itse ostin Soundtools liikkeestä. PappaSFin | |
![]() 28.12.2022 18:14:13 | |
RetroRolf: Tilasin uuden Larry Carlton L7 BK kitaran marraskuun lopulla, kitara oli noudettavissa noin viikon päästä postista. Tilasin tämän koska aikasemmin ostettu S7 TBL jonka hain T kaupasta Treppendorfista oli juuri niin hyvä kuin osasin odottaa. Kun avasin L7 BK paketin niin huomasin että kitara ei ollut uusi, plektrasuojan muovi oli reviity irti ja kitarassa näkyi selvia soitonjälkiä. Mikin korkeussäätö ruuvi oli irti joten mikin säätö ei onnistunut. Kaiken lisäksi otelaudan nauhat olivat osittain liian leveät ja terävät, eli kaikkea muuta kuin mitä odotin. Olen kehunut Sire kitaroita aikaisemmin tällä forumilla vaan valitettavasti joudun toteamaan että väärässä olin. Palautin kitaran ja suuri kiitos Suomen asiakaspalvelu porukalle. Sitten eräs johtaja kirjoitti minulle "olen tutkinut tapauksen tarkkaan, sitten lista todella ihmeellisiä seityksiä, sen jälkeen kommentti, vastaukset ovat puhtaasti olettamuksia koska en ole nähnyt kitaraa". Mitä kokemuskia teillä on ollut nykyään T kaupasta ? Eihän tuo ole välttämättä Siren ongelma jos T-kauppa sinulle käytetyn lähettää.... | |
![]() 28.12.2022 19:35:28 | |
nightbird: Eihän tuo ole välttämättä Siren ongelma jos T-kauppa sinulle käytetyn lähettää.... Kyllä nuo nauhatyöt ainakin noissa kitaroissa on nimenomaan Siren ongelma. | |
![]() 29.12.2022 07:31:07 | |
@mikkis: Kyllä nuo nauhatyöt ainakin noissa kitaroissa on nimenomaan Siren ongelma. Koskien viimeistä SIRE L7 ostosta sen verran että nyt tutkittiin asiaa kunnolla ja sain asiallisen uuden yhteydenoton, todettiin että kitara ei ollut siinä kunnossa kuin olisi pitänyt olla. Näyttää selvästi siltä että ongelmat on otettu vakavasti, tuo uusi yhteydenotto oli sen verran vakuuttava että usko palautui. Minulla toinen Larry Carlton ennestään, S7 TBL mallinen, sen hain Saksasta ja se on loistava yksilö jonka takia juuri kirjoitin siitä tällä foorumilla. Varmaan on niin että on varmempi hakea kitara liikkeestä, saa sen yksilö minkä testaa. Rolf Erbismann | |
![]() 29.12.2022 12:49:24 (muokattu 29.12.2022 13:11:05) | |
RetroRolf: Koskien viimeistä SIRE L7 ostosta sen verran että nyt tutkittiin asiaa kunnolla ja sain asiallisen uuden yhteydenoton, todettiin että kitara ei ollut siinä kunnossa kuin olisi pitänyt olla. Näyttää selvästi siltä että ongelmat on otettu vakavasti, tuo uusi yhteydenotto oli sen verran vakuuttava että usko palautui. Minulla toinen Larry Carlton ennestään, S7 TBL mallinen, sen hain Saksasta ja se on loistava yksilö jonka takia juuri kirjoitin siitä tällä foorumilla. Varmaan on niin että on varmempi hakea kitara liikkeestä, saa sen yksilö minkä testaa. Noissa Kiinna/Indonsia ihmeissä lienee enempi lottoamista minkalaisen pelin saa, mulla kävi huono säkä sinänsä ergonomisesti mukavan ja helpposoittoisen Yamaha Revstarin kanssa, paska mikkikytkin, osa nauhoista hieman koholla/irti, tämä lienee yleistä ja odotettavissa kun tullaan kosteista sademetsistä kylmään Pohjolaan. Satulan urat myös huonosti viimeistellyt. Kitara menee joko vallan nahojen vaihtoon tai liimaukseen + muutenkin perushuoltoon. Takuita on mutta ei nuo nauhahommat taida kuulua sen piiriin ja kun kysessä on iso firma niin sen huoltohelvetti on aivan tukossa (kysyin asiaa) eikä vähiten halpiskitaroitten takia, tosin tuo Yamaha maksoi kuitenkin liki 800€. Jos siihen laittaa vaikka 400€ lisää niin halpahan se on silti jos siitä saa sillä konstin soivan pelin. Itse aiheesta, huomasin että Sire H7 on saatavissa myös vasurina, saatan harkita asiaa jos sellasen saa tilattua suomalaisen firman kautta. Varaudun toki siihen että lisähintaa tulee mahdollisista fixauksista mutta mieluumin niin kuin maksaa 2000-3000 € siitä että lavassa lukee Gibson joka ei merkkinä merkitse mulle yhtään mitään. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 29.12.2022 14:47:28 (muokattu 29.12.2022 15:06:34) | |
WanhaWetäjä: Noissa Kiinna/Indonsia ihmeissä lienee enempi lottoamista minkalaisen pelin saa, mulla kävi huono säkä sinänsä ergonomisesti mukavan ja helpposoittoisen Yamaha Revstarin kanssa, paska mikkikytkin, osa nauhoista hieman koholla/irti, tämä lienee yleistä ja odotettavissa kun tullaan kosteista sademetsistä kylmään Pohjolaan. Satulan urat myös huonosti viimeistellyt. Kitara menee joko vallan nahojen vaihtoon tai liimaukseen + muutenkin perushuoltoon. Takuita on mutta ei nuo nauhahommat taida kuulua sen piiriin ja kun kysessä on iso firma niin sen huoltohelvetti on aivan tukossa (kysyin asiaa) eikä vähiten halpiskitaroitten takia, tosin tuo Yamaha maksoi kuitenkin liki 800€. Jos siihen laittaa vaikka 400€ lisää niin halpahan se on silti jos siitä saa sillä konstin soivan pelin. Itse aiheesta, huomasin että Sire H7 on saatavissa myös vasurina, saatan harkita asiaa jos sellasen saa tilattua suomalaisen firman kautta. Varaudun toki siihen että lisähintaa tulee mahdollisista fixauksista mutta mieluumin niin kuin maksaa 2000-3000 € siitä että lavassa lukee Gibson joka ei merkkinä merkitse mulle yhtään mitään. Ainakin Soundtools ja St. Paul's Sound myy noita Siren kitaroita. Näköjään vielä Joensuussa (sekä Helsingissä) toimiva https://www.hifi.fi/fi/category/sire/10616 myy noita. Sieltä varmaan saa tilattua tai aina parempi jos itse saapi haettua testauksen kera. Näin äkkiseltään ei näyttänyt olevan vasureita kaupassa. (noita vasureita on vähän hankala testiäkin kun valikoimissa ei niitä ole) PappaSFin | |
![]() 29.12.2022 16:35:10 (muokattu 29.12.2022 16:42:55) | |
pappasfin: Ainakin Soundtools ja St. Paul's Sound myy noita Siren kitaroita. Näköjään vielä Joensuussa (sekä Helsingissä) toimiva https://www.hifi.fi/fi/category/sire/10616 myy noita. Sieltä varmaan saa tilattua tai aina parempi jos itse saapi haettua testauksen kera. Näin äkkiseltään ei näyttänyt olevan vasureita kaupassa. (noita vasureita on vähän hankala testiäkin kun valikoimissa ei niitä ole) Joo, St Pauliin otin yhteyttä, lupasivat selvittää saatavuuden. Testaamatta en osta, tuskin heillä mitään sitä vastaan on, jos kauppoja ei synny niin ompahan heillä edes yksi vasuri malliksi. Mutta joo, vielä eivät ole asiasta soittaneet. https://www.andertons.co.uk/guitar- … d-semi-hollow-electric-guitar-black EDIT Ehkä kuitenkin tällä värityksellä kun yksi musta kitara jo löytyy. https://www.andertons.co.uk/guitar- … w-electric-guitar-vintage-sunburst. Tuossahan on p90 mikit, sellasta kitaraa ei vielä olekkaan, pitää harkita. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 29.12.2022 18:06:28 | |
WanhaWetäjä: Joo, St Pauliin otin yhteyttä, lupasivat selvittää saatavuuden. Testaamatta en osta, tuskin heillä mitään sitä vastaan on, jos kauppoja ei synny niin ompahan heillä edes yksi vasuri malliksi. Mutta joo, vielä eivät ole asiasta soittaneet. https://www.andertons.co.uk/guitar- … d-semi-hollow-electric-guitar-black EDIT Ehkä kuitenkin tällä värityksellä kun yksi musta kitara jo löytyy. https://www.andertons.co.uk/guitar- … w-electric-guitar-vintage-sunburst. Tuossahan on p90 mikit, sellasta kitaraa ei vielä olekkaan, pitää harkita. Soundtools on maahantuojan konserniin kuuluva myymälä...... St Paul's normi jälleenmyyjä joka ostaa ne maahantuojalta. | |
![]() 30.12.2022 11:56:40 | |
Ne kitarat, jotka tulevat tehtaalta viimeisen päälle viimeisteltynä ja trimmattuna ovat harvassa ja mielestäni lähes taruolentoja halvoissa hintaluokissa. Nauhatöiden ja satula tekeminen uusiksi monesti parantaa tilannetta paljon. Hiljattain ostin matkakitaraksi yhden tunnetun ja intenetsin mukaan tosi hyvän halpiskitaran, jota tubettajatkin kehuvat niin pirusti. On kuulemma parempi kuin tonnien hintaiset kitarat brändikitarat. Ensikosketus otelautaan oli aika hassu, kun nauhat olivat varmaan kokonaan viimeistelemättä ja tuntui kuin olisi viilan päällä kieliä bendailut voimakkaan rahinan saattelemana. Kova rosteri ei "hampaistaan" hevilläkään luopunut, joten hiomavehkeet esiin ja askartelemaan. Huonolaatuiset raudat ja suunnitteluvirheet toki jäivät edelleen, mutta niiden kanssa ehkä pystyn varovaisesti käyttäen elämään. Matkakitaran ei nyt tarvitsekaan olla kovin kummoinen. | |
![]() 30.12.2022 12:10:16 (muokattu 30.12.2022 12:11:25) | |
WanhaWetäjä: Noissa Kiinna/Indonsia ihmeissä lienee enempi lottoamista minkalaisen pelin saa, mulla kävi huono säkä sinänsä ergonomisesti mukavan ja helpposoittoisen Yamaha Revstarin kanssa, paska mikkikytkin, osa nauhoista hieman koholla/irti, tämä lienee yleistä ja odotettavissa kun tullaan kosteista sademetsistä kylmään Pohjolaan. Satulan urat myös huonosti viimeistellyt. En pidä nauhojen nousemista yleisenä tai mitenkään hyväksyttävänä, vaikka kitara tulisi mistä tahansa. Toisaalta, olen nähnyt kyllä yhden korkean profiilin suomalaisenkin valmistajan kitaran, josta nauha oli pompannut reilusti ylös. Kitara ei ole poistunut Etelä-Suomesta. Olen muuten miettinyt Revstarin ostamista, kun täällä Indonesiassa paikallista tuotantoa olevat Yamahat ovat varsin edullisia. Täkäläiset hinnat ovat suurin piirtein puolet Euroopan hintatasosta. Miltä sen kaula tuntuu? Onko kaulan vahvuus keskimääräisen kummalla puolen vai ihan siinä keskimääräisessä? | |
![]() 30.12.2022 12:23:55 | |
Mikko1978: Ne kitarat, jotka tulevat tehtaalta viimeisen päälle viimeisteltynä ja trimmattuna ovat harvassa ja mielestäni lähes taruolentoja halvoissa hintaluokissa. Joo ja itseasiassa aika kalliitkin. Mun käsityksen mukaan maahantuojat joko myyvät noita tsekattuna tai ei tsekattuna ja aika isosti määrittelevät sen laadun myös. Noissa alle tonnin kepukoissa ainakin PRS ja ESP kitarat tulee tukkureilta säädettyinä ja niissä vaihtelu on ollut vähäisintä. Tosin halvoissa Espeissä niitä jonkun verran ollut siltikin. Eniten laatuvaihtelua säätöjen suhteen on omalle kohdalle tullut Schecter, Sire ja Fender/Squier kitaroista. Varsinkin Schecter ja Fender kitaroissa taitaa kaikki jälleenmyyjät tehdä noi säädöt tai olla tekemättä. Viimeksi tuli Schecter otelauta valmiiksi niin isosti halki, että sitä ei ole voitu edes vilkasta missään vaiheessa. | |
![]() 30.12.2022 20:06:07 | |
@mikkis: Kyllä nuo nauhatyöt ainakin noissa kitaroissa on nimenomaan Siren ongelma. Nauhatyöt ovat voineet olla tehtaalta lähtiessä ihan ok, otelauta voi kuivahtaa ja kutistua johtuen esim. säilytyksestä jolloin nauhanpäät pääsevät esille. On myös kauppiaan vastuulla tarkistaa tuote ennen lähetystä eikä päästää huonoa lähtemään.Myös nämä puolen vuoden jälkeen tapahtuvat halkemat otelaudassa menevät säilyttäjän piikkiin aika pitkälti. Näin kauppiaan näkökulmaa raottamalla. Ikävää vain että annetaan sen loppukäyttäjän olla laaduntarkistaja, se on väärin. Sire pitää kautta linjan korkeaa laatua kriteerinään ja siksi ihmettelen jos kauppias on saanut omaan puotiinsa valmiksi huonolaatuisen soittimen jo tullessa, jos näin on käynyt niin kyse on harvinaisesta poikkeukesta jonka ei pitäisi läpäistä kauppiaan seulaa. | |
![]() 30.12.2022 20:48:10 | |
Mikko1978: En pidä nauhojen nousemista yleisenä tai mitenkään hyväksyttävänä, vaikka kitara tulisi mistä tahansa. Toisaalta, olen nähnyt kyllä yhden korkean profiilin suomalaisenkin valmistajan kitaran, josta nauha oli pompannut reilusti ylös. Kitara ei ole poistunut Etelä-Suomesta. Eiköhän tämä ole kuitenkin aika yleistä jos ja kun kitara tulee täysin erilaisesta ilmanalasta ja on vieläpä mahdollisesti ns suoraan tehtaalta. Omalla kohdalla tämä ei näkynyt heti, pääsin testaamaan kitaran ja kaikki oli ok. Jos en väärin muista niin aikaa meni useampi kuukausi ennekuin nuo viat alkoivat vaivata. Olen muuten miettinyt Revstarin ostamista, kun täällä Indonesiassa paikallista tuotantoa olevat Yamahat ovat varsin edullisia. Täkäläiset hinnat ovat suurin piirtein puolet Euroopan hintatasosta. Miltä sen kaula tuntuu? Onko kaulan vahvuus keskimääräisen kummalla puolen vai ihan siinä keskimääräisessä? Kaulan paksuudesta en osaa sanoa muuta kuin että on mulle passeli, ei liian ohut eikä paksu, olisiko siten se keskimääräinen. Poislukien nuo ajan kanssa ilmenneet viat niin kitara on vallan mainio soitettava ja ergonomia on loistava maha/käsiviisteiden myötä kuin myös kitara on hyvin balanssissa, ei nyökkäile kumpaankaan suuntaan ja on ainakin itelle hyvä soittaa niin istuen kuin seisaaltaankin. Jos tuon keskihintaisen saa tosiaankin puoleen hintaan niin kannattaa hommata sillä varauksella että ehkä jotain voi joutua ajan kanssa fixaileen. Palatakaseni Sireen, ainakin St Paulin asiakaspalvelun mukaan kitarat testataan ja säädetään liikkeessä ennen myyntiin laittamista tai tilaajalle lähetettäessä ja onhan youtubessa paljon myös täysin objektiivisia ja rehellisiä arvioita ja testeja ko kitaramerkistä, ei pelkkää yksipuolista kehumista. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 31.12.2022 06:23:12 (muokattu 31.12.2022 06:28:07) | |
WanhaWetäjä: Eiköhän tämä ole kuitenkin aika yleistä jos ja kun kitara tulee täysin erilaisesta ilmanalasta ja on vieläpä mahdollisesti ns suoraan tehtaalta. Omalla kohdalla tämä ei näkynyt heti, pääsin testaamaan kitaran ja kaikki oli ok. Jos en väärin muista niin aikaa meni useampi kuukausi ennekuin nuo viat alkoivat vaivata. Jos tuon keskihintaisen saa tosiaankin puoleen hintaan niin kannattaa hommata sillä varauksella että ehkä jotain voi joutua ajan kanssa fixaileen. Nauhojen päät kyllä puskevat usein esiin, mutta tuota nauhojen nousemista ei ole kyllä esiintynyt omissa kitaroissani. Ne ovat tehtaalta lähtiessäänkin olleet siinä kunnossa kuin ovat minulle tulleet. Kunnollinen nauhojen plaanaus ja satulan virittäminen huippuunsa ovat niin hitaita työvaiheita, että harva siihen alkaa. https://www.nafiriguitar.com/produc … ric-guitars/yamaha-electric-guitars Tuosta täkäläinen listahinta keskihintaiselle Revstarille eli mallille RS20. Thomannilla 777 täällä tämän päivän kurssilla 419. Pacifican jotain mallia katselin kerran ja se oli jonkin verran alle puolet Euroopan hinnoista. Tuo Japsiversiokin eli RSP20 näkyy maksava täällä 1389 euroa eli 550 vähemmän kuin Thomannilla. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)