Aihe: Vapaamuotoista ja HYVÄHENKISTÄ keskustelua skaboista
1 2 3 4 515 16 17 18 1937 38 39 40 41
Zeeboo
21.12.2022 19:42:20 (muokattu 21.12.2022 19:43:00)
sirdickyj: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1790004

Onks Veskulla just tällanen? Muistaakseni lukee kisavedoissa jotain Amplifirestä.

Jos on, niin onks iisi käyttää ja ootko käyttåny livenä esim.treeneissä? Is it worth 390,-?

Vink: Kolminappinen Amplifire olisi tulossa myyntiin. Aika monet skabavedot oon tehnyt Dumble-apinaatiolla, mutta nyt jää käyttämättömäksi kun rakensin uuden keikka- ja äänityslaudan erillispurkeilla.
White men can't Monk
sirdickyj
22.12.2022 16:40:17
Zeeboo: Vink: Kolminappinen Amplifire olisi tulossa myyntiin. Aika monet skabavedot oon tehnyt Dumble-apinaatiolla, mutta nyt jää käyttämättömäksi kun rakensin uuden keikka- ja äänityslaudan erillispurkeilla.

Niinkö?

Miten siinä hypitään soundista toiseen kätevästi?

Tartten periaatteessa 3-4 soundia, eli kliini, reunasärö ja crunch. Ja sit lead.

Noiden välillä pitäis päästä helposti hyppimään livenä.
Vesa423
22.12.2022 17:52:49 (muokattu 22.12.2022 18:01:39)
sirdickyj: Niinkö?

Miten siinä hypitään soundista toiseen kätevästi?

Tartten periaatteessa 3-4 soundia, eli kliini, reunasärö ja crunch. Ja sit lead.

Noiden välillä pitäis päästä helposti hyppimään livenä.

Joka napin taakse saa joko yhden on/off-toiminnon (esim sooloboost päälle/pois, delay päälle/pois) tai kaksi presettiä (toinen ekalla painalluksella, toinen kun painaa uudestaan). Mulla on nykyään vasemmassa napissa 2 erilaista cleania, keskellä rokkisäröt ja oikealla hevimmät soundit. Ja expression-pedaaleilla sooloboost ja delayn määrä.

Aiemmin pidin yhdessä napissa sooloboostin ja silloin teki vähän tiukkaa saada loppuihin kahteen nappiin riittävä soundiarsenaali. Siinä mielessä 12 nappinen versio helpompi kun mahtuu soundit ja vielä muutama on/off efekti päälle.
sirdickyj
22.12.2022 18:24:55
Vesa423: Joka napin taakse saa joko yhden on/off-toiminnon (esim sooloboost päälle/pois, delay päälle/pois) tai kaksi presettiä (toinen ekalla painalluksella, toinen kun painaa uudestaan). Mulla on nykyään vasemmassa napissa 2 erilaista cleania, keskellä rokkisäröt ja oikealla hevimmät soundit. Ja expression-pedaaleilla sooloboost ja delayn määrä.

Aiemmin pidin yhdessä napissa sooloboostin ja silloin teki vähän tiukkaa saada loppuihin kahteen nappiin riittävä soundiarsenaali. Siinä mielessä 12 nappinen versio helpompi kun mahtuu soundit ja vielä muutama on/off efekti päälle.

Kuulostaa toimivalta peliltä.

Miepä hiukan katsastan....

Kiitos herroille infosta!
sirdickyj
24.12.2022 10:27:22
Mitä parhainta joulua itse kullekin säädylle, ja etenkin säädyttömille tänne kilpailuvarikolle, ajoittaisesta ikävästä tunnelmasta huolimatta jatkukoon tämä(kin) puuha jälleen yhden vuoden lisää.
ZeusMalt
24.12.2022 13:20:11
sirdickyj: Mitä parhainta joulua itse kullekin säädylle, ja etenkin säädyttömille tänne kilpailuvarikolle, ajoittaisesta ikävästä tunnelmasta huolimatta jatkukoon tämä(kin) puuha jälleen yhden vuoden lisää.

Kiitoksia ja hyvää joulua myös kaikille.
Haeroe
25.12.2022 21:44:18

Wanha wetäjä kirjoitti tuolla skaban säikeessä "mutta balanssi ei ehkä ihan nappi, odottaisin myös edelleen enemmän kitarasoundilta"

Kokeilin ensimmäistä kertaa plexi-marsujohdannaista saundia, ja se ei todellakaan ollut kovin kummoinen saundi. Balanssi oli myös päin persettä, minkä vasta julkaisun jälkeen huomasin. En jaksanut enää korjata. En tiiä, onko QC paras mallintava, mutta sitä oon ny enimmäkseen käyttänyt, ja Helixikin on Saksan matkalla takuuhuollossa. Molemmilla pääsee maaliin, ja tarttee taas vähän petrata saundia seuraavalle kierrokselle.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
WanhaWetäjä
25.12.2022 22:41:11

Haeroe: Wanha wetäjä kirjoitti tuolla skaban säikeessä "mutta balanssi ei ehkä ihan nappi, odottaisin myös edelleen enemmän kitarasoundilta"

Kokeilin ensimmäistä kertaa plexi-marsujohdannaista saundia, ja se ei todellakaan ollut kovin kummoinen saundi. Balanssi oli myös päin persettä, minkä vasta julkaisun jälkeen huomasin. En jaksanut enää korjata. En tiiä, onko QC paras mallintava, mutta sitä oon ny enimmäkseen käyttänyt, ja Helixikin on Saksan matkalla takuuhuollossa. Molemmilla pääsee maaliin, ja tarttee taas vähän petrata saundia seuraavalle kierrokselle.

No jaa, eipä tuo nyt huono soundi ollut mutta tosiaan QC:ta on hehkutetty eikä syyttä, onhan se viime aikojen myydyin mallintava jota käyttää monet pro soittajatkin vs Helix, silleen oottaisi jotain mullistavaa soundia, toki mikä vaan laite vaatii aikansa että siihen pääsee sisälle.

Balanssijutut on aina vähän makuasioita, kuten sounditikin, moni tausta on tyyliin "suoraan levyltä" joten kitarasoundiakin pitää mun mielestä equttaa aika pieneksi jotta se ei kellu taustan päällä, myös joku tilakaiku/stereolevitys on hyvä konsti saada soolo taustan sisään. Ite joudun leikkaaan alimpia alapäitä aina aika jyrkästi koska käytän samoja soundeja mitä livenä, equtukset teen Logicilla. Myös se soitanko GAS telelle vai esim Yamaha Revstarilla vaikuttaa hitosti siihen minkä soundin valitsen ja miten sitä muokkaan.

Helixin uus päivitys on kyllä erittäin jees kun nyt siinä on todella helppoa kahden kaapin sekotus, hyviä uusia kaappeja ja mikkeja sekä mahollisuus sekotella noita mielensä mukaan kuin myös vaihtaa mikkien paikkaa, aika lailla paras päivitys ko laitteeseen, ei tarvi enää selailla satojen variaatioiden IR-kirjastoja.

Kaikilla pääsee maaliin, täytyy vaan käyttää hitosti aikaa ja opetella hyödyntämään laitteen kaikki mahollisuudet, QC olisi varmasti mahti peli nimenomaan äänityskäytössä, ehkä joskus vielä, nyt mulla on kuitenkin menossa tuon Helixin 3.50 päivityksen myötä soundien päivitystä, jonkin verran jopa ihan alusta asti uusien tekemistä.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Vesa423
26.12.2022 20:14:54 (muokattu 26.12.2022 20:42:37)
Tjj2000:lla sattui olemaan hyvä tausta valmiina, joten sen pohjalta lähtee kohta seuraavaa kierrosta.
tjj2000
27.12.2022 07:53:56
Budjettiluokan soittelua; nimittäin roots 745.
Minulla on vanha PC, mihin olen takkuilevan ja kaatuilevan windowsin rinnalle asentanut Ubuntu Studion.
Vähän aikaa sitten onnistuin saamaan siinä toimimaan Reaperin; no siihen minulla on lisenssi.
UA Volt 1 näkyy Ubuntussa ilman ajureiden asennusta.
No eilen sitten aloin soittelemaan Reaperissa mukana olevilla lisäkkeillä, ajatuksena näillä pärjätään.
Lopputulos on roots 745 kisassa.
No mitä tämä kaikki sitten periaatteessa maksaa:

- PC max 50
- UA Volt 1 120
- HB kitara 140
- Reaper 60

Eli noin 400 euroa ja voit soitella; jotenkin.
All I hear is Hellhounds...
hasako
27.12.2022 16:19:34
tjj2000: Budjettiluokan soittelua; nimittäin roots 745.
Minulla on vanha PC, mihin olen takkuilevan ja kaatuilevan windowsin rinnalle asentanut Ubuntu Studion.
Vähän aikaa sitten onnistuin saamaan siinä toimimaan Reaperin; no siihen minulla on lisenssi.
UA Volt 1 näkyy Ubuntussa ilman ajureiden asennusta.
No eilen sitten aloin soittelemaan Reaperissa mukana olevilla lisäkkeillä, ajatuksena näillä pärjätään.
Lopputulos on roots 745 kisassa.
No mitä tämä kaikki sitten periaatteessa maksaa:

- PC max 50
- UA Volt 1 120
- HB kitara 140
- Reaper 60

Eli noin 400 euroa ja voit soitella; jotenkin.

Noillahan saa laadukasta singaalia sisään.. Miten tuo latenssi soittaessa? Windowsin ajureilla varmaan onnistuu mutta miten tuo Linux?
Tuomo_
27.12.2022 20:02:16
Piti kokeilla joululahjaa skaboissa. http://www.kolumbus.fi/~w403731/Gibson_2017
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.
tjj2000
27.12.2022 20:49:17
hasako: Noillahan saa laadukasta singaalia sisään.. Miten tuo latenssi soittaessa? Windowsin ajureilla varmaan onnistuu mutta miten tuo Linux?

Latenssi ei ollut sen kummoisempi kuin windows koneella (se on noin pari vuotta vanha peruskone), siellä on käytössä Amplitude, jossa on suoraan "hyviä" valmiita soundeja ja erilaisia mallinnuksia. Linux puolella oli tultava toimeen niillä mitä Reaperissa on valmiina. Suurin osa soundeista ja mukana olleista plugareista oli mielestäni käyttökelvottomia. Sai paljon kokeilla kaikenlaista ennen kuin sain jotenkin tyydyttävän soundin.
UA Volt näkyy suoraan Ubuntussa ilman erillistä ajurien asennusta. Onkohan siinä käytetty samaa liittymätapaa kuin Applessa, missä moni äänikortti pelaa suoraan?

No sitten kun itänaapuri saa aikaiseksi jonkun kunnon windows ja Apple nettituholaisen, soitot jatkuu Ubuntulla. :) Nykyään pitäisi olla valmiina lähes kaikkeen atomipommista alkaen; tosin muutama on tänne tulossa, kun/jos aletaan kunnolla rytistelemään, semmoinen Nato optio!
All I hear is Hellhounds...
Vesa423
27.12.2022 21:46:57
Tuomo_: Piti kokeilla joululahjaa skaboissa. http://www.kolumbus.fi/~w403731/Gibson_2017

Hieno peli! Onko traditional plain top?
Tuomo_
27.12.2022 22:55:34
Hieno peli! Onko traditional plain top?

Traditional 2017. Käytettynä ostin. Edellinen omistaja oli ottanut robottivirittimet pois ja vaihtanut satulan. Mulla oli 2015 traditional, mutta luovuin, koska kaula oli liian tuhti. Tässä on melkein Slim Taper ja painaa maltilliset 4.1kg.
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa.
sirdickyj
28.12.2022 10:56:00
Tuomo_: Piti kokeilla joululahjaa skaboissa. http://www.kolumbus.fi/~w403731/Gibson_2017

Hieno! Itse saattaisin vaihta potikannupit perinteisiin, mutta toisaalta kromia on paljon muuallakin joten sopii tyyliin.

Oikeastaan toi ei-burst (eli juurikin plain top) on aika jees, mulla on sama väritys burstilla, taitaa olla 3 A-kansi, mutta tuo simppeli on myös oikein jees.
sirdickyj
28.12.2022 10:57:39
Tuomo_: Traditional 2017. Käytettynä ostin. Edellinen omistaja oli ottanut robottivirittimet pois ja vaihtanut satulan. Mulla oli 2015 traditional, mutta luovuin, koska kaula oli liian tuhti. Tässä on melkein Slim Taper ja painaa maltilliset 4.1kg.

Oliks 50s neck? Pakko myöntää että se on jopa itselle liian stydi, vaikka oon tottunut basson kaulaan ja akkarin pyöreeseen kaulan muotoon.
Tuomo_
28.12.2022 19:07:43
Oliks 50s neck? Pakko myöntää että se on jopa itselle liian stydi, vaikka oon tottunut basson kaulaan ja akkarin pyöreeseen kaulan muotoon.

Ei ole 50s kaula. Edellisessä Traditionalissa oli. Tässä on hieman paksumpi kuin 60s Slim Taper. Tämä oli yksi vaatimus ostolle.
sirdickyj
29.12.2022 07:32:35
Tuomo_: Ei ole 50s kaula. Edellisessä Traditionalissa oli. Tässä on hieman paksumpi kuin 60s Slim Taper. Tämä oli yksi vaatimus ostolle.

Niin tätä juuri kysyin, oliko 50s neck. Kun mainitsit edellisessä ollen paksun kaulan. Että oliko se se 50s. Se on tosiaan naurettavan paksu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)