Aihe: Sooloskaba 599 äänestys
1
Vesa423
17.12.2022 22:48:36
BigPapa:
1p Haeroe: Hyvä pehmeä särösoundi. Kivasti mennään omia polkuja kuitenkin taustan tyyliin istuvalla meiningillä.
tjj2000: Nyt mentiinkin ihan omille urille. Omaperäinen näkemys aiheesta.
2p J.Hollström: Tässä on minusta alkuperäisversion meininkiä siinä mielessä, että on ikäänkuin blues-soolon meininkiä bendeineen ja soundeineen, mutta taustan sointujen tuomalla twistillä. Eikä ollut liian lähellä orkkista kuitenkaan. Tykkäsin.
sirdickyj: Toimiva taustaan istuva soundi. Ihan asiallisesti toimivaa sooloa myös.
3p WanhaWetäjä: Tosi tyylikäs veto. Omia polkuja, mutta taustan tyyliä ja tunnelmaa kunnioittaen.
BigPapa
17.12.2022 23:19:10

3p tjj2000
3p sirdickyj

Vesa423
Haeroe
J.Hollström
WanhaWetäjä
https://muusikoiden.net/jasenet/45225
J.Hollström
18.12.2022 04:24:46
Vesa423: Kivan kuuloinen soundi. Blues-pohjainen soolo joka toimi tässä ihan ok.

BigPapa: Ei kyl lähde soundin eikä soiton puolesta.

Haeroe: Rauhallinen ja mukavan kuuloinen soolo. Tykkäsin.

tjj2000: Pomppivaa menoa. Ei toiminut minun makuuni tähän taustaan.

sirdickyj: Jamihenkinen veto josta puuttui punainen lanka. Periaattessa äänet oli ok mutta ei kuitenkaan toimineet tähän paikkaan.

WanhaWetäjä: Tässä mallia miten tämä tyyli hoidetaan.

Bojot:
3p. WW
2p. Haeroe
1p. Vesa423
tjj2000
18.12.2022 05:55:17
J.Hollström 3 p
WanhaWetäjä 2 p
BigPapa 1 p
All I hear is Hellhounds...
WanhaWetäjä
18.12.2022 09:13:37

Kertakuuleman perusteella omaan korvaan toimivimmat vaikkakin aika erilaiset kokonaisuudet (=soundi, soittotyyli/tatsi, harmonia, rytmiikka) olivat:

J. Hollström 3p
Haeroe 2p
Vesa 423 1p +++
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Haeroe
18.12.2022 10:39:08 (muokattu 18.12.2022 10:44:40)

Vesa - tuttua mollibluussia takuutuotteena.

Big Papa - ei kommentteja

tjj - hauska fraseeraus heti kärkeen. Vibrakampi välissä ei istunut mun korvaan, mutta onhan tämä hieno muuten.

J. Hollström - hyviä säveliä hyvässsä paketissa

sirdickyj - saundi on mukavan räkäinen. Perusasioissa pysytään ja se toimii aina.

WW - jaahas, taas mennän korvia hiveleviä fraaseja soitellen harmoniseen sotaan. Toimii taas kuin Lada Siperian yössä.

Pisteet:
WW - 3 pistettä, koska oli vaan kova
tjj - 2 pistettä täysin omanlaisen toimivan lähestymisen ansiosta
sir - 1 piste räkäsaundista
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
sirdickyj
18.12.2022 12:47:02 (muokattu 18.12.2022 12:48:59)
Vesku; toimivaa laittoa, nothing more, nothing less.

BP; eka rundi jees, sitten ei osu mun käsitykseen taimista tietty osio, otta kuitenkin kiinni vielä. Tää on tällanen bluesmiehen veto tähän, vaikea sanoa mitään spesiaalia.

Haeroe; rauhaisa meno, ja hienoja bendejä tässäkin, ja soljuvaa menoa, rytmiikasta otetaan kiinni, bueno

TJJ; kulkee omia polkujaan, omintakeinen meno. Vaikea sitäkään on vääräksi sanoa, tausta jättää oikeastaan kaikki mahdollliset vapaudet soittajalle, kunhan laatikossa pysyy.

Juki; hyvä soundi ja nuotteja, tässä ihan sama kuin edellisessä, vaikea sanoa oikeaksi tai vääräksi, kunhan on laatikossa menty. Soundi ja määrätietoisuus soitossa erinomaista.

WW; v'hemmän yllättävästi taitaa olla aika Steely Dan hengessä jazziteltu tässä. Jos harmoniaa ei ole, sellainen luodaan itse. Samanlaista erinomaista soittoa kuin aina.

Haeroe; 3p

Juki 1p

WW 2p

Tähän pystyi vetelemään mitä tahansa kunhan pysyi laatikossa, vaikea sanoa mikä olis oikein, tai "punainen lanka" tällasessa c-g-f kierrossa, kauneus on, tai on olematta, kuulijan korvassa. Itse koitin ottaa sointuvaihdokset ja rytmiikan huomioon, sen mitä itselleni budejtoimallani 5 min aikaikkunalla sain selville.

Itse en orkkista muista, nyt pitää tutustua, ja Beatolla näköjään joku video linkin perusteella aiheesta.
Vesa423
18.12.2022 21:00:45
Kierroksen pisteet:

11p WanhaWetäjä
8p J.Hollström
5p Haeroe ja tjj2000
4p sirdickyj
2p Vesa423
1p BigPapa

Onnittelut WW:lle voitosta! Vetovuoro sinne.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)