Aihe: FLAXWOOD omistajat
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
mhaarala
27.05.2005 11:01:10
Kun vielä saisi floikan, mutta ilmeisesti sitä ei saa edes custom-työnä. Ei vain oikein riitä usko siihen että wilkinson tai lp-tremolo oikein pitäisivät virettä yhtä kovakouraisessa väännössä.. :/
Reddie
27.05.2005 11:09:56
Flaxwood seiskana. That's all I ask.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
mura
27.05.2005 12:52:58
Menivät taas nostamaan hintoja, uudet blacksmithit maksaa 1500 e, ja sanovat sitä tutustumistarjoushinnaksi.
No koneen iso ala osineen ok on
Hanok
27.05.2005 14:02:49
Menivät taas nostamaan hintoja, uudet blacksmithit maksaa 1500 e, ja sanovat sitä tutustumistarjoushinnaksi.

Ohhoh, taisi olla sitten oikea aika käydä ostoksilla vuodenvaihteessa. Hinta oli tuolloin vielä huomattavasti huokeampi.
Juzzu
27.05.2005 14:09:21

klassinen konsti - jos ei ala tuotetta menemään kaupaksi niin nostetaan hintaa. Alkaa tapahtumaan.
Kuulin että aikoinaan Benedetto ois tuplannut kitaroiden hinnan niin alkoi kauppa sujumaan het paremmin :o)
Mutsis on äitis!
Tompsi
27.05.2005 15:37:05

Huhhuh, kyllä minä jo siihen rahaan ostan jotain muuta. Tuo Flaxwoodin pointtihan nimenomaan oli se "hyvää järkihintaan", saa olla tosi fani että vielä noiden hinnankorotusten jälkeenkin valitsee kaikista vaihtoehdoista Flaxwoodin (ja eipä siinä mitään, hyvejä ne silti on mutta 'My mileage started to vary right about now').
LaXu
27.05.2005 16:43:14

Just, ja minun mielestäni kun se n. 1300-1900€:n hintakin oli vähän yläkanttiin. Alkuperäiset n. 1000-1600€:n hinnat olivat mielestäni hyvinkin kohdallaan. Rautia ja RZZ eivät ole kaukana perinteisen customkitaran hinnasta joten siinä menee koko kitaran idea vähän harakoille. Nuo komposiittimateriaaleista valetut runko ja kaula kun pitäisi nimenomaan laskea hintaa, koska monet aikaa vievät ja tarkkuutta vaativat muotoilu, hionta ym. vaiheet jäävät pois.

Ei ole minusta lainkaan ihme etteivät mene kaupaksi. Korkea hinta ja erikoisista materiaaleista tehty tuote eivät ole konservatiivisen ostajakunnan huomioon ottaen mikään paras yhdistelmä. Varsinkaan kun hardwaren osalta ei ole valintamahdollisuuksia kuin tallan kohdalla. Kahdella ja puolella tontulla kun irtoaa jo juuri omien speksien mukaan tehty perinteinen kitara.
rautapieru
10.10.2022 18:11:21

Nostellaan välillä tätäkin aihetta

Lompakko kävi niin ahtaaksi että piti vähän pöllytellä seteleitä johonkin..

..niinpä huusin paikallisesta kanikonttorista Flaxwood Blacksmith kitaran. Vahva akustinen sointi, hyvät kilkkeet, ja fiksusti mietitty tuo soundimaailma. 5 asentoinen mikkikytkin, joka antaa vähän samansuuntaisia ääniä kuin PRS kitarat, eli 2 ja 4 asennossa on nuo straton ja telen soundimaailmat. Treblebleed systeemi toimii tasaisemmin kuin PRS kitaroissa, joissa volaa pienennettäessä se menee ensin hitusen tukkoon mutta muuttuu sitten kuitenkin pirun kirkkaaksi.
Tuossa on jotkut vanhat Wilkinsonin mikit, 7.04 Kohm molemmat, ei siis mikään hevijyrä mutta ihan toimivat kalikat.

Ensivaikutelma oli että kyllä tämä on ihan järjellä mietitty peli. Kattelin firman tilitietoja ja ihmettelen miten tuollaisella tuotteella ei ole saatu suurempaa liikevaihtoa aikaiseksi. Näyttää siltä että myyvät nykyään enää muutaman kymmenen kitaraa vuodessa. Eivät taida olla enää suurinta huutoa?

Tuossa vähän kuvia sisuksista.

https://drive.google.com/drive/fold … uTfospCwEWa-pAMqpiI8bn-?usp=sharing

Flaxwoodilla arvioitiin 2006-2007 valmistetuksi. Itsellä on vähän tuntu että saattaa olla jopa vanhempi.. Mitä veikkaatte? Jotain merkintöjähän tuossa konepellin alla on?
Taivasta tavoitteleva sylki putoaa omalle naamalle.
Haeroe
10.10.2022 18:48:04

rautapieru:

Ensivaikutelma oli että kyllä tämä on ihan järjellä mietitty peli. Kattelin firman tilitietoja ja ihmettelen miten tuollaisella tuotteella ei ole saatu suurempaa liikevaihtoa aikaiseksi. Näyttää siltä että myyvät nykyään enää muutaman kymmenen kitaraa vuodessa. Eivät taida olla enää suurinta huutoa?

Mulla on ollut kaksi itse kasattua Flaxwoodia. Molemmissa oli saundi parasta a-luokkaa, mutta kaksi ongelmaa laittoi vermeet torille. Kaulaprofiili on kuulemma Ben Granfeltin jonkun straton "kopio", ja muunlaisia ei sitten ole saatavilla. Tuo ei sopinut kouraan. Toinen vielä isompi ongelma oli, että moista ei pystynyt soittamaan sylissä kuin vasemman jalan päällä vasen jalka nostettuna: https://www.youtube.com/watch?v=1PRyx8I1MQE

-> jos malleja olisi edes pari erilaista erilaisilla kaulaprofiileilla noita saattaisi mennä enämpi tai sitten ei. Me kitaristit kuulemma ollaan konservatiivisia puunhalaajia.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
rautapieru
10.10.2022 19:55:24

Haeroe: Me kitaristit kuulemma ollaan konservatiivisia puunhalaajia.

Niinhän me taijetaan vähän olla.
Taivasta tavoitteleva sylki putoaa omalle naamalle.
empires
11.10.2022 05:50:57
Flaxwood 3S-T löytyy, hieno kitara..Malli on tosi harvinainen, ei oikein mistään löydy..

https://www.youtube.com/watch?v=D1MRUmHyQ9Q
Lights are on but nobody is home..
konnamatti
02.12.2022 14:34:04 (muokattu 02.12.2022 14:34:52)
Liekki tuli lopulta hankittua, aivan mahtavaa. Varmaan reilu 15 vuotta sitten tuli soiteltua jotakin prototyyppiä ja nyt heti perään sain oman.

Mikäs laukku tälle käy, onko joku ostanut ns. aftermarket koteloa ja osaisi vinkata? Normi straton laukut? Tämä on joku vanhempi Liekki tai sitten muuten vaan laukku hävinnyt ajan virtaan.

Nyt jo kuumottelee tuommoinen Tobaccoburst Louhi tele.
LaXu
07.12.2022 01:01:42
rautapieru: Nostellaan välillä tätäkin aihetta

Klassinen "suomalainen ei osaa markkinoida." En ole aikoihin nähnyt, että kukaan muu kuin minä mainitsisi näitä esim. ulkomaisilla kitarafoorumeilla, missä kuitenkin liikkuu porukkaa, jolla on rahaa ja voisi löytyä kiinnostustakin. Vastaavasti nykyiseen YouTube-aikaan voisi heittää jonkun tunnetun tuubaajan suuntaan testiin, niin eiköhän myynti siitä kohenisi. Tai Instagramin mainoksiin tms.

Multa löytyy edelleen komea Ferrarin punainen Flaxwood Rautia, itse omistanut sen nyt varmaan joku 15 vuotta? Vaihdoin toisen tone-potikan bass cut potikaksi, kytkin tonen ja bass cutin molemmille mikeille ja siitä nupikasta tulikin paljon käyttökelpoisempi.

Joka tapauksessa Flaxwood on oikeasti ollut tosi hyvä kitara. Ei ole tarvinnut säätää ihmeemmin ja on toiminut luotettavasti vuodesta toiseen. Soundi ja tuntuma on erinomainen.

Käykää ihmeessä ostamassa nuo muutamat tuolta Torilta pois, hinnat ei oo pahat.
LaXu
07.12.2022 01:07:28
konnamatti:
Mikäs laukku tälle käy, onko joku ostanut ns. aftermarket koteloa ja osaisi vinkata? Normi straton laukut? Tämä on joku vanhempi Liekki tai sitten muuten vaan laukku hävinnyt ajan virtaan.

Ihan mikä vaan perus Stratolle sopiva käy.

Olen itse tykännyt kovasti tästä Thomannin kassista:

https://www.thomann.de/intl/thomann_safecase_80_e_guitar_bag.htm

Se on jotain kovan laukun ja gigbagin väliltä, eli selvästi jäykempi ja paremmin pehmustettu kuin gigbag. Irroitettavaan sivulaukkuun ja sivutaskuun mahtuu aika paljon kamaa.

Ostin tämän sen jälkeen, kun nistit pölli mun (tyhjän) Kiesel Softcasen varastosta. Se oli mun suosikkilaukku, mutta erikseen liian kallis tilata jenkeistä uusiksi. Thomannin on melkein yhtä hyvä.
Guitarfreak
11.12.2022 12:50:25
rautapieru: Nostellaan välillä tätäkin aihetta

Lompakko kävi niin ahtaaksi että piti vähän pöllytellä seteleitä johonkin..
..

Onhan se komia peli :)

Mietin et tuohon runkoon sais dumpattua vaikka mitä eksoottista elektroniikkaa :D
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Mikko1978
18.12.2022 13:54:35 (muokattu 18.12.2022 13:56:13)
Lilli: Parin aiemman kokeilun ja tämän keskusteluaiheen innoittaana ostin minäkin Flaxwood Liekin P90-mikeillä. Pienen säätelyn jälkeen on osoittautunut oikein hienoksi kitaraksi. Monipuolinen soundivalikoima, mukava kaula, sopivan pieni ja kevyt.

Kitarassa on sellainen wrap-around-talla(?), minkä johdosta huonona puolena kielten hankala korkeudensäätö; talla kai pitäisi irrottaa jos korkeutta haluaa säätää?

Tietäisikö joku parannuskeinoa edellämainittuun probleemaan?

Tars varmaan kysyä neuvoa Rautiolta itseltään ;-)

https://www.thefretboard.co.uk/disc … old-fs-gotoh-510ub-bridge-tailpiece

Onko tallasi samanlainen kuin linkin kuvissa? Jos on samanlainen, niin korkeussäätö onnistuu kyllä irroittamatta. Itse löysäisin kielet niin, ettei jää kovin paljoa jännitystä. Sitten vain satulan korkeuden pieni lukitusruuvi tolppien sisältä auki ja sen jälkeen satulan korkeus mieleiseksi itse tolppia säätämällä. Kun korkeus on hyvä, niin pienet lukitusruuvi kiinni ja intonaatio kohdilleen. Linkin kuvasta idea selviää nopeasti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)