artope 05.12.2022 07:37:04 (muokattu 05.12.2022 07:39:18) | |
---|
Väärä säie.. "Siwa-stemma - yllättävän lähellä" |
artope 05.12.2022 07:40:52 (muokattu 05.12.2022 09:07:29) | |
---|
WanhaWetäjä: Mulle on aivan vtun sama mitä Treen seuraa joku ei trelainen saati turkulainen kannattaa jolla ei ole paikkakunnan kiekkokulttuurista mitään käsitystä. Asia kunnossa. Halleluja ja amen! Ja mulle se on ihan sama kuka voittaa syksyn mestaruudet tahi paikallispelit. Viimeisin mestaruus on Tapparalla viimekaudelta. Milloinkas se olikaan Ipalla? Täh? Vuosi kahdeksanviis kauan on aikaa siis.... :) :) Na naa naa na na!! Mutt joo asiaan, hienoa että Tampereella on kaks tällähetkellä kovaa porukkaa. Ja maailmaluokan puittet niin peleille kuin muillekin tapahtumille. Niin saisi olla täällä Turussakin. TuTon peliä käyn mieluummin seuraamassa kuin TPS:n, ellei sinioranssit sitten pelaa täällä. Turkuhallihan on aivan paska mm konserteille. Itse seuraan lähes kaikki parhaan seuran pelit C-morelta. "Siwa-stemma - yllättävän lähellä" |
Funkånaut 05.12.2022 09:03:20 | |
---|
artope: Asia kunnossa. Halleluja ja amen! Ja se on ihan sama kuka voittaa syksyn mestaruudet tahi paikallispelit. Viimeisin mestaruus on Tapparalla viimekaudelta. Milloinkas se olikaan Ipalla? Täh? Vuosi kahdeksanviis kauan on aikaa siis.... :) :) Ipan viimesimpiä mestaruusjuhlia seurattiin musta-valkotelkkareista. Menestysputkeen luotettiin kuin Neuvostoliittoon ja Berliinin muuriin. "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." |
artope 05.12.2022 09:09:54 | |
---|
Funkånaut: Ipan viimesimpiä mestaruusjuhlia seurattiin musta-valkotelkkareista. Menestysputkeen luotettiin kuin Neuvostoliittoon ja Berliinin muuriin. Niin ja kukaan 90-2020 luvun lapsista ei ole kokenut tampereella kuin toisen joukkueen mestaruuksia... "Siwa-stemma - yllättävän lähellä" |
WanhaWetäjä 05.12.2022 10:54:01 | |
---|
artope: Asia kunnossa. Halleluja ja amen! Kiekkokulttuurista ei voi enää tänä päivänä puhua, se jolla on rahaa pärjää, ei toki aina kuten Hifkin touhu on osoittanut jo vuosia. Saas nähä taas mikä seura myy/vuokraa parhaita pelaajien kun omat mahkut on menneet ja kuka onnistuu kaupoissa. Ipan kohdalla en usko mestaruuteen, toki jos pelaa kuten nyt on pelannut niin pienet saumat on riippuen kuka tulee pleijareissa vastaan. Lukko on Ipalle myrkkyä, voittoputki katkesi heidän ansiostaan. No joo, sarjajärjestämästäkin voi löytyä osasyy, Ipalla kolme matsia viikon sisään, Lukolla vissiin viikko edellisestä mutta tämähän tulee joka seuralle vastaan jossain kohtaa ja siitä on käyty kovaakin keskustelua ketä moinen palvelee että yksi huilaa viikon, toinen vetää samassa ajassa jopa neljä matsia. Ja mulle se on ihan sama kuka voittaa syksyn mestaruudet tahi paikallispelit. Viimeisin mestaruus on Tapparalla viimekaudelta. Milloinkas se olikaan Ipalla? Täh? Vuosi kahdeksanviis kauan on aikaa siis.... :) :) Na naa naa na na!! Treella ei ole ihan sama kuka voittaa paikallispelit mutta mitäpä sinä niistä ymmärtäisit koska et ole syntyperäinen trelainen. Joskus 70-80 luvuilla kerrotaan olleen jopa kapakkatappeluita pelaajien kesken jos sattuivat samoille mestoile ja varmaan sama homma on jossain pubeissa matsien jälkeen tänä päivänä fanien keskuudessa. Todelliset kiakkofanit eivät aina ole niitä penaalin terävimpiä kyniä, perusjengia joille kiakko on elämää suurempaa, se heille suotakoon. Kiekkokulttuurista vielä sen verran että enää ei Treella ole väliä jos pelaaja siirtyy seurasta toiseen, kysehän on ammattiurheilusta. Tapparalla on ollut menestystä ja rahaa hommata hyviä pelaajia, Ipa on rämpinyt ja sekoillut koko 2000-luvun talousasioissa, nyt näyttää sekin olevan mallillaan. Maku meni kyllä hieman Jaloon ja kumppaneihin Myrrän potkujen takia, toisaalta taas Ipan alkukausi oli aika sekavaa vaikka voittoja tulikin mutta tapa jolla nuo potkut hoidettiin oli perseestä. Mutt joo asiaan, hienoa että Tampereella on kaks tällähetkellä kovaa porukkaa. Ja maailmaluokan puittet niin peleille kuin muillekin tapahtumille. Niin saisi olla täällä Turussakin. TuTon peliä käyn mieluummin seuraamassa kuin TPS:n, ellei sinioranssit sitten pelaa täällä. Turkuhallihan on aivan paska mm konserteille. Turakaisallergiani takia en käy matseissa enkä Areenassa, rauhaa rakastavana viihdyn kotona. Fanikulttuuri ja henkilöpalvonta on nuorten hommaa on sitte kyse urheilusta tai jonkun artistin/bandin jumaloinnista. Tunnen useita tapparafaneja, aika moni on jostain muualta kotoisin, osa aivan pölökylläpäähän osastoa joiden seuravalinta on tehty sen mukaan kumpi on menestynyt paremmin, näin mulle kertoi yksi junantuoma muusikko. Itse olen aikoinaan kävellyt Hakametsän hallin perustuksilla ja katsellut Koulukadulla matseja isän kanssa ennen Hakametsän aikoja, seurauskollisuus on täten lähes äidinmaidossa saatu. Sama ns oikeilla vanhan liiton tapparalaisilla joiksi lasken vain syntyperäiset trelaiset joilta voi vielä lähteä jopa treen murre Jutin tapaan. Itse seuraan lähes kaikki parhaan seuran pelit C-morelta. Mä katson yleensä kaikki matsit jälkilähetyksinä tai ainakin maalikoosteet ja lehdistötilaisuudet, valmentajien kommentit ovat pääosin hupaisaa toistensa kehumista ja tyhjänpuhumista. Isäukko on 93v, todella kyyninen jopa vs meikäläinen, hän puhuu aina jääkiUkusta ja sitähän lätkä on pahimmillaan, isojen lapsien nahistelua. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
The 1 06.12.2022 00:42:14 (muokattu 10.12.2022 04:49:08) | |
---|
Tesomalta keskustaan junalla kiitos siitä. |
Anonymous-jazz 11.12.2022 01:08:25 | |
---|
Funkånaut: Ipan viimesimpiä mestaruusjuhlia seurattiin musta-valkotelkkareista. Menestysputkeen luotettiin kuin Neuvostoliittoon ja Berliinin muuriin. Vaikken ole Pelicans fani, niin toivoisin sinnekin edes yhtä mestaruutta, joka voisi jopa tällä kaudella sinne tulla. Siitähän Lahti sekoaisi. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
rintapek 14.12.2022 16:53:33 | |
---|
Gubbelandiassa on ny uusi lelu. Korg i3 Workstation, elämäni ensimmäinen kiiboordi. Olen pitkään kattellu tommosta arrangerkiipparia mut ei o löytyny; tai siis onhan noit mut ei köyhälle laulajalle sopivaan hintaan. Ny löyty ihan naapurikylästä ja myyjänä ihan oikee wanhan liiton tanssimuusikko. Kertakäyttöinen humppauskottava kantopussi 15 kg kiipparille syntyi näppärästi parissa minuutissa parista 150l jätesäkistä ja Jeesusteipistä. Jos sovellatte joskus moista ratkaisua niin varoitan, että ainakaan kaikki jesset ei kestä kymmenen asteen pakkasta. Huomasin kotiovella kun laskin pussin maahan , niin kantokahvan yks korvake napsahti poikki ihan itsestään. Köyhästä laulajasta tulikin mieleeni, et pitää saada trubaduolle ohjelmistoon ja musanäyte, jossa ainakin biisit Köyhä laulaja, Pennitön uneksija ja Rikas mies jos oisin. Noit vois sit keikalla vetää haitarilaukku levällään pari vitosen seteliä syöttinä pohjalla. Jotenkinhan mun pitää leluostokseni rahoittaa. Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä.
Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita. |
rintapek 14.12.2022 16:54:40 | |
---|
Anonymous-jazz: Siitähän Lahti sekoaisi. Ei olis oikeestaan tarpeen seota yhtään enempää. Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä.
Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita. |
rintapek: Ei olis oikeestaan tarpeen seota yhtään enempää. Mutta lätkässä se tapahtuisi vain positiivisella tavalla. Ilon kautta. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Ukko 16.12.2022 09:24:51 | |
---|
Anonymous-jazz: Mutta lätkässä se tapahtuisi vain positiivisella tavalla. Ilon kautta. Kuten jalkapallon fanit ? COVS jäsen nro 6 |
The 1 16.12.2022 21:28:40 | |
---|
Minä olin Rientolan pukkipalvelussa mukana. Meille annettiin kaikille pojille pukin naamarit ja kaikki mitä siihen kuuluikin. Jokaiselle pojalle anneettiin omat paikat missä käydä. Minä en muista mikä sen pukin hinta oli mutta kirjekuoreen se laitettiin ja kuoret annettiin Rientolan sihteerille joka antoi meille tasattavaksi meille sen % jonka jaimme sitten ja sitten mentiin saunaan. |
The 1 16.12.2022 21:37:54 | |
---|
Me olimme kovasti kännissä johtui varmasti siitä että aina tarjottiin pukille lökit joka paikassa. -Minulla oli yksi mikä jäi mieleen paikoista oli , mehän olimme ainakin minä aika keskenkasvuisia niin minua isompi poika huusi Äiti tule katsomaan täällä on tosi pieni pukki. |
The 1 16.12.2022 21:43:20 (muokattu 16.12.2022 21:46:21) | |
---|
Meillä ainakin Isällä oli aina että meidän pojilla tehtävänä oli hankkia kuusi kotiin.' Muistin muutaman kuusen ja pistin Soliferin käyntiin ja lähdin matkaan ja mistä se poliisiauto aina silloin liittyi seuraani. |
TompBass 16.12.2022 21:46:53 | |
---|
The 1: Minä olin Rientolan pukkipalvelussa mukana. Meille annettiin kaikille pojille pukin naamarit ja kaikki mitä siihen kuuluikin. Jokaiselle pojalle anneettiin omat paikat missä käydä. Minä en muista mikä sen pukin hinta oli mutta kirjekuoreen se laitettiin ja kuoret annettiin Rientolan sihteerille joka antoi meille tasattavaksi meille sen % jonka jaimme sitten ja sitten mentiin saunaan. - mitkä paikat jaoitte? - harmi kun et muista.. -kuka oli poijjista kallein pukki -mitkä paikat Rientolan sihteeri antoi tasattavaksi 100% - mitä tapahtui saunassa tai sen jälkeen? |
The 1 16.12.2022 21:58:26 | |
---|
Ajelin karvalakki korvillani pitkin Lielahtea ja kytät perässä ja ajattelin kyllä jouluksi kuusi pitää kotiin saada. Sainkin kestat kannoiltani ja sopiva kuusi olikin näkyvissä mutta kestat olivat kannoillani ei muuta kuin mopedi penkasta läpi ja piiloon,siinä jepet kyttäsivät pientä poikaa parituntia suurta rikollista kuusen jos saisimme rosvon. Poliisit joivat kahvinsa poistuivat paikalta ja minä kömmin pois ja sahasin kuusen ja pistin mopedin käyntiin ja kuusi toiseen käteen ja kotiin. -Isä sitä kovasti minua kiitteli,kyllä sinä Heikki toit taas niin komian kuusen kotiin. Joulu on taas ovella. |
The 1 16.12.2022 22:08:32 | |
---|
Joulupukki on ajaton. |
The 1 16.12.2022 22:17:46 | |
---|
Kuusenhaku joka jäi mieleen oli kun Kurusta saimme hakea kuusen mistä nyt metsästä haluammekin. Kuusi löytyi ja joulukahvit rievää ja joulukinkkua itku tulee vieläkin silmään miten meitä Kurusssa Hakalan Oliin perhe teki joulua. T. Heikki Jokela . |
The 1 16.12.2022 22:24:06 (muokattu 16.12.2022 22:29:09) | |
---|
Minä olen aina miettinyt joku antaa apua,toinen ei. |
levesinet 18.12.2022 16:46:17 | |
---|
The 1: Minä olen aina miettinyt joku antaa apua,toinen ei. Sitä sanotaan avuttomuudeksi. Mutta jos tulet itse hyvin toimeen ja autat muita tässä elämässä, niin valtio keksii kyllä keinon rangaista siitä hyvästä. |