Aihe: Mooer GE-sarja
1 2
Michi
25.12.2022 10:42:54
Jeszse: Itellä on ollu ampero bändikäytössä pari kuukautta ja on kyllä mainio laite. Omaan korvaan paremman kuulonen ku mitkään testaamani mooerin vastaavat ja tietokonesoftan kautta helevetin helppo säätää saundit kohdalleen. Kotona ruuvailin ensin kaiuttimien ja kuulokkeiden kanssa hyvät ja treeniksellä vielä PA:n kautta läppärin kans viimenen silaus. Nappulatkin saa kaikki ohjelmoitua tekemään haluamiaan juttuja, mulla on kolmessa kiinteessä nyt presetit, ja ulkosessa lisäswitchissä vielä pari efektiä on/off käskyllä jokaselle presetille.

Mulla kävi niin, että tuo Mooer toimi porttina Ampero MP-80 kautta Fractal AX8. Viikon päästä pääsisi bändin kera testaamaan Fractalia. Ampero soi oikein hienosti Rocktron Velocity 300 -> HB212-pömpeli kautta.
-Rise From Ruins-
Tami
30.05.2023 11:52:36

Vanha aihe, mutta kovasti positiivinen kokemus on tuo GE-150.
Ostin piruuttani tuommoisen varalaitteeksi / treenikselle.
Mooerin multsareista ei ole aiempaa kokemusta, mutta melko nopeasti sai aikaan toimivaa soundia. Laitoin sisään ML LAB:n "Best ir in the world":n koska se on ilmainen ja maailman paras ja tuon IR:n kanssa sitten tein muutamia eri soundeja tarpeen mukaan.

Ainoa miinus tulee tuosta käytettävyydestä livepuuhissa, kun noita polkimia ei saa "stomp"-moodiin. Mulle riittäisi bilekeikkaa varten yhdessä biisissä useimmiten kaksi toimintoa esim "särö päälle" ja "delay päälle". Nyt toteutin tuon siten, että tein peräkkäisiin presetteihin cleanista soundista kohti liidisäröä rankentuvat patchit ja sitten tarttee vaan polkaista muutaman muistipaikan yli jos haluaakin kompista siirtyä "särö+chorus+delay"-juttuun.... No monimutkaisessa soitossa menee hankalaksi, mutta perinteisten häiden Bon Jovit tuolla taittaa kyllä helpostikin. Pitänee vielä perehtyä midin käyttöön tuon kanssa.

Mutta rohkaisun sana tuommoisen halpiksen ostajalle, ei ole linjaan soitettaessa massiivista eroa muutoin käytössä olevaan Helixiin tai ax8:n perussoundeihin. Käytettävyys toki huonompi, mutta... hintakin on luokkaa 100e....
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Einherjar
31.05.2023 03:56:57
Tami: ...Ainoa miinus tulee tuosta käytettävyydestä livepuuhissa, kun noita polkimia ei saa "stomp"-moodiin. Mulle riittäisi bilekeikkaa varten yhdessä biisissä useimmiten kaksi toimintoa esim "särö päälle" ja "delay päälle". Nyt toteutin tuon siten, että tein peräkkäisiin presetteihin cleanista soundista kohti liidisäröä rankentuvat patchit ja sitten tarttee vaan polkaista muutaman muistipaikan yli jos haluaakin kompista siirtyä "särö+chorus+delay"-juttuun....

Minä rakensin Ge200:seen hommani niin, että perussoundi on "keskellä" ja ympärillä on ne pari muuta soundia. Esim. niin että 1-clean, 2-rytmi, 3-soolo. Kakosessa tulee vietettyä suurin osa ajasta ja ylös tai alas klikkaamalla pääsee siihen yhden osan aikana tarvittavaan juttuun ja takaisin helposti rytmiin.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
aslak
31.05.2023 22:23:42
Tami: Vanha aihe, mutta kovasti positiivinen kokemus on tuo GE-150.
Ostin piruuttani tuommoisen varalaitteeksi / treenikselle.
Mooerin multsareista ei ole aiempaa kokemusta, mutta melko nopeasti sai aikaan toimivaa soundia. Laitoin sisään ML LAB:n "Best ir in the world":n koska se on ilmainen ja maailman paras ja tuon IR:n kanssa sitten tein muutamia eri soundeja tarpeen mukaan.

Ainoa miinus tulee tuosta käytettävyydestä livepuuhissa, kun noita polkimia ei saa "stomp"-moodiin. Mulle riittäisi bilekeikkaa varten yhdessä biisissä useimmiten kaksi toimintoa esim "särö päälle" ja "delay päälle". Nyt toteutin tuon siten, että tein peräkkäisiin presetteihin cleanista soundista kohti liidisäröä rankentuvat patchit ja sitten tarttee vaan polkaista muutaman muistipaikan yli jos haluaakin kompista siirtyä "särö+chorus+delay"-juttuun.... No monimutkaisessa soitossa menee hankalaksi, mutta perinteisten häiden Bon Jovit tuolla taittaa kyllä helpostikin. Pitänee vielä perehtyä midin käyttöön tuon kanssa.

Mutta rohkaisun sana tuommoisen halpiksen ostajalle, ei ole linjaan soitettaessa massiivista eroa muutoin käytössä olevaan Helixiin tai ax8:n perussoundeihin. Käytettävyys toki huonompi, mutta... hintakin on luokkaa 100e....

Toi Mikon IR on mainio. Lukuisia ilmaisia ja maksettuja kokeiltu niin ei kovin kauaa mene kun Best In The World on taas 'kaapissa'.
Just do it!
Tami
02.06.2023 23:38:43

aslak: Toi Mikon IR on mainio. Lukuisia ilmaisia ja maksettuja kokeiltu niin ei kovin kauaa mene kun Best In The World on taas 'kaapissa'.

Totta puhut veljeni.... Noiden mallintavien kanssa on mun toimintatavan mukaan toisinaan hyvä "naulata" joku kulma maahan, ja säädellä muita osioita sitten sen mukaan.
Mulla Helixien kanssa tuo IR on pysyvä tai sitten joku ML LAB:n Candy (tai sen niminen), ja sitten mä ruuvailen soundeja sen ympärille...ihan kuin mulla olisi oikeassa elämässä ML:n kaappi ja sen kanssa pitäisi pärjätä.

Muutoin mä koen, että miljardien ruuvausmahdollisuuksien ansiosta/johdosta ei tule mitään valmista.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)