haunted 10.12.2022 22:27:31 | |
---|
Kimd: Eikös musiikin itu ole kuitenkin päästä soittamaan porukalla yleisön eteen? Ei tietenkään. Tai siis on tottakai jollekkin. Se että tekee sellasta musaa kun tykkää, sillä tavalla kun tykkää, on musiikin itu. Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil |
Anonymous-jazz 11.12.2022 00:43:13 (muokattu 11.12.2022 01:09:31) | |
---|
Kimd: Eikös musiikin itu ole kuitenkin päästä soittamaan porukalla yleisön eteen? No yleensä rokkarit haluaa lähteä niille isoille lavoille heilumaan. Mutta jos katsot näitä tuhansien raitojen miehiä (sessio muusikot), niin kyllä ne enemmän viettää siellä studioissa aikaa, kuin millään areenoilla. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Epämuusikko 11.12.2022 03:05:07 | |
---|
Itse suosin pieniä lavoja, kun isommille ei mua päästetä. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Kefiiri 11.12.2022 06:56:21 (muokattu 11.12.2022 07:00:34) | |
---|
haunted: Ei tietenkään. Tai siis on tottakai jollekkin. Se että tekee sellasta musaa kun tykkää, sillä tavalla kun tykkää, on musiikin itu. Täysipainoiseen musatouhuun kuuluvat mielestäni molemmat: sekä mieleisen musan tekeminen että sen esittäminen yleisölle. Estradit toki ovat sitten pienehköjä kuten yleisömäärätkin, mutta kivaa on. Bisnespuoleen en ota kantaa :D Jos oikeasti osaisin soittaa, voisi pelkkä studiohommakin olla kiintoisaa. Sellaisesta tilanteesta ei ole kokemusta. Kyllä biisit tehdään aina elävää esitystä varten. En ole musiikin asiantuntija. |
haunted 11.12.2022 07:49:45 | |
---|
Kyllä biisit tehdään aina elävää esitystä varten. Varsinkin mm elokuvasävellykset, kaikenlainen ambient kama ja taidepläjäykset, iso osa lastenlauluista ja mainosmusa :) Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil |
Kefiiri 11.12.2022 07:58:52 | |
---|
Juu siis käytin hölmösti passiivia tarkoittaessani että minä ja kaverit teemme musan aina elävää esitystä varten, mutta eihän se meilläkään pidä paikkaansa kun oikein tarkemmin ajattelen :D En ole musiikin asiantuntija. |
haunted 11.12.2022 08:17:22 | |
---|
Kefiiri: Juu siis käytin hölmösti passiivia tarkoittaessani että minä ja kaverit teemme musan aina elävää esitystä varten, mutta eihän se meilläkään pidä paikkaansa kun oikein tarkemmin ajattelen :D Joo, ymmärsin, kunhan viisastelen. Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil |
Kefiiri 11.12.2022 08:53:51 (muokattu 11.12.2022 10:48:53) | |
---|
Mutta ihan oikeassa olet, tuskin joku Sergio Leonekaan on hirveästi harmitellut sitä että ei ole päässyt pitseroihin esittämään sävellyksiään elävälle yleisölle. Edit: onneksi kukaan ei vielä ehtinyt huomauttelemaan, tarkoitin tietty Ennio Morriconea :D En ole musiikin asiantuntija. |
Anonymous-jazz 11.12.2022 17:39:11 | |
---|
Epämuusikko: Itse suosin pieniä lavoja, kun isommille ei mua päästetä. Niin oon yleensä minäkin soitellut niillä pienemmillä. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Anonymous-jazz: No yleensä rokkarit haluaa lähteä niille isoille lavoille heilumaan. Mutta jos katsot näitä tuhansien raitojen miehiä (sessio muusikot), niin kyllä ne enemmän viettää siellä studioissa aikaa, kuin millään areenoilla. En tuosta sessiohommasta osaa sanoa mitään köpöisillä taidoillani :) Enkä kyllä tunne yhtään studiomuusikkoakaan, mutta itselläni harrastelijanakin on mukava käydä yleisöä viihdyttämässä.. Edit: Enkä laske itseäni muusikoksi, hyvä kun soittajaksi! Ei irtoa |
Kimd 11.12.2022 18:11:42 | |
---|
haunted: Ei tietenkään. Tai siis on tottakai jollekkin. Se että tekee sellasta musaa kun tykkää, sillä tavalla kun tykkää, on musiikin itu. Mielipiteitähän minä tässä etsin, en absoluuttista totuutta :) Ei irtoa |
Anonymous-jazz 12.12.2022 00:44:19 | |
---|
Kefiiri: Mutta ihan oikeassa olet, tuskin joku Sergio Leonekaan on hirveästi harmitellut sitä että ei ole päässyt pitseroihin esittämään sävellyksiään elävälle yleisölle. Edit: onneksi kukaan ei vielä ehtinyt huomauttelemaan, tarkoitin tietty Ennio Morriconea :D No se sitten pääsi lopulta esittämään niitä valkokankaille. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Jucciz 12.12.2022 05:33:48 | |
---|
Itte ainakin teen omaa kummallista musaani ihan vain siksi, että silloin tällöin syntyy jonkinlainen idea ja se tekee mieli jalostaa soivaan muotoon. En ole koskaan ottanut lähtökohdaksi sitä, että musiikkiani välttämättä esitettäisiin livenä missään. En haluakaan antaa sellaisen ajatuksen ohjata tekemistäni, sillä monissakin tapauksissa käytännön toteutus livenä voisi olla joko hirmu kallista - tai vähintään taloudellisesti täysin kannattamatonta - jos kohta muutenkin hankalaa. Se on toisaalta myös vapauttavaa, kun ei tarvitse miettiä, miten homma toimisi keikalla: sen kun vaan kokeilee rohkeasti mitä mielikuvituksellisimpia ratkaisuja. Sinä olet ihan saatanan perseestä ja typerä paskaperse. -Sir Jöpötin |
Kefiiri 12.12.2022 06:24:18 | |
---|
Aihe on kiintoisa vaikka meneekin vähän ohi ketjun otsikosta. Antaahan se taiteellista vapautta jos ja kun ei tarvitse miettiä sitä onko sävellys toteutettavissa elävänä. Ja miksipä pitäisi toteuttaakaan jos pääasia on se säveltäminen, kun kokonaisuuden saa kuitenkin halutessaan kuuluville muilla keinoin. Musiikin itua voi tosiaan lähestyä ihan perustellusti monesta eri suunnasta. En ole musiikin asiantuntija. |
sahkuifk 13.12.2022 21:11:50 (muokattu 13.12.2022 21:14:14) | |
---|
https://www.youtube.com/watch?v=fwhJ46utMz4Soitan rumpuja tässä bändissä. Usein koko porukalla ja joskus vähän rokimpaa juttua näiden samojen tyyppien kanssa ketä nyt sattuu kämpille ilmestymään. Ollaan oltu kaikki keskenään ystäviä ihan räkänokista asti, jos ei tätä niin sitten tehtäisiin jotain muuta yhdessä. Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee. |
Epämuusikko 15.12.2022 12:06:31 (muokattu 15.12.2022 12:06:52) | |
---|
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
velipesonen 24.12.2022 16:24:47 | |
---|
Minun argumenttini ovat laaja-alaisempia, tarkempia ja huolellisemmin perusteltuja kuin teidän muiden. |
Epämuusikko 31.12.2022 23:30:33 | |
---|
Epämuusikko 05.01.2023 13:59:41 | |
---|
VeKrio 05.01.2023 21:00:05 | |
---|
Se mitä katsot lisääntyy. |