Aihe: Paypal
1 2 3 4 5
Ben_D
08.07.2004 20:21:43

Kyllä se riippuu ihan pankeista. Osuuspankilla lähtevä EU-maksu on 0,13e. Saksalainen pankki luultavasti veloittaa myös jotain, mutta sitä ei tiedä, että näkyykö se heti vastaanottajan saamassa summassa, vai vasta hänen tiliotteessan jonain hiton bonus-pisteiden käyttönä, mikä nykyään on niin kaunista muotia. Kerran vastaanottajan pankki oli veloittanut jostain syystä 7 euroa EU-maksustani. Se on ainoa kerta kun mitään jupinaa on tullut, vaikka EU-maksu on aina "maksan vain oman pankkini kulut".

Ainakin Osuuspankki vaatii EU-maksussa myös vastaanottajan nimi ja osoitetiedot (+ SWIFT ja IBAN/BIC). Jos niitä ei ole, niin maksu saattaa silti mennä perille, mutta tulee kalliimmaksi. Toisaalta jos tekee "kansainvälisen tilisiirron" (oletusarvoisesti kalliimpi kuin EU-maksu) johnkin EU-maahan ja maksaessa antaa edellämainitut hyvät tiedot, niin maksusta voidaankin veloittaa ehkä halvempi EU-maksun hinta.

Kannattaa katsoa että maksun saajatiedot ovat riittävät. Vaikka Osuuspankille riittivät erään maksun tiedot, ne eivät riittäneet Deutsche Bankille ja se palautti maksun... kunhan oli veloittanut siitä 56 euroa "palautusmaksua".

Niistä noin 20 siirrosta, jotka olen Nordea pankin tililtäni siirtänyt rahaa Saksaan ei ole ainakaan meikäläiseltä mennyt senttiäkään siirotkuluja.
ReBeat
08.07.2004 20:35:59

OK, se on Nordea se.
Tekemällä ei synny musiikkia.
Ben_D
08.07.2004 20:39:37

OK, se on Nordea se.

Nii-i. Eipä ole Nordeasta tähän mennessä mitään valitettavaa.
Jäsen X
08.07.2004 20:54:30
http://www.nopaypal.com/

huh.. käykääpä lukemassa....
"Working on a sex farm, Trying to raise some hard love, Getting out my pitch fork, Poking your hay"
Ben_D
08.07.2004 20:56:28

huh.. käykääpä lukemassa....

Kävin jo. Onhan siellä melkosta tekstiä. Laajan kokemuksen perusteella en ole kuitenkaan ongelmiin törmännyt. Käytän yleensä firman luottokorttia.
miscage
08.07.2004 22:12:24 (muokattu 08.07.2004 22:14:39)
Hei

Kertokaapa nyt kun olen rekisteröitynyt Paypaliin...käytin mun Visa Electronia joka (kuulemma) toimii. Laitoin "card typeen" Visa, ja laitoin numerot sun muut...

Kuitenkin mulla on nyt tili auki siellä, eli pitääkö sinne siirtää rahaa hoidellakseen bisneksiä, jos ei niin kuinka sitten toimin kaupankäynnin alkaessa? Mulle nää luottokorttijutut on ihan vieraita, joten help! En ole käyttänyt "Enroll in expanded use" vaihtoehtoa, mitä se sitten tarkoittaakaan?

Ja kuinka sitä rahaa sinne voi yleensä tunkea? "Add funds" ei ainakaan anna lisätä sitä.

Thanx.

EDIT: lisäyksiä
"A choice is made of free will, just like the choice to kill."
Ben_D
08.07.2004 22:19:33 (muokattu 08.07.2004 22:20:10)

Hei

Kertokaapa nyt kun olen rekisteröitynyt Paypaliin...käytin mun Visa Electronia joka (kuulemma) toimii. Laitoin "card typeen" Visa, ja laitoin numerot sun muut...

Kuitenkin mulla on nyt tili auki siellä, eli pitääkö sinne siirtää rahaa hoidellakseen bisneksiä, jos ei niin kuinka sitten toimin kaupankäynnin alkaessa? Mulle nää luottokorttijutut on ihan vieraita, joten help! En ole käyttänyt "Enroll in expanded use" vaihtoehtoa, mitä se sitten tarkoittaakaan?

Ja kuinka sitä rahaa sinne voi yleensä tunkea? "Add funds" ei ainakaan anna lisätä sitä.

Thanx.

EDIT: lisäyksiä

Valitse se "Enroll Expanded...". Se maksaa muistaakseni $1.95. Kun olet luottokorttilaskun mukana saanut tai luottokunnasta soittanut expanded user numberin ja syöttänyt sen järjestelmään niin ei sun tarvi eikä kannata siirrellä rahoja sinne. Kun teet jonkun oston niin siirrät myyjälle just sen summan kortiltasi rahaa kun tarve vaatii.

Jos siirrät PayPal tilille rahaa, se kestää 5-7 pankkipäivää ja sama toistepäin eli PayPal -> tili.

EDIT: Niin Visa Electron. Siinä ei muuten taida olla luotto-ominaisuutta, vai onko?
Ben_D
08.07.2004 23:10:42

Tilin katetta ei voi ylittää, eli luotto-ominaisuutta ei ilmeisesti ole? Miten tuo muuten yleensä eroaa pankkikortista?

Mä oon näistä ihan pihalla....tiedän vain sen että Electron lasketaan luottokortiksi kun sillä ostetaan. Eli kassalla se lyödään "luottokorttiin". (Itse työskentelen myyjänä) Eli se on kai sitten jonkinlainen "luottokortti for teinix"

Mutta se hemmo joka on Paypal-Electron yhditelmää käyttänyt voisi ehkä hieman valaista?

edittiä

Eli eikös Electroniin ladata rahaa ja käytetä sitä kautta. Ostot häviää samantien kortila toisin kun pankkikortissa, jossa voi mennä parikin päivää ennenkun velotus tapahtuu.

Luottokorttiin tarvitaan yleensä vakituiset tulot, vakituinen työpaikka, jossa ollut jo hetken aikaa sekä käsittääkseni armeija suoritettuna jollain tavalla. Epäilen, että Electronissa siis on mitään luotto-ominaisuuksia.
Jäsen X
08.07.2004 23:15:11
Visa Electron = Pankkikortti for Teinixx. Ei tarvita vakituisia tuloja. Sillä ei voi ylittää tiliä, niinkuin pankkikortilla. Toimii niissä paikoissa missä sattuu olemaan Visa Electron pääte. Eli ei kovin monessa.
"Working on a sex farm, Trying to raise some hard love, Getting out my pitch fork, Poking your hay"
miscage
08.07.2004 23:16:02 (muokattu 08.07.2004 23:16:21)
Eli eikös Electroniin ladata rahaa ja käytetä sitä kautta. Ostot häviää samantien kortila toisin kun pankkikortissa, jossa voi mennä parikin päivää ennenkun velotus tapahtuu.

Luottokorttiin tarvitaan yleensä vakituiset tulot, vakituinen työpaikka, jossa ollut jo hetken aikaa sekä käsittääkseni armeija suoritettuna jollain tavalla. Epäilen, että Electronissa siis on mitään luotto-ominaisuuksia.

Mun ei ole tarvinnut latailla rahaa mitenkään. Se mitä on mun tilillä, löytyy myös kortilta. Automaatilla asioidessa tilin saldoa tarkistaessa näkyy kuitenkin "tililtä nostettavissa" ja "rahaa kortilla"-kohdat. Tuohon liittyy jokin "rahakortti"-ominaisuus. No electronissa tuskin on mitään luotto-ominaisuuksia. Just kävin lukemassa, ja suurimmat hyödythän ovat ne että tuo kortti käy ulkomailla.

No täytyy nyt katsella mitä tästä mun Paypal-häröilystä syntyy.
"A choice is made of free will, just like the choice to kill."
fox
09.07.2004 01:13:14

No täytyy nyt katsella mitä tästä mun Paypal-häröilystä syntyy.

No eipä tuosta varmaan kummempia, jos luotettavilta ostajilta voitat kohteita.. Epäluotettavien kanssa voi tulla säätämistä. Valitettavasti kannattaa tsekata myös, minkä hintaisten tuotteitten ostosta tai myynnistä se feedbacki on tullu. Meinaten jos kaveri on osteskellu vaikka jotain dollarin-parin nappeja,pinssejä tms. ja hankkinu 150 positiivista arvioo, ostat siltä puolentoista tuhannen dollarin kitaran ja kas, ohari...
Ehdottomasti, ainakin kalliimpien juttujen, kuten vahvarien ja kitaroiden tms. kanssa, kannattaa mailailla, ja kysellä vähän juttuja. Kyllä siinä paljastuu millä linjoilla ollaan, mutta toki siinäkin on kaikki mahdollista. Kun täällä ei kerran muille oo sattunu yhtään mitään, niin täytynee kertoilla eräästä kaupasta: Tarjosin kaverille, jonka arvio oli 100% positiivinen, 43 feedbakkia, projektikitarasta summan, oliko ny kolme ja puolisataa, maileja vaihdettiin, ja homma tuntui toimivan. Tavaraa vaan ei Suomeen tuntunu ilmestyvän. Nyt on niin, että jos tulee ongelmiä, olis niistä ilmoitettava tietyn ajan sisällä Ebaylle. Aika meni yli, koska myyjä vakuutti, että pikku viivästystä, mutta tavarat postissa, nyt vaan ei oo sitä numeroo eikä hänellä faksattavaks lähetyslistaa, autoon jäi..
Odotusta eikä mitään. PayPalilla on myös reklamointi- eli valitusaika, joka on erilainen kuin Ebayssa. En ehtiny tehdä rahat-takaisin vaatimusta PayPaliinkaan.
Täytyi siirtyä järeämpiin keinoihin, otin yhteyttä ICCF-FBI:n ja ilmoitin tilanteen. No, myyjä saatuaan tiedusteluja tuolta taholta, ryhtyi ns. ryppyilemään, toimitin viranomaisille kuittia ja: kannattaa säilöö kaikki mailit ym. aina siihen asti, kun kamat on himassa, myös kaikki saapuneet ja lähetetyt e-mailit. Aikojen perästä tilille saapui hieman rahaa.
Mutta kyllä PayPal on maksutapana varma ja ennen kaikkea nopea ja mukava. Sitä itse käytän, toki Eurooppaan samaa kuin BenD eli Norppa-pankin kautta tilisiirtoa, Jenkkeihin on vielä muuten yksi maksutapa, Western Union-pankin sellainen ihme yhdistelmä tilisiirtoa ja luottokorttimaksua..pari kertaa käyttäny, mutta nyt on käynyt niin, että salasana on hukkunu pöytälaatikon uumeniin...en saa tiliä auki.
päänahka
09.07.2004 12:28:02
100$/1,198=83,47euroa

Tullaaminen ja alvit:
83,47e*1.037(tullli)*1,22(alv)=105,60e

Offtopic jatkuu: kysymys oli 100 eurosta, ei dollarista.
Soolot on perseestä.
päänahka
09.07.2004 12:35:36

Electronin saa sirulla tai ilman. Sirulle voi ladata automaatilla rahaa. Nykyään sitä sirua ei kai tarvi paljon mihinkään, tililtä suoraan veloitetaan. Electronille on kaupoissa oma laite, eli ei sama kuin luottokorteille. Ne näppäilee summan, vetää kortin läpi, ja laite on suoraan yhteydessä pankkiin, eli veloittaa suoraan tililtä tai sanoo jos ei ole katetta. Rahat ei lähde saman tien välttämättä tililtä, mutta luoton puolelle ei mene, eli automaatilta katsottaessa saldo voi näyttää plussaa, vaikka mitään ei saakaan ulos.

Joku sanoi, että Sampo-pankin electron käy PayPalissa, ei muut.
Soolot on perseestä.
Dr. Muff
09.07.2004 18:32:00
Valitse se "Enroll Expanded...". Se maksaa muistaakseni $1.95. Kun olet luottokorttilaskun mukana saanut tai luottokunnasta soittanut expanded user numberin ja syöttänyt sen järjestelmään niin ei sun tarvi eikä kannata siirrellä rahoja sinne. Kun teet jonkun oston niin siirrät myyjälle just sen summan kortiltasi rahaa kun tarve vaatii. ?

Ei tuota edelleenkään tarvitse maksaa. Minä en ole maksanut ja hyvin pelittää maksamiset suoraan luottokortilla ilman rahojen siirtelyjä.
Viikon linkkivinkki: http://www.hut.fi/~jparkkar/Demi/
Ben_D
09.07.2004 18:33:35 (muokattu 09.07.2004 18:34:22)

Ei tuota edelleenkään tarvitse maksaa. Minä en ole maksanut ja hyvin pelittää maksamiset suoraan luottokortilla ilman rahojen siirtelyjä.

No edelleenkin mä olen sen maksanut ja samantien hävis kaikista siirroista kaikki limitit.

Ja maksaa tai en niin tota palvelua on ihan turha käyttää Visa Electronilla, koska siinä ei ole luotto-ominaisuutta.
Dr. Muff
09.07.2004 18:38:35 (muokattu 09.07.2004 18:40:12)
No edelleenkin mä olen sen maksanut ja samantien hävis kaikista siirroista kaikki limitit..

Niin mutta eipä sitten muuta tapahdukkaan. Ne siirtorajat taitaa olla kuukausittaisia. Olisiko se nyt ollut 600$/kk. Sinällään toi ei edes maksa mitään kun he muistaakseni hyvittävät sen seuraavan maksun yhteydessa. Mutta toimintaan se ei vaikuta.
Ben_D
09.07.2004 19:24:07

Niin mutta eipä sitten muuta tapahdukkaan.

Ei pidä täysin paikkaansa. Kun maksaa ton $1.95 (huimat 1.55€) niin tämän jälkeen käyttäjä on ns. "Verified Member", joka tarkoittaa seuraavaa:

"For Non-U.S. PayPal Account holders*, being Verified means you have confirmed your email address and completed the Expanded Use enrollment, or have been otherwise verified by PayPal. Because Verification increases the security of the PayPal network, you'll be able to do the following once you're Verified:

* Lift your sending and withdrawal limits

* Increase credibility with sellers and/or buyers, since being Verified means you have confirmed your identity

* Fund payments with your bank account

Non-U.S. Verified members do not currently qualify for and are not covered by the Buyer Complaint Policy or the Seller Protection Policy."
Dr. Muff
09.07.2004 20:21:47
Ei pidä täysin paikkaansa.

Oot ihan oikeassa. Muistin kirjoittaneeni että tuo vastaa vähän tuota kotoisemme huuto.netin tunnistautumis-optiota, vaan empä ollutkaan.

Jotkut myyjät pyytää varmistamaan ton Paypal-tilin jos ei ole ei ole palautetta ebayssa. Noita huijauksia on kuitenkin tapahtunut ja siksi osa myyjistä ei hyväksykkään paypallia. En kyllä tiedä miten tossa voisi huijata myyjää.
Ben_D
09.07.2004 21:02:23

Oot ihan oikeassa. Muistin kirjoittaneeni että tuo vastaa vähän tuota kotoisemme huuto.netin tunnistautumis-optiota, vaan empä ollutkaan.

Jotkut myyjät pyytää varmistamaan ton Paypal-tilin jos ei ole ei ole palautetta ebayssa. Noita huijauksia on kuitenkin tapahtunut ja siksi osa myyjistä ei hyväksykkään paypallia. En kyllä tiedä miten tossa voisi huijata myyjää.

Ei tule kyllä meikäläisellekkään mieleen. Kun ostaja siirtää rahat niin kyllä ne sinne myyjälle menee väkisinkin.

Kun ostin ton Jacksonin kitaran eBaysta niin myyjä ei ollut maininnut PayPal maksutapana, mutta kun mailitse kysyin asiasta hän sanoi, että ilman muuta onnistuu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)