George L:n piuhoissa kumihattujen käyttö on ainakin minulla estänyt aukeilun. Tykkään niistä, kun ovat nopeita ja helppoja tehdä. Käytössä on muitakin merkkejä, mm. Evindenceä ja SquarePlugia. |
Guitaristi 21.11.2022 12:05:36 | |
---|
Hommasin lopulta torilta Fender Blockchain patch-kaapeleja läjän, ja näillä korvaantui HB:n vastaavat viritykset. Ulkoisesti tuntuvat ehkä inan laadukkaammilta, ja ainakin taipuisammilta, mikä helpottaa asettelua. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
McNulty 21.11.2022 15:40:23 | |
---|
L.H: Mulla on Evidence Audion SiS kulmaplugit laudassa enkä kyllä keksi miten ne voisivat aueta itsestään. Ainakin silloin jos käyttäjä vaihtelee pedaaleja kovasti ja nykii johtoja irti jatkuvasti... tällöin on se mahdollisuus että SIS-plugit löystyvät. Etenkin jos niitä ei ole kunnolla kiristetty. Aika moni näyttää kasaavan niitä ns. sormin. Liittimestä kannattaa ottaa kiinni pihdeillä ja toisilla kiristää se "holkki" kunnolla kiinni. Tällöin ei löysty ihan sormilla pyöritellen. moving in stereo |
L.H 21.11.2022 18:40:27 | |
---|
McNulty: Ainakin silloin jos käyttäjä vaihtelee pedaaleja kovasti ja nykii johtoja irti jatkuvasti... tällöin on se mahdollisuus että SIS-plugit löystyvät. Etenkin jos niitä ei ole kunnolla kiristetty. Aika moni näyttää kasaavan niitä ns. sormin. Liittimestä kannattaa ottaa kiinni pihdeillä ja toisilla kiristää se "holkki" kunnolla kiinni. Tällöin ei löysty ihan sormilla pyöritellen. Jos alunperin kasaa johdot huonosti ja sen jälkeen vielä ropeltaa niitä jatkuvasti, niin mahdollisten ongelmien syy löytyy kyllä silloin peilistä eikä liitoksen tyypistä. |
McNulty 21.11.2022 18:47:24 | |
---|
L.H: Jos alunperin kasaa johdot huonosti ja sen jälkeen vielä ropeltaa niitä jatkuvasti, niin mahdollisten ongelmien syy löytyy kyllä silloin peilistä eikä liitoksen tyypistä. Näin se nimenomaan on, mutta harva osaa tuossa tilanteessa katsoa peiliin vaan syy on aina kaikkialla muualla ;) moving in stereo |
horseface 21.11.2022 21:03:56 | |
---|
Itse ostin jossain vaiheessa kasan George L:n plugeja ja piuhaa. Sitten kun tajusin millainen piuhahelvetti laudasta on tulossa, en yksinkertaisesti luottanut omiin kykyihini saada aikaan riittävää määrää luotettavia liitoksia. Ostin suosiolla tehdasvalmisteiset, vaikka ajatus oikeaan mittaan tehdyistä piuhoista hienolta tuntuikin. Huutamalla ne asiat selviää. |
Shredator 21.11.2022 22:37:24 | |
---|
Itekkin luovuin vuosia sitten noista George Ällistä ja Evidence Sissistä kun aina oli jotain sähläämistä liitoksien kanssa. EBS kultaplugipiuhat tilalle ja olen ollut tyytyväinen. Soundeissa ei eroa, kestävät kuritusta ja sopii joka väliin. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
s8na 22.11.2022 12:13:58 (muokattu 22.11.2022 12:44:11) | |
---|
Peilintuijjottelun sijaan laitan paskapiuhat kiertoon ja ostan toimivaa tilalle. :P Mut joo, onhan se niin että jos customipitusia piuhoja tarvii lauttaan niin ei niitä jaksa kyllä tinata. Käyttötarkoituksen mukaan nämäkin vehkeet. |
Tympee Huttunen 22.11.2022 12:17:36 | |
---|
Mulla on niitä Harley Bentonin solderless-kittejä. Ainakin mulla ne ovat toimineet kotioloissa oikeastaan ihan moitteetta. Joskus kasauksessa on mennyt jokin vikaan ja pitänyt tehdä kytkentä uusiksi, mutta sen jälkeen ei ole mitään ongelmia tullut. Ja kotona taitaa maata neljä pedaalilautaa lattialla. |
Pinewood 22.11.2022 14:01:54 | |
---|
Jos itse rakentelee piuhoja, kannattaa hankkia myös kelvollinen yleismittari tai kaapelitesteri ja testata kaikki piuhat ennen lautaan laittoa. Huomattavasti fiksumpaa kuin hakea kontaktihäiriötä valmiista laudasta. Ja on se testaaminen suositeltava rutiinitoimenpide valmiidenkin johtojen kanssa. |
Stone 26.11.2022 18:14:05 (muokattu 26.11.2022 18:45:12) | |
---|
Yritin vuodenpäivät tulla toimeen ilman tremoloa, mutta näköjään se on osa meikäläistä, joten boardin päivitystä tremololla & Tc polytune 3 minillä. Tuosta EHX Small Stone phaserista en ole vielä varma, että jääkö lautaan vai vaihtaako paikkansa MXR phase 90 kanssa... https://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/5103.jpg"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Jucciz 26.11.2022 19:51:26 | |
---|
Stone: Yritin vuodenpäivät tulla toimeen ilman tremoloa, mutta näköjään se on osa meikäläistä, joten boardin päivitystä tremololla & Tc polytune 3 minillä. Tuosta EHX Small Stone phaserista en ole vielä varma, että jääkö lautaan vai vaihtaako paikkansa MXR phase 90 kanssa... https://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/5103.jpg Näpsäkkä ja siisti lauta! Sinä olet ihan saatanan perseestä ja typerä paskaperse. -Sir Jöpötin |
Stone 26.11.2022 20:21:08 (muokattu 26.11.2022 20:21:40) | |
---|
Jucciz: Näpsäkkä ja siisti lauta! Kiitos ;) Perusajatuksenani on ollut, että mahd. simppeli, mutta silti riittävän monipuolinen omiin keikkatarpeisiin. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Guitarfreak 26.11.2022 21:02:37 | |
---|
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Lennu 29.11.2022 23:37:18 | |
---|
|
Jucciz 30.11.2022 04:31:01 | |
---|
Stone: Kiitos ;) Perusajatuksenani on ollut, että mahd. simppeli, mutta silti riittävän monipuolinen omiin keikkatarpeisiin. Oon melko varma, että nämä kriteerit kyllä täyttyvät hienosti tässä. Tyylikäs paketti! Sinä olet ihan saatanan perseestä ja typerä paskaperse. -Sir Jöpötin |
juhakki 30.11.2022 17:22:05 | |
---|
Ylijäämä purkeista ja materiaaleista rakennettu kakkos/roots-lauta. Joyon tremolo oli ainoa mikä piti erikseen ostaa. Lautana Ikean valokuvahylly, pedaalit kiinnitetty DualLockilla. Kun kaapista sattui löytymään vielä juuri 6:lle pedaalille virranjako piuha, ja ylimääräisiä virtalähteitäkin löytyy kaapista, niin pitihän tämä nyt toteuttaa. Mielestäni tuli erittäin siisti ja kompakti paketti. Vielä kun keksisi jonkun liukuesteen tuohon. https://muusikoiden.net/dyn/users/176287.jpg"Jonninjoutavvaa! Ei oo vielä yhtään kunnon peliä tullu!" |
Jucciz 01.12.2022 02:10:49 | |
---|
juhakki: Ylijäämä purkeista ja materiaaleista rakennettu kakkos/roots-lauta. Joyon tremolo oli ainoa mikä piti erikseen ostaa. Lautana Ikean valokuvahylly, pedaalit kiinnitetty DualLockilla. Kun kaapista sattui löytymään vielä juuri 6:lle pedaalille virranjako piuha, ja ylimääräisiä virtalähteitäkin löytyy kaapista, niin pitihän tämä nyt toteuttaa. Mielestäni tuli erittäin siisti ja kompakti paketti. Vielä kun keksisi jonkun liukuesteen tuohon. https://muusikoiden.net/dyn/users/176287.jpg No onpa todella näpsäkkä paketti tämäkin ja taustakangas 5/5! :) Sinä olet ihan saatanan perseestä ja typerä paskaperse. -Sir Jöpötin |
Shredator 07.02.2023 10:26:36 (muokattu 07.02.2023 10:29:35) | |
---|
Päivitin pitkästä aikaa pedaalilautakuvan. https://muusikoiden.net/dyn/users/177018.jpg Edessä on varsinainen soittelulauta, jossa alla Temple Audion Trio-lauta, liuta niiden moduuleja ja Strymonin Zuma-virtalähteellä varustettuna. Musicomin kautta ohjataan laudan looppeja, eri vahvistimien kanavia ja efektilaitteiden patcheja. Koko setti on täysin midiohjattua. Käytän midilinjojen haarautuksiin Midi Solutionsin purkkeja. Yläoikealla on keikkalauta jossa ytimenä niin ikään RJM Mastermindin kautta tapahtuva midiohjaus. Alla Temple Audion Duo 17 ja Strymonin Ojai R30. Ylävasemmalla taas hupi- ja jamittelulauta. Tämä on ihan old school, paitsi virtalähteenä Strymon Ojai. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Entropia666 28.04.2023 18:41:43 | |
---|
Entropia666: Laudan päivitystä! Tää on nykyään mun koko soundin sydän. Tein studiossa reampeissa kopiot vahvareista ja mätsäsin ne myöhemmin miksattuun soundiin, eli levysoundi on autenttinen joka keikalla. Pohjasoundi on mun oma Soldano SLO100-klooni Prince of Tonella boostattuna ja se blendataan Wurm Distortioniin jota ajelen mun Mesasta tehtyyn profiiliin. Tän yhdistelmän voi kuulla Anzillun uudella sinkulla. Mun ei periaatteessa tarvii tuoda keikalle mitään muuta kuin tämä ja se hoitaa kaiken. Kytkeminen on myös super helppoo. Kitarasta langaton päälle, purppura XLR menee päätevahvariin ja kaappiin, keltanen XLR menee FOH/IEM. Sit vaa yks IEC-virta piuha kii ja lankku on soittovalmis. Kaikki setin biisit on tehty omiks preseteiks missä soundit vaihtuu saumattomasti ja tempot on suurin piirtein laitettu kohilleen dilsoja varten. Toi Fortin pitää koko läjän kuoleman hiljasena. Kuljetusta varten tolle on topattu kansi kahvalla. Koko casessahan on kulmaraudat, eli se kestää ottaa vähän iskuakin. Thon case (alunperin kai kiipparin case) Quad Cortex Shure GLXD16 Cioks DC7 KMA Audio Wurm Distortion Fortin Zuul + DIY patchbay Mission Engineering EP-1 SPL Morley M2 with Spring Evidence audio & Neutrik lakut https://www.dropbox.com/s/0nk1mltw86lmg6l/_DSC2905.jpg?dl=0 Päivitystä! Sisuskaluissa ei muutosta, mutta päivitin itse casen. Toi edellinen oli sinällään täysin pätevä, mutta alko jurppimaan sen paino ja kantaminen. Ajattelin siis että miksi en panostaisi ergonomiaan ja laittaisi semmoista casee jota voi vetää perässä? Tuumasta toimeen: https://www.dropbox.com/s/8igf4j4m5e4ihm0/_DSC3642.jpg?dl=0https://www.dropbox.com/s/xk5g2kx6p13xv2r/_DSC3648.jpg?dl=0https://www.dropbox.com/s/gttnwf6boes56f9/_DSC3651.jpg?dl=0https://www.dropbox.com/s/jz1p24hb4o40mvl/_DSC3652.jpg?dl=0 Casen rakenti Viking Pro Kuopiosta ja jälki on aika pitkälti sitä mitä halusinkin! Ajattelin pyörien lisäksi tilata tyylikkään koko mustan. Matskuna käytettiin kennomuovia, joka tiputti painoa mutta on myös kestävää. Renkaat, kahvat ja raudat on metallia, eli kyllä kestää myös siltä osalta. Speksasin pikkuisen isomman kuin aiempi. Painoa pelkälle caselle jäi 8kg ja laitteet sisässä karvan alta 15kg. Verrokkina edellinen painoi alle 2kg vähemmän, eli kyllä tässä onnistuttiin mun mielestä. Elämä helpottuu 150% nyt kun tuota voi mukavasti vetää perässä ilman että roudaus muuttuu aina haukkatreeniks ja sain myös laitteet vähän fiksummin tuohon. Kasvuvaarakin tarvittaessa on jos kattaus vaihtuu. Sen verran varmaan vielä panostan, että ostan led-nauhaa lavavalaisua varten. |