Aihe: Mitä on punk?
1 2 3 4 582 83 84 85 86
kaljataiteilija
18.11.2022 10:21:08
Maailman mainioi The Damned teki muutaman keikan alkuperäisellä kokoonpanolla tässä kuun vaihteessa.
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
velipesonen
19.11.2022 06:07:27

kaljataiteilija: Maailman mainioi The Damned teki muutaman keikan alkuperäisellä kokoonpanolla tässä kuun vaihteessa.

Kyllä, olin paikalla niistä ensimmäisellä, Hammersmith Apollossa 28.10. kuluvaa vuotta. Brian Jamesin anti-showaaminen oli suorastaan mahtavaa, se vain seisoskeli tyhmän näköisenä kitarakamojen edessä ja tuijotti Rat Scabiesia. Oli hyvä keikka hyvässä paikassa.

https://www.youtube.com/watch?v=o2CxZxN12HQ
Minun argumenttini ovat laaja-alaisempia, tarkempia ja huolellisemmin perusteltuja kuin teidän muiden.
Mortte
19.11.2022 06:55:35
kaljataiteilija: Maailman mainioi The Damned teki muutaman keikan alkuperäisellä kokoonpanolla tässä kuun vaihteessa.

Tulisivatpa Suomeen!! Tuli bändi nähtyä Ruisrokissa -86, mutta eihän siitä juuri mitään enää muista. Varsinkin kun bändi ei sillo ollu entuudestaan tuttu.
velipesonen
19.11.2022 07:35:47

Uusi konserttilevy Night of the Thousand Vampires on mielestäni masteroitu ihan pieleen, ei pysty kuuntelemaan. Vaikka elokuva näyttääkin ihan hyvältä. Uusi rumpali Will Taylor soittaa tavallaan paremmin eli ilmeikkäämmin kuin Pinch mutta on vielä vähän kankea. Uudelta levyltä on jo esitetty kappaletta Invisible Man joka nyt oli vähän kolho. Levyä odotellessa.
Minun argumenttini ovat laaja-alaisempia, tarkempia ja huolellisemmin perusteltuja kuin teidän muiden.
kaljataiteilija
19.11.2022 07:55:02
Mortte: Tulisivatpa Suomeen!! Tuli bändi nähtyä Ruisrokissa -86, mutta eihän siitä juuri mitään enää muista. Varsinkin kun bändi ei sillo ollu entuudestaan tuttu.

Kova bändi ja jotenkin ajaton.
Suomessa ei valitettavasti arvosteta kuin yliarvostettua paasaavaa Clashia ja rasittavaa Misfitsiä.
kaljataiteilija
19.11.2022 09:38:14
velipesonen: Kyllä, olin paikalla niistä ensimmäisellä, Hammersmith Apollossa 28.10. kuluvaa vuotta. Brian Jamesin anti-showaaminen oli suorastaan mahtavaa, se vain seisoskeli tyhmän näköisenä kitarakamojen edessä ja tuijotti Rat Scabiesia. Oli hyvä keikka hyvässä paikassa.

https://www.youtube.com/watch?v=o2CxZxN12HQ

Brian Jamesilla lienee jotain lonkkaongelmia , jotain olin lukevinani jostain .

Oon yrittänyt metsästää Damned teepaitoja mutta Suomesta ei tietenkään niitä saa...
Mortte
19.11.2022 11:49:50
kaljataiteilija: Kova bändi ja jotenkin ajaton.
Suomessa ei valitettavasti arvosteta kuin yliarvostettua paasaavaa Clashia ja rasittavaa Misfitsiä.

Kyllä Damned kolahti mulle kovastikin pari vuotta tuon keikan jälkeen, kun tuli punkherätys! Ja sitä on tullu edelleen paljon kuunneltua, varmastikin paljolti sen takia, että se on paljon monipuolisempi kuin esim. mainitsemasi Clash ja Misfits. Mutta kyllä minä aika paljon Danzigin aikaisesta Misfitsistäkin tykkään. Clash on ok, mutta kans mielestäni yliarvostettu. Tuntu aika surkealta, kun Soundissa joitaki vuosia sitte valittiin "London Calling" kaikkien aikojen parhaimmaksi levyksi. Kyllä minä olisin vaihtanut sen paikalle mielummin vaikka "The Black Albumin", vaikkei se nyt olekaan henkilökohtainen kaikkien aikojen paras levy.
velipesonen
19.11.2022 11:54:51

kaljataiteilija: Kova bändi ja jotenkin ajaton.

Suomi on kulttuurin umpisuoli jonne rikastuu kaikki paska joka muualta huuhtoutuu pois - ei kun huuhtoutui jo aikoja sitten! Clash on tosiaan Suomessa varsinainen pain-in-the-ass, yhtä arvostettu kuin typeräkin!
novo
19.11.2022 22:31:19
Tjaa, siinäkö oli sit kaikki mahdollisesti digattavat punkbändit?
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Mortte
20.11.2022 07:26:31 (muokattu 20.11.2022 07:58:59)
novo: Tjaa, siinäkö oli sit kaikki mahdollisesti digattavat punkbändit?

Minä pidän enemmän postpunkista ku "peruspunkista", mutta tässäpä kaikki bändit, joista tykkään ja joita liitetään johonkin punkin genreen:
Sex Pistols (tottakai), Ramones, the Clash, the Jam, Damned, Misfits, the Heartbreakers, the Stranglers, XTC, Joy Division, Bauhaus, Siouxsie and the Banshees, Sonic Youth, the Cramps, Suicide, the Pop Group, the Birthday Party, Sex Gang Children, Lydia Lunch, the Gun Club, the Raincoats, Wipers, Meat Puppets, Minutemen, Nomeansno, Lama, Terveet Kädet, Wire, Thinking Fellers Union Local 282, Trumans Water, U.S. Maple, Radiopuhelimet, Sweetheart ja Echo Is Your Love. 60-luvun garage- protopunk- ja grungebändejä en nyt tähän luettele, ku jonku mielestä ne kuitenkaan ei varmaankaan sitte ole punkia (mahdollisesti moni myöskään tolta listaltakaan ei ole jonku puritaanin mielestä).
Mortte
20.11.2022 07:32:20
Niin, Anti-Nowhere League unohtu mainita.
kaljataiteilija
20.11.2022 08:47:21
Yks mitä kukaan ei tunnu tuntevan on Johnny Moped.
Loistavan hauskaa kaljan juonti punkrockia.
Mortte
20.11.2022 09:41:22
Hitto, yks lempipostpunk bändeistäni unohtui, nimittäin Pere Ubu!
T.R.N.
20.11.2022 09:58:02
Jos pitää the Clashia yliarvostettuna Suomessa, niin miten miten voi perustella yhtään hetkeäkään Ramonesia? Sehän on pääasiassa junteinta ja naurettaavinta skeidaa mitä punkissa on tullut kaikkine perässä hiihtäjineen.
-------------------------------------------------
Mortte
20.11.2022 10:12:32
Kyllä mun mielestä Ramoneski on yliarvostettu Suomessa. 90-luvun alussa punkpiireissä oli tosi vahva Ramones-scene, eikä sinne oikein tahtonut mikään muunlainen punk mahtuakaan ainakaan niissä piireissä. Saksofonikin oli arveluttava ja suorastaan inhottava soitin. Ja kyllä näitä "Ramo"-jääriä Suomesta taitaa edelleen löytyä. Ramones oli mulle eka bändi mistä innostuin jo ennen varsinaista punk-herätystäni. Kyllä se tällä hetkellä on listani häntäpäässä, jos noita mainitsemiani bändejä paremmuusjärjestykseen laittaisin, mutta kyllä minä siitäkin silti edelleen tykkään ja ajoittain kuuntelen. Iha sama mulle onko musa junttia vai mitä, jos kolisee niin kolisee. Kolisee mulle vanhat Popedanki levyt.
kaljataiteilija
20.11.2022 11:08:02
Mortte: Kyllä mun mielestä Ramoneski on yliarvostettu Suomessa. 90-luvun alussa punkpiireissä oli tosi vahva Ramones-scene, eikä sinne oikein tahtonut mikään muunlainen punk mahtuakaan ainakaan niissä piireissä. Saksofonikin oli arveluttava ja suorastaan inhottava soitin. Ja kyllä näitä "Ramo"-jääriä Suomesta taitaa edelleen löytyä. Ramones oli mulle eka bändi mistä innostuin jo ennen varsinaista punk-herätystäni. Kyllä se tällä hetkellä on listani häntäpäässä, jos noita mainitsemiani bändejä paremmuusjärjestykseen laittaisin, mutta kyllä minä siitäkin silti edelleen tykkään ja ajoittain kuuntelen. Iha sama mulle onko musa junttia vai mitä, jos kolisee niin kolisee. Kolisee mulle vanhat Popedanki levyt.

Amerikkapunkrockista Dead Boys oli paljon monipuolisempi vaikka eivät tehneet kuin pari levyä.
Mortte
20.11.2022 12:07:00 (muokattu 20.11.2022 12:08:45)
kaljataiteilija: Amerikkapunkrockista Dead Boys oli paljon monipuolisempi vaikka eivät tehneet kuin pari levyä.

Juu, kyllä siitäki iha tykkään, kuten myös Batorsin jatko-orkasta "Lords Of the New Churchista", vaikken olekaan niitä iha yhtä paljo kuunnellu ku noita muita. Sehän oli Dead Boysilla ja Pere Ubulla yhteinen kantaorkka "Rocket From the Tombs", joka on sekin sitte myöhemmin aktivoitunut.
Gary Enfield
20.11.2022 12:22:37 (muokattu 20.11.2022 12:22:54)
En kyllä ajatellu siouxieta tai new churchia varsinaisesti punkkina silloin kun ne oli ajankohtaisia, uutta aaltoa pikemminkin sen ajan terminologian mukaan.
Mortte
20.11.2022 12:47:07
Kyllä mun mielestä Siouxsien kaks ekaa älpyä on iha täyttä post-punkia, popinpaan suuntaan alkoivat mennä sitte niitte jälkeen. Churchin mainitsin vain, kun se liittyi Dead Boysiin. Kun tuota wikipediaa katsastelee, uusi aalto on tuntunut tarkoittavan aika eri asioita eri aikoina. Siellä sanotaan mm. vuoden -77 lopussa kaikkea brittiläistä underground musaa kutsuttiin uudeksi aalloksi. Sitte 80-luvulla taas uusi aalto heivattiin kokonaan pois punk-yhteyksistä ja alkoi tarkoittaa aikas poppia musiikkia, semmosiakin bändejä ku Duran Duran ja Wham.

Jokatapauksessa en aio jatkaa tätä keskustelua mikä on punkia ja mikä ei. Se ei johda mihinkään. Toinpahan vain listan mielestäni hienoja bändejä, joita on enempi vähempi liitetty punkiin, jos ei muuten, niin ainakin asenteensa puolesta. Täällä kun se yks tyyppi tuntui kaipaavan lisää nimiä kehiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)