Metalkallo 29.10.2022 16:24:45 | |
---|
Pinewood: Alle kolmannes suomalaisista on tyytyväisiä Postiin. https://yle.fi/uutiset/3-12669973 On tuo järkyttävän huono tulos palveluyritykselle. Semmoista se on kun johtaja/t ahnehtii liikaa. Posti on hyvä esimerkki miten EI hoideta asioita työpaikalla. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Funkånaut 29.10.2022 17:34:16 | |
---|
Pinewood: Alle kolmannes suomalaisista on tyytyväisiä Postiin. https://yle.fi/uutiset/3-12669973 On tuo järkyttävän huono tulos palveluyritykselle. No, valtion virma. "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." |
MusikMan 01.11.2022 15:20:52 | |
---|
Onko jengillä millaisia kokemuksia Postnord:sta? Mulla lähti ma 17.10. pariisilaisesta myymälästä kitara ranskalaisen Chronopostin toimittamana ja päivä tuon jälkeen oli siirtynyt Tanskassa Postnordin käsiin. Ja sitten alkoi jumittaa: ensin Köpiksen lähellä Postnordin Kögen terminaalissa ja nyt kitara on ollut viime viikon keskiviikosta 26.10. lähtien Vantaalla Postnordin terminaalissa. Olen yrittänyt niiden aspaa kontaktoida, mutta puhelin on tukossa ja WhatsApp:n kautta reklamoidessa sain ilmeisesti vain jotain automaattivastauksia. Varsinainen paskan palvelun malliesimerkki koko Postnord. "When in doubt... C4!" |
Antti1 01.11.2022 15:31:00 (muokattu 01.11.2022 15:31:16) | |
---|
Niiden seuranta toimii vähän huonosti ja aspasta ei kovinkaan paljoa saa irti. Tosiaan vakioliirumlaarumia, vaikka löisi dataa tiskiin. Viimeksi lopettivat kommunikoinnin kokonaan, kun "katsoin bluffin" ja ilmoitin aspan selitykset paskapuheeksi. Toki sivistyneeseen tapaan, koska tarkoitus oli saada palvelua. Tosta huolimatta paketit ovat tulleet ihan hyvin perille. |
MusikMan 01.11.2022 21:01:49 | |
---|
Antti1: Niiden seuranta toimii vähän huonosti ja aspasta ei kovinkaan paljoa saa irti. Tosiaan vakioliirumlaarumia, vaikka löisi dataa tiskiin. Viimeksi lopettivat kommunikoinnin kokonaan, kun "katsoin bluffin" ja ilmoitin aspan selitykset paskapuheeksi. Aika mielenkiintoista kommunikaatiota tuolta tosiaan tulee. Tänään tuli tunti sitten tekstari: Hei, valitettavasti emme pysty vastaamaan yli 24 tuntia vanhoihin Whatsapp viesteihin. Mikäli asiasi on edelleen ajankohtainen, olethan uudestaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuinkahan monta päivää päästään pallottelemaan tätä emme pysty vastamaan-laitan samat tiedot uudelleen peliä?!? Tunnin jonotin vielä jälkkäriksi puhelimessa läpi pääsemättä. "When in doubt... C4!" |
L.H 02.11.2022 08:03:46 (muokattu 02.11.2022 08:04:32) | |
---|
Omien kokemusten perusteella asian selvittely Postnordin kanssa kestää niin kauan, että jos paketti ei siinä ajassa kerkeä perille, niin sitten kannattaa jo oikeasti huolestua saako tavaraa ikinä. Itsellä katosi kesällä yksi Ruotsista tulossa ollut lähetys ja muistaakseni oli puhetta, että noin kolme viikkoa kestää asian selvittely, kun lopulta sain sikäläiseen asiakaspalveluun yhteyttä jonne joutui jonottamaan tunteja. Tai sekin meni vielä niin, että eivät voineet tehdä mitään toimenpiteitä minun pyynnöstäni, vaan lähettäjän piti käynnistää tämä prosessi. Näissä toki on kaikenlaista säätöä eri maiden välillä ja esim. Ruotsista Postnordilla lähetetyn paketin jakelun hoitaa Suomessa Posti eikä Postnord, joten näin ollen Suomesta/suomeksi ei heidän asiakaspalvelustaan saanut asiaan mitään apua. DHL on ainoa kuriirifirma minkä toimintaan on täysi luotto ja sekin koskee vain oikeita DHL Express lähetyksiä, eikä niitä mitkä päätyvät kuitenkin Suomessa Postin haltuun. Kaikkien muiden kanssa on ollut enemmän tai vähemmän säätöä, vaikka mitään ei olekaan (vielä) lopullisesti kadonnut. |
msalama 02.11.2022 09:06:06 | |
---|
UPS on ainakin toistaiseksi mulla toiminut arvolähetyksissä ihan OK. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
Henri Henri Olavi 02.11.2022 12:30:01 | |
---|
msalama: UPS on ainakin toistaiseksi mulla toiminut arvolähetyksissä ihan OK. Sama. Myöskään FedEX:istä ja DHL:stä ei pahaa sanottavaa. Kerran DHL oli perseestä, mutta se oli yksittäisen kuskin vika. CMX:ää kuuntelemalla sai ysärillä pillua. Nykyaikana hädintuskin kullia.
-Seksihullut |
MusikMan 04.11.2022 20:40:31 (muokattu 04.11.2022 20:43:21) | |
---|
Loppu hyvin kaikki hyvin eli Musari löysi tiensä meikäläiselle näin työviikon päätteeksi pe-illaksi. Lähes yhdeksän ja puoli päivää lomaili Postnordin Vantaan terminaalissa. Eilen 3.11. oli Postnordin sivuille ilmestynyt postaus liittyen Vantaan terminaalin muuttoon Hakkilaan ja tuon muuton generoimiin myöhästymisiin. Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että voisivat miettiä aspansa uusiksi. Se, että asiakas joutuu tekemän uuden kontaktoinnin samalla viestisisällöllä, kun WhatsAppin kautta tehty yhteydenotto täyttää 24 tuntia (kun Postnord ei ehdi em. ajassa vastata), on minusta hieman erikoinen speksaus. Vai liittykö jotenkin WAppiin; mene ja tiedä. Ja samoin se, että viime viikolla lähetystunnukselle annettiin viesti toimitus seuraavana päivänä kahden päivän ajan, jotka sitten järjestin vaivalla etätyöksi ihan turhaan. "When in doubt... C4!" |
tackleberry 15.11.2022 15:36:07 | |
---|
Viikko sitten viety mulle tuleva paketti postin automaattiin. Ei mitään merkintöjä sen jälkeen...liekö makaa vielä sielä automaatissa. Diudiu |
Humanoid 15.11.2022 16:40:34 | |
---|
Voe voe. Japanin poijjat anto kitaran FedExin käsiin, ja kitara on seikkaillut kotimaassa jo 3.11. lähtien. Odotan innolla milloin saavat sen perille asti. Tullimaksustakin piti lähettää heille erikseen sähköpostia ja pyytää maksua itselle, ku eivät ottaneet sieltä suunnalta mitään yhteyttä päiväkausiin. Kaikista vaihtoehdoista sain sen huonoimman. |
BugBadWolf 15.11.2022 22:13:24 | |
---|
Minulla on, jos postia on uskominen, paketillinen Dermosilin taikauutteita Vaasassa. Jostakin Minimanista pitäisi kuulemma hakea. Jos emme häiritse itseämme sillä että en ole tilannut minkäänlaisia akannahkain hoitoaineita, jää siltikin ihmeteltäväksi että oliko lähin postikonttori todellakin vasta 350km:n päässä? Juu... Kirjoittelin lähettäjälle, että nyt kannattaa pelastaa tilanne ja toimittaa tieto sille oikealle tilaajalle. Posti ei näy vieläkään toipuneen Vennamo-nuoremmasta. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Kefiiri 15.11.2022 22:59:30 | |
---|
BugBadWolf: Posti ei näy vieläkään toipuneen Vennamo-nuoremmasta. Tosi on. Silloin alkoivat Postin hommat mennä munilleen. Jo silloin kehuttiin että "palvelu paranee". En ole musiikin asiantuntija. |
XTL 15.11.2022 23:29:21 | |
---|
Muutamia myytyjä paketteja on mennyt viime aikoina taas sujuvasti perille ja joku ostoskin on tainnut tulla. Just nyt ei valittamista. |
BugBadWolf 17.11.2022 19:37:30 | |
---|
Sitä jaksan ihmetellä että miten ihmeessä Uraltone saa postin toimimaan. Taaskin vajaa pari vuorokautta ja tietokoneen ruudulla ollut tilauslista on muuttunut paketilliseksi komponentteja koneen vierellä. Ehdotan uskonnon perustamista Uraltonella postituksia hoitavan herrasmiehen ympärille. Joka ikinen päivä tekee ihmeen. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
msalama 18.11.2022 05:51:08 | |
---|
Jo silloin kehuttiin että "palvelu paranee" Näinkin, mutta katastrofimoodiin Posti luisui vasta Malisen aikana. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |
Ei liity kitarakamoihin, mutta meille tuli taas pari päivää sitten lähitalon posti (pankin kirje), mutta oma posti - ainakin yksi säännöllisesti viikottain ilmestyvä lehti - ei ole tullut. No, aina välillähän noita jakeluvirheitä sattuu ja yleensä ne korjautuvat, kun naapuristo tiputtaa lähetyksen oikeaan laatikkoon. Ja joskus on tuokin lehti jäänyt tulematta myös lehden kustantajan ongelma vuoksi, joten täytyy reklamoida sinne. Pari kertaa olen kuitenkin parin viime vuoden aikana maksanut karhun perintäkuluineen laskusta, jonka suhteen olen ollut aika varma, ettei laskua ole tullut. Tämänkin vuoksi, ympäristöasioita unohtamatta, lähes kaikki laskut tulevat nyt sähköisinä. Omien pakettien suhteen olen ollut vuosikausia hyvin onnekas. Välillä seuranta on sekoillut tai paketti seikkaillut pari ylimääräistä päivää, mutta kaikki ovat löytäneet kohtuullisessa ajassa perille, sekä tulevat että lähetetyt. |
Tympee Huttunen 18.11.2022 10:09:45 | |
---|
Ei sinällään Postin toimintaan liity, mutta sen luottamukseen: Menin vipuun ja otin vahingossa toimituksen Iron Maidenin lippuun kymmenen euron hinnalla. Ajattelin, että ei kait siinä, kun tulee sitten kirjattuna kirjeenä, mutta siellä se makoili postilaatikon pohjalla. Itse en ihan satkun lippuja lähettelisi lipunmyyntilafkana - varsinkin, kun sen sai helpolla lukea kirjekuoresta. |
Penasol 18.11.2022 16:34:51 | |
---|
Tilasin tarpeellisen työkalun tallan työstöön briteistä. Tullasin ajallaan ja maanantaina se laskettiinkin postin kuljetettavaksi. No ei tullut vielä tänäänkään. Kovin olisi ollut kiva viikonloppuna roplata. Yleensä posti on kyllä minun kokemuksissa toiminut ihan kelvosti. Joskus tilasin kameran osan Tokiosta. Oli olohuoneen pöydällä alle kolmessa vuorokaudessa. En vaan nyt muista kenen tuomana. Ei voi paljon moittia nopeudesta. En tiiä saatana |
JMKM 19.11.2022 06:18:38 | |
---|
Penasol: Joskus tilasin kameran osan Tokiosta. Oli olohuoneen pöydällä alle kolmessa vuorokaudessa. En vaan nyt muista kenen tuomana. Ei voi paljon moittia nopeudesta. Samankaltaiisa kokemuksia kun joskus tuli enempi tilailtua auton osia Japanista. Paketti Tokiossa postiin perjantaina ja laatikko omalla ovella seuraavana tiistaina paikallisen postin toimesta. Näistäkin vain jo aikaa. |