vesalama 13.11.2022 15:52:59 | |
---|
Tervehdys! Otsikon mukainen kitara kiikarissa. Onko kellään kokemusta? En ole mikään kokenut soittaja. Minulla on tällä hetkellä 12-kielinen Ibanez Concord, mutta ajattelin hankkia nyt kuusi kielisen. Toinen mikä miellyttää on Takamine GN11MCE NS. Kokemuksia siitäkin olisi kiva kuulla. Onko tuo parlor malli jotenkin helpompi/mukavampi soittaa? Muita eroja? Kiitos! |
Kefiiri 13.11.2022 18:05:26 (muokattu 13.11.2022 18:05:51) | |
---|
Parlor on näppärämmän kokoinen ja noista kahdesta vain se vaikuttaa olevan täyspuukantinen. Sointi laminoidulla ja täyspuisella kannella on olennaisesti erilainen, halpakin täyspuinen soi laminoitua avoimemmin. (Kannen voi olettaa laminoiduksi ellei myyntipuheessa mainita kokopuukantta). Itse ottaisin noista PRS:n ihan heittämällä. Parlorin soinnissa on vähemmän bassopäätä kuin isokoppaisella mutta sähän hoidat sillä 12-kielisellä muhkeaa sointia vaativat hommelit :) En ole musiikin asiantuntija. |
vesalama 17.11.2022 16:23:00 | |
---|
Kiitos kommentista, PRS hankintaan. |
vesalama: Kiitos kommentista, PRS hankintaan. Hienoa! Laita vielä kommenttia kun saat tutustuttua soittimeen. En ole musiikin asiantuntija. |
vesalama 27.11.2022 14:18:57 | |
---|
Jonkin aikaa soitellut ja kyllä on kelpo kitara ainakin näin amatöörille. Hiukan on erilainen kuin tuo 12-kielinen, joten vielä on opettelua. Kitaran sointi on miellyttävä ja sanoisinko heleä, tietty kieliä muuttamalla voi äänen sävyyn vaikuttaa. Hiukan harmittaa kun alin E on asennettu hiukan lyhyeksi ja luistaa jonkin verran, joten viritellä saa. Muut kielet pysyy hyvin vireessä ja vire on, ainakin minun korvaani, hyvä koko kaulan mitan. Taidanpa lähteä kohtasillaan kielikaupoille, joten vinkkiä hyvistä kielistä otetaan vastaan. Vesa |
Kefiiri 29.11.2022 13:18:25 | |
---|
Kiva että kitara vaikuttaa asialliselta! Kieliähän on monen sorttisia hyviä. Paksuuden suhteen kannattaa pysyä suunnilleen alkuperäisen satsin linjoilla jos intonaatio tehdaskielillä on hyvä. Hienovire menee heti kehnommaksi jos vaikka vaihtaa kovin ohuet kielet. Itse tietty ottaisin "Silk 'n' Steel" -elikkäs silkkiteräskielet, ne ovat kevyet soittaa ja mukavan kuuloiset. Mutta ihan GHS:n pronssikielistäkin olen tykännyt akustisessa, vaikka sähkiksessä GHS:n Boomersit ovat uutenakin loppuun soitetun kuuloiset ;) En ole musiikin asiantuntija. |