Ze Kink 08.07.2004 15:50:40 (muokattu 08.07.2004 16:00:38) | |
---|
"Lay down the boogie and play that funky music 'til you die!" |
Dr. Muff 08.07.2004 16:05:29 | |
---|
Ja tosiaan, ei kannata floikkaa ekaan keppiin hommata, sen kanssa menee vielä hermot ja jää soittoharrastus siihen Mikä siinä on että aina sanotaan että älä osta floikallista kitaraa? Jengillä taitaa käsitykset muodostua niiden halpojen kopioiden mukaan. Ei toimivassa floikassa sinällään mitään vältettävää ole. Mä en ole kyllä koskaan omistanut kitaraa missä on ollut floikka mutta soittanut ja säätänyt olen moisia. Ei mikään amerikantemppu kun kysyy 'isommilta' ensin miten välttää suurimmat sudenkuopat. Viikon linkkivinkki: http://www.hut.fi/~jparkkar/Demi/ |
Feggy 08.07.2004 16:27:45 (muokattu 08.07.2004 16:28:20) | |
---|
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. Tuota...Aristoteles eli Arska tuskin sanoi ihan noin tai jos sanoi, haluaisin tietää missä... Rumpalia etsitään psykeedeelis & new wave-vaikutteiseen rockbändiin Helsinkiin. Laitapa pikaviesti, niin kuulet lisää. |
Feggy 08.07.2004 16:28:57 | |
---|
Mikä siinä on että aina sanotaan että älä osta floikallista kitaraa? Jengillä taitaa käsitykset muodostua niiden halpojen kopioiden mukaan. Ei toimivassa floikassa sinällään mitään vältettävää ole. Mä en ole kyllä koskaan omistanut kitaraa missä on ollut floikka mutta soittanut ja säätänyt olen moisia. Ei mikään amerikantemppu kun kysyy 'isommilta' ensin miten välttää suurimmat sudenkuopat. Ne on tyhmän näköisiä IMHO. Rumpalia etsitään psykeedeelis & new wave-vaikutteiseen rockbändiin Helsinkiin. Laitapa pikaviesti, niin kuulet lisää. |
LaXu 08.07.2004 16:52:08 | |
---|
Mikä siinä on että aina sanotaan että älä osta floikallista kitaraa? Jengillä taitaa käsitykset muodostua niiden halpojen kopioiden mukaan. Ei toimivassa floikassa sinällään mitään vältettävää ole. Mä en ole kyllä koskaan omistanut kitaraa missä on ollut floikka mutta soittanut ja säätänyt olen moisia. Ei mikään amerikantemppu kun kysyy 'isommilta' ensin miten välttää suurimmat sudenkuopat. Tätä varmaan käsiteltiin jo aiemmin tuolla "mikä talla ekaan kitaraan" threadissa, mutta floikassa on huomattavasti enemmän säätämistä kuin kiinteässä tallassa. Aloittelijalle kun jo kieltenkin vaihtaminen voi olla hankala juttu, samoin intonaation säätö. Floikkakitaran virittäminenkin kun on kiinteää tallaa hankalampaa. |
Dr. Muff 08.07.2004 17:22:52 (muokattu 08.07.2004 17:24:13) | |
---|
Tätä varmaan käsiteltiin jo aiemmin tuolla "mikä talla ekaan kitaraan" threadissa, mutta floikassa on huomattavasti enemmän säätämistä kuin kiinteässä tallassa. Aloittelijalle kun jo kieltenkin vaihtaminen voi olla hankala juttu, samoin intonaation säätö. Ai tsori, en ole lukenut. Kaikkihan tämä riippuu siitä kenelle kitaraa ollaan ostamassa. Oikein nuoren henkilön ollessa kyseessä on selvää, ettei vielä ymmärrä syy-seuraus-suhteita samalla lailla kun varttuneemmat. Mutta tämmönen uusavuttomuus mitä tälläkin palstalla esiintyy lähes jatkuvasti on varmaan tullut internetin myötä. Mitään ei koiteta itse, vaan kaikki pitää saada valmiina toisilta. Ei siinä periaatteessa mitään pahaa ole, mutta välillä se saavuttaa kummallisia asteita. "Miten saan kitaran kiertämään? Miten saan säröä vahvistimesta?" Sviddu sillon kun minä aloittelin kitaroiden rämpläämistä ei ollut internettiä tässä muodossa ei m.netin aloittelijat-palstaa. Kaiken tarpeellisen kuten vaikka kielten vaihdon tai pinch-harmonic:it sitä opittiin by trial and error, nekin vielä akustisella, eikä se välttämättä ollut huono asia. Noista pincheistä olenkin myöhemmin saanut krediittiä paljon taitavammiltakin soittajilta. Floikkakitaran virittäminenkin kun on kiinteää tallaa hankalampaa. Eihän se yhtään sen hankalampaa ole. Siinä menee vaan kauemmin. Vähän 'maalaisjärkeä' ja uskoa itseensä niin kyllä se siitä. :) Viikon linkkivinkki: http://www.hut.fi/~jparkkar/Demi/ |
Gypsy 08.07.2004 19:11:53 | |
---|
Mitään ei koiteta itse, vaan kaikki pitää saada valmiina toisilta. Kyllä tätä on ollu jo ennen internettiä. Muistan sillon kun en edes tienny ketään jolla on internet, niin eihän rikkaitten kakaroitten porukat osannu vaihtaa edes tulppia autoihinsa. Ja eihän sitä opikkaan jos aina ollaan viemässä pienimmästäkin jutusta huoltoon tai pyydetään, että joku muu sen tekee. Mun mielestä siinä ei ole mitään vikaa, että alottelija ostaa kitaran missä on floyd rose. Mulla on itelläkin ollu niitä aikoinaan, ja helposti ne oppi ite säätään ilman muitten opastusta kun vaan sääti. Täällä nyt annetaan aina ihan väärä käsitys floyd rosesta. Kieltenvaihtokin semmoseen on muka ihan hirveetä hommaa. Mä väitän, että kuka tahansa kouluikänen oppii säätään floyd rosensa päivässä kunhan vaan viittii nähä pikkusen vaivaa. Se on ihan paska peruste jättää ostamatta kitara missä on floyd rose, että se on muka liian hankala systeemi, eihän se ole. |
Master of reality 08.07.2004 19:19:35 | |
---|
Kyllä se floikka alkaa ennenpitkää vituttaa. Itelläni on kiinteä floikka silti alkaa joskus kielenvaihto tympiä vaikkei hirveästi tarvii säätää . On se helpompi hankkia se normaali kiinteä talla. Rock´n´Roll ain't noise pollution! |
Kyllä se floikka alkaa ennenpitkää vituttaa. Itelläni on kiinteä floikka silti alkaa joskus kielenvaihto tympiä vaikkei hirveästi tarvii säätää . On se helpompi hankkia se normaali kiinteä talla. Se että sua vituttaa floyd rose, ei tarkota sitä, että kaikkia vituttaa. Mulla oli useempia vuosia floyd roseja ja ne ei vituttanu. Sen sijaan mua alkaa joskus vituttaan jos pöydällä olevan kynän pää osottaa väärään suuntaan. Sillon pitää aina heti pistää se toiseen suuntaan, että saa mielenrauhan. Ja jos kaikista helpoimmalla haluaa päästä niin sillon kannattaa hommata haulikko. Tai turha vaiva, junat kulkee. |
Mandariini 08.07.2004 19:43:13 | |
---|
Mulla oli eka skeba floikallinen. Hermot meni sen säätämisessä totaalisesti. Kannattaa ensin opetella säädöt kiinteän kanssa. Toisaalta mulla menee kyllä melkein aina hermot säätämisen kanssa. Koskaan en oo täydellisiin säätöihin saanut kitaraa. Siksi säästän hermoni ja maksan 50 säädöistä. Floikkatallasessa menis sitte kielenvaihtoonki 50 ... Joopajoo.. uusavuton? Melkeen kaikki on pyllystä? |
LaXu 08.07.2004 19:56:22 | |
---|
|
januszian 08.07.2004 22:56:46 | |
---|
Joo, itelläni eka keppi oli Ibanez RG550 vuosimallia vitun vanha ja siinä oli tuommonen perushalpispaska floikka talla ja kyllä sen kanssa itkettiin muutamat ekat viikot kun se ei vaan pysynyt samassa vireessä kun kavereilla. Ja intonaation säätäminen niillä kiinteillä palikoilla on kovemmallekin jätkälle jännäkakan arvonen vastus. Mutta joo, palaten tilanteeseen, hyviä neuvoja on tullut mutta omasta kokemuksesta ja kaverin "taidot" tietäen ehdotan hänelle vahvaria jossa jo kaikki valmiina eli, puhas saundi, rock särö, hevi särö, efektit ja jalkapoljin eli Line6 tai muut vastaavat. (mitäs muita tollasia "valmiita paketteja" on muuten markkinoilla?") ja mä kaverille sanoin siitä floikasta ja päädyttiin ratkasuun, älä osta. Se ei sitten kuvasta sitä ilmeisesti osannut tulkita että tossa moinen on kuitenkin tossa S470:sessä. :) "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. |
januszian 08.07.2004 23:01:13 | |
---|
vielä vähän: Ja voihan sen floikka tallan "lukita" paikoilleen parempia päiviä oottelemaan... "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. |
januszian 08.07.2004 23:35:04 | |
---|
Tuota...Aristoteles eli Arska tuskin sanoi ihan noin tai jos sanoi, haluaisin tietää missä... EIHÄN!?!? :) "Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. |
Olli S. 08.07.2004 23:41:26 | |
---|
Joo, itelläni eka keppi oli Ibanez RG550 vuosimallia vitun vanha ja siinä oli tuommonen perushalpispaska floikka talla Eikös kaikkein vanhimmissakin ollut Edge-talla? Mielestäni se pitää todella hyvin vireen ja näyttää kelpaavan ihan nimimiehillekin. "Tehdään nyt neljä ryhmää ja molemmissa pitää olla molempia sukupuolia" -Liikunnanopettajani. RG550 myynnissä! |
LaXu 08.07.2004 23:49:41 | |
---|
Eikös kaikkein vanhimmissakin ollut Edge-talla? Mielestäni se pitää todella hyvin vireen ja näyttää kelpaavan ihan nimimiehillekin. Jep. Omassa vm. 1989 RG550:ssäni on Edge ja se ei todellakaan ole mikään halpispaska. Floikkien aatelia. Hyvin pelittää edelleen. |
Niskamies 11.07.2004 08:46:44 | |
---|
IMO noissa kaikissa Iboissa (mitä olen itse kokeillut, montaa ei tietty ole matkanvarrelle eksynyt) on niin pirun kevyt tatsi, tuossa olisi kerralla oikea keppi jolla kun opettelee soittamaan niin vot. Mä diggaan noiden Ibojen keveistä tatseista. Erittäin miellyttäviä ovat kaikki Ibat olleet mitä oon testannut, mutta jotenkin persoonallisuus puuttui. Sbassossa on 4 kieltä. Tai 6. |
Sintti 11.07.2004 09:48:24 | |
---|
Eikös kaikkein vanhimmissakin ollut Edge-talla? Mielestäni se pitää todella hyvin vireen ja näyttää kelpaavan ihan nimimiehillekin. Tämähän tässä juuri on, kun ihmiset ei osaa säätää sitä tallaa. Kyllä se floikka vireessä pysyy, kun sen vain osaa säätää oikein! Support your local terrorists |
Jackson Dinky 11.07.2004 15:59:32 | |
---|
Moro. Yks tuttava alottaa sähköisen mölyämisen. Oli kelannu seuraavaa settiä: - Ibanez S470BK keppi - Line6 Spider II 112 (mun suosittelema) Eikös tuossa Spiderissä tule joku poljinkin mukaan sitten? Entäpä Ibanez? Onko kokemuksia? Tai mahd. jopa setti ehdotuksia? Ideana hyvä puhdas, hyvä hevisärö ja muutama hassu efekti, chorus, delay, reverb jne. Budjetti melko matala. n. 900 Euroa. Eiköhän noilla pääse hyvin alkuun ja vähän pidemmällekin. Entäpä Ibanez? Onko kokemuksia? Itsellä on hyvät kokemukset. Hyvä merkkihän se Ibanezi. Jau jau! |
aristoteles666 06.06.2009 09:54:27 | |
---|
Feggy: Tuota...Aristoteles eli Arska tuskin sanoi ihan noin tai jos sanoi, haluaisin tietää missä... ikävä kyllä kahteenkin otteeseen elämässäni. |