leprechaun 28.10.2022 20:15:13 | |
---|
rintapek: Yks keksii pyörän. Toinen sit keksii akselin. Jonka jälkeen ei o vaikee keksiä vankkuria, jota vetämään voi valjastaa hevosen, jonka joku on keksinyt kesyttää. Sit keksitään laakerit, jousitus ja teli kymmenen tuhannen vuoden päästä huristellaan hevosettomilla vankkureilla jotka osaa lentää. Ei pyörän keksijä lentokonetta keksinyt eikä se historian hämärissä siinä vaiheessa olis ollut mahdollistakaan. Silti jokaisessa lentokoneessa on pyörät jotka on muodoltaan ihan samanlaiset kuin se ensimmäisenä keksitty kivikautinen pyörä. Niin se kehittyy taiteetkin. Ei tuhat vuotta sitten ollut mahdollista, että joku olis sanonut, että minäpä keksin tämmöisen kuin rokkenroll. Se keksittiin sit kun oli keksitty paljon sellaista joka mahdollisti rokkenrollin. Ei kukaan oikeestaan voi tehdä mitään hyödyntämättä jotain jo aikaisemmin tehtyä tavalla tai toisella. Oli pakko lainata koko juttu, oli hyvä. Pyörän kehitys on valtava; Pulterissahan se selitttiin aikanaan. Ensin keksittiin nelikulmainen pyörä. Sitten joku keksi kolmikulmaisen pyörän jossa oli vähemmän tömähdyksiä per kierros. Kiroan sen kuka keksi sähkökitaran särön. Nykyään kun tulee kaunis rakkausballadi niin eikös joku juutilainen pane sitten väliin "soolon" 100% säröllä sähkökitaralla. Edes nuoteista ei saa selvää. Meidän bändi koettaa mahdollisimman kuunneltavaa saundimaailmaa. Ei säröä. Ihan samaa mieltä tuosta "keksinnöt johtavat uusiin keksintöihin". Itsekin olen hyödyntänyt toisten keksintöjä käyttämällä niitä uudella tavalla uusiin vempeleisiin. |
leprechaun 28.10.2022 20:19:51 | |
---|
rintapek: Mullapa alkoi loma! Olen nyt ensimmäistä kertaa lomalla sitten vuoden 2012. Mitäs ihmiset lomalla ollessaan yleensä tekevät kun mulla on päässyt ihan kokonaan unohtumaan? Aloitin uuden harrastuksen kryotekniikan, sähköautojen, soittojen ja elektroniikan lisäksi; 3D printtauksen. On oma maailmansa eikä tule kalliiksi. Ja hyötyä siitä on ollut jo riittämiin. On tehty autojen varaosia, soittimien varaosia, sähköruohonleikkurin varaosia ja kaikkea kivaa. Suosittelen. |
leprechaun 28.10.2022 20:40:43 | |
---|
WanhaWetäjä: Kisastudiosta iltaa! 5 biisia takana ja 5 pitäs vielä jaksaa, huh. Kolmeen sanaan voisin tiivistää tähän astiset biisit lähes kaikki mutta käytetään lyhynnettä VVMP, ja tuomariston kommenteista nyt ei voi sanoa oikeastaan kuin että joopa joo tyhjää jorinaa ja muka muka kivaa meininkiä, ja tuo Ile Vainio...no comments. No nyt...Jiri Nikkisen biisisssa on jo jotain mielenkiintoisia musiikillisia elementtejä, kaveri voisi pärjätä myös Jeff Beck yhdennäköisyysskaboissa. Nai nai nai nunnuka lailaa X 2 laulaa Reetu...tämä on skandaali! Heti anteeksipyyntö alkuperäiskansalta, täh? Ei tähän voi oikeen mitään lisätä, karmeeta. No joo, tämä sai tuomaristonkin humoristisiiin kommentteihin. ..ttu eikö tää jo lopu, vielä 2 biisia...voihan vee tuota Ile Vainiota. Lefa vetää tapansa mukaan melkoisen laajalla vibraatolla, etten sanoisi, biisi on kuin Rainer Frimania jostain menneisyydestä, voihan helvata, saattaa kyllä faneille kelvata! Vielä yksi eli Kurre, nyt kuulemme varmaan hiukan tiheämpää vibraattoa. No joo, ihan ok ralli joka on jo sävelletty ja monta kertaa, kiva foni. Nyt riitti! Lopputulemana sanoisin että Jiri Nikkisen veto oli oikeastaan ainut minkä voisi kuulla toisenkin kerran, muut olivat niin moneen kertaa kuultua huttua tai tylsän tappavaa kone"poppia", mutta sitähän tämä laji on. Satuin kuulemaan nuo ja olen samaa mieltä. Minkäköhän takia hyviä biisejä ei enää oikein tule.... Lefasta on pakko sanoa että olimme jossain soittelemassa ja Lefa lauloi pari biisiä kanssamme. Lauloi ihan hyvin eikä ollut häiritseviä tekijöitä laulussa. Yhden nuotin soitin väärin muttei mulkaissut pahalla vaan ihan hymyillen. Yritin painua kyyristyen maanrakoon. Sanoit joskus tuosta tanssibändikilpailun voittajasta että "tähänkö on tultu... vai jääty" joka on hienosti sanottu. Samaa mieltä. Mutta eikös tuo Myrskis ole Heitor VillaLobosin biisi alkujaan? Satuin kuulemaan sen joskus ja jopa osat olivat samanlaiset. Voin olla väärässäkin. Tai jotain. |
The 1 31.10.2022 19:06:27 (muokattu 08.11.2022 21:37:43) | |
---|
Pate teki hyvin kun jäi eläkkeelle. |
Anonymous-jazz 09.11.2022 05:48:23 | |
---|
The 1: Pate teki hyvin kun jäi eläkkeelle. Entäs jos sillä käykin niin, ettei sillä riitä kohta enää taiteilijaläke viinaan. Joten on tehtävä taas lisää keikkoja. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
rintapek 10.11.2022 12:48:45 | |
---|
Plääh. Tän viikon trubaduotreenit peruuntui. Pitänee illalla alkaa vääntää pohjia tuleviin musanäytteisiin, että jotain tulis tehtyä. Tai sit vaan möllöttelen sohvalla, otan lunkisti ja nautiskelen vapaapäivästä. Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä.
Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita. |
Anonymous-jazz: Entäs jos sillä käykin niin, ettei sillä riitä kohta enää taiteilijaläke viinaan. Joten on tehtävä taas lisää keikkoja. Eihän Pate keikkailua ole lopettamassa an sich, vaan lopettamassa Popedan nokkamiehenä. "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." |
The 1 10.11.2022 19:44:32 | |
---|
Pate on lopettamista Popedan solistina ja se on niin vaativa homma että kukaan ei ymmärrä sitä vastuun määrää mitä Patelle on Popedassa on ollut 45 vuotta . se että se bändi vetää hyvin joka ikinen keikkaa ja saa siitä palautteen ja vielä saavat palkan siitä mitä tekivät. Pate Mustajärvelle voi jokainen nostaa hattua tai lippalakkia niin teen minä ainakin T. Tesoman Hessu. |
The 1 10.11.2022 19:58:32 (muokattu 10.11.2022 20:13:42) | |
---|
Minusta Popedan pitäisi uudiustua kitaristi pitäisi vaihtaa "petander" tyylinen kitaristi Lacu on tanakka rumpali basisti munat omaava soittaja ja laulajiahan riittää nostamaan saapasta. PS. tätä minä en myös ymmärrä että Toikka hieno ihminen rekisteröidä Yö yhtyeen itselleen samoin kuin voisi käydä costellon tapauksessa hei pientä haloota. |
rintapek 10.11.2022 20:37:24 | |
---|
No enhän mä sit mitään musanäytepohjia tehny. Enkä möllötellyt sohvallakaan. mä tein biisin. Haluatteko kuulla sen? Tuskin, joten ei o pakko painaa tota linkkiä. https://maihinnousu.net/s/32310Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä.
Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita. |
Anonymous-jazz 10.11.2022 20:41:48 | |
---|
Funkånaut: Eihän Pate keikkailua ole lopettamassa an sich, vaan lopettamassa Popedan nokkamiehenä. Juu näinhän se oli "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Anonymous-jazz 10.11.2022 20:42:33 | |
---|
Mistähän se vara Pate sitten löytyy Popedaan ? "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
The 1 10.11.2022 20:48:22 | |
---|
Vara patea ei löydy mistään. Popedan tai onkun vastaavan on tehtävä samat jalanjäljet mitä teki Pate ja Popeda. |
The 1 10.11.2022 20:49:41 (muokattu 25.11.2022 18:34:42) | |
---|
Tampereella on kaksi kovaa joukkuetta mutta vain Ilves murisee. |
Tankero 01.12.2022 20:58:59 | |
---|
The 1: Tampereella on kaksi kovaa joukkuetta mutta vain Ilves murisee. Nimenommaa ja se murina loppuu pleijareihin ja se toinen jatkaa päätyyn. Humppajyrä |
artope 02.12.2022 07:52:26 | |
---|
Tankero: Nimenommaa ja se murina loppuu pleijareihin ja se toinen jatkaa päätyyn. Niin juuri, tai murisee näin syksyllä ja vikisee keväällä! "Siwa-stemma - yllättävän lähellä" |
WanhaWetäjä 02.12.2022 12:43:00 (muokattu 02.12.2022 13:24:09) | |
---|
artope: Niin juuri, tai murisee näin syksyllä ja vikisee keväällä! Jaa, ei se viime kevät ihan huonosti mennyt ja näin syntyperäisenä trelaisena seuravalinta tehdään jo lapsena, usein sen mukaan mikä seura milläkin asuinalueella vakuttaa. Itse pelasin Viinikan Ilveksessä D-junnuissa ja kentän laidalla asui mm Lasse Oksanen. Raipe taas oli alun alkaen KooVeen mies, kuten aika moni trelainen kiekkoilija ja nousee sieltä vieläkin huippuja. Harrastelätkää tuli lätkittyä aikuisiällä, siellä oli entisiä Ipan ja Tapparan miehiä sulassa sovussa kunnes tuli paikallismatsi. Jos Tappara voitti niin voi vttu sitä nälvimisen määrää ja sama tuntuu teillä Tappara-faneilla jatkuvan edelleen. Toki hiljaista on ollut viime vuodet paikallistaistojen suhteen porkkanapöksyjen leirissä, täh? Mulle on aivan vtun sama mitä Treen seuraa joku ei trelainen saati turkulainen kannattaa jolla ei ole paikkakunnan kiekkokulttuurista mitään käsitystä. Tappara on kirosana jota ei meidän perheessä käytetä ja " Life is life" ehkä universumin hirvein renkutus. Jos Ipaa ei olisi niin kyllä mä Kärppien suuntaan kannatukseni laittaisin. Aivan mahtavia ne Kärppien mestaruudet kun Tappara pudotettiin jatkoaikamaaleilla, oli se niiiiiin nan naa naa na nannaa, täh? Lätkä on bisnesta ja Treella menee sen suhteen aika lujaa, kaksi hyvää seuraa samassa kaupungissa on aika iso etu muihin verraten. EDIT En käy matseissa koska valtaisa turakaistihentymä ja sen aiheuttama hirveä meteli ja älämölö sekä ennen matseja oleva valo/melushow ei kiinnosta. C Morelta voi katsoa matseja joko suorana tai milloin vaan huvittaa tallenteina. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Epämuusikko 02.12.2022 13:38:15 | |
---|
Huomenna Hankasalmella luvassa rautalankapohjaista asiaa. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
The 1 03.12.2022 00:12:49 (muokattu 03.12.2022 00:17:01) | |
---|
Onko siellä pohjanpilkit taas. -Minä olen aina miettinyt mitä se rautalanka on kun soitetaan. |
The 1 03.12.2022 00:51:56 (muokattu 03.12.2022 00:57:57) | |
---|
Areenan viehätys ei kiinosta minua pätkääkään. Minulle riittää kun nään Ylen Teksti tv se riittää. |