Funkånaut 07.11.2022 12:18:18 | |
---|
Henri Henri Olavi: Mä en ota kavereikseni ketään jotka eivät työskentele Applen laitteilla tai muuten käytä Applen laitteita elämässään. Eipä taida kummoinen menetys olla kenellekään heh heh "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." |
rintapek 07.11.2022 12:52:56 | |
---|
sepisti: Appleen siirtyminen on aina... Massimiehenä voisit kustantaa minulle uuden näppäimistön tämän kahvipyrskähdyksestä kärsivän tilalle. Itsehän moraalis-filosofisissa pohdinnoissani olen päätynyt siihen, että kun musiikkini on joka tapauksessa ihampaskaa, niin tekemällä sitä satasella käytettynä ostetulla Asuksella se on edes kustannustehokasta ihampaskaa. Tämän lisäksi voin aina jatkaa elämistä siinä luulossa, että musiikkini muuttuisi paremmaksi jos minulla vain olsi varaa parempaan, puhumattakaan siitä miksi se voisi muuttua jos kelpaisin Appleirin jäseneksi, mihin lähihoitajan kanssa seurustelevalla ei luonnollisestikaan ole mitään asiaa. Teenkin vain kevyttä musiikkia koska koneeni tuskin jaksaisi mitään raskasta. Jos siirryn raskaampaan musiikkiin kuten rautalankaan, tai jos tämä nykyinen saa jostain sen latenssitartunnan niin pitänee kaivaa kuvetta ja ostaa uusi tai kääntyä rahallisia korvauksia vastaan sellaisten puoleen joilla jo on riittävästi sitä Applea. Eikös ne Piitlesitkin tehty semmoisella Applella? Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä.
Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita. |
Funkånaut 07.11.2022 13:03:34 (muokattu 07.11.2022 21:06:31) | |
---|
Mut joo, aiheeseen viitaten välillä on ompun ostelu käynyt mielessä. Nykyisen koneen sain niin edullisesti, että edes pistämällä kolminkertainen hinta omppuun ei olisi saanut saman kaliiberin konetta samaan hintaluokkaan. Mutta ensi kerralla konetta päivittäessä tilanne voi tietenkin olla eri, eikä pidä ottaa kuin omat tarpeet huomioon. Nykyisellä Windows 11 -läppärillä kaikki pyörii kivasti; musatouhuni eivät kyllä ole erityisen raskaita joka auttanee. Vielä pitäisi hankkia ulkoinen ssd-kovalevy, jolle voisi siirtää suurimmat tiedostot pois kuluttamasta sisäistä muistia. Projektien raidat tallennan jo ulkoiselle, mutta vielä ei ole ssd siinä käytössä. "Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni." |
Mikael 07.11.2022 18:49:07 | |
---|
Ah, muusikoiden.net. Asialinjalla jo vuodesta... Fuzz is Clean! |
Krice 07.11.2022 22:53:00 | |
---|
sepisti: Yksi juttu mitä köyhät tai Krice ei tajua, niin mac-tyypin ei tarvitse murehtia, mitä tekee MBP:n "sulaneelle" muistille tai kiintolevylle. Aina on nimittäin paalua uuteen koneeseen. Jos Applella on joku korjaussysteemi tuohon niin piirilevyn vaihto on varmasti ainakin jonkin verran halvempaa kuin uuden koneen ostaminen, mutta en usko että yhtä halpaa kuin PC:n osien vaihto. Mielenkiintoista nähdä miten kauan esim. M1:n kiintolevy kestää. Jos käyttää ohjelmia sillä tavalla, että muisti swappaa levylle paljon niin käyttöikä voi olla yllättävän lyhyt. Toisaalta Mac on ollut suosittu ammattikäytössä, jossa tosiaan ostetaan uusi kone jos vanha hajoaa, koska sillä tehdään rahaa. Mutta en usko että kukaan täällä tekee rahaa musiikilla, se olisi jo pieni ihme. |
Milkop 08.11.2022 20:17:44 | |
---|
Mikael: Ah, muusikoiden.net. Asialinjalla jo vuodesta... Kieltämättä huumorin kukka on se kaunein kukka :) "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
Mikael 09.11.2022 18:38:28 (muokattu 09.11.2022 18:45:25) | |
---|
Asensin tänään toisen sisäisen koviksen ja hienosti toimii. Nyt on SSD-kovistilaa 512+1024Gt. Ostin samalla kertaa 16 Gt lisää keskusmuistia ja loppulasku oli 177€. Kattelin et uuteen MacBookPro:hon samankokoiset päivitykset tilattaessa olis 600€ :O. On kyllä kiva kun on sisäinen audiolevy erikseen :D MacBookeihin ei taida kahta sisäistä kovalevyä taida edes saada. Fuzz is Clean! |
Paikkari 09.11.2022 18:50:49 | |
---|
Ite tekaisin uuden pöytäkoneen tuossa loppukesästä.Prossuksi i9-12900-k ja 64 gt DDR4 muistia. Vesijäähyllä ei tuulettimet turhia ulise miksauspöydän alla, kun sekin oman elämänsä pitää. Itellä ei ole luottoa noihin läppäreihin, kun noita tehotyöasema läppäreitä tullut jo jokunen sulatettua. i9-12900K, PT 2022.10, Yamaha DM2000v.2,Yamaha AIC-128D, 3x MY 16 AUD, SSL Full Subscription. |
Mikael 09.11.2022 19:09:55 (muokattu 09.11.2022 20:04:48) | |
---|
Paikkari: Ite tekaisin uuden pöytäkoneen tuossa loppukesästä.Prossuksi i9-12900-k ja 64 gt DDR4 muistia. Vesijäähyllä ei tuulettimet turhia ulise miksauspöydän alla, kun sekin oman elämänsä pitää. Itellä ei ole luottoa noihin läppäreihin, kun noita tehotyöasema läppäreitä tullut jo jokunen sulatettua. Mullakin on studiossa pöytäkone (omassa kaapissaan), mut mun hommissa pitää pystyä tekemään töitä muuallakin kuin studiolla. Läppärillärillä tulee itseasiassa nykyään tehtyä suurin osa miksaamisestakin + tietty kaikenmoinen editointi, lokaatioäänittäminen ja konemusapuuhastelu... studiossa tulee enempi lähinnä vaan äänitettyä. Fuzz is Clean! |
sepisti: Ps. Kiitos muusikoiden.nettiin hyväksymisestä, seuraan, ja että itse soittelen raskaampaa musaa ja tietenkin bluussia. Loppukaneetti sinetöi plussan :D Krice: Mutta en usko että kukaan täällä tekee rahaa musiikilla, se olisi jo pieni ihme. Se että sinä et tee, ei tarkoita että kukaan ei tekisi. Once is a mistake, twice is a jazz |
mike tapping 17.03.2023 13:41:23 | |
---|
Juu juu wanha on mutta ajattelin jakaa omat fiilikset aiheesta. Mulla on ollut nyt viisi vuotta itse kasaamani desktop-pc kotiäänittely + sekalaisessa muussa käytössä. Ekan sukupolven AMD R5 / 16Gt RAM / GTX1060 / m.2 ssd-järjestelmälevynä ja muille softille pari muuta ssd-lättyä / kaksi FullHD-näyttöä työpöytänä. Hyvin on pärjännyt ja pärjäisi vieläkin mutta toinen näytöistä alkoi jokin aika nikottelemaan joten päätin siirtyä läppäriin helpomman liikuteltavuuden vuoksi. Nopea selaus tarjonnasta näytti, että tonni pöytään saadakseen "itselle riittävän" masiinan. Hieman tuntui jyrkältä joten mietin vaihtoehtoja ja päädyin ostamaan outletista Asus Vivobookin (esittelykone) viime vuoden väreissä. On 10gen i5, 500Gt m.2 lätty ja 8Gt muistia, mutta löytyy paikka lisämuistille. Laitoin äsken tilaukseen toisen 8Gt muistin ja Samsungin T7 usb-c ssd-levyn. Näillä pitäisi pärjätä seuraavat viisi vuotta. Rahaa on mennyt vajaat 600 euroa ja kun sähkölaskussakin säästää varmaan parikymppiä (vuodessa) niin tämähän on silkkaa säästöä! :D Vivobookilla ei toki mitään pelailla, mutta siihen hommaan mulla on nykyisin pleikkari. :) |