Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5370 371 372 373 374419 420 421 422 423
Laulava Kylätohtori
04.11.2022 19:28:45
Kuha: Onnea, hienon näköinen on. Harmi kun näitä ei juuri koskaan pääse kokeilemaan, paitsi tilaamalla. T. Essi-patu

https://muusikoiden.net/dyn/users/176064.jpg

Ai ai aiii, mikä kokoelma... *slurps*
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Simeonii
04.11.2022 19:28:48
Kuha: Onnea, hienon näköinen on. Harmi kun näitä ei juuri koskaan pääse kokeilemaan, paitsi tilaamalla. T. Essi-patu

https://muusikoiden.net/dyn/users/176064.jpg

Joo, hiukan riski peliä on. Tällä kertaa kannatti. Tervetuloa Kouvolaan testaamaan jos tälle suunnalle satut.
McNulty
05.11.2022 15:42:15
Bright Onion Pedalsilta saapui heidän Dual Remote Looper.
Valitsin tietysti väriksi pinkin ja siihen pinkit ledit.

Täytyy kyllä kehua kuinka sujuvasti ja nopeasti James Murphyn brittilafka toteutti ja toimitti. Ihan turhaan odottelin GigRigin vastaavaa Remote Loopy 2 lähes vuoden, eivätkä vieläkään ole saaneet artikkelia varastoon.

Täältä siis vahva suositus Bright Onion Pedalille. Valikoimaa on yksinkertaisista tap tempo painikkeista ja A/B-bokseista erilaisiin switchereihin ja looppimokkuloihin.

https://www.dropbox.com/s/mm0amsras … 6a/IMG_20221104_183726-01.jpeg?dl=0
moving in stereo
McNulty
05.11.2022 15:45:19
lukeman: Tuossa sellainen oli satkulla myynnissä. Ehditkö napata?

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1778573

En ehtinyt, perhana. Taisin missata muutamalla minuutilla.
moving in stereo
Antsa Lipsanen
06.11.2022 12:13:33
Hupsista, ostin Kemperiin ToneJunkiesilta tuommoisen EverythingPackin, kun oli mielestäni niin edullinen. Tuossa on mukana kaikki kyseisen toimijan styrkkari-packit. Niitä on aika monta Olisikohan tuossa toviksi roplattavaa nyt sitten.
MusikMan
07.11.2022 14:29:26
Noin kolmen viikon odotuksen jälkeen kotiutui Pariisista Music Man Luke II 2006 Limited Edition. Yli puolet toimitusajasta kului Postnordin eri terminaaleissa jäkittäessä.

https://muusikoiden.net/dyn/users/176079.jpg
"When in doubt... C4!"
opel99
07.11.2022 15:42:10
MusikMan: Noin kolmen viikon odotuksen jälkeen kotiutui Pariisista Music Man Luke II 2006 Limited Edition. Yli puolet toimitusajasta kului Postnordin eri terminaaleissa jäkittäessä.

https://muusikoiden.net/dyn/users/176079.jpg

hieno luke,oli varmasti turhauttavaa nähdä että keppi oli jumissa kuljetuksessa eikä ollut sinulla soitossa.
ei se ikä vaan asenne
MusikMan
07.11.2022 19:19:24
opel99: hieno luke,oli varmasti turhauttavaa nähdä että keppi oli jumissa kuljetuksessa eikä ollut sinulla soitossa.

Kiitos! Suomalaiset firmat on kyllä tänä syksynä tehnyt parhaansa mun Luke kauppojejen sössimiseksi. Tämä tosiaan tuli sentään pitkän kaavan mukaan perille.

Lokakuussa Osuuspankin järjestelmähäiriön vuoksi toinen Music Man diilini peruuntui. Espanjassa tuli myyntiin -97 Luke 1 Pearl Blue värisenä todella hyvään hintaan. Tarjouduin ekana ostamaan kitaran pyyntihintaan, mutta myyjän vaatimus oli nopea Sepa-maksu, koska hän tarvitsi kertomansa mukaan rahoitusta toiseen kitarakauppaan. No tuossa haisi heti Härmän pojan nenään huijaus, mutta Zoom-session yms. varmistusten jälkeen luottamus syntyi ja tein Sepa-tilisiirron, jonka piti olla vastaanottajan tilillä seuraava päivänä.

OP:n järjestelmähäiriön vuoksi rahat olivat Espanjassa vasta 7 (!!!) päivän päästä. Myyjä oli joutunut myymään pikapikaa paikallisesti erään toisen kitaransa uutta rahoittaakseen, ja ilmoitti mulle palauttavansa rahat ja pitävänsä Luken. Rahat olivat takaisin tililläni seuraavana päivänä.

Vitutti todella rankasti, sillä Luke 1:ä on maailmalla myynnissä järjellisellä pyynnillä todella vähän. Esim. eBayn hinnat (lähinnä Japanissa) on tosi kovia. Pankin vaihto ei ole koskaan ollut niin lähellä, kun tuossa vitutuksessa.
"When in doubt... C4!"
opel99
07.11.2022 20:29:20
MusikMan: Kiitos! Suomalaiset firmat on kyllä tänä syksynä tehnyt parhaansa mun Luke kauppojejen sössimiseksi. Tämä tosiaan tuli sentään pitkän kaavan mukaan perille.

Lokakuussa Osuuspankin järjestelmähäiriön vuoksi toinen Music Man diilini peruuntui. Espanjassa tuli myyntiin -97 Luke 1 Pearl Blue värisenä todella hyvään hintaan. Tarjouduin ekana ostamaan kitaran pyyntihintaan, mutta myyjän vaatimus oli nopea Sepa-maksu, koska hän tarvitsi kertomansa mukaan rahoitusta toiseen kitarakauppaan. No tuossa haisi heti Härmän pojan nenään huijaus, mutta Zoom-session yms. varmistusten jälkeen luottamus syntyi ja tein Sepa-tilisiirron, jonka piti olla vastaanottajan tilillä seuraava päivänä.

OP:n järjestelmähäiriön vuoksi rahat olivat Espanjassa vasta 7 (!!!) päivän päästä. Myyjä oli joutunut myymään pikapikaa paikallisesti erään toisen kitaransa uutta rahoittaakseen, ja ilmoitti mulle palauttavansa rahat ja pitävänsä Luken. Rahat olivat takaisin tililläni seuraavana päivänä.

Vitutti todella rankasti, sillä Luke 1:ä on maailmalla myynnissä järjellisellä pyynnillä todella vähän. Esim. eBayn hinnat (lähinnä Japanissa) on tosi kovia. Pankin vaihto ei ole koskaan ollut niin lähellä, kun tuossa vitutuksessa.

Voin kuvitella sen ketutuksen kun unelmien keppi menee sivusuun pankin sekoilun takia,en tiennytkään että luke ykköset on hinnoissaan nykyään
ei se ikä vaan asenne
Jucciz
07.11.2022 23:58:57
MusikMan: Kiitos! Suomalaiset firmat on kyllä tänä syksynä tehnyt parhaansa mun Luke kauppojejen sössimiseksi. Tämä tosiaan tuli sentään pitkän kaavan mukaan perille.

No eikö tuon nyt pitäisi tosiaan olla viimeinen niitti vaihtaa OP:stä johonkin oikeaan pankkiin? ;)
Laulava Kylätohtori
08.11.2022 10:37:22
Jucciz: No eikö tuon nyt pitäisi tosiaan olla viimeinen niitti vaihtaa OP:stä johonkin oikeaan pankkiin? ;)

Ja mikä on oikea pankki? Itse OP:n asiakkaana täytyy kyllä sanoa, että eipä tulisi mieleenkään vaihtaa pankkia.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
MusikMan
08.11.2022 13:55:48
Laulava Kylätohtori: Ja mikä on oikea pankki? Itse OP:n asiakkaana täytyy kyllä sanoa, että eipä tulisi mieleenkään vaihtaa pankkia.

Just näin - kitaroita on maailman sivut pullollaan, mutta on vain yksi OP :-) Tuo pankin vaihto on perus asuntovelalliselle kuitenkin aika iso ponnistus. Ja sitä paitsi sivu suun mennyt kauppa tarkoittaa, että etsiminen jatkuu. Ja sehän on kuitenkin suurin osa nautintoa. Soittaminen is so overrated!
"When in doubt... C4!"
Lifelover
08.11.2022 17:39:57
MusikMan: Vitutti todella rankasti, sillä Luke 1:ä on maailmalla myynnissä järjellisellä pyynnillä todella vähän. Esim. eBayn hinnat (lähinnä Japanissa) on tosi kovia. Pankin vaihto ei ole koskaan ollut niin lähellä, kun tuossa vitutuksessa.

Kannattaa kiertää kaukaa noi ebayn japanilaisten myyjien ilmoitukset. Kyseiset soittimet on jossain musaliikkeessä myynnissä ja nämä "välikädet" kauppaa niitä tyhmille länkkäreille hirveällä ylihinnalla ja pitää sitten voitot itsellään.
No love for killer babies
L.H
08.11.2022 21:18:14 (muokattu 08.11.2022 21:19:09)
Piti ostaa 1x12 kaappi, ostin Riveran 2x12 v30 kaapin. Totesin että muuten hyvä, mutta kyllä sille 1x12 kaapille olis kanssa käyttöä. Ostin Scumback M75 kajarin ja ajattelin, että hankin tyhjänä sen 1x12 kaapin -> ostin Zillan 2x12 v30/g12h fatboyn.
MusikMan
08.11.2022 21:19:46
Lifelover: Kannattaa kiertää kaukaa noi ebayn japanilaisten myyjien ilmoitukset. Kyseiset soittimet on jossain musaliikkeessä myynnissä ja nämä "välikädet" kauppaa niitä tyhmille länkkäreille hirveällä ylihinnalla ja pitää sitten voitot itsellään.

Näin olen ymmärtänyt. Kaikki japanilaiset (sekä yritykset että yksityiset) eivät välttämättä ole valmiit myymään ja lähettämään soittimiaan kv-asiakkaille. Tuo kuvio on synnyttänyt eBay:n eräänlaisia japanilaisia guitar brokereita, jotka käyttävät alkuperäisen myyjän kuvia, ja listaavat soittimet ikään kuin ominaan eri kansainvälisille alustoille. Ja lopputuloksena on samasta soittimesta identtisillä kuvilla parhaimmillaan 10 eri hintaa ja myyjää.
"When in doubt... C4!"
Antti1
08.11.2022 21:20:07
Riveran 412 on kyl yksi parhaimpia kaappeja, joita mä oon itse käyttänyt. Ei sellaisia mörssäreitä vaan jaksa, vaikka samahan se olisi jossain treeniksellä toki asuttaa.
MusikMan
08.11.2022 21:28:14
Kontiak: Ovatko japanialaiset kuinka tarkkoja noiden pyyntiensä kanssa? Jos siis tarjoaa jotain, niin antavatko kaupan käydä vai pitävätkö kurinalaisesti numeroista kiinni?

Etenkin eBayssä tuon guitar broker kuvion vuoksi Japanissa hinnat on tosi pitkiä, eikä oman kokemuksen mukaan tinkimisvaraa ole, koska välissä on tuo ylimääräinen koura. Tabeja on tullut Japanista tilattua paljon ja kaikki on ostettu Buy It Now -periaatteella, kun eivät ole tinkimisviesteihin edes vaivautuneet vastaamaan.

Japanissa on kyllä lukuisia kauppoja, kuten esim. Ishibashi, jossa soittimet on hinnoiltaan kilpailukykyisiä. Toki ALV:t ja tullit nostavat hintaa ja estävät sen, että loppupeleissä ei kannata tilata normitavaraa, vaan jotain uniikkia ja erikoisempaa, mitä EU:n sisällä on vähemmän tarjolla.
"When in doubt... C4!"
L.H
08.11.2022 21:37:51
Antti1: Riveran 412 on kyl yksi parhaimpia kaappeja, joita mä oon itse käyttänyt. Ei sellaisia mörssäreitä vaan jaksa, vaikka samahan se olisi jossain treeniksellä toki asuttaa.

Kyllä toi 2x12 on kanssa jo aika möhkäle, mutta se saa asua tuolla kellarissa, niin eipä se paino onneksi haittaa. Ainoa järjellinen peruste tälle kaappien haalimiselle oli se, että nyt joutaa yksi kaappi pysyvästi treenikselle ja plussaa toki sekin, ettei tarvitse himassakaan roudata, kun saa yhden kaapin olkkariin ja toisen kellariin.
Antti1
08.11.2022 21:46:43
Oikea peruste. Joka kämpässä, huoneessa, treeniksellä ja muualla omat kamansa soittimista alkaen. Roudaaminen ei maistu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)