Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line6 Helix
1 2 3 4 562 63 64 65 6670 71 72 73 74
aristoteles666
25.07.2022 10:50:14 (muokattu 25.07.2022 11:05:26)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PekkaM: Ilmeisesti Helixiä voi käyttää USB:n yli myös MIDI-ohjaimena?
 
Osaisko joku kertoa lyhyesti, että miten se tapahtuu? Käytän tätä laitetta ASIO-interfacenä kun rämpyttelen Neural DSP standalone plugarien kautta ja kelailin, että samallahan tuolla voisi varmaan vaihtaa presettejä sun muuta kun hiirellä se on vähän nihkeää.
 
Miten alkuun?

 
video auttaa
https://www.youtube.com/watch?v=simaPS7dzLw
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
rumpali-isti
25.07.2022 21:52:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyssäriä:
 
Minulla on osalla keikoista käytössä monitorointitarkoituksiin kitarapäättäri ja 1x12" kaappi. Kaappia ei mikitetä, eli pöytään menee signaali vain suoraan Helixistä. Olen tällä hetkellä ratkaissut asian niin, että minulla on signaaliketjussa toiseksi viimeisenä blokkina IR, jota ennen on send-blokki. Vedän siis signaalin päätevahvarille efektiloopin yhdestä sendistä. Tämä toimii erittäin hyvin silloin, kun en tarvitse pöytään stereosignaalia.
 
Kuitenkin näin haluaisin joissain tapauksissa tehdä. Ongelmani siis on, että nuo IR:t ovat monoblokkeja, joiden läpi mennessään signaali muuttuu monoksi. Stereona soittaessa stereoefektit on siis sijoitettava ketjuun IR:n jälkeen. Onko mitään kikkaa millä saisin napattua signaalin kitaravahvarille ilman IR:ää ja efektien kanssa, ja pöytään signaalin jossa myös IR-palikka on mukana?
 
MustaKissa
26.07.2022 05:15:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rumpali-isti: Kyssäriä:
 
Minulla on osalla keikoista käytössä monitorointitarkoituksiin kitarapäättäri ja 1x12" kaappi. Kaappia ei mikitetä, eli pöytään menee signaali vain suoraan Helixistä. Olen tällä hetkellä ratkaissut asian niin, että minulla on signaaliketjussa toiseksi viimeisenä blokkina IR, jota ennen on send-blokki. Vedän siis signaalin päätevahvarille efektiloopin yhdestä sendistä. Tämä toimii erittäin hyvin silloin, kun en tarvitse pöytään stereosignaalia.
 
Kuitenkin näin haluaisin joissain tapauksissa tehdä. Ongelmani siis on, että nuo IR:t ovat monoblokkeja, joiden läpi mennessään signaali muuttuu monoksi. Stereona soittaessa stereoefektit on siis sijoitettava ketjuun IR:n jälkeen. Onko mitään kikkaa millä saisin napattua signaalin kitaravahvarille ilman IR:ää ja efektien kanssa, ja pöytään signaalin jossa myös IR-palikka on mukana?

 
Hmm, pikaisella pohdinnalla tuollaisessa tapauksessa kannattaa pöytä kytkeä Main Outeihin ja kitarapäättäri Sendiin. Sit laittaa Sendin efektien jälkeen, jolloin signaali lähtee vahvarille. Sendin jälkeen sitten tekee 2 IR 1024 blockia ja splittaa signaalin ja Split Y:ssä Balance A Left 100 ja Balance B Right 100. Sitten signaalien yhdistyessä IR:ien jälkeen Mixer-blockissa taas A Pan Left 100 ja Balance B Right 100 jotta signaali pysyy stereona pöytään mennessä.
Ja syy minkä takia joutuu tekeen tuollaiset kytkennät on Sendin Dry Through-säätö, jonka avulla signaali jatkaa laitteen sisällä vaikka fyysisestä Sendistä lähteekin muualle. Eli käytännössä saa ylimääräisen Splitin jos ei tarvitse FX loopia.
Muuten joutuisi laitteen sisällä Splittaamaan kahdesti että sais ei-IR signaalin maineista kitarapäätteeseen ja erillisen pöytä-Sendin jossa toinen splitti stereo-IRää varten. Ja ainakaan HX Stompit ei salli tuplasplittiä, ainoastaan yhden Split blockin koko signaaliketjun aikana.
Eli tuollain: https://www.dropbox.com/s/i3it2j6b7 … A4n%20ja%20p%C3%A4%C3%A4tteelle.png
 
Olipa kerran kissa ja paljon soittokalustoa.
PekkaM
27.07.2022 13:18:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: video auttaa
https://www.youtube.com/watch?v=simaPS7dzLw

 
Lyhykäinen ja pintapuolinen video mutta kyllähän se tuosta alkoi avautumaan intuitiivisesti lähestyen. Aika kryptisiä ajoittain nämä signaalityypit ja ne arvot mitä pitää missäkin lähettää mutta nyt vaihtuu plugarissa presetti eteen ja taakse, wahi pelaa ja aktivoituu toe switchillä ja useimmin käytetyt presetit on tuossa pikavalintoina. Ja kaikissa siististi näkyy Helixin näytöillä teksti :)
 
18is9
28.07.2022 09:32:31 (muokattu 28.07.2022 12:17:37)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

18is9: Hyvä pointti! Toinen on nyt usb 2.0 ssa ja toinen 3.2:ssa.
 
Siirsin kaikki samaan 2.0 -porttiin hubin kautta ja ainakin nyt pelittää. Tämä tosin tuntuu manifestoituvan aina välillä miten sattuu.

 
Ei tämä muuten loppupeleissä auttanut. Nyt on Helix LT ja näppäimistö samassa 2.0 -portissa ja kirjoittaminen on edelleen välillä mahdotonta jos Helix on päällä. Läppärissä ei ole kuin yksi USB 2 -portti joten alkaa olla eri kombinaatiot kokeiltu.
 
Tämä on siitäkin ihmeellinen homma että voi olla että laitteet ovat sulassa sovussa päivän ja sitten tuo vammailu alkaa aivan yhtäkkiä, eikä siihen auta buuttailut tai USB-hubin irroittelut. (siis ei auta että boottaa koneen, eikä auta että boottaa helixin, eikä auta että käyttää näppistä irti)
 
EDIT: Näyttää että Line 6:n USB-ajurien uudelleenasennus ainakin hetkellisesti korjasi ongelman.
 
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Jaketsu
05.08.2022 00:51:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosituksia aktiivi-PA -kaiuttimista Helixin kaveriksi? Ja nimenomaan siis treeni/keikkakäyttöön, jossa käyttisin moista omana kulmamonitorina. Kotona tulee sitten soiteltua studiomonitorien ja kuulokkeiden läpi. Budjetti on alta 500e uutena ja vielä sellainen preferenssi on mielessä, että käyttisin tuota myös trubakeikoilla ainona ämyrinä (nyt on tullut käytettyä Yamahan Stagepas 600bt -settiä näissä hommissa, mutta on sellainen kutina, että yksi aktiivikaiutinkin riittäisi pieniin tiloihin?) Tähän mennessä olen silmäillyt Yamahan DBR12:ta tai EV:n ZLX12P:ä. Kiitos jo etukäteen.
 
rocky0
05.08.2022 09:44:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaketsu: Suosituksia aktiivi-PA -kaiuttimista Helixin kaveriksi? Ja nimenomaan siis treeni/keikkakäyttöön, jossa käyttisin moista omana kulmamonitorina. Kotona tulee sitten soiteltua studiomonitorien ja kuulokkeiden läpi. Budjetti on alta 500e uutena ja vielä sellainen preferenssi on mielessä, että käyttisin tuota myös trubakeikoilla ainona ämyrinä (nyt on tullut käytettyä Yamahan Stagepas 600bt -settiä näissä hommissa, mutta on sellainen kutina, että yksi aktiivikaiutinkin riittäisi pieniin tiloihin?) Tähän mennessä olen silmäillyt Yamahan DBR12:ta tai EV:n ZLX12P:ä. Kiitos jo etukäteen.
 
Soitin ite onnistuneesti Harley Bentonin FRFR-kaiuttimen kanssa treeniksellä ja mökää ois riittänyt varmasti enempi kuin hyvin keikalle. Jos vähän laadukkaampaa mallia halajaa niin Headrushin pöntöt pitäis olla kovia!
 
Tami
05.08.2022 11:59:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaketsu: Suosituksia aktiivi-PA -kaiuttimista Helixin kaveriksi? Ja nimenomaan siis treeni/keikkakäyttöön, jossa käyttisin moista omana kulmamonitorina......vielä sellainen preferenssi on mielessä, että käyttisin tuota myös trubakeikoilla ainona ämyrinä (nyt on tullut käytettyä Yamahan Stagepas 600bt -settiä näissä hommissa, mutta on sellainen kutina, että yksi aktiivikaiutinkin riittäisi pieniin tiloihin?).
 
Tähän ei varmaan oikeaa vastausta taida olla. Mä olen käyttänyt RCF310 kajaria, sitten on semmoinen headrushin FRFR-laatikkokin ollut ja myös Bosen pilaritolppakin käynyt.... Kaikista saa meteliä ulos, joskin kaiuttimen ominaisuuksien huomioiminen esim eq:n osalta pitää tehdä.
Toisaalta mä lähestyisin tätä toista kautta (köyhänä mä joudun miettimään monikäyttöä). Eli toisaalta jos hommaat tuon BT600:n tilalle trubahommiin akt.kajarin, vaatii se käytännössä jonkun pikkumikserin ( ellei sulla ole laudassa joku multijuttu/helixin kautta kitarat ja laulut) ==> simppelöityykö systeemi oikeastaan? Edelleen mä hommasin rcf:n kajarin siksi, että bändin PA:ssa on samat yläpäät ja siten saatiin 1 spare-laite mukaan. Trubahommiin toisaalta mulla on HK audion nano600 setti, joka sekin toimii kitarakäytössä monitorina vaikka ei kulmamallinen olekkaan.. :-)
 
Lopputulema, monelta kantilta kannattaa pohtia. Kuitenkin mikä tahansa kohtuullinen akt-pönttö täyttää tuon monitoriosuuden, trubahommien ollessa sitten hiukan monimuotoisempi juttu!
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Jaketsu
05.08.2022 15:56:18 (muokattu 05.08.2022 15:57:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo siis Soundcraftin pikkumikseri tulee myös hankittua trubahommia varten. Yamaha ei ole tähän asti koskaan pettänyt oli kyse sitten kitaroista tai tuosta nykyisestä pa-setistä eli parasta mahdollista laatua ja luotettavuutta haetaan tuossa haarukoimassani hintaluokassa. Pääasia, että mökää irtoaa tarpeeksi eikä kevyt roudattavuuskaan ole haitaksi. Headrushit meinasin skipata, taitaa olla vain markkinointihömppää kitaristeille nämä multiefekteille jotenkin mukamas erityisen hyvin soveltuvat FRFR-kaapit?
 
BurningSensation
05.08.2022 22:53:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaketsu: Joo siis Soundcraftin pikkumikseri tulee myös hankittua trubahommia varten. Yamaha ei ole tähän asti koskaan pettänyt oli kyse sitten kitaroista tai tuosta nykyisestä pa-setistä eli parasta mahdollista laatua ja luotettavuutta haetaan tuossa haarukoimassani hintaluokassa. Pääasia, että mökää irtoaa tarpeeksi eikä kevyt roudattavuuskaan ole haitaksi. Headrushit meinasin skipata, taitaa olla vain markkinointihömppää kitaristeille nämä multiefekteille jotenkin mukamas erityisen hyvin soveltuvat FRFR-kaapit?
 
Meillä oli aiemmin Yamahan DBR12 pa yläpäänä treeniksellä lähinnä laulun toistoon. Tykkäsin saundista ja jäi laadukas vaikutelma. Kitaralla en kokeillut, mut ottaisin sen ennemmin mihin tahansa käyttöön kuin nykyiset Alto TS312, joka on ulkoisesti sama kuin headrush.
 
Jaketsu
06.08.2022 01:05:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees kiitoksia. Taitaa siis olla niin, että pistetääs tuo Yamahan DBR12 lähiviikkoina tilaukseen. Helixin kanssa eiköhän tuo toimine kuin junan vessa, trubahommat jää sitten nähtäväksi.
 
WanhaWetäjä
06.08.2022 01:10:35 (muokattu 09.08.2022 10:25:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BurningSensation: Meillä oli aiemmin Yamahan DBR12 pa yläpäänä treeniksellä lähinnä laulun toistoon. Tykkäsin saundista ja jäi laadukas vaikutelma. Kitaralla en kokeillut, mut ottaisin sen ennemmin mihin tahansa käyttöön kuin nykyiset Alto TS312, joka on ulkoisesti sama kuin headrush.
 
Mulla on ollut juurikin tuo Yamaha DBR 12" Helixin kera mutta myös muita kuten yhellä keikalla QSC 10" joka on tuplat kalliimpi, laivoilla erilaisia monnareita, myös Line6 Powercap ja Powercap 212 ovat olleet käytössä FRFR asetuksilla.
 
Ehkä tuo PC 212 on ollut paras, se on stereo ja siinä on eniten ns oikean vahvistimen tuntua, Yamaha tulee hyvänä kakkosena jota uskallan myös suositella noista keskihintaisista varsinaisista FRFR kaapeista.
 
Ei noissa mitään ihan hirveitä eroja ole ja paikasta riippuen hyväkkään ei ole hyvä. Ite käytän nykyään db:n halpiskaappia, 12" maksoi 235€, ihan ok sekin toimii.
Helixissa ison mastervolumepotikan voi ohjelmoida niin että se vaikuttaa vaan tuohon monnariin joka on plugioutputissa joten jos tarvii nostaa/laskea kitaraa kesken keikan niin se ei vaikuta PA:han menevään signaalin koska se menee stereona XLR:ien kautta.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Tool
03.11.2022 20:25:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi 3.50 päivitys julkaistu, IR puoli menee täysin uusiksi. Muutama uusi vahvain ja efekti toki kyytipoikana:
 
https://line6.com/support/page/kb/e … elix/helix-350-release-notes-r1003/
 
Hyviä kauppamiehiä: mineman, jereeh, grincostar, kingarthur, Miimu72, htmusic, pmsk65, necrosauna ja monia muita...
Jaketsu
04.11.2022 00:58:32 (muokattu 04.11.2022 01:32:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsehän sain jotenkin päivityksen menemään aivan vihkoon. LT jumahti tuohon Boot failure, entered update mode -tilaan. Ohjeiden mukaan näin piti käydäkin, mutta factory resetin jälkeenkään ei tuosta etene. Pitää kattella huomenna lisää kuinka tämän saa taas rokkaamaan.
 
edit: Niin tulihan tosiaan tuossa välissä käytyä sonnalla ja mäkki meni sleep-modeen, siitä tuo kaiketi johtui. No käynnistin vehkeen update modessa ja asensin päivityksen Line 6 updaterilla, niin nyt pelaa.
 
Lego
04.11.2022 14:10:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno päivitys, tuli stompille huomattavasti lisää käyttöarvoa.
 
Sitä jäin ihmettelemään kun päivityksessä pitäisi kuulemma mennä yli puoli tuntia kaikkinensa. Itsellä meni ehkä muutama minuutti vain, mikä ei ole toki ongelma. Kunhan pähkäilen.
 
aristoteles666
04.11.2022 18:55:16 (muokattu 04.11.2022 18:55:36)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lego: Hieno päivitys, tuli stompille huomattavasti lisää käyttöarvoa.
 
Sitä jäin ihmettelemään kun päivityksessä pitäisi kuulemma mennä yli puoli tuntia kaikkinensa. Itsellä meni ehkä muutama minuutti vain, mikä ei ole toki ongelma. Kunhan pähkäilen.

 
Eiku siinä puhuttiin siitä että jos päivittää Helixin joka on 2. jotain tms, tai ei ole ennen päivitetty niin menee puoli tuntia kun se tekee kolme päivitystä peräkkäin.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Jaketsu
04.11.2022 22:01:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ittellä meni puolisen tuntia 3.15 versiosta päivitettäessä ennen tuota kömmähdystä. Ja sama puoli tuntia sitten uusintayrityksellä.
 
Lego
05.11.2022 18:31:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: Eiku siinä puhuttiin siitä että jos päivittää Helixin joka on 2. jotain tms, tai ei ole ennen päivitetty niin menee puoli tuntia kun se tekee kolme päivitystä peräkkäin.
 
Ah, tietty. Itse päivitin stompin 3.15:sta ja tää on aivan hyvä näin. Melkein alkaa kemperin myyminen houkuttelemaan, tää uus kaappisysteemi tekee IR:t aivan turhiksi itselle ja soundi on aika helvetin hyvä nyt, löysin kaiken tarvitsemani jopa muutamasta presetistä vähän kikkailemalla.
 
PekkaM
06.11.2022 09:10:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lego: Ah, tietty. Itse päivitin stompin 3.15:sta ja tää on aivan hyvä näin. Melkein alkaa kemperin myyminen houkuttelemaan, tää uus kaappisysteemi tekee IR:t aivan turhiksi itselle ja soundi on aika helvetin hyvä nyt, löysin kaiken tarvitsemani jopa muutamasta presetistä vähän kikkailemalla.
 
Tulkitsenko oikein, että tässä on nyt lopulta asialliset ja käyttökelpoiset presetit?
 
Mikä on tuo uusi kaappisysteemi?
 
WanhaWetäjä
06.11.2022 11:28:27 (muokattu 06.11.2022 11:29:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PekkaM: Tulkitsenko oikein, että tässä on nyt lopulta asialliset ja käyttökelpoiset presetit?
 
Mikä on tuo uusi kaappisysteemi?

 
Kaappiosasto aukeaa kun katsoo vaikkapa tämän https://www.youtube.com/watch?v=7qGSVewkHTU
 
Tuossa uusien presettien selausta https://www.youtube.com/watch?v=xlypKkzThTM
 
Toki nuo pitää ite testata ja kuulostella omilla kitaroilla ja kamoilla millä soittaa niin himassa/treeniksellä kuin mahollisilla keikoilla. En tiedä onko vain makuasia mutta jotkut aiemmistakin preseteista oli suht ok humpparikitaralla mutta stratotyypisellä ei niinkään.
Mun kamat on laivalla eli tänään ja huomenna keikalla joten pääsen ite testaan 3.50 päivitystä vasta tiistaina ja odotan kyllä innolla, IR-kirjastojen suorastaan järjettömästä selaamisesta olisi hyvä päästä eroon ja nyt siihen voisi olla saumaa.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 562 63 64 65 6670 71 72 73 74

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «