Harvemmin mikään liike maksaa rahoja takaisin jos soittimella on jo kuitenkin soitettu ja se olisi ollut ihan uusikin ostettaessa( ei ainakaan vuoden päästä). Takuukorjaukset on sitten jo toinen asia. Käytetyn kohdalla kuitenkin nuo takuuasiat on aina hieman erilaisia kuin uudessa. Käytetyissä on ostaja kyllä valitettavasti ostaessaan sen soittimen itse todennut sen soittimen kunnon ja jälkikäteen asioiden "korjaaminen" voi olla hyvinkin hankalaa jos jotain ongelmia tulee. Käytetyissä ei ole ihan samanlainen takuu kuin uusissa. Uusissakin ne on hyvin tarkasti eritelty, mitä takuu koskee ja mitä taas ei. Käytetyn kitaran kohdallahan pitäisi myös ostajan pystyä todistamaan ettei se mahdollinen "vika" ole tullut hänen omasta soittimen käsittelysta tai jostain muusta osien vahtamisesta. Tämä voi olla joskus aika hankalaakin, varsinkin vahvistimien kohdalla. Ei ole kylläkään Kitarapajan kanssa ollut edelleenkään tällaisia ongelmia, mutta muutamien liikkeiden kanssa on kyllä näinkin sattunut. Eräskin vahvistin, jonka käytettynä ostin, hajosi. Liike ehdotti putkien vaihtoa, jonka tein ja muutamien muidenkin osien vaihtaminen tehtiin samalla ihan asiansa osaavalla ja perehtyneellä vahvistinhuolto mestassa. Kun vahvistin ei toiminut sittenkään, niin liike ei suostunut purkamaan kauppaa...koska siihen oli putket vaihdettu ja se ei ollut enää alkuperäisessä kunnossa. Liike siis ehdotti putkien vaihtamista ihan itse, mutta toki siitä ei tullut mustaa valkoiselle ja kuluttaja-asiamiehellä kun asiaa käsiteltiin..Niin ei ollut mitään järkeä jatkaa juttua eteenpäin. Olisin vain menettänyt enemmän rahaa ja aikaakin olisi mennyt, koska nuo oikeusprosessit kestää... En ole ainakaan koskaan kuullut sellaista kaupasta, että on vaikka soitettu kitaralla 10kk ja liike on maksanut rahana tuon ostosumman, kun soittimessa on huomattu jotain ongelmaa. Soitinkaupassa olen siis itsekkin ollut joskus töissä, mutta voihan näitä käytäntöjä olla erilaisia ja ovat voineet muuttua. Tuskin tuossa kitarassasi kuitenkaan mitään ihmeellistä vastaan tulee. Mikäli itse säilytät sitä huolella jne. E: Tuo kyseinen vahvistin toimi liikkeessä kun sitä kokeilin. Kotona nousi vain savu kun sen kytkin kaappiin ja laitoin virrat päälle. Että näin... |
"Enpä usko että saat paluattaa ja rahat takaisin jos löytyy vaikka vaihdettu potikka. Sitä ei siinä kuitissa kuitenkaan lue. Sen verran monta keppiä olen pajalta ostanut. Kuvia peliin niin uskon." Joo. Just näin. Munhan ehdottomasti kannattaa purkaa atomeiks ihan koko Tele ja tutkituttaa ihan joka helvetin komponentti erikseen NASA:n laboratoriossa varmuuden vuoksi sitä vertaillen ja laittaa kuva jokaisesta osasta erikseen tänne, ni sit säkin uskot. -Voi vittu mitä tekstiä täält joiltain tuleekaan................ Ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, sano! :) |
Luuviulu: "Enpä usko että saat paluattaa ja rahat takaisin jos löytyy vaikka vaihdettu potikka. Sitä ei siinä kuitissa kuitenkaan lue. Sen verran monta keppiä olen pajalta ostanut. Kuvia peliin niin uskon." Joo. Just näin. Munhan ehdottomasti kannattaa purkaa atomeiks ihan koko Tele ja tutkituttaa ihan joka helvetin komponentti erikseen NASA:n laboratoriossa varmuuden vuoksi sitä vertaillen ja laittaa kuva jokaisesta osasta erikseen tänne, ni sit säkin uskot. -Voi vittu mitä tekstiä täält joiltain tuleekaan................ Tossa lainaamassasi viestissä tarkoittiin kuvaa kuitista, ei osista. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Huom! Olet kirjoittamassa yli 2247 päivää vanhaan aiheeseen! Juu, niin olen, mutta kun en muutakaan keksinyt niin kysyn täältä. Eli tietääkös kukaan, mihin jäsen Luuviulu on kadonnut? Olis meinaten asiaa... Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/ |