Nivel 12.05.2019 10:12:00 | |
---|
Jos sallitaan niin kehuttakoon tässä myös kotimaista Tyysterin Villen tuotantoa. Omalla sivullani kuvissa näkyy ko. valmistajan huikean hieno tuotos. Hondurasin mahonkia. Virittimet on banjotyyppiset mutta Klusonia ei kuulemma vielä valmistusajankohtana ollut saatavilla. Äärimmäisen hienoa työtä on tämä, kaulasta läpi rungon jatkuvista paloista. Plektrasuoja on myös puuta kuten lavan levyt. |
Laulava Kylätohtori 12.05.2019 11:07:32 | |
---|
Nivel: Jos sallitaan niin kehuttakoon tässä myös kotimaista Tyysterin Villen tuotantoa. Omalla sivullani kuvissa näkyy ko. valmistajan huikean hieno tuotos. Hondurasin mahonkia. Virittimet on banjotyyppiset mutta Klusonia ei kuulemma vielä valmistusajankohtana ollut saatavilla. Äärimmäisen hienoa työtä on tämä, kaulasta läpi rungon jatkuvista paloista. Plektrasuoja on myös puuta kuten lavan levyt. Pistin otsikoon Gibson, mutta silti tänne voi ilman muuta laittaa muitakin Firebirdejä. Ei ole tarkoitus jumittaa vain Gibsonissa, vaan keskustella kaikista Firebirdeistä. Kerta kaikkiaan hieno tuo sinun Tyyster. Nuo puiset "muovilevyt" kruunaavat kokonaisuuden ja muutenkin upea kokonaisuus. Millaiset mikit sulla tuossa on? Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
fox 12.05.2019 11:16:41 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Pistin otsikoon Gibson, mutta silti tänne voi ilman muuta laittaa muitakin Firebirdejä. Ei ole tarkoitus jumittaa vain Gibsonissa, vaan keskustella kaikista Firebirdeistä. No, pistetään Nevalaisen "varhaistuotannosta" tuollanen. Runko ja maalit on Matin, muu sitte meikäläisen. http://lehmo.com/fox/fiba/ |
Nivel 12.05.2019 11:16:47 | |
---|
Mikit on Tyysterin itse käämimät, ei kauhean kuumat mun mielestä. Yllätyin miten monipuoliset soundit, kirkkaammat ja erottelevammat kuin perushumpparit kuten asiaan kuuluu. Jotenkin aina bluesin puolelle menee kun tällä soittaa. Tosiaankin ylänauhoille pääsee liiankin helposti. Tämä oli toistakymmentä vuotta ollut keräilijällä soittamattomana kun keväällä ostin, käytin vaan Lottosella säädettävänä joka Villen kädenjälkeä ihasteli. Hyvin omanlaisensa vekotin on Firebird. |
Nivel 12.05.2019 11:20:47 | |
---|
Hieno on Nevalainenkin. Kaula näissä jatkuu niin pitkälle että pitää olla tarkkana kotona Ming-posliinien kanssa ja keikalla ettei huitaise basistilta päätä irti. |
fox 12.05.2019 11:53:44 | |
---|
Nivel: Hieno on Nevalainenkin. Kaula näissä jatkuu niin pitkälle että pitää olla tarkkana kotona Ming-posliinien kanssa ja keikalla ettei huitaise basistilta päätä irti. Sepä on juurikin näin. ;) Ei ole mittasuhteiltaan ihan lyhyt keppi tuo Firebird. Saattaa tulla yllätyksenä jos ei ole koskaan moisella soittanut. Tuo mun "tulilintu" on kopio Firebird II -mallista, poislukien tietty sen Gibson Firebird II -mallin aktiivielektroniikat. Mutta muuten sellanen "lookalike" tasakantisena ja täyskokoisilla humppareilla. ;) Alkuperäiseen verraten pikkuisen painavampi, koska se Moogin suunnittelema ja tekemä elektroniikka vaatii jumalattoman kokosen "konehuoneen" runkoon. |
Prostator 18.05.2019 12:07:53 | |
---|
Mulla myös Tyysterin Firebird, olikohan no 28, banjovirittimillä. Se nukkuu Gibsonin Firebird laukussa. ( muihin ei mahdu). Viimeinen silaus huikeaan kitaraan oli, kun laitoin siihen Lollarin minihumpparit. "Vastaus lukittu" nyt. |
mpekkanen 11.10.2022 15:40:23 (muokattu 11.10.2022 15:52:10) | |
---|
Mulle tuli eilen 2012 vuoden sunburst Firebird, johon on vaihdettu Lollarin minihumbuckerit. On kyllä aika magee kitara ja varsin omanlainen muutenkin jos vertaa muun mallisiin kitaroihin. Parhaan soittoasennon saa istualtaan hihnan kanssa, mutta se ei haittaa. Seisoiltaankin asento hieman erikoinen, mutta hyvällä tavalla. Nyt oon vielä niin tohkeissani, ettei tästä osaa mitään järkevää arviota antaa. Tuntuu ihan toimivalta kitaralta kaikin puolin. Hyvät nuo Steinbergerin koneistot ja kaula tuntuu kanssa hyvältä. On aavistuksen slim taperia lihaisampi. |
Laulava Kylätohtori 11.10.2022 15:51:28 | |
---|
mpekkanen: Mulle tuli eilen 2012 vuoden sunburst Firebird, johon on vaihdettu Lollarin minihumbuckerit. On kyllä aika magee kitara ja varsin omanlainen muutenkin jos vertaa muun mallisiin kitaroihin. Parhaan soittoasennon saa istualtaan hihnan kanssa, mutta se ei haittaa. Seisoiltaankin asento hieman erikoinen, mutta hyvällä tavalla. Nyt oon vielä niin tohkeissani, ettei tästä osaa mitään järkevää arviota antaa. Tuntuu ihan toimivalta kitaralta kaikin puolin. Onko kyseessä sama peli, joka näkyy omissa kuvissa? Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
mpekkanen 11.10.2022 15:52:55 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Onko kyseessä sama peli, joka näkyy omissa kuvissa? Samainen kitara. |
Laulava Kylätohtori 11.10.2022 18:14:21 | |
---|
mpekkanen: Samainen kitara. Hieno peli. Noissa Firebirdeissä on jotain hohdokasta. Tuo soittoasento seisaaltaan on itsestänikin vähän omituinen, mutta hauska. Onnittelut upeasta ostoksesta. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
mpekkanen 11.10.2022 18:51:56 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Hieno peli. Noissa Firebirdeissä on jotain hohdokasta. Tuo soittoasento seisaaltaan on itsestänikin vähän omituinen, mutta hauska. Onnittelut upeasta ostoksesta. Kiitokset. Tämä soi todella hyvin ja puiden resonointi tuntuu. Mulla oli joskus Jacksonin Custom Shop Firebird, mutta ei se näin hyvin soinut ja oli vielä ainakin kilon painavampi jos ei kaksikin. Siinä oli Jacksonin oma JT6 talla, joka on Floyd Rose tyylinen ja se varmaan "pilasi" sen sustainin ja resonoinnin. No se siitä, mutta tämä Gibson oli mainio ostos :D |
Kefiiri 11.10.2022 19:07:16 | |
---|
Hienolta kuulostaa. Keveys ja resonointi tekivät vaikutuksen minuunkin kun kerran soittelin tuttavan vanhalla Firebirdillä. En ole musiikin asiantuntija. |
Laulava Kylätohtori 11.10.2022 19:21:29 | |
---|
mpekkanen: Kiitokset. Tämä soi todella hyvin ja puiden resonointi tuntuu. Mulla oli joskus Jacksonin Custom Shop Firebird, mutta ei se näin hyvin soinut ja oli vielä ainakin kilon painavampi jos ei kaksikin. Siinä oli Jacksonin oma JT6 talla, joka on Floyd Rose tyylinen ja se varmaan "pilasi" sen sustainin ja resonoinnin. No se siitä, mutta tämä Gibson oli mainio ostos :D Oma Tulilintu on myös tosi kevyt ja soi hienosti. Forssan Abc:llä yritin sitä ostohetkellä tsekkailla ja minusta se vaikutti hyvältä. Vahvistuksen sain, kun paikallinen kovatasoinen kitaraseppä alkoi kehumaan, miten hienosti soi koko kaulan alueelta. Itsellä on kyllä käynyt tuuri Gibsonien kanssa. Kaikki ovat minusta aivan ensiluokkaisia kitaroita. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
darrell 14.10.2022 10:40:42 | |
---|
Mikähän Firebirdeissä nyt maksaa? Ostin m.net torilta Firebird 2016 mallin Steinberger virittimillä hintaan 850€ n. 4 vuotta sitten. Kitara roikkui aikansa torilla, joten pitihän se ns. "säälistä" ostaa. Nyt käytettyjen hinnat parin tonnin hujakoilla ja ylikin. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
mpekkanen 14.10.2022 11:18:18 | |
---|
darrell: Mikähän Firebirdeissä nyt maksaa? Ostin m.net torilta Firebird 2016 mallin Steinberger virittimillä hintaan 850€ n. 4 vuotta sitten. Kitara roikkui aikansa torilla, joten pitihän se ns. "säälistä" ostaa. Nyt käytettyjen hinnat parin tonnin hujakoilla ja ylikin. Onhan uusi Les Paul Studio myös 1800€ uutena. Varmaan euron huono kurssi yksi suuri syy hintojen kallistumiseen ja tahtoohan ne hinnat nousta muutenkin joka vuosi. Halvalla olet Firebirdin ostanut. |
mpekkanen 17.10.2022 12:33:37 | |
---|
Aika moni kertoo Firebirdin olevan kaulapainoinen. Ei se kyllä minulla ainakaan ole ja kitara on muutenkin kevyt. Johtuuko sitten siitä, että tässä omassa on Steinbergerin koneistot ja ne ei ole niin painavat kuin yleensä banjokoneistot. En tiedä. Onko muilla Firebird kaulapainoinen? |
Tyyster Firebird On melko kaulapainoinen, johtuu noista banjovirittimistä. Mutta se on sen juttu, ja tekee siitä omalla laillaan erilaisen soitettavan. Erityisesti vibraatoissa uutta lähestymiskulmaa. |