Aihe: SIRE kitarat
1 2 3
pappasfin
02.08.2022 11:02:56
Hei,

Kun ei tälläistä löytynyt otsakkeella, joka käsittää pelkästään SIRE kitaroita niin pistin tämän ketjun alkuun.

Eli kellä löytyy tämä kyseinen merkki niin ei kun kokemuksia laittakaa olipa ne positiivisia tai vähemmän positiivisia.

Keskustelun toivoisin olevan asiallista niin siten saa kaikki halukkaat parhaiten sen tiedon mitä tästä merkistä kaipaa.

Moderaattorit voisivat tehdä ketjusta pysyvän kun minä en siihen pysty.

Ja tietysti ne kellä ei kyseistä merkkiä ole niin voivat kysyä täältä jos vaikka joku osaisi vastata.

Ja itse asiaan, eli minulta löytyy alla olevan linkin mukainen kitara ja tein siitä arvostelun, jota voi halutessaa lukea (jos siitä vaikka olis hyöytyä LP-malleja miettiville kitaristeille).

https://muusikoiden.net/artikkelit/2208
PappaSFin
discominister
02.08.2022 12:05:17
Kitarakuussa oli tarjolla tuollainen Sire H7 Larry Carlton 335 tyyppinen kitara. Esteettisesti kitara oli upea, mutta käsituntumassa sen tunnisti kyllä selvästi edullisen hintaluokan kitaraksi. Liekkö syynä paksulta tuntuva ja näyttävä lakka? Nauhat olivat viimeistelty ihan ok, mutta esim. Harley Bentoneissa on ollut parempi nauhaviimeistely. Vahvistimen kanssa en alkanut edes testaamaan.
pappasfin
02.08.2022 12:20:55 (muokattu 02.08.2022 12:24:37)
discominister: Kitarakuussa oli tarjolla tuollainen Sire H7 Larry Carlton 335 tyyppinen kitara. Esteettisesti kitara oli upea, mutta käsituntumassa sen tunnisti kyllä selvästi edullisen hintaluokan kitaraksi. Liekkö syynä paksulta tuntuva ja näyttävä lakka? Nauhat olivat viimeistelty ihan ok, mutta esim. Harley Bentoneissa on ollut parempi nauhaviimeistely. Vahvistimen kanssa en alkanut edes testaamaan.

Yllätys minulle, että nauhaviimeistely ja käsituntuma antoivat huonon kokemuksen.
Noista Harley Bentoneista mitä parilla kaverilla on ollut niin en voi kehua mitä niitä käpistelly muutamaan otteeseen mutta en niistä sen enempää koska tämä ketju on tarkoitettu Sire kitaroille.
PappaSFin
Empli1
03.08.2022 08:51:48
discominister: Kitarakuussa oli tarjolla tuollainen Sire H7 Larry Carlton 335 tyyppinen kitara. Esteettisesti kitara oli upea, mutta käsituntumassa sen tunnisti kyllä selvästi edullisen hintaluokan kitaraksi. Liekkö syynä paksulta tuntuva ja näyttävä lakka? Nauhat olivat viimeistelty ihan ok, mutta esim. Harley Bentoneissa on ollut parempi nauhaviimeistely. Vahvistimen kanssa en alkanut edes testaamaan.

Mulla on H7. Hintaan nähden saundi on todella kiva, nauhat hyvät, elektroniikka ok, ja näyttähän se hienolta. :) Tuohon paksuun lakkaan olen kiinnittanyt itsekin huomiota, jotenkin halvan oloinen sen vuoksi. Kaula on kapea mutta silti hieman "tahmea", johtunee juurikin tuosta lakkauksesta. F-aukkojen reunat näyttävät enemmän muovilta kuin puulta, siitä esteettinen miinus. Anyway, ihan kelvollinen keppi.
pappasfin
03.08.2022 13:33:33 (muokattu 09.08.2022 14:43:32)
Empli1: Mulla on H7. Hintaan nähden saundi on todella kiva, nauhat hyvät, elektroniikka ok, ja näyttähän se hienolta. :) Tuohon paksuun lakkaan olen kiinnittanyt itsekin huomiota, jotenkin halvan oloinen sen vuoksi. Kaula on kapea mutta silti hieman "tahmea", johtunee juurikin tuosta lakkauksesta. F-aukkojen reunat näyttävät enemmän muovilta kuin puulta, siitä esteettinen miinus. Anyway, ihan kelvollinen keppi.

Tuosta kaulan "tahmeudesta" sellainen pointti, että itelläni oli Gibsonin LP Standard 2012 malli, jossa oli kaula lakattu ja se tuntui tahmealta.

Hienolla hiomapaperilla poistin lakan sieltä kaulan takaa ja soittotuntuma parani käsinkosketeltavasti. Tuo auttaa siihen tahmeuteen. Jos itse ei halua hioa niin teettää sen kitarakorjaajalla vaikka.

Itse uskalsin hioa sen kun tein se varovasti.

Tuo on varmaan yksi syy miksi yleensä olen hankkinut kitaroita joissa on satiinikaula (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta)
PappaSFin
sonata
11.08.2022 09:00:07

Testailin maahantuojan liikkeessä muutamia kitaroita sekä bassoja.

Bassot soi mielestäni todella hyvin kun miettii missä hintaluokassa mennään ja sama huomio oli kitaroissakin. Eihän tähän hintaluokkaan voi odottaa premium-tason viimeistelyjä.jne mutta mielestäni hintaiseksi oikein asiallisia soittimia!

Ja akkarit yllätti todella isosti! Nimenomaan se akustinen soundi kuulosti jo iukealta akkarilta. Sähköillä en näitä kokeillut.
Leevi Band @ Youtube
Larzes
30.08.2022 22:06:50
Mitenkäs näiden nauhojen laatu? Liikkeessä kävin testaamssa, ja ainakin kaikissa seinällä roikkuvissa olivat kovin tummuneet ja nihkeät, tosin niin oli kieletkin eli tovin ovat seinällä heiluneet. Kiillottuvatko hyvin ja pysyvätkö kiiltävinä? Entä miten nauhojen kovuus, onko valittu kovinkin pehmeä seos kun noin hyvin on jaksettu pyöristää?
Paskaa soittoa jo syksystä 2008
aristoteles666
31.08.2022 10:35:19

Larzes: Mitenkäs näiden nauhojen laatu? Liikkeessä kävin testaamssa, ja ainakin kaikissa seinällä roikkuvissa olivat kovin tummuneet ja nihkeät, tosin niin oli kieletkin eli tovin ovat seinällä heiluneet. Kiillottuvatko hyvin ja pysyvätkö kiiltävinä? Entä miten nauhojen kovuus, onko valittu kovinkin pehmeä seos kun noin hyvin on jaksettu pyöristää?

Niissa on ruostumatonta terasta nauhat, eli kuluminen ei ole ongelma.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Larzes
31.08.2022 17:07:26
aristoteles666: Niissa on ruostumatonta terasta nauhat, eli kuluminen ei ole ongelma.

Talla ja tallapalat kyllä, mutta ei tietääkseni nauhat?
pappasfin
01.09.2022 09:41:22
Larzes: Mitenkäs näiden nauhojen laatu? Liikkeessä kävin testaamssa, ja ainakin kaikissa seinällä roikkuvissa olivat kovin tummuneet ja nihkeät, tosin niin oli kieletkin eli tovin ovat seinällä heiluneet. Kiillottuvatko hyvin ja pysyvätkö kiiltävinä? Entä miten nauhojen kovuus, onko valittu kovinkin pehmeä seos kun noin hyvin on jaksettu pyöristää?

Kyllä nuo nauhat ovat ihan normaalin kiiltävät eikä tummat tuossa mun SIRE L7 ja eikä ne nihkeitä ollut. Kielet myymälässä ei olleet mitenkään erikoiset ja mainitsemisen arvoiset ja mä vaihdan aina kielet heti kättelyssä.

Kun vaihdoin kielet niin laittelin samalla vähän otelautaöljyä, ja käytin nauhoihin samalla sellaista kumimaista pyyhintäkin, kyllä noi nauhat ovat ihan säilyneet sopivan kiiltävinä eivätkä ole tummat.

Ei noi nauhat pehmeiltä vaikuta, kyllähän ne valmistuksessa pyöristää nauhojen päitä oli ne nyt mitä materiaalia tahansa, noi on ihan normioloiset nauhat ja mukavat käsille, eivät ole tummat jne.

Osa varmaan noista SIREnkin kitaroista on liikkeessä pidempään samalla lailla kuin muissakin merkeissä, jos ne kielet ovat "normikieliä" niin aika voi niihin vaikuttaa enemmän kuin jos kielet olisivat pinnoitettu" ja riippuuhan se myös siitäkin kuinka paljon ostajehdokkaat käpistelee niitä kitaroita ja sormista lähtee kieliin rasvaa sun muuta niin ei ne kielet liikeessä aina ole parhaassa kunnossa.

PS. En testaillu kaikkia SIRE kitaroita kun kattelin tätä L7 mallia ja näitä ei ollut liikkeessä muistaakseni kuin 3 kpl (2 TBL värillä ja 1 TS värillä).
PappaSFin
Larzes
01.09.2022 19:27:16
No hyvä kuulla että ihan laadukkaat nauhat ovat. Liikkeessä kieletkin olivat esillä olevissa korrosoituneet melko pahasti, joten ovat näemmä roikkuneet jo tovin seinällä.

Halvemmallahan tämän saa kun esim. Fender Player Stratocasterin, jota olen myös testannut. Nauhat kuitenkin olisi tässä pyöristetyt, satula luuta sekä lukkovirit.
dropD
02.09.2022 08:55:42

Vähän kiinnostelee myös kokemukset Siren soittimista. Polttelis mielessä presari vaahteraotelaudalla ja vasurille ei hirveästi kohtuuhintaisia vaihtoehtoja löydy. Tai oikeastaan Fenderin player on ainoa eikä sekään ole enää varsinaisesti mikään budjettiluokan soitin. Siren P5 vaikuttaa ihan kelvolta vaihtoehdolta.
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
aristoteles666
02.09.2022 11:03:28

Larzes: Talla ja tallapalat kyllä, mutta ei tietääkseni nauhat?

Kylla niissa on teras nauhat
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
trih
02.09.2022 12:06:50 (muokattu 02.09.2022 12:09:13)
aristoteles666: Kylla niissa on teras nauhat

Ei ole mitään mainintaa rostisnauhoista eli ei ole rostisnauhat. Ruostumatonta terästä tallapalat kyllä.

SIRE Larry Carlton S7 SG ominaisuudet

S-mallin sähkökitara bolt-on -kaulalla
Passiivielektroniikka, H-S-S, S7 Alnico5-mikrofonit
Viisiasentoinen valitsin, volume, tone
Rolled Edges kaartuvat nauhanpäät
Väri: Merenvihreä (SG)
Runko: leppää, FM-mallissa loimuvaahterakansi
Yksiosainen vaahterakaula, C-profiili, 9,5 (modern) radius
Otelauta: eebenpuuta, 25,5 skaala, 22 nauhaa
Virityskoneisto: Sire Premium Locking Tuner
Satula: luusatula
Talla: SS7 tremolotalla, teräsblokki, tallapalat ruostumattomasta teräksestä

https://soundtools.fi/verkkokauppa/sire-s7-sg-electric-guitar/

Thomann:

22 Medium jumbo frets

https://www.thomann.de/fi/larry_carlton_s7_vintage_awh.htm

Sire:

Frets: 2.7mm Medium Jumbo

https://sire-usa.com/collections/la … ton-s7/products/larry-carlton-s7-fm
pappasfin
02.09.2022 15:55:49 (muokattu 02.09.2022 16:03:43)
dropD: Vähän kiinnostelee myös kokemukset Siren soittimista. Polttelis mielessä presari vaahteraotelaudalla ja vasurille ei hirveästi kohtuuhintaisia vaihtoehtoja löydy. Tai oikeastaan Fenderin player on ainoa eikä sekään ole enää varsinaisesti mikään budjettiluokan soitin. Siren P5 vaikuttaa ihan kelvolta vaihtoehdolta.

Mulla on myös SIREn basso Markus Miller V7 Alder-STS, en noiden bassojen päälle ymmärrä kauheasti mutta tuo on toiminut ja soundaa ihan hyvältä ja tuntuu ihan OK bassolta, joskus on ollu Yamahan BB404 ja siihen verrattuna tuo Markus Millerin signature on parempi, toki Millerissä on enemmän säätöjäkin ja se on viisikielinen kun tuo Yamaha oli 4 kielinen.

Ostin tuon Millerin kun kaveri osti SIREn basson ja kehu sitä ja kun silloin ei ollut mulla bassoa niin tuli tuollainenkin hankittua.

Kuva tuosta bassostani: https://muusikoiden.net/dyn/users/175449.jpg
PappaSFin
dropD
03.09.2022 10:38:57

pappasfin: Mulla on myös SIREn basso Markus Miller V7 Alder-STS, en noiden bassojen päälle ymmärrä kauheasti mutta tuo on toiminut ja soundaa ihan hyvältä ja tuntuu ihan OK bassolta, joskus on ollu Yamahan BB404 ja siihen verrattuna tuo Markus Millerin signature on parempi, toki Millerissä on enemmän säätöjäkin ja se on viisikielinen kun tuo Yamaha oli 4 kielinen.

Ostin tuon Millerin kun kaveri osti SIREn basson ja kehu sitä ja kun silloin ei ollut mulla bassoa niin tuli tuollainenkin hankittua.

Kuva tuosta bassostani: https://muusikoiden.net/dyn/users/175449.jpg

Tuo Yamaha olikin havainnollinen verrokki kun käytössä on nyt BB414. Ihan ok soitin, mutta omaan yksinkertaiseen makuun siinä on yksi mikki liikaa eikä otelautakaan ole vaahteraa. Lisäksi väriltään tylsähkö musta. En ole basisti ensinkään enkä edes aktiivisesti bassoa(kaan) soita, demottelukäytössä sellaista kuitenkin tarvitaan. Ihan oman fiiliksen takia bassokin saisi olla juuri mieluinen eikä vähän sinne päin.
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
mike tapping
03.09.2022 12:27:36
Itselläni on ainakin varsin positiivinen kuva Siren kitaroista. Lespaa ja sitä LC stratoa olen koesoitellut jonkin verran. Molemmat oikein hyvän tuntuisia soittimia, joissa kummassakaan ei välttämättä olisi tarvetta vaihtaa yhtään mitään. Plussaa lukkovirittimistä vakiovarusteina. :) Jos olisin uutta kitaraa ostamassa alle tonnin hintaluokassa niin skippaisin saman tien Epiphonet ym merkit ja katsoisin Siren suuntaan. (Paitsi että minähän olen nykyisin PRS bandwagonissa...)
RetroRolf
14.09.2022 10:25:43
pappasfin: Yllätys minulle, että nauhaviimeistely ja käsituntuma antoivat huonon kokemuksen.
Noista Harley Bentoneista mitä parilla kaverilla on ollut niin en voi kehua mitä niitä käpistelly muutamaan otteeseen mutta en niistä sen enempää koska tämä ketju on tarkoitettu Sire kitaroille.

Nauhaviimeistelystä sen verran että minun kokemukset Sire Larry Carlton kitaroiden nauhaviimeistelyistä on kyllä se että viimeistely ei voi olla parempi, kyse on enään siitä mihin on tottunut (otelaudan ja nauhojen pyöristys ).
Kun Harley Benton kitaroista oli maininta ja jos niissä on ollut ongelma nauhaviimeistelyn kanssa niin ehkä niissä eka mailleissa, vaan olen testaillut niitä sen verran paljon Trependorfissa että voin sanoa että tämän päivän Harley Benton kitaroissa nauhaviimeistely on kyllä samaa luokkaa kuin huippu kitaroissa. Kitaroissa nauhojen pyöristykset ovat hieman erillaiset, se taas ei ole huono tai hyvä asia vaan tottumus asia.
Omistin aikoinaan Harley Benton CST24 black cherry flame kitaran, sen soitettavuus oli aivan fantastinen, parempi kuin monessa 10 kertaa kalliimmassa kitarassa, siinä myös nauhanviimeistely aivan huippuluokkaa action oli noin 1.5mm eikä kielet rahissu.
Rolf Erbismann
RetroRolf
14.09.2022 10:50:45
Larzes: No hyvä kuulla että ihan laadukkaat nauhat ovat. Liikkeessä kieletkin olivat esillä olevissa korrosoituneet melko pahasti, joten ovat näemmä roikkuneet jo tovin seinällä.

Halvemmallahan tämän saa kun esim. Fender Player Stratocasterin, jota olen myös testannut. Nauhat kuitenkin olisi tässä pyöristetyt, satula luuta sekä lukkovirit.

Fender Player Stratocasterissa mainostetaan olevan synthetic bone nut (kovaa muovia), Pro sarjan kitaroissa taitaa olla "bone nut" (keratiini).
https://www.youtube.com/watch?v=Jqk8xkpxjIk
Rolf Erbismann
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)