Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5435 436 437 438 439497 498 499 500 501
mpekkanen
31.08.2022 17:45:35
Laulava Kylätohtori: Faktahan on, että se on yks vitun hailee, mitä aikaisempi omistaja itse on jostain maksanut.

Näin on.

Joskus ysärin alussa esim SG specialin sai vähän reilulla 3000mk. Vaikka olisi uutena ostanut, niin kyllä ehjästä sellaisesta voi nykyään pyytää paljon enemmän mitä itse on maksanut, eikä se hinta ole ns turvonnut. Esimerkkejä olisi paljonkin ja vielä enemmän jos on käytettynä jotain ostanut.
Humanoid
31.08.2022 17:47:58
Twinkle: Onhan se elämä mennyt vähän vaikeaksi siinä kohtaa, jos yksityinen henkilö ei saisi omistamaansa yksittäistä, omista rahoistaan maksamaansa tuotetta myydä siihen hintaan kuin itse haluaa. Siinä säästää aika tavalla omaakin psyykettä kun ei yritä kattaa järkeistää ja analysoida jonkun kikottimen koko elinkaarta.

Lähinnä tämä pistää silmään siinä mielessä, että vastaava käytös on ollut torilla yleistä etenkin tänä vuonna. Jotain ostetaan halvalla ja pistetään heti perään myyntiin kalliimmalla.
Laulava Kylätohtori
31.08.2022 18:18:41
Humanoid: Lähinnä tämä pistää silmään siinä mielessä, että vastaava käytös on ollut torilla yleistä etenkin tänä vuonna. Jotain ostetaan halvalla ja pistetään heti perään myyntiin kalliimmalla.

Oletko seurannut, ovatko menneet myös kaupaksi korkeammilla hinnoilla? Uskoisin, että aika helposti jää myymättä, jos yrittää kovempaa tiliä tehdä paitsi, jos on saanut tuotteen puoli-ilmaiseksi.

Jos oikein hyvä diili tulee kohdalle, niin itse ainakin pyydän enemmän, mitä itse maksoin. Saa sillä sitten paikkailtua niitä tappioita, mitä tulee. Tosin en osta mitään halvallakaan vain myyntiä varten joten siinä mielessä ehkä vähän eri juttu kuitenkin...

Eikä siinä, itse en trokareita kauhean ylös arvosta...
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Pinewood
31.08.2022 19:48:42
Edullinen hinta voi myös houkuttaa kokeilemaan sellaistakin mitä ei muuten ostaisi - tai jonka sopivuudesta ei ole lainkaan varma - kun tietää aika varmasti saavansa ainakin omat pois, ja ehkä ajan kanssa hiukan voittoakin. Enkä minä sitä satunnaista pienen voiton tekemistä yhtään huonona asiana pidä, kun ainakin itselle käytettynäkin ostetuista tulee keskimäärin takkiin. Ja jotkut vain haluavat myydä edullisemmin, jotta saavat nopeat kaupat ja rahat johonkin muuhun tarkoitukseen.

Vaikea on myös usein sanoa, mikä on kunkin tuotteen oikea hintataso. Torilla liikkuvien tuotteiden määrät ovat niin pieniä, ettei yksittäisistä kaupoista kannata tehdä liian hätäisiä johtopäätöksiä. Jos jokin erikoisempi tavara menee kerran tai pari hinnalla X, ei se tarkoita, että se olisi mikään lopullinen oikea hintataso. Joku tai jotkut vain saattoivat haluta sen tuotteen "maksoi mitä maksoi". Seuraava samanlainen saattaa odottaa ostajaansa torilla pitkänkin aikaa, vaikka olisi yhtä hyvä ja selvästi halvempi.

Selkeät trokarit, joita torillakin on, ovat taas vähän eri asia, mutta eihän heidän kanssaan ole pakko kauppoja tehdä, jos heidät tunnistaa ja ei heidän toiminnastaan tykkää.
msalama
01.09.2022 06:04:22 (muokattu 01.09.2022 06:23:32)

pistetään heti perään myyntiin kalliimmalla

Täällähän eräs nimeltä mainitsematon puupää tekee sitä, että tarjoaa kamoista sellaiset -30-50% ja jos jotain siihen hintaan saa, niin pistää kohta ylihintaan itse myyntiin. Ja kuinka ollakaan, noita myymättömiä luuttuja ko. neropatilla onkin sitten palstalla roikkunut jo vuosikausia useampiakin :D Älyäisi edes laskea niitä naurettavia hintapyyntejään vähän niin johan liikkuisivat, mutta kun ei niin ei. No, kauhalla ei voi vaatia jos on lusikalla annettu...
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/
Morri
02.09.2022 09:52:04
Ainoa kitara, jonka hankkimisesta vaimo ei ole nalkuttanut on aikanaan Vahinkotavarapalvelusta ostamani valuutusyhtiön lunastama Nash, josta sanoin hänelle, että saan tästä takuuvarmasti monta sataa enemmän kuin mitä itse maksan. Ei minulla sille ollut oikein edes tarvetta, mutta tilanne oli sama kuin olisi nähnyt muutama satasen setelin maassa, pakkohan ne oli poimia pois. Sain jopa hinnasta tingattua kaupassa. Kitara vaihtoi omistajaa parin viikon päästä markkinahintaan.
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Tuismond
02.09.2022 16:23:39
Moi,

osaako kukaan kertoa Tokai AST-70 -sähkökitarasta? Onko tuo japanilainen? Mikä sen hinta on ollut uutena? Onko mitään tietoa spekseistä?

Sellainen olisi Torilla tarjolla ja yritän selvittää onko hintapyyntö kohtuullinen: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1760908
opel99
02.09.2022 18:48:13
Tuomas Valo: Moi,

osaako kukaan kertoa Tokai AST-70 -sähkökitarasta? Onko tuo japanilainen? Mikä sen hinta on ollut uutena? Onko mitään tietoa spekseistä?

Sellainen olisi Torilla tarjolla ja yritän selvittää onko hintapyyntö kohtuullinen: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1760908

on japanilainen,kaulassa on made in japan-leima,itse myin kesällä MIJ tst-50 toksun laukulla 600e ja kitarassa oli SD stk-s7 mikit ja mielestäni annoin sen mennä aika halvalla johon oli syynä ulkomusiikillisesta asiasta tullut yllättävä menoerä.tuossa hintaan ei näemmä kuulu laukku,jos se ei haittaa niin on varmaan ihan asiallinen diili.nää hintakysymykset on aina hankalia mnetin torilla ja itse sain keväällä torilta mielestäni halvalla MIJ ibanezin
ei se ikä vaan asenne
The Jack
02.09.2022 19:08:26
Tuomas Valo: Moi,

Ei ole varmaa tietoa, mutta vahva veikkaus että ainakaan tallamikkinä kuvan perusteella oleva Dimarzio (Super Distortion?) tuskin on alkuperäinen. Todennäköisesti mikki on parannus alkuperäiseen, mutta kuitenkaan ei taida sitä perinteisintä stratosoundia tarjoilla vaan tarkoitettu enemmän rokkihommiin. Uudesta ammattilaisen tekemästä luusatulasta voi laskea kitaralle plussaa, ainakin sen menetetyn kotelon verran.
Tuismond
02.09.2022 19:19:35
Kiitokset vastauksista.

Tuossa kitarassa hämää tuo"MADE IN JAPAN" dekaali. Sen verran mitä verkosta löydän kuvia on Tokai Goldstar Sound -kitaroissa teksti "Made in Japan" ja sen yläpuolella sarjanumero. Mutta ehkä niitä on vaan erilaisia.

Kuten todettua, kiitos avusta.

opel99: on japanilainen,kaulassa on made in japan-leima,itse myin kesällä MIJ tst-50 toksun laukulla 600e ja kitarassa oli SD stk-s7 mikit ja mielestäni annoin sen mennä aika halvalla johon oli syynä ulkomusiikillisesta asiasta tullut yllättävä menoerä.tuossa hintaan ei näemmä kuulu laukku,jos se ei haittaa niin on varmaan ihan asiallinen diili.nää hintakysymykset on aina hankalia mnetin torilla ja itse sain keväällä torilta mielestäni halvalla MIJ ibanezin
Sahario
05.09.2022 10:29:10
Alkaa ilmeisesti näkymään covid/lama/sota/logistiikka ynnä kaikki muu jo pikku hiljaa kitaroissakin kun gibsoneiden hinnat on lähiaikoina ampaisseet nousuun niin käytettynä kuin uutenakin.

Torilla on jopa parin tonnin pyyntejä käytetyistä stankku lespoista ja Oulun kitarapajalla uusi standard kustantaa 2800€. Classic 2450€ SG jo 1850€.
Soitinlaine nokittaa uuden stankun 2830€ ja SGeen hintaan 2190€. Alkaa nuo kolmen tonnin Slash-mallit tuntua huokeilta.

On tietysti eri asia, että kuka näillä hinnoilla keppejä ostelee, mutta melko huolestuttavalta vaikuttaa kehitys tulevaisuuden suhteen mikäli (kun) trendi jatkuu.
Pinewood
05.09.2022 14:23:04 (muokattu 05.09.2022 14:25:54)
Euro on alimmillaan taalaan nähden 20 vuoteen. Varsinkin kaikki jenkkikama nousee koko ajan.

Saa nähdä, miten tässä lopulta käy. Kun uudet ovat kalliita, ostetaanko niiden sijaan käytettyjä ja mihin hintaan, kun monilla on paljon uusia rahareikiä mm. elintarvikkeiden ja energian hintojen nousun vuoksi?
Funkånaut
05.09.2022 21:24:23

Pinewood: Euro on alimmillaan taalaan nähden 20 vuoteen. Varsinkin kaikki jenkkikama nousee koko ajan.

Juu, ei siitä kauaa ole kun yksi euro oli lähemmäs 1,3 taalaa.

Ei ole enää.
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
aak127
05.09.2022 23:10:34
Sahario: Alkaa ilmeisesti näkymään covid/lama/sota/logistiikka ynnä kaikki muu jo pikku hiljaa kitaroissakin kun gibsoneiden hinnat on lähiaikoina ampaisseet nousuun niin käytettynä kuin uutenakin.

Torilla on jopa parin tonnin pyyntejä käytetyistä stankku lespoista ja Oulun kitarapajalla uusi standard kustantaa 2800€. Classic 2450€ SG jo 1850€.
Soitinlaine nokittaa uuden stankun 2830€ ja SGeen hintaan 2190€. Alkaa nuo kolmen tonnin Slash-mallit tuntua huokeilta.

On tietysti eri asia, että kuka näillä hinnoilla keppejä ostelee, mutta melko huolestuttavalta vaikuttaa kehitys tulevaisuuden suhteen mikäli (kun) trendi jatkuu.

Pajalle tuli Les Paul Classic pari viikkoa sitten hintaan 1950 €. Mietin, että on ne Classicitkin nykyään kalliita, pari hunttia lisää niin jostain voi saada uuden Standardin.

Seuraavana päivänä se kitara oli 2450 €.
lukeman
06.09.2022 07:51:34
Toisella torilla american standard customin hinnalla.

https://www.tori.fi/varsinais-suomi … _in_usa_101949249.htm?ca=10&w=3
WanhaWetäjä
06.09.2022 13:38:38

lukeman: Toisella torilla american standard customin hinnalla.

https://www.tori.fi/varsinais-suomi … _in_usa_101949249.htm?ca=10&w=3

Huh...n. 10 vuotta sitten kauppasin omaa 1996 (1995 malli?) uutena ostettua vasuria amerikan stankkua hintaan 700€ joka oli ns kohtuuhinta tuohon aikaan. Erittäin nihkeästi kysyttiin, tais olla 2-3 kysyjää heistäkin pari ns renkaanpotkijaa, myin vittuuksissani ruokottoman halvalla ainoalle potentiaaliselle ostajalla, jos oikeen muistan niin 500€.

Huonojen kauppojen erikoismies olen ollut aina, tuo lienee huonoin ikinä tekemäni kauppa mutta tilanne taisi olla vaihteeksi se että "lopetan soittamisen" kun keikat väheni dramaattisesti ja perse oli auki.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
ak69
12.09.2022 14:27:41
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1763683

Olen tällä hetkellä hyvän puoliakustisen perässä, mutta missaanko mä tämän kohdalla jotain, vai tuntuuko muistakin tuo pyynti pikkasen turvonneelta? Eikö tämä ole ihan sama malli, mitä saa reiluun puoleen tuosta pyynnistä maailmalta?
korvaoo
12.09.2022 14:37:56
Näyttäisi olevan 500 taalaa lähtien reverb hinnat, joten vähänhän tuo nyt pursuilisi...
kaikki paitsi on turhaa.
ak69
12.09.2022 14:47:15
korvaoo: Näyttäisi olevan 500 taalaa lähtien reverb hinnat, joten vähänhän tuo nyt pursuilisi...

No niin mä vähän olin kattelevinani. Ajattelin, että olenko mä nyt missannut jonkin olennaisen asian, kun tosiaan minun mielestä noita ihan samoja sai aika lailla huokeemmalla hinnalla. Eikä tuo nyt mikään oikein "keräilyharvinaisuuskaan" taida olla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)