Aihe: Mitä Korgin jatkeeksi?
1
Sami H
02.07.2004 22:56:07
Mulla on tällä hetkellä Rolandin xp-10 Korg x2:n jatkeena ja oon muuten ollu tyytyväinen mutta kun muistelen aikaa kun oli Rolandin Juno 1 jatkeena niin oli joteskin paremmat soundit. Myin Junon sen takia että se ei ollut multitimbraali vehje. Mitä vaihtoehtoja suosittelette ton Korgin jatkeeksi kun ei sais olla kallis ja kuiteskin Korgi on se "pääsoitin" eli tarttisin lisukkeeksi jotain pörinöitä tai rumpuja. Groovebox? kannattaako..Sampleri?..Toinen syna??
HK
03.07.2004 02:43:00
Mulla on tällä hetkellä Rolandin xp-10 Korg x2:n jatkeena ja oon muuten ollu tyytyväinen mutta kun muistelen aikaa kun oli Rolandin Juno 1 jatkeena niin oli joteskin paremmat soundit. Myin Junon sen takia että se ei ollut multitimbraali vehje. Mitä vaihtoehtoja suosittelette ton Korgin jatkeeksi kun ei sais olla kallis ja kuiteskin Korgi on se "pääsoitin" eli tarttisin lisukkeeksi jotain pörinöitä tai rumpuja. Groovebox? kannattaako..Sampleri?..Toinen syna??

Jotenkin kuulostaisi siltä, että nykyaikainen polyfoninen ns. "virtual-analog" syntetisaattori on prikulleen mitä ajat takaa. Siinä tapauksessa saksalaisen Access:in Virus voisi olla mitä ajat takaa (http://www.accessmusic.de/). Itse omistan edelleen kb mallin, ja olen myös leikkinyt Juno:jen kanssa aikanaan. Voin vilpittömästi suositella.
Peltikorva puupäässä.
Leikari
03.07.2004 19:14:29 (muokattu 04.07.2004 09:35:40)

minkä tyyppistä musiikkia soitat - minkä tyyppisiä soundeja haet?

paljonko on "ei saisi olla kallis" - virus taitaa pompata yli budjetin? - - virus-B:tä myydään nyt classiccina - taitaa olla jossain tonnin kieppeillä tämä halvempi versio - hyvä toki ja monipuolinen jne... olisi ykkönen jos rahat riittää - - virus rack on yksi mahdollisuus - teknisesti ei desktop -mallin veroinen

halpispäästä: esim. huutonetissä ja keltaisessa pörsissä pyörii ajoittain waldorf microQ ja micro-lite -moduleita - soundi on varsin asiallinen - teknisesti/soundiltaan ei täysin Q:n veroinen

halpista: novation a-station moduli thomannila ei ole nyt kallis (jotain 315?? tms) - huutonetissä oli juuri novation nova -en tiedä, että menikö kaupaksi (katso haulla). Novationin soundi on siisti ja "kuultava" - ringmodulatorilla viimeisillä versioilla saa räyhäkämpää - vähän on kliininen ja ambientimpi soundeiltaan K- ja A-stationit eivät multitimbraaleja.

"raaka" virtuaalianalogi: clavian nord - kaipaa myös ulkoisen multiefektin - - liikkuu käytettynäkin - ei silti halpa

korgin mr? 2000 - - hyväsoundinen, edullinen, polyfonia pieni - multitimbraalisuudesta en osaa tähän hätään... -monet tykkäävät soundista + monipuolinen modulointimahdollisuuksiltaan - - tätä ei mielestäni kuitenkaan tarvitse heti poiskaan myydä... so. löytyy ominaisuuksia pidempäänkin - käytettynäkin liikkuu kun jaksaa seurailla

tosiedullisia: "groovebox" -luonteisia mm. korgin electribe -sarja - - käytteynäkin kulkee - soundi on vähän halpa jne. - tämmöiset jos on todella tiukka budjetti.. "olematon" polyfonia ...

yamaha rm1x: todella hyvä sekvensseri mikäli semmoista tarvitsee - soundillisesti ei tuo mitään olennaista uutta. Multitimbraali. LÄhes jatkuvasti käytettynä esullisesti tarjolla. Toimii "rumpukoneena" ja syntikkana.
Sami H
06.07.2004 18:07:48
Kiitti! Joo toi Yamaha vois olla se mitä kaipaan. Teen ihan kaikenlaista muuten humppaakin ja toi Korg toimii siinä hommassa mutta kun sitten toi electro/techno puoli tökkii. Kyllä Korgissa on jotain loistosoundeja mutta kaikki täytyy vääntää efekteillä ja koneessa on 2 efektiä käytössä kerrallaan. On mulla myös ulkoinen multiefektilaite. Tosta Rolandista on varmaan aikas vaikea päästä eroon. Ihan kelpo soitin mun mielestäni.
HK
09.07.2004 22:54:58
Korg X2:ssa on jo sekvensseri itsessään, eli eiköhän kannattaisi kuitenkin lähteä hakemaan vehkeitä soundin perusteella. Näin minä itse sen ainakin näkisin.

Leikarilla oli monia hyviä vaihtoehtoja viruksen lisäksi, jos nimenomaan sitä analogityyppisempää soundia haluaa tuon X2:sen seuraksi.
Peltikorva puupäässä.
Digital Beat
18.08.2004 19:26:30

KORG Electribe EM-1 on hyvä ja edullinen rytmi/monosyna groovebox. Perussoundit on hieman latteat mutta muokkaamalla saa tosi hyvää soundia aikaseksi.
///Digital Beat
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)