ak69 09.09.2022 08:33:51 | |
---|
mpekkanen: Jos ei tiedä useamman tonnin kitarasta, onko siinä kiinteä talla vai Floyd Rose... Niin ainakin minulle tulee heti mieleen jonkinlainen kusetuksen yritys. Ehkä olen väärässä. Laitoin myyjälle viestiä, että missä päin tuo soitin olisi nähtävillä ja testattavissa. Tuohon hintaan kiinnostaa totta kai. Infoan, JOS tulee joku järkevä vastaus. |
msalama 09.09.2022 12:50:15 | |
---|
No mut eiks nää kaikki oo vapaaehtoisia, niin vanha liitto kuin mahdolliset untuvikotkin? Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
Johtaja 09.09.2022 19:57:47 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Onhan se nyt melkoisen käsittämätöntä, jos tori.fin takia on poistettu. Tuohan on varsin yleistä, että jengillä on kamat myynnissä molemmissa. Se on aika turha spekuloida täällä asioista millä ei ole yhtään mitään todellisuuspohjaa. Tunnuksia ei tosiaankaan suljeta jos sääntöjen vastaisesti tuotettaa myy samanaikaisesti jossain muualla huutokaupassa. Yleensä aiheesta ei jakseta antaa edes väliaikaista ilmoituskieltoa vaan sääntöjen vastainen ilmoitus ainoastaan poistetaan. Sitäkin tosin tapahtuu nykyään ehkä muutaman kerran vuodessa. Ja tosiaan tuo sääntö on kirjoitettu ennen kuin Huuto.netissä pystyi myymään tavaraa myös suoraan ilman varsinaista huutokauppaa. Eikä Tori.fi:stä puhuta mitään, koska sitäkään ei ainakaan nykyisessä tunnettavuudessa ollut silloin edes olemassa, vaan tarkoitetetaan Mnetin Toria. Ja koska kuitenkin kaikkia kiinnostaa oli oikea syy se, ettei ole osattu kirjoittaa rekisteröityessä edes omaa nimeä oikein. Samalla kun poistellaan kymmeniä ellei satoja bottien luomia ja muita asiattomia tunnuksia voi samalla menettää omansa jos ei edes tuo onnistu. -— Ylläpito —- |
Durty 09.09.2022 20:09:31 | |
---|
MusikMan: Tämä ei ole Muusikoiden Torilla, vaan Reverbissä. Mielenkiintoiseksi tekee lähinnä se, että myyjä on helsinkiläinen. Listattuna on siis kitara mallia Ernie Ball Musari Steve Morse Y2D kiinteällä tallalla, mutta kuvista päätellen kyseessä on EBMM Axis floikalla. Hinta on kyllä todella kilpailukykyinen. https://reverb.com/item/59808437-mu … l-purple-sunset-with-hardshell-case Vaikea arvuutella, onko kyseessä tietämättömyys vai jokin muu. Ihan kuin tuo myyjä yrittäisi näyttää olevansa soitinkauppa Sandra's Gear Shop. Googlesta ei löydy sellaista. Haisee... |
ak69 09.09.2022 20:10:25 | |
---|
Durty: Ihan kuin tuo myyjä yrittäisi näyttää olevansa soitinkauppa Sandra's Gear Shop. Googlesta ei löydy sellaista. Haisee... Olen aivan 100-varma, että tuo on kusetus. |
msalama 09.09.2022 21:08:19 | |
---|
olevansa soitinkauppa Sandra's Gear Shop Saattaa haista juu. Mutta tuo ei kyllä ole mikään todiste sinänsä, koska Reverbiin saa luoda vaikka minkämoisia nimimerkkejä ihan oman hoksnokan mukaan. Siis mestahan on täynnä kaikenmoista Miguel's Gear Shoppia sun muuta eikä yksikään vaikuta musaliikkeeltä, eli mitä tuo muka sinällään todistaa? Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
msalama 09.09.2022 21:10:10 | |
---|
PS. Niin ja siis epäilyttävän oloinen ilmoitus kyllä, eli en mä siitä tuossa nillittänyt. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
ak69 09.09.2022 21:34:01 | |
---|
msalama: PS. Niin ja siis epäilyttävän oloinen ilmoitus kyllä, eli en mä siitä tuossa nillittänyt. Ensimmäisenä siinä tosiaan haisee se, että kuvassa on myynnissä aivan eri kitara, kuin mitä teksti lupaa. Lisäksi myyjä ei ole vastannut minkäänlaiseen tiedusteluun tuosta soittimesta, vaikka oltaisiin samalla kylällä, eikä tarvitsisi edes postitella. |
msalama 09.09.2022 21:40:57 | |
---|
No kusetushan se sitten taitaa olla. Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/ |
Laulava Kylätohtori 09.09.2022 21:41:07 | |
---|
Johtaja: Se on aika turha spekuloida täällä asioista millä ei ole yhtään mitään todellisuuspohjaa. Tunnuksia ei tosiaankaan suljeta jos sääntöjen vastaisesti tuotettaa myy samanaikaisesti jossain muualla huutokaupassa. Yleensä aiheesta ei jakseta antaa edes väliaikaista ilmoituskieltoa vaan sääntöjen vastainen ilmoitus ainoastaan poistetaan. Sitäkin tosin tapahtuu nykyään ehkä muutaman kerran vuodessa. Ja tosiaan tuo sääntö on kirjoitettu ennen kuin Huuto.netissä pystyi myymään tavaraa myös suoraan ilman varsinaista huutokauppaa. Eikä Tori.fi:stä puhuta mitään, koska sitäkään ei ainakaan nykyisessä tunnettavuudessa ollut silloin edes olemassa, vaan tarkoitetetaan Mnetin Toria. Ja koska kuitenkin kaikkia kiinnostaa oli oikea syy se, ettei ole osattu kirjoittaa rekisteröityessä edes omaa nimeä oikein. Samalla kun poistellaan kymmeniä ellei satoja bottien luomia ja muita asiattomia tunnuksia voi samalla menettää omansa jos ei edes tuo onnistu. Silloinhan sitä juuri spekuloidaan, kun faktoja ei ole. ;) Eipä kai tuo niin vakavaa ole. Miten tuo nimen oikeellisuus varmistetaan? Useinhan se vaikuttaa aika itsestään selvältä, mutta esim. anopilla on nimi, jota 99,9 % ihmisistä luulisi kirjoitusvirheeksi. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Twinkle 09.09.2022 22:49:48 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Miten tuo nimen oikeellisuus varmistetaan? Luulen että sitä ei suoranaisesti varmisteta, sieltä vaan perataan pois kaikki "tyhjä", "ei täytetty" tms merkkijonot jotka ei ainakaan ole kenenkään nimi. |
Durty: Ihan kuin tuo myyjä yrittäisi näyttää olevansa soitinkauppa Sandra's Gear Shop. Googlesta ei löydy sellaista. Haisee... Nimenomaan Reverb tarjoaa tuollaista nimeä omalle myynnille. Jos olisit tunnuksella mukana siellä, Durty's Gear Corner tai Shop olisi tarjolla heti ensimmäisenä. Nimen saa toki kokonaisuudessaan keksiä ihan itsekin mutta tuollainen tulee annettuna ehdotuksena. |
tackleberry 10.09.2022 09:32:33 | |
---|
Jees, mun tunnus siis poistettiin kun en ollut laittanut profiilin nimikenttään oikeaa nimeäni. Siinä luki jotain randomia tyyliin "Puu Keppi" tms. Sitä luultiin ilmeisesti botin tekemäksi. Nyt on asia selvitettu ja profiili on taas käytössä. Kätevästi tosin saapuneet pikaviestit ja profiilipalautteet hävisivät....palautteita taisi olla reipas kymmenkunta, mikä auttaa jo kivasti kaupanteossa. Diudiu |
Ikihonka 10.09.2022 10:05:43 | |
---|
tackleberry: Jees, mun tunnus siis poistettiin kun en ollut laittanut profiilin nimikenttään oikeaa nimeäni. Siinä luki jotain randomia tyyliin "Puu Keppi" tms. Saanen tiedustella miksi ihmeessä laitoit nimikenttään Puu Keppi? Jos se siis ei ole oikea nimesi? |
tackleberry 10.09.2022 12:15:49 | |
---|
Ikihonka: Saanen tiedustella miksi ihmeessä laitoit nimikenttään Puu Keppi? Jos se siis ei ole oikea nimesi? Tietoturvasyistä mieluusti jätän aina kaikilla foorumeilla ja muilla sivustoilla laittamatta mitään oikeita tietoja (nimi, syntymäaika, puhelinnumero jne.) ellei se oikeasti ole pakko jostain oikeasta syystä. Laskin mnet foorumin olevan sellainen missä ei ole mitään oikeaa syytä. Siihen nimikenttäänhän voi kirjoittaa minkä tahansa nimen. Jos olisin kirjoittanut siihen vaikka Liisa-Anneli Mäkikorkelainen niin tunnusta ei olisi suljettu. Ylläpito ei olisi tiennyt ettei toi ole mun oikea nimi. Mun nimi ja kaikki muut oleelliset tiedot selviää kyllä aina kaikille kauppakumppaneille siinä vaiheessa kun raha ja tavara vaihtaa omistajaa. Ainoa syy miksi se nimi olisi kannattanut laittaa oli se, että ei ole selvästi mikään botin avaama tili. Esim. "xxxxx" tms. Diudiu |
Gary the pine 10.09.2022 12:21:54 (muokattu 10.09.2022 12:24:04) | |
---|
Ikihonka: Saanen tiedustella miksi ihmeessä laitoit nimikenttään Puu Keppi? Jos se siis ei ole oikea nimesi? Varmaankin samasta syystä miksi minä en laita espanjalaisen verkkokaupan asiakastietoihin oikeaa sotua enkä passin numeroa, vaikka kuinka vaativat kyseisiä tietoja. Ne nyt vaan eivät vitunkaan vertaa kuulu heille. Sivuhuomiona, nokkelampi perkaaja älyää että botti ei osaa laatia Puu Keppi-nimistä käyttäjätunnusta, lienee aina satunnaisgeneraattorin tuottama merkkijono. Tulin, näin, paskoin housuun. |
Pinewood 10.09.2022 13:04:50 (muokattu 10.09.2022 13:08:03) | |
---|
Toi on joskus vaikea päätös, mihin laittaa oikeat henkilötiedot. Olen joskus miettinyt, voiko käydä niin, että jos syntyy kiistatilanne myyjän kanssa, asioiden eteenpäin vieminen vaikeutuu, jos rekisteröinti on tapahtunut keksityillä henkilötiedoilla? Onko kenelläkään kokemuksia sellaisesta? Eli jos nostat vaateen oikealla nimelläsi, myyjä(liike) voi vaikka kiistää, ettei heillä ole sen nimistä asiakasta. Rekisteröityessähän on vaikka saattanut joutua vakuuttamaan tietojen olevan oikeat. Ymmärrän kyllä asiaan liittyvät tietoturva- ja henkilötietoriskit; siksi itse usein suosin PayPalia maksusuorituksissa - ja muutenkin vain luotettavan oloisia kauppapaikkoja. Mieluummin maksan vähän enemmän kuin otan tarpeettomia riskejä. Näin kaikki tiedot eivät ole joka paikassa. Toki ei sellaista järjestelmää olekaan, ettei siihen liittyisi riskejä. |
Laulava Kylätohtori 10.09.2022 13:14:23 (muokattu 10.09.2022 13:14:42) | |
---|
Monilla on myös se, että somessa on koko elämä hyvinkin tarkasti viimeiseltä 10 vuodelta ja sitten ollaan tietoturvallisia jossain olemattomissa paikoissa. Pointtina, että tuossakin pitäisi toimi loogisesti eikä osaoptimoiden. Yleisesti siis viittaamatta keneenkään täällä. Ja siis tämä keissihän oli nyt ihan Tackleberryn oma vika, mutta hyvä että asia selvisi. :) Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
pappasfin 10.09.2022 13:32:19 | |
---|
tackleberry: Tietoturvasyistä mieluusti jätän aina kaikilla foorumeilla ja muilla sivustoilla laittamatta mitään oikeita tietoja (nimi, syntymäaika, puhelinnumero jne.) ellei se oikeasti ole pakko jostain oikeasta syystä. Laskin mnet foorumin olevan sellainen missä ei ole mitään oikeaa syytä. Siihen nimikenttäänhän voi kirjoittaa minkä tahansa nimen. Jos olisin kirjoittanut siihen vaikka Liisa-Anneli Mäkikorkelainen niin tunnusta ei olisi suljettu. Ylläpito ei olisi tiennyt ettei toi ole mun oikea nimi. Mun nimi ja kaikki muut oleelliset tiedot selviää kyllä aina kaikille kauppakumppaneille siinä vaiheessa kun raha ja tavara vaihtaa omistajaa. Ainoa syy miksi se nimi olisi kannattanut laittaa oli se, että ei ole selvästi mikään botin avaama tili. Esim. "xxxxx" tms. Näinpä, nykyään saa olla tarkkana minnekkä oikeat tietonsa antaa ja vaikka täällä olisikin ns. keksitty "Sepi Demppaaja" niin esimerkiksi täällä myydessä siinä myyntihetkellä käytännössä annetaan se oikea puhelin numero ja nimi niin homma toimii (toki jos puhelin nro sattuu olemaan prepaid liittymän mukainen niin se varmaan herättää kiinnostuksen). Mutta joo, tarkkana kannattaa mielestäni olla omien tietojensa vuoksi, ite menen sillä linjalla, että viralliset pakolliset tärkeät kontaktit menee oikeilla tiedoilla ja muut sitten eivät ja toki kun teen kauppaa niin ne oikeat siinä vaiheessa kerrotaan niin pitkälle kuin on tarpeellista. Hyvä, että tuo ongelmasi selvisi. PappaSFin |
Henri Henri Olavi 10.09.2022 13:36:46 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Monilla on myös se, että somessa on koko elämä hyvinkin tarkasti viimeiseltä 10 vuodelta ja sitten ollaan tietoturvallisia jossain olemattomissa paikoissa. Tämäpä. Muutenkaan jengillä ei tunnu olevan juuri minkäänlaista käsitystä tietoturvasta. Tai tarkemmin siitä, mitä kaikkea se vaatii, jos oikeasti haluaa olla turvassa. Siihen ruljanssiin ei moni ihminen lähde. Fox ran across the lake. Can we please sing the baker's song? |