Aihe: Neural DSP Quad Cortex
1 2 3 4 529 30 31 32 3345 46 47 48 49
Entropia666
27.06.2022 10:58:01

LaXu: Molemmat boksit omistaneena en allekirjoita. Mielestäni QC on vain himpun verran parempi kuin Helix käytettävyydeltään. Helixin kapasitiiviset kytkimet tekevät blokkien valinnasta sutjakkaa ja kun joystickin potikan funktion vaihtaa mallin valitsemisesta selectiin sekin toimii hyvin. Käytin Helixia itse laitteesta about 99% ajasta, tietokone-editoria vain IR lisäämiseen ja firmwaren päivittämiseen.

QC:ssa on vastapainoisesti esim presetien ja captureiden managointi heikko. Sen kanssa voi elää, mutta se on huonosti suunniteltu käyttöliittymä. Muuten laite on hyvin helppo käyttää eikä kaipaisi tietokone-editoria muuta kuin fiksumpaan IR/preset/capture-hallintaan.

Mulla olin itelläni HX Effects, nykyään QC. Toisella kitaristilla on HX LT, mut mä sen käytännössä säädän ja rakennan presetit. Eli kohtuu kattava kokemus on molemmista. Helixin säätö ilman konetta on omalla kohdalla hullun hommaa, ei pysty millään. QC:n kanssa pelkäsin eka editorin puuttumista, mutta ei se loppujen lopuks oo haitannu. Kosketusnäyttö ja ne potikoina toimivat kytkimet tekee sen käytöstä helppoo. Jos Helixistä ois puuttunu, olisin myyny suorilta.
aristoteles666
27.06.2022 11:45:46 (muokattu 27.06.2022 11:46:09)

Entropia666: Mulla olin itelläni HX Effects, nykyään QC. Toisella kitaristilla on HX LT, mut mä sen käytännössä säädän ja rakennan presetit. Eli kohtuu kattava kokemus on molemmista. Helixin säätö ilman konetta on omalla kohdalla hullun hommaa, ei pysty millään. QC:n kanssa pelkäsin eka editorin puuttumista, mutta ei se loppujen lopuks oo haitannu. Kosketusnäyttö ja ne potikoina toimivat kytkimet tekee sen käytöstä helppoo. Jos Helixistä ois puuttunu, olisin myyny suorilta.

HXFX ssa pystyy kylla hyvin tekemaan presetit ihan ilman konettakin, ja voi saataa parametreja soittaessakin pelkkia jalkoja kayttamalla.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Entropia666
27.06.2022 12:03:22 (muokattu 27.06.2022 12:03:52)

aristoteles666: HXFX ssa pystyy kylla hyvin tekemaan presetit ihan ilman konettakin, ja voi saataa parametreja soittaessakin pelkkia jalkoja kayttamalla.

varmaan pystyy jos haluaa itseään kiduttaa, mut QC on valovuosia edellä nopeuden ja helppouden kannalta tossa leikissä.
WanhaWetäjä
27.06.2022 13:47:17

Entropia666: varmaan pystyy jos haluaa itseään kiduttaa, mut QC on valovuosia edellä nopeuden ja helppouden kannalta tossa leikissä.

...eli QC:lla editointi vaikka kesken biisin keikalla onnistuu jaloilla vai pitääkö perse pystyssä haahuilla ? Ite tykkään Helixin tuosta ominaisuudesta treeniksellä ja keikoilla, miksei kotonakin esim jos selailee IR-kirjasoja samalla soittaen. Myös tuo että ison mastervolumepyörän voi laittaa vaikuttamaan vain lineulostuloon ja omaan monnariin on jees, PA:an menevä ei muutu.

QC himassa työpöydällä kyllä kiinostaisi, videoiden perusteella varsin looginen editoitava noin mutta mun soittotaidoilla ja sounditarpeella Helix Floor ja Helix Nativessakin on ihmeteltävää ihan tarpeeksi ja soundit aivan riittävät.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Entropia666
27.06.2022 15:32:04 (muokattu 27.06.2022 15:32:54)

WanhaWetäjä: ...eli QC:lla editointi vaikka kesken biisin keikalla onnistuu jaloilla vai pitääkö perse pystyssä haahuilla ? Ite tykkään Helixin tuosta ominaisuudesta treeniksellä ja keikoilla, miksei kotonakin esim jos selailee IR-kirjasoja samalla soittaen. Myös tuo että ison mastervolumepyörän voi laittaa vaikuttamaan vain lineulostuloon ja omaan monnariin on jees, PA:an menevä ei muutu.

QC himassa työpöydällä kyllä kiinostaisi, videoiden perusteella varsin looginen editoitava noin mutta mun soittotaidoilla ja sounditarpeella Helix Floor ja Helix Nativessakin on ihmeteltävää ihan tarpeeksi ja soundit aivan riittävät.

Periaatteessa onnistuu jos vedät paljasvarpain. Tosin en oo koskaan osannu moista kaivata, kun ei aitojenkaan purkkien kanssa onnistunut säädöt jaloilla. Kyllä tosta kaverin Helix LT:stäkin sai ihan ok soundit ulos kun käytti kolmannen osapuolen IRiä, mutta se vei ihan helkutisti aikaa ja vaivaa ruuvata. Vahvarien soittotuntuma, varsinkin captureissa, on todella realistinen, mitä taasen Helix ei ole.

Lisäks sen prosessoriteho tuli todella nopeasti vastaan. Siinä missä QC:n tehoista oli alle puolet käytössä, niin Helix oli täysillä. Tää realisoitu esim. skenaariossa missä sulla on kahen vahvarin komppisoundi, yhden vahvarin liidi ja yhden vahvarin clean jotka menee splitin kautta suoraan päätteen kautta kaappiin ja toinen IR:n kanssa tiskiin. QC:ssa sai kaikki yhteen presettiin ja tehoja jäi vielä ylikin, mut Helixissä piti viritellä vähä purkkaratkasuja, hylätä osa ja tehdä kiertoreittejä.
LaXu
27.06.2022 18:06:03
Entropia666: Periaatteessa onnistuu jos vedät paljasvarpain. Tosin en oo koskaan osannu moista kaivata, kun ei aitojenkaan purkkien kanssa onnistunut säädöt jaloilla. Kyllä tosta kaverin Helix LT:stäkin sai ihan ok soundit ulos kun käytti kolmannen osapuolen IRiä, mutta se vei ihan helkutisti aikaa ja vaivaa ruuvata. Vahvarien soittotuntuma, varsinkin captureissa, on todella realistinen, mitä taasen Helix ei ole.

Lisäks sen prosessoriteho tuli todella nopeasti vastaan. Siinä missä QC:n tehoista oli alle puolet käytössä, niin Helix oli täysillä. Tää realisoitu esim. skenaariossa missä sulla on kahen vahvarin komppisoundi, yhden vahvarin liidi ja yhden vahvarin clean jotka menee splitin kautta suoraan päätteen kautta kaappiin ja toinen IR:n kanssa tiskiin. QC:ssa sai kaikki yhteen presettiin ja tehoja jäi vielä ylikin, mut Helixissä piti viritellä vähä purkkaratkasuja, hylätä osa ja tehdä kiertoreittejä.

Ei kyllä QC:ta säädetä jaloilla jos ei omista jotain apinan varvasnäppäryyttä. Helixissä tuo jalka-editointiominaisuus on kyllä oikein fiksu lisä jos tarvii säätää pikaisesti jotain.

Realistisesti Helixin presettiin mahtuu kaksi vahvariblokkia joiden välillä vaihtaa ja pino efektejä. Sekä QC:n, että Helixin reititys menee mielestäni melko sekavaksi jos sen enempää yrittää vahvareita ahtaa yhteen presetiin. QC:ssa ei vaan tule teho vastaan varsinkaan captureita käyttäessä.

Itse olen aikalailla luovuttanut kahden vahvarimallin rikkain ajamisen kanssa mallintavasta riippumatta. Mielestäni siinä on sen verran monimutkaisuutta saada molemmat kuulostamaan hyviltä yhdessä, että saavutettu soundi ei maksa vaivaa.

Aikoinaan mulla oli sekä QC että Helix samaan aikaan ja niistä sai kyllä veivattua aika vastaavat soundit.
Entropia666
27.06.2022 20:37:38

LaXu: Ei kyllä QC:ta säädetä jaloilla jos ei omista jotain apinan varvasnäppäryyttä. Helixissä tuo jalka-editointiominaisuus on kyllä oikein fiksu lisä jos tarvii säätää pikaisesti jotain.

Realistisesti Helixin presettiin mahtuu kaksi vahvariblokkia joiden välillä vaihtaa ja pino efektejä. Sekä QC:n, että Helixin reititys menee mielestäni melko sekavaksi jos sen enempää yrittää vahvareita ahtaa yhteen presetiin. QC:ssa ei vaan tule teho vastaan varsinkaan captureita käyttäessä.

Itse olen aikalailla luovuttanut kahden vahvarimallin rikkain ajamisen kanssa mallintavasta riippumatta. Mielestäni siinä on sen verran monimutkaisuutta saada molemmat kuulostamaan hyviltä yhdessä, että saavutettu soundi ei maksa vaivaa.

Aikoinaan mulla oli sekä QC että Helix samaan aikaan ja niistä sai kyllä veivattua aika vastaavat soundit.

Riippuu ruuvaajasta. Mulla toimii ja ei ollu edes kovin vaikeeta saada toimimaan. Otin studiossa capturet samoista seteistä millä vedettiin levyn soundit purkkiin ja pistin samalla logiikalla QC:n presetiks. Eli yhteensä 4 capturee + efektit presetissä: kaks komppia, yks clean, yks lead.

Helixillä kun yritin samaa temppua niin sain ängettyä kaks komppia ja liidin, mut melkosilla kompromisseilla. Myöskään splittien tekeminen ei ollu yhtä helppoo kuin QC:ssa rivien vähyyden vuoksi.
seppuku
08.07.2022 15:42:49
Haudi, onkos joku käyttänyt kitaran ohessa lauluefektinä tätä? Onko laulantaan toimivia efektejä ja saako kätevästi molemmille omat presettien/efektien vaihdot? Tai toki sama homma jos ajaisi vaikka 2 kitaraa saman myllyn läpi.
mize7
13.07.2022 10:04:04

seppuku: Haudi, onkos joku käyttänyt kitaran ohessa lauluefektinä tätä? Onko laulantaan toimivia efektejä ja saako kätevästi molemmille omat presettien/efektien vaihdot? Tai toki sama homma jos ajaisi vaikka 2 kitaraa saman myllyn läpi.

Lauluhommiin ei ole tullut käytettyä, mutta kahden kitaristin settiä on tullut treeneissä vedettyä ja toimii loistavasti siinä. Jonkun verran joutuu näkemään vaivaa ohjelmoinnissa, mutta sen jälkeen on kyllä ilo soitella.
https://soundcloud.com/mediumplayer
PekkaM
16.07.2022 19:47:38
Helix-maailmaan tottuneena vähän hämmentää nämä plugarit ja standalonet suhteessa lattialaatikkoon. Eli onko tää nyt niin, että esim. nämä Archetype-paketit (100-150€) on täysin erillisiä lattialaitteesta eli näitä custom-vahvistimia ja speduja ei löydy lootasta? Ja sitten taas koko laitetta tai sen vahvistimia, kaappeja ja efektejä ei Helix Nativen tapaan ole softapuolella saatavilla? Vai voiko nuo Archetype-paketit sitten jotenkin ladata tuonne laitteeseen jos sen joskus hankkii?
Snapo
17.07.2022 11:01:24
PekkaM: Helix-maailmaan tottuneena vähän hämmentää nämä plugarit ja standalonet suhteessa lattialaatikkoon. Eli onko tää nyt niin, että esim. nämä Archetype-paketit (100-150€) on täysin erillisiä lattialaitteesta eli näitä custom-vahvistimia ja speduja ei löydy lootasta? Ja sitten taas koko laitetta tai sen vahvistimia, kaappeja ja efektejä ei Helix Nativen tapaan ole softapuolella saatavilla? Vai voiko nuo Archetype-paketit sitten jotenkin ladata tuonne laitteeseen jos sen joskus hankkii?

Plugarit on erillisiä ja näitä ei löydy. Esim Soldano-plugari ja QC:n mallinnukset ovat kuulemma eri asia ja jotkut pitää plugaria parempana. Itse aiemmin ostamien plugareiden käyttö QC:n kautta on kehityslistalla.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
PekkaM
17.07.2022 17:45:01 (muokattu 17.07.2022 18:02:35)
Archetype Petrucci tekisi melkein mieli hommata, sen verran hyvältä kuulosti heti ensi tuntumalta. Ihan hirveästi ei jaksa testitilassa ruuvailla kun ei voi tallentaa kai omia presettejä mutta vähän sellainen fiilis, että mitään kovin klassisia soundeja ei tästä kuitenkaan irtoa. Petrucci oli ainoa artisti noista, jonka nimi sanoi mitään ja pikaisella googletuksella nolly, abasi, plini tai gojira ei varmaan sen enempää mitään klassisia rokkisoundeja tarjoa.

Mahtaako tää olla asian laita vai osaako joku noita paketteja enemmän läpi käynyt sanoa, että löytyykö noista muista enemmän klassiseen rokkiin taipuvaa soundia?

Muoks, perkele siinähän se Tone King oli ekana...
Jaketsu
17.07.2022 22:09:11 (muokattu 17.07.2022 22:09:50)
PekkaM: Archetype Petrucci tekisi melkein mieli hommata, sen verran hyvältä kuulosti heti ensi tuntumalta. Ihan hirveästi ei jaksa testitilassa ruuvailla kun ei voi tallentaa kai omia presettejä mutta vähän sellainen fiilis, että mitään kovin klassisia soundeja ei tästä kuitenkaan irtoa. Petrucci oli ainoa artisti noista, jonka nimi sanoi mitään ja pikaisella googletuksella nolly, abasi, plini tai gojira ei varmaan sen enempää mitään klassisia rokkisoundeja tarjoa.

Mahtaako tää olla asian laita vai osaako joku noita paketteja enemmän läpi käynyt sanoa, että löytyykö noista muista enemmän klassiseen rokkiin taipuvaa soundia?

Muoks, perkele siinähän se Tone King oli ekana...

Fortin Cali Suitesta saa myös aika pätevät klassiset rokkisaundit. Tosi monipuolinen plugari, periaatteessa humpasta heviin -osastoa. Archetype Nolly on myös tosi hyvä. Ekasta vahvarista irtoaa hyvät Fender tyyliset puhtaat. Tokasta taas saa hyvää marsusaundia loihdittua. Viimeiset kaksi ovat sitten enempi jyrävehkeitä.
PekkaM
24.07.2022 10:13:58
Mahtaa mennä ohi aiheen mutta millä noita standalone plugareita voisi hyvin ohjata? Midi-porttia ei ole joten joku USB:n yli toimiva ratkaisu pitäisi olla. Parit foot switchit, liekö mahdollista saada jotain presetin nimiäkin tuollaisen näytölle?
Eki C
24.07.2022 11:04:56
PekkaM: Mahtaa mennä ohi aiheen mutta millä noita standalone plugareita voisi hyvin ohjata? Midi-porttia ei ole joten joku USB:n yli toimiva ratkaisu pitäisi olla. Parit foot switchit, liekö mahdollista saada jotain presetin nimiäkin tuollaisen näytölle?

FYI: Neuralin plugareille on oma ketjunsa. Tämä on Quad Cortexille.
I woke up this morning
aristoteles666
25.07.2022 11:04:31

PekkaM: Mahtaa mennä ohi aiheen mutta millä noita standalone plugareita voisi hyvin ohjata? Midi-porttia ei ole joten joku USB:n yli toimiva ratkaisu pitäisi olla. Parit foot switchit, liekö mahdollista saada jotain presetin nimiäkin tuollaisen näytölle?

https://xsonicaudio.com/pages/airstep
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
alee123
05.09.2022 13:37:33
rakula: Olis aktiivikaiuttimen hankinta edessä Quad cortexille. Oliko täällä suosituksia vehkeestä, jonka kanssa pärjäisi bassolla, sekä kitaralla?

Musamaailma ehdotti Yamaha DBR12 mallia ja netissä törmää Headrush FRFR-112 malliin.

Line6 powercab 112 kävi myös mielessä. Käyttötarkoitus olisi aikalailla sama, kuin vahvistin-kaapilla.

Mä totesin just viime reeneissä, että tuosta Headrushista loppuu potku kesken. Eikä se täysillä basson kanssa kovin hääviltä kuulosta. Kitaran kanssa sillä kyllä pärjää mutta sellainen perus hinnat alkaen ämyri, jonka hetken päästä varmaan vaihtaa parenpaan.
rakula
05.09.2022 15:26:24
alee123: Mä totesin just viime reeneissä, että tuosta Headrushista loppuu potku kesken. Eikä se täysillä basson kanssa kovin hääviltä kuulosta. Kitaran kanssa sillä kyllä pärjää mutta sellainen perus hinnat alkaen ämyri, jonka hetken päästä varmaan vaihtaa parenpaan.

Kiitokset vinkistä. Siinä tapauksessa tuo line6 kiinnostaa eniten.
Linda Lampeniuksella on niin paljon botoxia naamassa, et kun se sulkee silmänsä, sen perseenreikä aukeaa.
mize7
05.09.2022 18:14:15

rakula: Kiitokset vinkistä. Siinä tapauksessa tuo line6 kiinnostaa eniten.

Unohda Line 6 Powercab ja tsekkaa ennemmin Laney LFR 212 (tai LFR 112). Laney on paras kaappi mallintaville, mitä on tullut vastaan. Jos tuosta parempaa halajaa, niin sitten mennään yli tonnin vehkeisiin, kuten Atomic CLR silloinkin epäilen, että onko nuo kalliimmat yhtään sen kovempia.
https://soundcloud.com/mediumplayer
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)