Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paypal
1 2 3 4 5
miscage
07.07.2004 21:48:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käyttääkö kukaan tätä systeemiä? Millaisia kokemuksia?
 
Mä pläräsin noita nettisivuja mutta kärsimättömyyteni takia en saanut selvitettyä miten tuo oikeastaan toimii? Tarvitaanko luottokortti? Mitä tarvitsee? mitamita?
 
Jos joku voisi hieman valaista minua, olisin hyvin kiitollinen. Ebayssa on sen verran houkuttelevaa tavaraa..
 
"A choice is made of free will, just like the choice to kill."
Jäsen X
07.07.2004 22:21:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo mäkin olin aluks kiinnostunut tästä maksutavasta kun mulla ei ole luottokorttia mutta sitten selvisikin että tarvitaan luottokortti jotta voi sirtää rahaa sille Paypal -tilille!! Raivostuttavaa!
 
"Working on a sex farm, Trying to raise some hard love, Getting out my pitch fork, Poking your hay"
Lazze
07.07.2004 22:28:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_help-ext&source_page=
 
Mä oon yhden autonosan ostanut Jenkeistä tuolla systeemillä ja toimi kyllä ihan hienosti. Eli tarttet luottokortin (VISA ja MasterCard ainakin toimii), tuo helppi-sivulla mainittu PayPal account ei siis ole pakollinen.
Ebay-ostos on tietty aina melkoinen riski, kannattaa siis ostaa vain jos myyjällä on Positive Feedbackkiä paljon...
Joo ja kannattaa ennen huutamista tsekata/kysyä että myyjä suostuu lähettämään Suomeen.
 
Ben_D
07.07.2004 22:48:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen käyttänyt PayPal:ia noin 100-150 kertaa; joka kerta ostaen eBaysta tavaraa. Vielä kertaakaan ei ole jääneet tavarat tulematta. Just tänään siirsin 1000 taalaa Jenkkeihin mun uudesta kitarasta.
 
Eli tarvii luottokortin (Visa, Master, Amex). PayPal tilille ei tarvitse siirtää rahaa, vaan kun ostat jotain niin veloitus tapahtuu normaalisti luottokortilta. Jos joku maksaa itselle niin pystyt siirtämään rahat suoraan suomalaisten pankkien tilille tosin välitysmaksu on jokusen euron. Siirto omalle tilille kestää 5-7 pankkipäivää.
 
Halutessaan voi siirtää myös omalta tililtä rahaa PayPal tilille, mutta itse en ole tätä vielä ikinä tehnyt. Aktivoidakseen PayPal:n käyttöön tarvii Expanded User Numberin, joka näkyy muistaakseni 1.95 taalan veloituksen ohessa luottokorttitapahtumissa eli sen saa joko luottokorttilaskun mukana tai soittamalla luottofirmaan.
 
Erittäin kätevä ja nopea maksusysteemi. Esim. tänään kun siirsin Jenkkeihin rahaa niin maksu näkyi vastaanottajalla samantien.
 
zorro
07.07.2004 22:56:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

offtopic: Jos tilaa ebaystä vaikka 100e pedaalin, kuinka paljon tulee sitten loppujen lopuksi ostos maksamaan?
 
OSTETAAN: Digitech WH1, lace sensor Red
Dr. Muff
07.07.2004 22:58:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

. Aktivoidakseen PayPal:n käyttöön tarvii Expanded User Numberin, joka näkyy muistaakseni 1.95 taalan veloituksen ohessa luottokorttitapahtumissa eli sen saa joko luottokorttilaskun mukana tai soittamalla luottofirmaan..
 
Voihan paypalin palveluja käyttää vaikkei tuota maksaisi.
 
Kerran olen käyttänyt paypalia onnistuneesti. Nyt tein toisen ostoksen, mutta sen onnistumisesta en vielä tiedä. Hieman huonomman kurssin tarjoavat kuin jos maksaisi suoraan luottokortilla johonkin firmaan. Tällä hetkellä 1,198$=1€.
 
Viikon linkkivinkki: http://www.hut.fi/~jparkkar/Demi/
Dr. Muff
07.07.2004 23:01:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

offtopic: Jos tilaa ebaystä vaikka 100e pedaalin, kuinka paljon tulee sitten loppujen lopuksi ostos maksamaan?
 
100$/1,198=83,47euroa
 
Tullaaminen ja alvit:
83,47e*1.037(tullli)*1,22(alv)=105,60e
 
Viikon linkkivinkki: http://www.hut.fi/~jparkkar/Demi/
zorro
07.07.2004 23:02:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

100$/1,198=83,47euroa
 
Tullaaminen ja alvit:
83,47e*1.037(tullli)*1,22(alv)=105,60e

 
entäpä postikulut amerikasta suomeen?
 
OSTETAAN: Digitech WH1, lace sensor Red
Dr. Muff
07.07.2004 23:04:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

entäpä postikulut amerikasta suomeen?
 
Noh mun wahille oli 25,60$.
 
Noita kannattaa kysellä ennemmin niiltä myyjiltä.
 
Viikon linkkivinkki: http://www.hut.fi/~jparkkar/Demi/
Ben_D
07.07.2004 23:47:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan paypalin palveluja käyttää vaikkei tuota maksaisi.
 
Kerran olen käyttänyt paypalia onnistuneesti. Nyt tein toisen ostoksen, mutta sen onnistumisesta en vielä tiedä. Hieman huonomman kurssin tarjoavat kuin jos maksaisi suoraan luottokortilla johonkin firmaan. Tällä hetkellä 1,198$=1€.

 
No kai niitä sitten voi, mutta itse ainakin maksoin ton heti alkuun. Nyt näytän olevan joku Premier Member eli voin rajattomasti tehdä siirtoja.
 
Postihinnoista sen verran, että riippuu tietysti tuotteen painosta. Ja tulliin ne menevät vähän miten sattuu. Huusin eBaysta Boss CE-5 Choruksen hintaan 40 taalaa, mutta ei se tulliin mennyt. Kaveri huusi samaan hintaan Delayn ja joutu hakeen sen tullista.
 
poppamies
08.07.2004 07:33:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen myös käyttänut Pay Pal'ia useamman kerran. Olen ymmärtänyt että Pay Pal'ia tarvitaan ja käytetään sen takia koska se on n.s. "secure third party" ja näinollen takaa että luottotiedot pysyy oikeissa käsissä. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia ja kaikki Visalla tehdyt ostokset Pay Pal'in kautta on aina laskutettu oikein. Minun ymmärryksen mukaan Pay Pal'illa ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen asian kanssa miten ja milloin tavara toimitetaan.
 
"G-strings are for strippers"
stickyfinger
08.07.2004 09:23:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka virallisesti PayPaliin tarvitaan oikea luottokortti, niin Sampo-pankin Visa Electronkin toimii yhtä hyvin. Useasti olen tilannut eikä mitään ongelmia ole ollut.
 
Shake your money maker!
Henkeen ja Vereen
08.07.2004 10:02:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerran olen käyttänyt ja hyvin toimi. Ilmeisesti ainakaan useat usalaiset firmat eivät suostu suoraan maksuun luottokortilta vaan vaativat, että käytetään esim. Paypalia mahdollisten väärinkäytösten vuoksi.
 
I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable. -J.Morrison-
Ben_D
08.07.2004 10:40:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen myös käyttänut Pay Pal'ia useamman kerran. Olen ymmärtänyt että Pay Pal'ia tarvitaan ja käytetään sen takia koska se on n.s. "secure third party" ja näinollen takaa että luottotiedot pysyy oikeissa käsissä. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia ja kaikki Visalla tehdyt ostokset Pay Pal'in kautta on aina laskutettu oikein. Minun ymmärryksen mukaan Pay Pal'illa ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen asian kanssa miten ja milloin tavara toimitetaan.
 
Ei ole mitään tekemistä tavartoimituksen ja toimitustavan kanssa. PayPal tietojärjestelmä on suoraan yhteydessä eBayhin, mutta toimitukset ovat asia erikseen.
 
Saksan eBayssa harvemmin kelpaa PayPal maksuvälineeksi. Yleensä olen Saksan eBaysta ostettaessa tehnyt kansainvälisen tilisiirron Nordean verkkopankin kautta.
 
Dr. Muff
08.07.2004 12:32:16 (muokattu 08.07.2004 12:32:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun ymmärryksen mukaan Pay Pal'illa ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen asian kanssa miten ja milloin tavara toimitetaan.
 
Kyllä näin on. Aiemmassa kirjoituksestani voi saada sen kuvan että yhteys olisi mutta ei ole. En vaan tiedä vielä ovatko rahat menneet perille.
 
Paypal on muuten yksi maksutapa joka kelpuutetaan ebayn buyers protection (tai joku vast) ohjelmaan. Voi helposti todistaa maksaneensa kun esim tilisiirron kanssa on vähän niin ja näin.
 
Viikon linkkivinkki: http://www.hut.fi/~jparkkar/Demi/
miscage
08.07.2004 17:24:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka virallisesti PayPaliin tarvitaan oikea luottokortti, niin Sampo-pankin Visa Electronkin toimii yhtä hyvin. Useasti olen tilannut eikä mitään ongelmia ole ollut.
 
Juuri tämän halusinkin kuulla! Kun ei "oikeaa" luottokorttia ole mutta juuri tuo Sampon Electron löytyy. UUJEA. Paypal auki ja ebayhin!
 
Kiitos kaikille informaatiosta!
 
"A choice is made of free will, just like the choice to kill."
gheisari
08.07.2004 18:48:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.nopaypal.com/
 
ruma
08.07.2004 18:53:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saksan eBayssa harvemmin kelpaa PayPal maksuvälineeksi. Yleensä olen Saksan eBaysta ostettaessa tehnyt kansainvälisen tilisiirron Nordean verkkopankin kautta.
 
Millaiset ovat kulut yleensä maksettaessa suoraan tilille saksaan? Ilmeisesti "maksan kaikki kulut" -vaihtoehtoa pitää käyttää tai muutoin myyjä ei välttämättä saakaan koko summaa tililleen ja siitä tulisi sitten sanomista...
 
Siis oma pankki veloittaa jonkin verran, ja saksalainen myös. Mitä nordea veloittaa (sehän selviäisi myös sieltä kysymällä...) ja erityisesti minkälainen on (keskimääräinen) saksalaisen pankin veloitus?
 
Ruåtissa puhuttais venäjää jos Suomi ei olis välissä.
Ben_D
08.07.2004 19:18:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaiset ovat kulut yleensä maksettaessa suoraan tilille saksaan? Ilmeisesti "maksan kaikki kulut" -vaihtoehtoa pitää käyttää tai muutoin myyjä ei välttämättä saakaan koko summaa tililleen ja siitä tulisi sitten sanomista...
 
Siis oma pankki veloittaa jonkin verran, ja saksalainen myös. Mitä nordea veloittaa (sehän selviäisi myös sieltä kysymällä...) ja erityisesti minkälainen on (keskimääräinen) saksalaisen pankin veloitus?

 
Siirrosta ei mene mitään veloitusta, koska sekä Saksa että Suomi ovat EU-maita.
 
ReBeat
08.07.2004 19:50:47 (muokattu 08.07.2004 19:51:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siirrosta ei mene mitään veloitusta, koska sekä Saksa että Suomi ovat EU-maita.
 
Kyllä se riippuu ihan pankeista. Osuuspankilla lähtevä EU-maksu on 0,13e. Saksalainen pankki luultavasti veloittaa myös jotain, mutta sitä ei tiedä, että näkyykö se heti vastaanottajan saamassa summassa, vai vasta hänen tiliotteessan jonain hiton bonus-pisteiden käyttönä, mikä nykyään on niin kaunista muotia. Kerran vastaanottajan pankki oli veloittanut jostain syystä 7 euroa EU-maksustani. Se on ainoa kerta kun mitään jupinaa on tullut, vaikka EU-maksu on aina "maksan vain oman pankkini kulut".
 
Ainakin Osuuspankki vaatii EU-maksussa myös vastaanottajan nimi ja osoitetiedot (+ SWIFT ja IBAN/BIC). Jos niitä ei ole, niin maksu saattaa silti mennä perille, mutta tulee kalliimmaksi. Toisaalta jos tekee "kansainvälisen tilisiirron" (oletusarvoisesti kalliimpi kuin EU-maksu) johnkin EU-maahan ja maksaessa antaa edellämainitut hyvät tiedot, niin maksusta voidaankin veloittaa ehkä halvempi EU-maksun hinta.
 
Kannattaa katsoa että maksun saajatiedot ovat riittävät. Vaikka Osuuspankille riittivät erään maksun tiedot, ne eivät riittäneet Deutsche Bankille ja se palautti maksun... kunhan oli veloittanut siitä 56 euroa "palautusmaksua".
 
Tekemällä ei synny musiikkia.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «