Aihe: Aloittelevaisen setti?
1 2 3
januszian
07.07.2004 22:26:36

Moro. Yks tuttava alottaa sähköisen mölyämisen.
Oli kelannu seuraavaa settiä:

- Ibanez S470BK keppi
- Line6 Spider II 112 (mun suosittelema)

Eikös tuossa Spiderissä tule joku poljinkin mukaan sitten?
Entäpä Ibanez? Onko kokemuksia?

Tai mahd. jopa setti ehdotuksia? Ideana hyvä puhdas, hyvä hevisärö ja muutama hassu efekti, chorus, delay, reverb jne.

Budjetti melko matala. n. 900 Euroa.
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles.
Aksu89
07.07.2004 22:35:11
Budjetti melko matala. n. 900 Euroa

Aloittelialle melko matala, hoho!
No comments. Riisi
januszian
07.07.2004 22:38:13

No, osta itte sitte niitä kumikeppejä ja Marshalleja ihan rauhassa.
Aksu89
07.07.2004 22:38:15
Mutta asiaan, sanotaan nyt näin. Hänen kannattaisi käydä liikkeessä testaamassa jotain mieleistä kitaraa (Ltd, Fender, Epiphone, Tokai) joka sopii budjettiin. Sitten otetaan vaffari, jota MYÖS testataan. En ole Spideriä testannut, mutta onhan se semmoinen efektilaatikko, josta varmaan aloittelija tykkää saada erillaisia ääniä. Jos ostaja ei itse tykkää spideristä, koittakoon jotain muuta, esim. Laney, Peavey.

Ehdotukseni les paul -ja peaveyfanina:

- Epiphone Les Paul Standard
tai Tokain Love Rock
- Peavey Envoy
No comments. Riisi
Billsner
07.07.2004 22:54:15
Tää nyt ei liity aiheeseen, mutta onko kellään kokemuksia Create merkkisestä vahvistimesta? Soitin yhessä liikkeessä ja tuntu älyttömän hyvältä. Missäköhän noita myydään kun missään muualla en ole nähnyt?

Mikähän Crate mahtoi olla kyseessä? Täältä ainakin saa cratea www.oulunsoitinjatarvike.fi Paikanpäällä on tuo Crate GX15R, mutta muitakin varmaan saa tilattua. Tuota Crate GX15 vahvaria voin suositella jos ei soita mättömetallia, säröt ei riitä ilman erillistä säröpedaalia.
You must gather your party before venturing forth.
Sintti
07.07.2004 22:57:01
Tää nyt ei liity aiheeseen, mutta onko kellään kokemuksia Create merkkisestä vahvistimesta? Soitin yhessä liikkeessä ja tuntu älyttömän hyvältä. Missäköhän noita myydään kun missään muualla en ole nähnyt?

Craten vahvistimet siis. :) Thomannilla on, jos haluat saksanmaalta tilailla.

http://www.thomann.de
Support your local terrorists
LaXu
07.07.2004 23:03:14
Minun mielestäni tuo kitara ei kyllä ole hyvä valinta. Noissa nykyisissä S470 kepukoissa kun on nuo kammottavat Powersound mikit eikä tuo hammastikkukaulakaan välttämättä ole kaikkien mieleen.

Itse ehdottaisin esim. Yamaha Pacifica 612V:ta. Groverin lukkovirittimet, tallassa Seymour Duncan JB humppari puolituksella ja muut mikit Yamahan yksikelaisia. T-kaupan hinta 466€, S470BK on 555€.
Sintti
07.07.2004 23:11:31
Itse ehdottaisin esim. Yamaha Pacifica 612V:ta. Groverin lukkovirittimet, tallassa Seymour Duncan JB humppari puolituksella ja muut mikit Yamahan yksikelaisia. T-kaupan hinta 466€, S470BK on 555€.

Hyvä Laxu. Elikkä minäkin annan ääneni tolla Yammun Pacificalle. Hyviä keppejä. Ja vielä helvetin hyvät mikitkin. Yamahan kepit on kyllä todella asiallisia. Itsellä oli toinen keppi Yamaha ja nyt ihan vasta ostin kans Yamahan tuossa. Kylläkin vähän vanhempaa mallia, SE700E... Pakko oli ostaa kun halvalla sain. :) Mutta ennemmin tosiaan tuo Yamaha, kuin Ibanezi.
Support your local terrorists
kulmahiomakone
07.07.2004 23:18:31
Vanhemman mallinen pac604. Väittäisin että viime vuoteen saakka nuo pacificat tehtiin paremmilla osilla: Sperzelin lukot ja Wilkinsonin kampi. SD:n jb tosin puuttuu tallasta, mutta eipä ole uudessa 600 -sarjalaisessa Wilkinsonia. Varaosana mikki on halvempi...

http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=9680339
Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai, Yamaha yms.)
januszian
07.07.2004 23:34:17

heh, en usko että tuon NÄKÖNEN keppi kuin tuo Yamaha ohittaa kaverin silmissä Ibanezin hevikirveen. :) Voihan sitä yrittää. Itse ostasin ilman muuta jo pelkän JB:n takia...
Aksu89
07.07.2004 23:43:42
Voihan se kaveris käydä kaupassa koittelee jos joku erillainen sopii käteen, esim. Flying V tai LP
No comments. Riisi
januszian
07.07.2004 23:45:39

Juu, aattelin vaan että jos jollain on testikokemuksia tuosta Ibanezista. Tottahan toki se pitää omaan käteenkin kokeilla ja kuunnella myös jonkun tutun vahvarin kera. Tai siis mulle tutun. :)
On vaan noita ton hintaluokan keppejäkin vähä helvetin monta ni johonki pitäs vetää rajaa...
Jako
08.07.2004 00:11:05 (muokattu 08.07.2004 00:11:21)
Ite ostaisin thomannilta:
Epiphone Les Paul standardin ja Roland cube-30:n
Worryin's a waste of my fucking time.
Solex
08.07.2004 00:41:01
Huuto.netissä on juuri myynnissä Pacifica 604 ja jos ei ihmeitä tapahdu niin se irtoaa sieltä n. 300e hintaan. Makuasia mutta omassa on niin perfect tuntuma juuri korkeiden kapeiden nauhojen takia joista pidän eikä paljoa meikäläiselle sopivampaa kaulan profiilia ole löytynyt arvokkaista kitaroistakaan.
Mikä alkossa on halpaa ja menee helposti päähän? No muovikassi tietenkin, hölmö!
Cornflake
08.07.2004 12:23:47
Noista Tokain Love Rockeista en ole kuullut kuin hyvää. Pari kaveria on moiset ostanut ja todella tyytyväisiä ovat olleet. Minustakin tatsi on mainio. Ja hinta/laatu -suhde kohdillaan.

IMO noissa kaikissa Iboissa (mitä olen itse kokeillut, montaa ei tietty ole matkanvarrelle eksynyt) on niin pirun kevyt tatsi, tuossa olisi kerralla oikea keppi jolla kun opettelee soittamaan niin vot.
Lick my lovepump! Redbound
Julmettu
08.07.2004 14:59:18
Budjetti melko matala. n. 900 Euroa.

HUI SAATANA! Itsekin ostin ensimmäisen sähkiksen ja vahvistimen. Helvetin hyvin toimii ja maukkaat äänet molemmissa, niin skitassa kuin vaffarissa ja kokonaishinta tais olla reilu 400 äyriä...
Kassu
08.07.2004 14:59:20
Noista Tokain Love Rockeista en ole kuullut kuin hyvää. Pari kaveria on moiset ostanut ja todella tyytyväisiä ovat olleet. Minustakin tatsi on mainio. Ja hinta/laatu -suhde kohdillaan.

IMO noissa kaikissa Iboissa (mitä olen itse kokeillut, montaa ei tietty ole matkanvarrelle eksynyt) on niin pirun kevyt tatsi, tuossa olisi kerralla oikea keppi jolla kun opettelee soittamaan niin vot.

Mäki olisin Love Rockin kannalla. Voipi olla että itekkin vielä semmoisen ostan.
Chemo
08.07.2004 15:12:14

Jos multa kysyttäisiin aloittelijalle tuommoisen budjetin settiä, ehdottaisin:

-budjettistrato (esim. käytetty japanilainen tai uusi meksikolainen standard Saksasta tms)
-joku suht edullinen putkikombo
-joku käytetty särö/od-pedaali niitä säröjä ajatellen.

Ei tarttisi ihan heti vaihtaa kamoja. Mutta noi ei tosin ehkä ole mieluisia vermeitä, jos oikein kovin heviä tahtoo soitella.
Ramalamadingdong.
Kassu
08.07.2004 15:26:11
Jos multa kysyttäisiin aloittelijalle tuommoisen budjetin settiä, ehdottaisin:

-budjettistrato (esim. käytetty japanilainen tai uusi meksikolainen standard Saksasta tms)
-joku suht edullinen putkikombo
-joku käytetty särö/od-pedaali niitä säröjä ajatellen.

Ei tarttisi ihan heti vaihtaa kamoja. Mutta noi ei tosin ehkä ole mieluisia vermeitä, jos oikein kovin heviä tahtoo soitella.

Toi olisi kyllä kannattava. Noin munkin olis pitäny tehä ku ukki lykkäsi tonnin kouraan.

Sen sijaan ostinkin mehikaanin kalliiseen hintaan suomesta ja ostin kakan vahvarin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)