stratomaster 11.08.2022 18:52:36 | |
---|
Tommi E. Virtanen ja Pekka Laine ovat näköjään kirjoittaneen kirjan suomalaisista sähkökitaristeista: https://www.suomalainen.com/product … _0LfHqkXRW0qShjOn3vxshoCI6AQAvD_BwE Ainakin BookBeatissa näyttää olevan jo luettavissa. Vaikuttaa kiinnostavalta läpileikkaukselta merkittävimmistä soittajista pioneereista nuorempaan polveen. Kitaristit pääsevät itse ääneen (paitsi tietenkin edesmenneet Järvinen ja Laiho), ja kertovat kehityksestään, soittamisesta ja kamoista. Onneksi tekijät ehtivät vielä haastatella Heikki Laurilaa. Pakkohan tuo pläjäys on lukaista. |
Kuha 11.08.2022 19:03:05 | |
---|
Aikamoinen kansi, no sisältö voi olla asiallinen. Old Fenders never die |
mpekkanen 11.08.2022 20:48:39 | |
---|
Tänään tilasin kirjan ja odottelen innolla saapumista. Voin laittaa kommenttia kun olen sen saanut.... |
Kefiiri 11.08.2022 21:58:17 (muokattu 11.08.2022 22:03:02) | |
---|
Kuha: Aikamoinen kansi, no sisältö voi olla asiallinen. Kansi ensin järkyttää ja sitten naurattaa, onhan siinä monenlaista ideaa. Pekka Laine on niin fiksu tyyppi että huolta sisällön suhteen ei ole kun se on ollut mukana kirjaa tekemässä. "Laine käyttää kitaroissaan hiottuja kieliä." En ole musiikin asiantuntija. |
Milkop 12.08.2022 12:31:49 | |
---|
Kuha: Aikamoinen kansi, no sisältö voi olla asiallinen. Tein itse ja säästin. Pitänee joskus kirjastosta lainata tuo opus. Sisältö lienee rautaa. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
mpekkanen 17.08.2022 17:21:25 | |
---|
Tänään tuli kirja ja vähän reilu 100 sivua luettu. Minusta kirja on tosi hyvä ja on ihan mielenkiintoista lukea miten kitara ja kitaransoittajat ovat vaikuttaneet eri pelimannien tekemisiin. Suosittelen kyllä kaikille soittajille! |
Lohivirta 18.08.2022 09:49:20 | |
---|
Ehdottomasti lukulistalle tämä kirja. Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Kiitoksia vinkistä! |
19691970 25.08.2022 16:57:16 | |
---|
Tosi hyvä kirja, kiitos tekijöille! |
Olen nyt kuunnellut äänikirjana kolmanneksen. Mielenkiintoinen on ja hauskaa sinänsä että tuntuu aika moni tai ainakin hämmästyttävän jotkut näistä alkupään sankareista ollut syntynyt 1952 ja asuneen haagassa (kotikontuja). Aika monet tuntuvat arvostavan mm Albert Järvisen aika korkealle mikä tuntuu kummalliselta koska muusinetin tietäjäthän ovat alentaneet hänet sinne diudiu kategoriaan. Nostalgy is not what it used to be |
mpekkanen 25.08.2022 21:53:48 | |
---|
Lunnu: Olen nyt kuunnellut äänikirjana kolmanneksen. Mielenkiintoinen on ja hauskaa sinänsä että tuntuu aika moni tai ainakin hämmästyttävän jotkut näistä alkupään sankareista ollut syntynyt 1952 ja asuneen haagassa (kotikontuja). Aika monet tuntuvat arvostavan mm Albert Järvisen aika korkealle mikä tuntuu kummalliselta koska muusinetin tietäjäthän ovat alentaneet hänet sinne diudiu kategoriaan. Muusinetin tietäjät varmaan suurimmaksi osaksi nuorempaa sukupolvea, niin eivät tajua Albertin aikaisista jutuista yhtään mitään. Vähän yli puolet on luettu ja hyvältä vaikuttaa. |
Lunnu 25.08.2022 22:50:56 | |
---|
Ja Janne Ödner tuntuu olleen monen suuren nimen taustalla mentorina. Itse en ollutkaan moisesesta roolistaan tietoinen. Nostalgy is not what it used to be |
Lunnu 05.09.2022 14:44:42 | |
---|
Loppuun pääsin. Itse asiassa äänikirjana kuuntelin. Ihan mielenkiintoisia näkökantoja ja tarinoita eri aikakausien ja tyylisuuntien edustajilta. Toki joitain jäi puuttumaan ja toisaalta joidenkin mukaanottamiselle piti hiukan hakea ymmärrystä tutustumalla ko artisteihin vähän paremmin. Nostalgy is not what it used to be |
Milkop 06.09.2022 12:33:15 | |
---|
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
otamatone 06.09.2022 15:51:19 | |
---|
Onko tuossa teoksessa Lerchestä mitään ? |
mpekkanen 06.09.2022 16:33:45 | |
---|
otamatone: Onko tuossa teoksessa Lerchestä mitään ? On oma luku myös hänelle. |
Lunnu 06.09.2022 19:16:30 | |
---|
mpekkanen: On oma luku myös hänelle. Ja se tarina siitä dumblesta oli kyllä melko huhhuh. Nostalgy is not what it used to be |
mpekkanen 06.09.2022 20:11:20 | |
---|
Lunnu: Ja se tarina siitä dumblesta oli kyllä melko huhhuh. Joo, oli kyllä älytön juttu. Mikähän niissäkin maksaa??? |
shuffle 25.11.2022 16:25:11 (muokattu 29.11.2022 14:11:35) | |
---|
Luin kirjan viime viikolla. Tarttui sattumalta ohimennen käteen kirjastosta. Andyn osio oli hyvä. Turisi hyvin ja suht pitkään. Samoin Ile Kallio. Albertiin en ota jyrkkää kantaa suuntaan enkä toiseen, kun olen eri sukupolvea jolla on eri jumalat. Albert oli varmastikin aikanaan 70-luvun alkupuolella kova ilmestys, en epäile yhtään. Suhteessa siihen aikaan. Albertin tyyli on hyvin lähellä Mick Tayloria omaan korvaan. Kirjan esipuheessa pahoitellaan, jos oma suosikki ei ole päässyt kirjaan ja syytä onkin:) Missä on Sakari Pesola? Kirjan tekijöille Sakari edustaa varmaan yhdentekevää junttiboogieta, mutta omalle sukupolvelle, itselle Sakari on ehdottomasti yksi jumalista. Sakari on oikeasti helvetin kova kitaristi, lukuisia kertoja hyvin läheltä seuranneena, mutta maku ja sukupolviasioitahan nämä ovat toki. Hyvä että Petri Walli on päässyt kirjaan postuumisti, ansaitsee päästä. |
Kefiiri 26.11.2022 07:44:53 | |
---|
Mahtaako Riku Mattilasta olla mitään? Sen soitto tuo musaan uusia ulottuvuksia niin luontevasti että miehen taitavuutta ei välttämättä edes huomaa. En ole musiikin asiantuntija. |
Pinewood 26.11.2022 08:36:32 (muokattu 26.11.2022 08:59:27) | |
---|
Kefiiri: Mahtaako Riku Mattilasta olla mitään? Sen soitto tuo musaan uusia ulottuvuksia niin luontevasti että miehen taitavuutta ei välttämättä edes huomaa. Kyllä Riku oli. Ja ehdottomasti ansiosta. Omista suosikeistani puuttui edellä mainitun Pesolan - jonka olisi ehdottomasti pitänyt olla mukana - ohella myös Pauli Halme, Kalle Kalima, Timo Kivikangas, Rane Raitsikka ja Jari Yliaho. Yllätti myös, ettei Ben Granfelt ollut mukana, joskaan en pidä häntä selkeän oman tyylin luojana, mikä oli varmastikin yksi valintakriteereistä. Hienoa, että mukana oli myös Jo' Buddyn kaltaisia oman tien kulkijoita marginaalista. Toki jonnekin raja piti vetää. Kakkososaa (oma toive) odotellessa, johon voisi ottaa myös basistit vaikka Pekka Pohjolasta ja Sam Yaffasta alkaen... :) |