Aihe: Postin toiminta
1 2 3 4 565 66 67 68 6974 75 76 77 78
msalama
24.07.2022 19:44:59 (muokattu 24.07.2022 19:45:32)

OK, tattista. Mä en ole saanut heiltä koskaan mitään viestejä, mutta sen unohdin, että viime kerralla kuski kyllä soitti ja kysyi, olenko himassa parin tunnin päästä. Juu olin, eli kaikki hyvin ja skeba suoraan räpylään.

Mutta se MyChoice varmaan tarvii ottaa jos vielä kamaa mulle tuovat, helpottaa elämää ja kyllä ne kamat varsin hyvin voi toimipaikasta hakea ihan itsekin. Tässä nyt niin suuria herroja olla että kynnykselle asti tarttee passata :)
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/
Pinewood
24.07.2022 20:09:40
msalama: OK, tattista. Mä en ole saanut heiltä koskaan mitään viestejä

Onko sulla ollut lähetyksessä puhelinnumero kansainvälisessä muodossa eli +358...

Jos ei, se saattaa olla syynä kun et ole saanut viestejä.
msalama
25.07.2022 05:22:20

On se muistaakseni ollut aina +358... eli ei liene siitä kiinni. Mutta toi MyChoice on varmaan kanssa my choice sitten jos ja kun nuo vielä mulle jotain kuskaavat, koska vaikuttaa ihan hyvältä systeemiltä sekin.
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://freesound.org/people/msalama123/
maxillaris
26.07.2022 22:23:22
Ibanez RG tänään noudettu paikallisesta k-kaupasta.

Paketti oli hervottoman suuri(11-v poikani olisi mahtunut sinne sisälle) ja reikä keskellä. Ihme ja kumma , soitin oli vahingoittumaton. 2,5kk kesti paketin tulo.
BugBadWolf
05.08.2022 14:08:05
UPS...

Sitä tilaa isommalla postimaksulla tärkeää pikkusälää saadakseen asioita aikaan nopeasti. Sitten paketin sijaan alkaakin tulemaan tekstiä.

Montako kertaa paketillinen pedaalilaudan johtoja ja yksi (1) viritysmittari oikein tuodaan maahan? Samaan aikaan niitä myös välivarastoidaan. ...joka termi on mielestäni käytössä vain tullilla.

...josta puolestaan tulee mieleen että tätä edellisessä tilauksessa pino kieliä ja muuta krääsää makasi tavan postin helmoihin luotettuna tullissa muutaman päivän. Miksi tullissa? Ollaanko jo erottu EU:sta (Jippii, mutta miksi asiasta ei ole uutisoitu)?

Aikajana etenee alhaalta ylös, koska olen laiska editoimaan.

Helsinki, FI 05.08.2022 01:15
Matkalla: Tilaus on matkalla.

Helsinki, FI 05.08.2022 01:15
Saapuminen maahan: Tilaus on saapunut kohdemaahan.

Helsinki, FI 04.08.2022 20:55
Väliaikaisesti varastoitu: Tilaus on väliaikaisesti varastoitu.

Helsinki, FI 04.08.2022 04:37

Helsinki, FI 04.08.2022 04:37

03.08.2022 18:35
Päivämäärä määritelty: Toimituksen ajankohta on määritelty.

Tervakoski, FI 03.08.2022 18:00

Helsinki, FI 02.08.2022 00:34

Helsinki, FI 02.08.2022 00:34

Helsinki, FI 01.08.2022 21:00

01.08.2022 07:58
Toimitettavana: Tilaus toimitetaan tänään.

Helsinki, FI 01.08.2022 07:58

Helsinki, FI 01.08.2022 04:00

Frankfurt, de 27.07.2022 19:39
Lähetetty: Tilaus on lähetetty.

26.07.2022 15:16
Lähetys ajoitettu: Paketti on valmis ja odottaa noutoa UPS.

26.07.2022 02:42
Tilaus käsitelty: Tilaus on käsitelty.

Kun (jos?) saan nuo romut, osoitan kyllä kiitollisuuteni kaikesta tästä tonttuilusta ehdottelemalla Thomanille että käyttävät vain sellaisia palveluita, joissa työpäivän aikana ei liiemmin kannusteta ryyppyhommiin.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
zedder
05.08.2022 14:30:56
Oma kesäkuinen kokemukseni UPSista on sellainen, että taidan seuraavan Thomann -tilauksen kohdalla koittaa taas vaihteeksi onneani sen entisen Itellan kanssa. Mikään kun ei oikein toiminut. Asioita ei voinut hoitaa diginä eikä puhelimessa. Luvattiin kotiintoimitusaikoja joista ei pidetty kiinni, ja toimitettiin lopulta ihan eri noutopisteeseen kuin mistä oli sovittu.

Melkoisen monena päivänä yritin selvittää lähetyksen tilaa, ja jonoteltuani puhelimessa lopputulos oli aina se että suomenkielistä palvelua ei saanut, ja puhelu yhdistettiin johonkin hevonkuuseen.. Postin kanssa saa sentään änkyttää suomeksi.

Tarjolla eijjole siis kuin huonoja vaihtoehtoja, joista pitäisi osata valkata se vähiten huono.
Turkki on epäeettisen ihmisen valinta.
BugBadWolf
05.08.2022 14:33:39
zedder:...Tarjolla eijjole siis kuin huonoja vaihtoehtoja, joista pitäisi osata valkata se vähiten huono.

Kun osaisi laittaa DHL-expressin joka ulkomaantilaukseen, niin toimisi. Tulee toisen harrastuksen kamppeet sillä Espanjasta kahdessa vuorokaudessa ovelle.

Samassa ajassa on turha haaveilla siitä että saisi suomalaista postia sadan kilometrin päästä.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Shredator
05.08.2022 15:27:49

zedder: Oma kesäkuinen kokemukseni UPSista on sellainen, että taidan seuraavan Thomann -tilauksen kohdalla koittaa taas vaihteeksi onneani sen entisen Itellan kanssa. Mikään kun ei oikein toiminut. Asioita ei voinut hoitaa diginä eikä puhelimessa. Luvattiin kotiintoimitusaikoja joista ei pidetty kiinni, ja toimitettiin lopulta ihan eri noutopisteeseen kuin mistä oli sovittu.

Melkoisen monena päivänä yritin selvittää lähetyksen tilaa, ja jonoteltuani puhelimessa lopputulos oli aina se että suomenkielistä palvelua ei saanut, ja puhelu yhdistettiin johonkin hevonkuuseen.. Postin kanssa saa sentään änkyttää suomeksi.

Tarjolla eijjole siis kuin huonoja vaihtoehtoja, joista pitäisi osata valkata se vähiten huono.

Juu samaa settiä mullakin UPS:n kanssa. Lopulta pyysin Thomannia soittamaan sinne, niin siten saatiin paketti oikeaan paikkaan. Posti/DHL tästä lähtien käytössä.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Laulava Kylätohtori
10.08.2022 18:23:59
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000008996422.html

Posti vaatii pääsyä jopa vuoden tilitietoihin ja lähettää ne Norjaan - "Täysin kohtuutonta"
OmaPosti pyytää asiakasta antamaan pääsyn koko vuoden tilitietoihin ulkopuoliselle yritykselle.

Pakko myöntää, että posti vetää kyllä helvetin hyvin.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
harryk
10.08.2022 18:47:31

Olin puolentoista viikon minilomalla ja maanantaina pajalle tullessani löysin postilaatikosta kolme Nordea Rahoituksen kirjettä. Yksi oli alkuperäinen luottokorttilasku ja yksi oli siitä johtuva karhu, koska emme olleet maksaneet 26.7. erääntynyttä luottokorttilaskua. Posti oli hautonut ao. kirjettä jossain prosessissaan riittävän kauan, jotta perintäprosessi lähti käyntiin. Olo alkaa postin kanssa olla kuin Kafkan romaaneissa.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
askomiko
10.08.2022 20:13:31
Laulava Kylätohtori: https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000008996422.html

Pakko myöntää, että posti vetää kyllä helvetin hyvin.

Joo, klikkasin joskus huvikseni "maksa lasku", mutta se kyllä tyssäsi tuohon järjettömään lupalistaan välittömästi. Kyttäys pop
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Laulava Kylätohtori
21.08.2022 13:09:11
Nyt postin antama helposti-koodi ei toimi. Mielenkiinnolla odotan tämänkin prosessin selvittelyä ensi viikolla... Voi vittu tätä postin touhua, kun aina joku kusee.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Goljatt
21.08.2022 17:09:43

Mulla on ollut yleisesti aika hyvät kokemukset pelkästään Postista, mutta viime viikolla myin pari pedaalia mitkä heitin automaattiin lauantaina. Keskiviikkona piti soittaa asiakaspalveluun, kun seurannan mukaan paketti ei ollut liikkunut automaatista mihinkään. Kuulemma oli haettu maanantaina, mutta keräilyssä oli ollut viivettä. Asiakas sai kuitenkin pedaalit sitten torstaina, mutta kyllä vähän kävi mielessä, olenko itse nyt jotain perseillyt.
Oh, suits you sir!
K.Hill
21.08.2022 17:37:08
Ehkä Postin pitäisi palkata lisää johtajia. Nyt on vain noin 40 kpl.
Laulava Kylätohtori
21.08.2022 18:58:23
K.Hill: Ehkä Postin pitäisi palkata lisää johtajia. Nyt on vain noin 40 kpl.

Eihän sitä nyt noin vähällä voi onnistuakaan. Lisää vaan johtajia, niin saadaan posti pörssikuntoon.
p130
21.08.2022 19:55:09

Laulava Kylätohtori: Eihän sitä nyt noin vähällä voi onnistuakaan. Lisää vaan johtajia, niin saadaan posti pörssikuntoon.

Kyllä listaamiselle, loppu perseilylle ja suojatyöpaikoille =D
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Laulava Kylätohtori
26.08.2022 23:41:06
Ostin kuljetuksen, tai siis yritin, mutta paska kaatui heti maksamisen jälkeen. Ei helposti-koodia, ei sähköpostia, ei mitään muuta kuin Hupsis, yritä uudestaan. No vitut yritä, kun maksoin jo kerran. Eikä tämä ole edes eka kerta, kun käy näin.

Vittu, mikä kusiluukku.
Laulava Kylätohtori
26.08.2022 23:41:39
p130: Kyllä listaamiselle, loppu perseilylle ja suojatyöpaikoille =D

No tätä voisi kokeilla, ei se ainakaan huonommaksi voi mennä. :D
Pinewood
29.10.2022 08:07:08
Alle kolmannes suomalaisista on tyytyväisiä Postiin.

https://yle.fi/uutiset/3-12669973

On tuo järkyttävän huono tulos palveluyritykselle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)