sticky fingers 24.07.2007 17:53:34 | |
---|
Kiitoksia kaikille vinkeistä ja ehdotuksista. Täytyy vielä käydä vähän kaupoilla kyselemässä... Mutta sellainen juttu, että tuleeko noissa kytkentäkaavat mukana, vai pitääkö vain tietää, mikä johto mihinkin menee? Olen kyllä korjaillut vanhoja irroneita mikkijuotoksia, mutta uusia en ole koskaan kytkenyt. Miten siis on? "tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..." |
ravensoul 24.07.2007 18:05:58 | |
---|
Kiitoksia kaikille vinkeistä ja ehdotuksista. Täytyy vielä käydä vähän kaupoilla kyselemässä... Mutta sellainen juttu, että tuleeko noissa kytkentäkaavat mukana, vai pitääkö vain tietää, mikä johto mihinkin menee? Olen kyllä korjaillut vanhoja irroneita mikkijuotoksia, mutta uusia en ole koskaan kytkenyt. Miten siis on? Kyllähän niissä pitäisi ohjeet olla mukana. Ja ellei ole ni ainakin netistä löytyy valmistajan sivuilta kytkikset. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
Quill 24.07.2007 23:13:52 | |
---|
Ittelläni stratossa Jeff Beck (Seymor Duncan) SH-4, ja toimii oikein hyvin. Hevit ja 80-luvun rokit menee, omasta mielestäni oli hyvä ostos. 13v kitaristi ;) |
oiva tumpeloinen 24.07.2007 23:18:58 | |
---|
Kiitoksia kaikille vinkeistä ja ehdotuksista. Täytyy vielä käydä vähän kaupoilla kyselemässä... Mutta sellainen juttu, että tuleeko noissa kytkentäkaavat mukana, vai pitääkö vain tietää, mikä johto mihinkin menee? Olen kyllä korjaillut vanhoja irroneita mikkijuotoksia, mutta uusia en ole koskaan kytkenyt. Miten siis on? Paketin mukana tulee kytkyohjeet, mutta netistä löytyy vielä helpommat, jos tarvetta löytyy. Ne asennusohjeet paketin mukana koskee vain sen yhden mikin kytkemismahdollisuuksia, kun taas netistä (valmistajienkin sivuilta) löytyy paljon kuvia erilaisita kytkyvaihtoehdoista, joissa on mukana koko kitaran elektroniikka. |
Iron Horse 25.07.2007 01:53:34 | |
---|
Täysikokoisista humbuckereista Duncanilta suosittelen Pearly Gatesia (PAF enemmällä diskantilla, monipuolisin näistä varmaankin, Rock, blues, hevi), JB (ilman potikan vaihtoja, hevi, rock), Custom (Rock, hevi, metalli), Screamin' Demon, ( Sama tässäkin, ei potikan vaihtoja välttämättä, ja Rock, hevi, ehkä kevyempikin) Full Shred (Rock, hevi) PATB-3 (Les Paul -saundi Stratoon). Ja DiMarziolta: PAF Pro (kirkas PAF, hard rock), Tone Zone (Todella paksu saundi, alamiddlejyrä), Virtual Hot PAF (no, kuuma PAF, hyvä hard rockiin) |
Sammo 25.07.2007 12:40:42 | |
---|
Mutta JBjr taisi uudistua tässä hiljain, olisko sulla semmonen. Jos niissä on tuo "kansi" isompi? Tai sitten sulle on sattunu "leikkausvirhe" mikin kanteen, jääny isoksi? Tai sitten uusissa on enempi kelaa kuin vanhoissa, pulleampia. Tämä jäi vähän vaivaamaan ... JBjr on nyttemmin kiinni kaverin Tokaissa ja viikonloppuna pääsin tarkastamaan asian ja senkin plekusuojuksesta oli jouduttu järsimään. Selityskin löytyi, eli "dimensions new rails" ja "dimension old rails" kuvista näkee että mikin leveys on muuttunut 2.625":tä 2.58":iin. Se ei ole milleissäkään paljon mutta saattaa riittää? "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S |
rock-kukko 25.07.2007 17:54:06 | |
---|
tulin tossa ajatelleeks että jos ostasin laittasin tohon stratoon kent armstrongin cool railin kaulaan ja hot railin tallaan niin jäiskö tää kaulamikki sitten paljon hiljasemmaksi kuin talla. niissä kun on aikamoinen tehoero? |
FunMachine 26.07.2007 07:16:49 | |
---|
Tuli mieleen hullu idea... Minkähänlaista jälkeä tulisi, jos asentaisin humbucker-skebaani normaalin humpparin koloon 2 singlecoilin kokoista humpparia = 4 kelaa yhden mikin kohdalla? (Yhdessä kitarassa 8 kelaa mikkiä hoho ;DD) Onko tällainen kytkentä edes mahdollinen? Jos on, niin miten johdot tulisi kytkeä? Kunhan ihmettelen. |
Numb 26.07.2007 08:32:47 | |
---|
Kyllähän se mahdollista on :) Kytkennät riippuvat siitä miten haluat mikkien käyttäytyvän. Jos haluat ikään kuin nelikelaisen humpparin, niin kytkentä on vissiin aika lailla sama kuin nyt, paitsi että niihin samoihin pisteisiin menee aina kahdet piuhat. Jos haluat niin, että voit käyttää mikeistä mitä tahansa erikseen tai yhdessä, ja vielä vaikka puolitukset niihin, niin sitten... se onkin vähän monimutkaisempaa :D Mutta mahdollista. Viet sen Foxille, Foxi laittaa ;) Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
p130 26.07.2007 08:43:37 | |
---|
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Meinasin laittaa vanhan Les Paulin tallamikin Stratoon, mutta luovuin ajatuksesta monestakin syystä. Aion nyt hommata yksikelaisen kokoisen mikin siihen. Kitara johon se olisi tulossa maksoi satasen. En viitsisi (eikä köyhänä ole varakaan) sijoittaa mikkiin enempää kuin itse skebaan. Onko parinkympin humppareista mihinkään? Esim. Ural Tone myy moisia. Tuollaisen Thomannin Seymour Duncanin tai vastaavan hinnalla saan jo uuden (lue käytetyn) kitaran, jossa on hakemani ominaisuudet jo valmiina. Tämä Strato kuitenkin on mukava kitara, ja siksi tämä haluttaisi tuunata. Pitäisi vaan olla suht varma, että ei mene ns metsään. Varmasti ihan syystäkin nuo halvimmat mikit mietityttää. Jos jollain on näkemystä asiaan, niin se olisi tervetullutta. Tattista. |
mike tapping 21.08.2022 08:30:01 | |
---|
Uraltonen UT-sarjan mikit toimii todennäköisesti ihan hyvin. Toinen vaihtoehto voisi olla Wilkinsonit. Uraltoneista ei minulla ole käyttökokemuksia, mutta hommasin vähän aikaa sitten UT zebra-setin. En vaan ole vielä laittanut niitä mihinkään kitaraan. |
uma 21.08.2022 19:36:44 | |
---|
Suhrin Thornbucker on ihan hyvä |
dropD 21.08.2022 21:23:45 | |
---|
Sabbathologist: Aion nyt hommata yksikelaisen kokoisen mikin siihen. Kitara johon se olisi tulossa maksoi satasen. En viitsisi (eikä köyhänä ole varakaan) sijoittaa mikkiin enempää kuin itse skebaan. Onko parinkympin humppareista mihinkään? Esim. Ural Tone myy moisia. Mulla HW1 statossa UT alnico mikit. Tallassa juurikin yksikelaisen kokoinen humppari. Erittäin hyviä mikkejä ovat. Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus |
Sabbathologist 23.08.2022 07:59:52 (muokattu 23.08.2022 08:06:48) | |
---|
Ok. No sitten sellaisen varmaan uskaltaa hommata. Ihan hyviä arvosteluja ne olivat kyllä saaneet Ural Tonenkin sivuilla. Hämmästytti vaan tuo dramaattinen hintaero verrattuna ''merkkimikkeihin''. Oliskos esim. tämä hyvä: https://uraltone.com/soitinrakennus … nico-talla-humbucker-1-musta-1.html Hinta ei päätä hurmaa, ja näyttääkin hyvältä. Onko muuten humppareissa eroja? Tarkoitan, että onko erikseen jazz-humpparit ja heavy-humpparit, vai onko periaate pikemminkin ''humppari q humppari''? |
dropD 23.08.2022 08:17:07 | |
---|
Sabbathologist: Ok. No sitten sellaisen varmaan uskaltaa hommata. Ihan hyviä arvosteluja ne olivat kyllä saaneet Ural Tonenkin sivuilla. Hämmästytti vaan tuo dramaattinen hintaero verrattuna ''merkkimikkeihin''. Oliskos esim. tämä hyvä: https://uraltone.com/soitinrakennus … nico-talla-humbucker-1-musta-1.html Hinta ei päätä hurmaa, ja näyttääkin hyvältä. Onko muuten humppareissa eroja? Tarkoitan, että onko erikseen jazz-humpparit ja heavy-humpparit, vai onko periaate pikemminkin ''humppari q humppari''? Juuri tuo versio mulla stratossa. Toimii kaikenlaiseen kantrista hevimeteliin. Kyllähän humppareitten ulostuloissa on isojakin eroja. Tuo UT on sellainen kuuumahko, muttei mitenkään överi. Mikin korkeudella saa hyvin säädettyä sopivan potkun. Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus |
JuSu 23.08.2022 09:17:32 | |
---|
dropD: Juuri tuo versio mulla stratossa. Toimii kaikenlaiseen kantrista hevimeteliin. Kyllähän humppareitten ulostuloissa on isojakin eroja. Tuo UT on sellainen kuuumahko, muttei mitenkään överi. Mikin korkeudella saa hyvin säädettyä sopivan potkun. Allekirjoitan täysin, itsellä myös tuollainen meni stratoon, kun sattui olemaan hyllyssä... Eipä ole mitään syytä vaihtaa kalliimpaan 'merkkimikkiin'. Ylipäätään mitä mulla on noita UT:n mikkejä kitaroissa on, niin aivan hyviä perusmikkejä. Jos ei ole haussa jokin aivan tietty mikki, niin näillä menee pitkälle ja pikkurahalla. Merkintöjen mukaan ovat pitkälti Artecin tekemiä nuo. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
Mho 23.08.2022 20:15:22 | |
---|
Pojan MIJ skujuun laitoin SD:n cool railsin tallaan ja oikein hyvin murisi. Pitää vola potikka siirtää alemmas niin voi itsekin sillä fiilistellä. Soittajassa varmaan vika mutta mulla käsi osuu siihen volaan aina, muuten tykkään kovasti. |
Sabbathologist 24.08.2022 11:24:07 (muokattu 24.08.2022 11:25:17) | |
---|
Jos tuon normikokoisen humpparin laittaisi nykyiseen plektrasuojaan, niin rautasaha ilmeisesti otettava käyttöön. Humppari olisi tarkoitus asentaa suoraan, eikä vinoon kuten nykyinen tallamikki on. Vanhat reiät pitäisi varmaan tukkia ja tehdä uudet. Uudet reiät syntyy tietysti poralla, mutta milläs ne vanhat reiät tukitaan? En ole tällaisia askarteluja tehnyt koskaan. Riittääkö joku plastic pudding-tyylinen ratkaisu, vai pitäisikö olla ihan jotain ''muovia''? |
Mho 24.08.2022 11:40:47 | |
---|
Sabbathologist: Jos tuon normikokoisen humpparin laittaisi nykyiseen plektrasuojaan, niin rautasaha ilmeisesti otettava käyttöön. Humppari olisi tarkoitus asentaa suoraan, eikä vinoon kuten nykyinen tallamikki on. Vanhat reiät pitäisi varmaan tukkia ja tehdä uudet. Uudet reiät syntyy tietysti poralla, mutta milläs ne vanhat reiät tukitaan? En ole tällaisia askarteluja tehnyt koskaan. Riittääkö joku plastic pudding-tyylinen ratkaisu, vai pitäisikö olla ihan jotain ''muovia''? HSS pleksejä on täälläkin torilla pikkurahalla kokoajan tarjolla, en lähtis itse askartelee. |