Aihe: 8 ohmin kaiutin -> vahvari
1
Kassu
07.07.2004 19:04:19
Hei sanokaas nyt joku äkkiä ku mulla ei oo vielä kaappia mutta tekisi mieli kokeilla tuota putkimarsua.

Pikku-fenkku piti sisällään 8 ohmin (jos se ohmimerkki on niinkuin viiva ja sulku vaakatasossa ja viiva :D) kaiuttimen. Tosta voisi äkkiä tehä "kaapin".

Sanokaas onko sillä väliä kumman johdon laitan kumpaan kaiuttimen systeemiin?

pitäiskö käyttää sähköjohtoa ettei nuppi pala?

Kertokee.
kulmahiomakone
07.07.2004 19:31:00 (muokattu 07.07.2004 19:36:08)
Sähköjohto toimii kaiuitinpiuhana hyvin, eikä sillä ole käytännössä väliä kummin päin elementin plussat ja miinukset menevät.

dit. napaisuuden voit kyllä testata esim 1,5 voltin paristolla. Tökkäiset pariston päät elementin napoihin hetkellisesti kiinni ja katsot kartiota: jos kartio liikahtaa ulospäin, on se elementin napa plussa, johon patterin plussa koskettaa. Jos taas kartio liikahtaa sisäänpäin, on se elementin napa miinus, johon patterin plus koskettaa.

Mutta käytännössä tuolla ei ole yhtä elementtiä käytettäessä mitään väliä. Mitään ei pitäisi mennä rikki, vaikka johtimet olisivat väärin päin.
Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai, Yamaha yms.)
Kassu
07.07.2004 19:57:18
Onko toi mun tarkoittama merkki varmasti ohmin merkki?

Eikö varmasti ole väliä kumminpäin kytkee?

TESTAAMAAN!
Kassu
07.07.2004 20:00:52
Kai voi siis ihan väliaikaiseen 5 min kokeiluun laittaa tavallisen kitarapiuhan??
Kassu
07.07.2004 20:05:41
Ei voi jos haluat olla varma ettei mene nuppisirikki.

No jos näin on että noin suuri vaara on niin jätän leikit kokonaan.
Puavali
07.07.2004 20:50:46
No jos näin on että noin suuri vaara on niin jätän leikit kokonaan.

Kaksi plugia ja pari metriä johtoa, 7-8 euron kustannus hifi-liikkestä, paljon halvempi muualta. Oliko sulla kolvia?
"I'm a farting fat ass, I have gas gas gas!"
Kassu
07.07.2004 20:52:32
Kaksi plugia ja pari metriä johtoa, 7-8 euron kustannus hifi-liikkestä, paljon halvempi muualta. Oliko sulla kolvia?

On mulla kolvi ja osaan jopa käyttää sitä kohtalaisen hyvin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)