fatshow 07.07.2004 17:05:57 | |
---|
Mitä musiikkityylejä seuraavat edustavat? Trio Töykeät Dave Brubeck Nat King Cole Bo Kaspers Orkester Alicia Keys Löytyykö yhdistävää tekijää, jotain jazzia kaikki? Mutta tarkemmin jokaisesta? |
Feggy 07.07.2004 17:17:58 | |
---|
Mitä musiikkityylejä seuraavat edustavat? Trio Töykeät Dave Brubeck Nat King Cole Bo Kaspers Orkester Alicia Keys Löytyykö yhdistävää tekijää, jotain jazzia kaikki? Mutta tarkemmin jokaisesta? Trio Töykeät - ripulijazzia Dave Brubeck - Bepoppia Nat King Cole - yökerhojaskaa Bo Kaspers Orkester - irroittelumussa keski-ikäisille liikemiehille Alicia Keys - taustamusaa viinibaareihin. Ei vaan. Rumpalia etsitään psykeedeelis & new wave-vaikutteiseen rockbändiin Helsinkiin. Laitapa pikaviesti, niin kuulet lisää. |
VÄKIPÄÄ 07.07.2004 19:09:47 | |
---|
Trio Töykeät = tuo "ripulijatsi" oli aika hyvä! Dave Brubeck = Kuka? Nat King Cole = Jäzz Bo Kaspers Orkester = Popjazz Alicia Keys = R`n B (Saattaa jatsahtaa?) Jäzz näissä on yhdistävä tekijä kai... On kuitenkin hyvä muistaa että Jazz = Paska, joten vastaus yhtälöön on Paska. Vaihdoin allekirjoitukseni koska vanha oli huono. Tämäkin on huono. Vaihdan tämänkin. |
Lennu 07.07.2004 19:19:44 | |
---|
Jäzz näissä on yhdistävä tekijä kai... On kuitenkin hyvä muistaa että Jazz = Paska, joten vastaus yhtälöön on Paska. "Jatsi on paskaa, paitsi fuusiojatsi. Se on ihan vitun paskaa." Kuka sanoi näin? |
"Jatsi on paskaa, paitsi fuusiojatsi. Se on ihan vitun paskaa." Kuka sanoi näin? Sinä? "Kaikki muu on paskaa paitsi jatsi. Se on TOSI paskaa!" Tämä on minun osuteeni mukanokkelien allekirjoitusten suohon. Paina tästä. |
Lord of the strings 07.07.2004 23:38:33 | |
---|
Jazzi on hyvää. Olkaas hiljaa. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
"Eihän tässä lasissa oo pohjaa" -Mutsi Slide-putkesta. |
mongoloidi 08.07.2004 00:20:23 | |
---|
Jazzi on hyvää. Olkaas hiljaa. Jazziakin on moneen lähtöön: osa paskaa,osa hyvää. |
dictatorsh*t 08.07.2004 00:29:19 | |
---|
Jazziakin on moneen lähtöön: osa paskaa,osa hyvää. Olen havainnut. |
M.i.k.key 08.07.2004 01:47:00 (muokattu 08.07.2004 01:49:05) | |
---|
Trio Töykeät Hieno Suomalainen pianotrio, hieman klassisia sävyjä mukana. Dave Brubeck Take Five, hieno pianisti. Perinteistä hommaa. Aika vähän tietoa tästä Nat King Cole Mieletön laulaja, uskomaton ääni! Semmoista yökerhohommaa. Unforgettable. Ennen laulajanuraa mies soitti pianoa, kuten tekee myös joissain omissa levytyksissään Bo Kaspers Orkester Joidenkin mielestä hissimusaa, mahtavia levyjä ja hieno livebändi. Pari viimeistä levyä ovat vieneet bändiä roots/soulimpaan suuntaan... Alicia Keys Kerran livenä nähtynä uskomaton mimmi. Jatkaa Soul/RnB perinnettä Stevie Wonderin ja Marvin Gayen hengessä, uusia Hiphop-elementtejä mukaan sotkien Jaa näistä yhteisiä tekijöitä? Hienoa musaa kaikki... Kieltämättä tuo ripulijazz-juttu pisti hymyilyttämään My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Oho, melkein musiikkia!? |
Eddy 08.07.2004 03:32:30 (muokattu 08.07.2004 03:50:03) | |
---|
Trio Töykeät - ripulijazzia heh... En oo muutamaan vuoteen seurannut,mutta mieleen jäänyt aika lattarijazz-meininki (Tyyliin Michel Camilo). Dave Brubeck - Bepoppia No bepop ei ehkä ole ensimmäinen sana,mikä tulee mieleen. Nyt pätkii muisti,mut opiskeluaikoina tuli pimpueltua jotain sen suuntaista teosta,kuin "Blue rondo a la turk" tai jotain.Semmoista barokkijazzia vähän erikoisemmassa tahtilajissa (2+2+2+3/8-osaa,ja tais jossain välissä vielä vaihtuakkin). Koskettelen soittimia... |
fatshow 08.07.2004 10:06:08 (muokattu 08.07.2004 10:06:54) | |
---|
Alkoihan niitä tyylejä sadella, mutta nämä sanat eivät kerro minulle yhtään mitään! roots/soul RnB bepop Nyt tarvittaisiin selitystä ihan kädestä pitäen... Mitä nämä ovat? |
Dunga 08.07.2004 10:08:54 | |
---|
Nyt tarvittaisiin selitystä ihan kädestä pitäen... Mitä nämä ovat? www.allmusic.com ja stylesiin kirjoitat nuo. Pitäisi ainakin peruspiirteet ja tärkeimmät lajien artistit tulla selville. Ota kiri, ota kiri, loppukiri, harakiri kiri kiri kiri kiri... IMIK #4 [Kyllä lähtee] |
hörhö 08.07.2004 11:22:58 | |
---|
"Kaikki muu on paskaa paitsi jatsi. Se on TOSI paskaa!" "Kaikki musiikki on paskaa, mutta jazz on vielä paskempaa" Ja tuo on sitten aivan oikeasti baarissa kuultua. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
fatshow 08.07.2004 21:22:04 | |
---|
www.allmusic.com ja stylesiin kirjoitat nuo. Pitäisi ainakin peruspiirteet ja tärkeimmät lajien artistit tulla selville. Nuo varmaan erittäin asialliset esittelyt historiikkeineen eivät kerro minulle paljoakaan, ne vaatisivat jonkin verran pohjatietoja, mitä ei siis ole... |
hessurf 08.07.2004 21:48:40 (muokattu 08.07.2004 21:49:37) | |
---|
Eikös Keys laula soulia ja Brubeck vähän bluesin suuntaan EDIT: Brubeck ihan ok, jos oikein muistan mitä viimeksi sitä kuuntelin |
Viceroy 08.07.2004 22:08:15 | |
---|
Juhannuksen Ilta-Sanomissa oli tietovisa, jossa kysyttiin, mitä tyyliä Alicia Keys edustaa. Vastaukseksi oli annettu Nu-Soul. Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren! |
fatshow 10.07.2004 12:28:13 | |
---|
Mihin tyyliin vielä kuuluisi Alexej Kanunnikov Jazz Band tai Severi Pyysalo? |
totomiettinen 10.07.2004 15:29:03 | |
---|
Jaahas, sitä ollaan Poriin menossa... Ja pitäs kuulostaa mahdollisimman asiantuntevalta pomon seurassa. Niin, niin. Perusmeininki. LOL Siinä tapauksessa se ripulijazzi on terminä oikein jees...Hehe |
jONi_Cacmac 10.07.2004 21:07:34 | |
---|
Jaahas, sitä ollaan Poriin menossa... Ja pitäs kuulostaa mahdollisimman asiantuntevalta pomon seurassa. Niin, niin. Perusmeininki. LOL Siinä tapauksessa se ripulijazzi on terminä oikein jees...Hehe Erittäin terävä havainto, olin kirjoittamassa suurin piirtein samaa, mutta olit jo ehtinyt ensin. :D btw, Trio Töykeät teki aika mukavan version Bohemian rhapsodysta. "Kylmän kaataminen rikkoo kuuman astian"
-T.Liimatta |
fatshow 10.07.2004 22:43:36 | |
---|
Jaahas, sitä ollaan Poriin menossa... Ja pitäs kuulostaa mahdollisimman asiantuntevalta pomon seurassa. Niin, niin. Perusmeininki. LOL Ehei, Baltic jazzeissa kyllä olin näitä viimeisiä kuulemassa. Varsinkin Kanunnikov teki vaikutuksen ja nyt kyselen mielenkiinnon lisäksi soittomielessä, tietäisin musiikkimakuni... |