käki 01.07.2004 18:17:41 | |
---|
Kahden raidan äänittäminen, toinen tosiaan mikillä ja toinen DI-boksista, on nykyään melkein välttämättömyys. Kitaroita kun on järjestäen 4-1000 raitaa, tarvitsee bassokin melkoisen soundisopan toimiakseen. Mitä noihin taajuuksien korostamiseen tulee, niin minä en ole niin onnellisessa tilanteessa, että voisin ko. asioista päättää. Mielipiteen voin kertoa, mutta kyllä se miksaajasetä yhdessä tuottajan kanssa soundit mulveeraa. Kyllä se kannattaa tosiaan niiden setien antaa loppupelissä päättää, ne tietää yleensä paremmin, ainakin jos on ammattimiehiä. Free Your Mind And Your Bass Will Follow |
pardy 01.07.2004 18:32:51 | |
---|
Kahden raidan äänittäminen, toinen tosiaan mikillä ja toinen DI-boksista, on nykyään melkein välttämättömyys. Voisiko joku ystävällinen basisti kertoa, että mikä olisi hyvä vaihtoehto bassokaapin mikittämiseen? Tarkoitus olisi äänittää demo bändimme rumpalin kotistudiossa, ja nyt on siis aika hankkia kaikki ne tavarat joita meinattiin tarvita. Ja ite tosiaan meinasin vetää basson silleen että yks DI-boksi on basson ja efektien välissä, (mahdollisesti) yks efektien jälkeen, (lisäksi DI-lähtö vahvarissa) mutta mites siitä eteenpäin? Mikä mikki soveltuisi hyvin tarkoitukseen? Ite aattelin AKG:n D 550:aa... Tai rumpalin AKG C 1000:a tai Shuren 57:aa... Eli kokeilumielellä lähetään liikenteeseen. Ehdotuksia? "Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni |
balzary 01.07.2004 20:22:36 | |
---|
Voisiko joku ystävällinen basisti kertoa, että mikä olisi hyvä vaihtoehto bassokaapin mikittämiseen? Tarkoitus olisi äänittää demo bändimme rumpalin kotistudiossa, ja nyt on siis aika hankkia kaikki ne tavarat joita meinattiin tarvita. Ja ite tosiaan meinasin vetää basson silleen että yks DI-boksi on basson ja efektien välissä, (mahdollisesti) yks efektien jälkeen, (lisäksi DI-lähtö vahvarissa) mutta mites siitä eteenpäin? Mikä mikki soveltuisi hyvin tarkoitukseen? Ite aattelin AKG:n D 550:aa... Tai rumpalin AKG C 1000:a tai Shuren 57:aa... Eli kokeilumielellä lähetään liikenteeseen. Ehdotuksia? eli montako bassoraitaa sä oikein meinasit? ite sain kerran hyviä tuloksia kun oli shure 57 kartiossa kiinni ja basarimikki (olikohan shuren b52 tjsp) parin metrin päässä. niitä sitten sopivassa suhteessa. Mitähän mä vielä tarvitsen? |
toivajar16 01.07.2004 23:35:51 | |
---|
Kyllä se kannattaa tosiaan niiden setien antaa loppupelissä päättää, ne tietää yleensä paremmin, ainakin jos on ammattimiehiä. Niin, riippuen tietenkin sessiosta. Ylipäätään mun mielestä on hyvä tutustua itsekin erilaisiin soundeihin ja etsiä niistä se itselleen ja tilanteeseen sopivin, koska aina ei siellä tiskin takana löydy muuta tietämystä kuin "Hymy- Eq on kyllä yleensä meillä toiminut." Mutta ammattimiehet tietenkin erikseen. "Jargon!!!!" |
pardy 03.07.2004 14:21:13 | |
---|
eli montako bassoraitaa sä oikein meinasit? ite sain kerran hyviä tuloksia kun oli shure 57 kartiossa kiinni ja basarimikki (olikohan shuren b52 tjsp) parin metrin päässä. niitä sitten sopivassa suhteessa. Niin monta kuin hyvältä tuntuu. Eli kokeilemalla siitä sitten ruvetaan kattomaan että mikä kuulostaa hyvältä. Jos tuntuu että jotkin raidat ovat turhia, niin veke vaan! Eihän siinä sen kummempaa. Tosin aika todennäkönen tapa miten me tulemme toimimaan on: kliini Di-boksi+mikitys. Pitää sitten katsoa minkälaiseksi se menee kun rupeaa ottamaan vielä lisäraitoja siihen päälle. Mutta noista mikeistä. Kokemuksia, kellään? Ja tuo 57:han on tosiaan sellanen jokapaikanhöylä että sillä onnistuu melkeenpä väkisinkin, mutta jaa'a... "Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni |
onde 04.07.2004 01:21:33 (muokattu 04.07.2004 01:23:21) | |
---|
Turhaan niitä vahvareita studioon kantaa jos on hyvä basso! Ei muuta ku suoraan pöytään! Niin ainakin ennen tehtiin ja tulos oli hyvä ainakin täällä tampereen suunnassa! Soitin meidän ekan levyn aikanaan Nordlundin Juuson vanhalla presarilla (maybe 63-64 en muista) mutta hyvää jälkee tuli (Juuso ja Silvennoisen Hessu oli puikoissa) ja seuraavan tuotoksen vuosia myöhemmin Helan Hessun hoitamana Fernandesin EMG:llä varustellulla bassolla josta tuottaja sano että onpa tyrnä soundi! Ja nää äännitettiin suoraan pöytään! Uskokaa jo jätkät että soundi lähtee miehestä ja bassosta eikä mistään hemmetin kaappi rykelmästä vaikka ois kuinka mikitetty! ps. Muistelkaa kuinka Roadrunnerin basso raita on äännitetty! But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
käki 04.07.2004 07:05:35 | |
---|
Itse olen aina soittanut suoraan pöytään, mutta noissa mikitetyissä vahvistinsysteemeissä saattaa olla sitä jotain(lo-fi-tilan tuntua?), mitä ei pöytään soittamalla saa. En kyllä osaa sanoa näin olemattomalla kokemuspohjalla, kokeilla pitäis. Free Your Mind And Your Bass Will Follow |
hemmo 04.07.2004 08:42:41 | |
---|
Turhaan niitä vahvareita studioon kantaa jos on hyvä särö/DI-boxi. Munsta. Hemppan/Helliksen Ritsa & Pitsa palvelee. "Mitä sais olla?" |
pardy 04.07.2004 18:28:02 | |
---|
Turhaan niitä vahvareita studioon kantaa jos on hyvä basso! Niin no, kyse ei nyt ole siitä, vaan nimenomaan siitä että tarkoituksena on hakea sellasta tietynlaista soundia... Helkkari kun en osaa selittää... Mutta kun omistan myös niin hyvänkuuloiset kaapitkin, niin tokihan haluan tuon "oman" soundini sitten myös mukaan äänitykselle. Eikä se roudaaminen ole onkelma, päinvastoin: studion ja treenikämpän väliä on muutama kilometri, ja suunnitelmissa oli että kasataan studio ja treenikämppä saman katon alle...:) "Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni |
nikolai 04.07.2004 22:58:19 | |
---|
Turhaan niitä vahvareita studioon kantaa jos on hyvä basso! Ei muuta ku suoraan pöytään! Niin ainakin ennen tehtiin ja tulos oli hyvä ainakin täällä tampereen suunnassa! Soitin meidän ekan levyn aikanaan Nordlundin Juuson vanhalla presarilla (maybe 63-64 en muista) mutta hyvää jälkee tuli (Juuso ja Silvennoisen Hessu oli puikoissa) ja seuraavan tuotoksen vuosia myöhemmin Helan Hessun hoitamana Fernandesin EMG:llä varustellulla bassolla josta tuottaja sano että onpa tyrnä soundi! Ja nää äännitettiin suoraan pöytään! Uskokaa jo jätkät että soundi lähtee miehestä ja bassosta eikä mistään hemmetin kaappi rykelmästä vaikka ois kuinka mikitetty! ps. Muistelkaa kuinka Roadrunnerin basso raita on äännitetty! Uskotaanhan me... että tuo on sun kohdallas ok. Miten se roadrunner muuten on äänitetty? |
käki 05.07.2004 09:13:29 | |
---|
Mutta kun omistan myös niin hyvänkuuloiset kaapitkin, niin tokihan haluan tuon "oman" soundini sitten myös mukaan äänitykselle. Tuo toimii vain siinä tilanteessa, että se soundisi palvelee kyseistä musiikkia. Omissa studiosessioissa en ole ikinä itse valinnut soundia, vaan se on muokattu materiaaliin sopivaks. Mikäpä siinä, kun tavoitteena on kumminkin tehdä se optimaalinen kokonaisuus(eli hyvältä kuulostava äänite). Free Your Mind And Your Bass Will Follow |
rattledad 05.07.2004 22:03:08 (muokattu 05.07.2004 22:04:01) | |
---|
"Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |
balzary 05.07.2004 22:32:35 | |
---|
|
onde 06.07.2004 23:58:32 | |
---|
Uskotaanhan me... että tuo on sun kohdallas ok. Miten se roadrunner muuten on äänitetty? Sehän on suoraan pöytään tuutattu! Sen takiahan siinä on se Häkkisen tyrnä soundi mies ja basso! Oon varma siitä että jos on kymmenen basistia jotka soittaa täsmälleen samoilla kamoilla niin kaikki kuullostaa erilaisilta! Miettikää sitä! But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
hemmo 07.07.2004 09:15:57 | |
---|
Oon varma siitä että jos on kymmenen basistia jotka soittaa täsmälleen samoilla kamoilla niin kaikki kuullostaa erilaisilta! Miettikää sitä! Nii-i, ja syystä että kaikki ko. henkilöt soittavat erilaisilla soittolehdyköillä. Saundi lähtee plekusta! Hemppan-Helliksen Ristsa, Pintsa, Remppa & Romance palvelee. "Mitä sais olla, niinku?" |
Teijo K. 07.07.2004 09:39:55 | |
---|
Nii-i, ja syystä että kaikki ko. henkilöt soittavat erilaisilla soittolehdyköillä. Saundi lähtee plekusta! Ni. Ja minä ekana sitten. En kyllä soita oktaaviakaan, jos yhdeksän hikistä basistia on soitellut niillä samoilla kamoilla just ennen minua. ;) Adoptoi orpo basisti. Monipuolinen musiikkimaku. |
Johannes_t 07.07.2004 10:07:48 | |
---|
:DDDDD |
basspete 07.07.2004 11:13:29 (muokattu 07.07.2004 11:14:04) | |
---|
Sehän on suoraan pöytään tuutattu! Sen takiahan siinä on se Häkkisen tyrnä soundi mies ja basso! Oon varma siitä että jos on kymmenen basistia jotka soittaa täsmälleen samoilla kamoilla niin kaikki kuullostaa erilaisilta! Miettikää sitä! Asiasta toiseen. Onko kukaan kuullu et GET ONin beississä ois erikseen mikitetty kolina tallan vierestä? Komsii Kosmaa !! |
Sehän on suoraan pöytään tuutattu! Sen takiahan siinä on se Häkkisen tyrnä soundi mies ja basso! Oon varma siitä että jos on kymmenen basistia jotka soittaa täsmälleen samoilla kamoilla niin kaikki kuullostaa erilaisilta! Miettikää sitä! Nih. Ja jos yks basisti soittaa kymmenen roadrunneria peräkkäin niin kaikki kuulostaa erilaisilta. |
nikolai 07.07.2004 19:34:48 | |
---|
Asiasta toiseen. Onko kukaan kuullu et GET ONin beississä ois erikseen mikitetty kolina tallan vierestä? Äänitystavasta ei ole parempaa tietoa mut kyllähän siellä senlaatuinen kolina on että vois hyvinkin kuvitella mikkiä käytetyn. Tai sit soundi lähtee miehestä ja soittolehdykästä.. |